Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2020, 12:41   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat u het helemaal niet zo goed snapt.

Vlaanderen werd onderworpen door Willem. Dat zal dan niet anders zijn.
Het zal toeval zijn dat Willem enkel Vlaanderen onderwierp.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:52   #222
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Integendeel. Het is NIET De Wever die geen overstap wil maken naar een confederatie zoals Zwitserland er een is.
[b]De enige in Europa.
Zwitserland is sedert 1848 geen confederatie meer.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:11   #223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Zwitserland is sedert 1848 geen confederatie meer.
Zwitersland is meer een confederatie dan Belgique een federatie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:13   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Integendeel. Het is NIET De Wever die geen overstap wil maken naar een confederatie zoals Zwitserland er een is.
De enige in Europa. Geen lid van de EU, dus geen schoonmoeder die de baas speelt, en toch werkbaarder en welvarender dan eender welke lidstaat van het grootste zwarte gat van de wereld.
Newsflash : Zwitserland is al van een confederatie overgestapt op een federale structuur sinds... 1848.

De enige andere confederatie in de geschiedenis (de VS) had het in 1889 ook begrepen dat dit niet werkte en nam een federale grondwet aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:17   #225
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zwitserland is een federale staat. Hoe dikwijls moet dat hier nog herhaald worden?
Onvoorstelbaar, hoe sommige mensen hier in hun eigen fobieën geloven en die voorstellen alsof het feiten zijn.

Keer op keer mag je ze met de neus op de feiten drukken, hun van de pot gerukte beweringen als pure fantasie ontmaskeren, enkel maar om vast te stellen dat ze enkele weken later dezelfde bullshit terug van stal halen.

Zeloterij blijkt extreem krachtig te zijn, niet alleen bij religieuze fanatici maar ook bij staatkundige fantasten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:18   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onvoorstelbaar, hoe sommige mensen hier in hun eigen fobieën geloven en die voorstellen alsof het feiten zijn.

Keer op keer mag je ze met de neus op de feiten drukken, hun van de pot gerukte beweringen als pure fantasie ontmaskeren, enkel maar om vast te stellen dat ze enkele weken later dezelfde bullshit terug van stal halen.

Zeloterij blijkt extreem krachtig te zijn, niet alleen bij religieuze fanatici maar ook bij staatkundige fantasten.
Zei diegene die gelooft dat Belgie voor eeuwig is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:30   #227
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
juist!
Het is niet omdat Quercus zijn geschiedenisboek niet verder teruggaat dan +/- 1500 dat dit daarom volledig is hoor. Wie de geschiedenis ietsje verder uitpluist komt bij de oudste geschreven bronnen terecht : Julius Caesar, zijn de Bello Gallico en daarbij de oudste historische bron voor de beschrijving van ons volk, ons land/natie : wij zijn de Belgae ! Tweeduizend jaar geleden al in detail beschreven.

Waarom sommige fanatiek-oikofobe zelfhaters hun eigen geschiedenis zo willen doodzwijgen is me een raadsel, of het iets is dat voortspruit uit foutjes tijdens de opvoeding of eerder aan kapotte genen ligt zou voorwerp van doorgedreven onderzoek moeten zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:54   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is niet omdat Quercus zijn geschiedenisboek niet verder teruggaat dan +/- 1500 dat dit daarom volledig is hoor. Wie de geschiedenis ietsje verder uitpluist komt bij de oudste geschreven bronnen terecht : Julius Caesar, zijn de Bello Gallico en daarbij de oudste historische bron voor de beschrijving van ons volk, ons land/natie : wij zijn de Belgae ! Tweeduizend jaar geleden al in detail beschreven.

Waarom sommige fanatiek-oikofobe zelfhaters hun eigen geschiedenis zo willen doodzwijgen is me een raadsel, of het iets is dat voortspruit uit foutjes tijdens de opvoeding of eerder aan kapotte genen ligt zou voorwerp van doorgedreven onderzoek moeten zijn.
Het “Belgae” van Caesar was wel effe iets anders dan het hedendaags Belziekje hoor. Als ik jou was zou ik pogen nog wat verder achteruii te gaan in de geschiedenis. Er zullen wel reeds enkele Keltische vorstendommetjes geweest zijn enkele eeuwen voor de komst van de Romeinen. Misschien gast u daar inspiratie vinden voor uw belgicistische verknochtheid.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:57   #229
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is niet omdat Quercus zijn geschiedenisboek niet verder teruggaat dan +/- 1500 dat dit daarom volledig is hoor. Wie de geschiedenis ietsje verder uitpluist komt bij de oudste geschreven bronnen terecht : Julius Caesar, zijn de Bello Gallico en daarbij de oudste historische bron voor de beschrijving van ons volk, ons land/natie : wij zijn de Belgae ! Tweeduizend jaar geleden al in detail beschreven.

Waarom sommige fanatiek-oikofobe zelfhaters hun eigen geschiedenis zo willen doodzwijgen is me een raadsel, of het iets is dat voortspruit uit foutjes tijdens de opvoeding of eerder aan kapotte genen ligt zou voorwerp van doorgedreven onderzoek moeten zijn.
Ik herinner me nog goed mijn verrassing toen ik "De Bello" las. Daar waar Cesar uitvoerig inging op de federale staat van de Germaanse Belgae, ik wist niet dat Belgie al zo lang bestond.
Natuurlijk, ik weet niet ofdat Cesar het geschreven heeft of die andere, een van zijn generaals, zijn naam ontgaat me.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 augustus 2020 om 13:57.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:07   #230
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me nog goed mijn verrassing toen ik "De Bello" las. Daar waar Cesar uitvoerig inging op de federale staat van de Germaanse Belgae, ik wist niet dat Belgie al zo lang bestond.
Natuurlijk, ik weet niet ofdat Cesar het geschreven heeft of die andere, een van zijn generaals, zijn naam ontgaat me.
Het laatste boek in de reeks (8) is geschreven door legaat Aulus Hirtius. Dat van die dobbelsteen is van zijn hand.

Wanneer gaat ons land eigenlijk het zuidelijk deel van Engeland terug opeisen ? Die waren even Belgisch als de Menapiërs.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:09   #231
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zei diegene die gelooft dat Belgie voor eeuwig is.
Panda legt zijn eigen portret op beeld vast.

"Wat je zegt ben jezelf" komt uit een kindermond.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:10   #232
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het laatste boek in de reeks (8) is geschreven door legaat Aulus Hirtius. Dat van die dobbelsteen is van zijn hand.

Wanneer gaat ons land eigenlijk het zuidelijk deel van Engeland terug opeisen ? Die waren even Belgisch als de Menapiërs.
Het wordt tijd dat de graven van Vlaanderen terug aan de macht komen. Dan zal er in Vlaanderen terug deftig Frans gesproken worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:31   #233
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het “Belgae” van Caesar was wel effe iets anders dan het hedendaags Belziekje hoor. Als ik jou was zou ik pogen nog wat verder achteruii te gaan in de geschiedenis. Er zullen wel reeds enkele Keltische vorstendommetjes geweest zijn enkele eeuwen voor de komst van de Romeinen. Misschien gast u daar inspiratie vinden voor uw belgicistische verknochtheid.
Niet nodig. Mijn historische bron is 2.000 jaar oud. Als jij met je verhaal van 500 jaar geleden blijft haperen heb ik daar geen last van. Geen enkele reden dat ik nog verder/dieper zou moeten gaan zoeken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:36   #234
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, exterminatie ! Kolonisatie loopt altijd slecht af, want de gekoloniseerden kweken en maken ambras. Afmaken is de meer definitieve oplossing ! De zuiveren blijven over, de rest moet eraan !
Maar dan zijn ze wel zo dom; zie Bruxelles waar ze al bijna volledig in de exterminatie van de Vlamingen geslaagd waren, dat ze om dat resultaat nog een beetje vlugger te berijken de grenzen totaal ongekontroleerd hebben opengegooid voor immigratie, vooral uit de fransprekende maghreblanden, zodat ze nu zelfs hetzelfde lot als de Vlamingen dreigen te ondergaan en binnenkort de sharia mogen aanbidden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:40   #235
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vlaanderen zal als autonome staat een verdrag afsluiten met het huidige Nederland met het oog op het vormen van een confederatie. We zullen samen met Nederland vastleggen wat we gezamenlijk doen en wat het domein is van elk van de twee deelstaten. Dat is wel effe wat anders dan “inlijven en onderwerpen”. Maar als het desondanks voor jou psychisch ondraaglijk wordt dan kun je nog steeds je droom verwezenlijken en van Herstappe verkassen naar Grand Liège. Wellicht zal dat stadje ondertussen wel Frans grondgebied geworden zijn.

Terloops nog even: Vlaanderen wordt met een hoofdletter geschreven. Doe eens een inspanning om uw walg te onderdrukken.
En over een tijdje kunnen we dan spreken over wie wel en wie niet ingelijfd is geworden... Vlaanderen door Nederland of Wallonië door Frankrijk... Want je denkt toch niet dat het grote frankrijk zich de les zal laten lezen door de franstalige boertjes van ex-Belgique en nog minder dat ze de rekeningen van dat achterlijk volk zal blijven betalen...
Dat achterlijk volk zal moeten betalen om volwaardige fransen, lees lijfeigenen van de franse staat, te mogen worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:41   #236
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Nederlanders gaan eens goed lachen en zeggen: we zitten samen in de EU en dat is ruim voldoende.
De enige hoop voor de francofonie zou zijn dat de Fransen dat inderdaad zullen zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:43   #237
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wanneer viel die binnen ?
Toen de grote Buonaparte zijn pijlen tegen heel Europa verspeeld had...
En dat vergeven onze francofonen heel Europa nog altijd niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:44   #238
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zei diegene die gelooft dat Belgie voor eeuwig is.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:45   #239
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet nodig. Mijn historische bron is 2.000 jaar oud. Als jij met je verhaal van 500 jaar geleden blijft haperen heb ik daar geen last van. Geen enkele reden dat ik nog verder/dieper zou moeten gaan zoeken.
- lol -

__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:45   #240
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Nederlanders gaan eens goed lachen en zeggen: we zitten samen in de EU en dat is ruim voldoende.
Citaat:
Confederatie Vlaanderen-Nederland
Er gaan al stemmen op om Vlaanderen aan te sluiten bij Nederland en een culturele en taalunie te vormen. Vlaanderen heeft ten slotte meer gemeen met Nederland dan met Wallonië. Economisch zou dit ook misschien een grootmacht kunnen worden. Lang geleden waren België en Nederland zelfs één staat, tot in 1585. Toen veroverde de Spaanse veldheer Alexander Farnese Antwerpen na een lange belegering. Deze datum wordt beschouwd als beginpunt voor de definitieve scheiding tussen de Zuidelijke Nederlanden en de latere Verenigde Provinciën. Liefst 77 procent van de Nederlanders ziet een fusie met Vlaanderen wel zitten. Toch zijn er wel enkele vragen die hierbij de kop zullen opsteken, waarvan de belangrijkste zal zijn wie de confederatie zal besturen.

Slotwoord

Er is echt geen revolutie nodig om België te ontbinden. Op een dag zal het systeem gewoon vanzelf blokkeren. De politici zullen moeten vaststellen wat zovele Vlamingen al veel langer hebben vastgesteld, namelijk dat het Belgische model niet meer werkt en hopeloos is vastgereden. Dat samen verder gaan geen zin meer heeft.
https://mens-en-samenleving.infonu.n...hankelijk.html
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be