![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libanon is een van de weinige ‘seculiere’ landen in het MO. Dat houden we beter zo.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat alt-right zeikers ook mogen beweren, Dademel.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 augustus 2020 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is dat niet te doen? Die mensen daar zijn te dom , te corrupt en/of te lui ofzo?
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw reactie = "niet te doen". ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand gaat mij wijsmaken dat zo'n interessante grondstof (interessant voor terroristen en voor landbouw) daar zo maar lag te niksen.
Wat niet belet dat het de moment kan zijn om Libanon een beetje naar het Westen te trekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon tussendoor om een beeld van het formaat van de explosie te geven: de kracht van atoombommen wordt vaak uitgedrukt in kilotonnen TNT, dus met hoeveel miljoenen kilo's conventionele springstof de bommen vergelijkbaar zijn. Bij deze ontploffing ging het dus letterlijk om miljoenen kilo's explosief materiaal, een fysieke 2.7 kiloton bom.
Waarmee ik niet wil beweren dat ammoniumnitraat exact even hard boem doet als TNT, dat de opslagplaats de meest efficiënte lading had voor een bom of wat dan ook, enkel dat de schaal van de explosie dus met geen enkel regulier bombardement of wat dan ook te vergelijken is. (Ter vergelijking: Little Boy en Fat Man waarmee Japan aan het einde van de tweede wereldoorlog gebombardeerd werden waren bijvoorbeeld 15 en 21 kiloton TNT. Dus wel krachtiger, maar niet (veel?) meer dan een orde van grootte krachtiger. De 19 reuzenmijnen die bij Mesen werden aangelegd gedurende de eerste wereldoorlog (waarvan er nog steeds 3 kwijt zijn) bevatten alles bij elkaar minder dan een halve kiloton springstof, en daardoor sprongen tot in Londen ramen. Dat was overigens ook een mengsel gebaseerd om ammoniumnitraat.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 augustus 2020 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was blijkbaar in beslag genomen van een Russisch schip. En mij verwondert het niks dat het daar jarenlang blijft liggen. Herinner u dat vuurwerkincident in Nederland.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 augustus 2020 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat u vrij een storting uit te voeren. Als het van mij afhangt, geen Euro.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Partij H: "Jamaar, hier zijn de importdocumenten, die voorraad meststof hebben we eerlijk gekocht." Ambtenaar: "Kan goed zijn, maar document 27bis, met bijhorende enveloppe is nog niet in orde" Ambtenaar: "H is bijna rond met document 27bis. Maar er is een foutje in hun importpapieren, maar om dat aan hun uit te leggen, da's een dure situatie." Partij M: "Dan is het duur, de documenten moeten tot in de puntjes in orde zijn. Hier de regeling voor het duur zijn. Laat die meststof maar rustig liggen, ze ligt daar goed en veilig" Wel ironisch eigenlijk.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dacht ik al, Skobel.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb totaal geen affiniteit met Libanezen, eerder integendeel gezien het voor het grootste deel islamieten zijn.
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals gebruikelijk hoor je daar weinig van. Moslims daarentegenover, die komen wel regelmatig in de schijnwerpers. En helaas is het maar een kleine groep die het nog graag heeft.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik stel een legitieme vraag.
Skobolev wil geen geld geven aan Libanon. Zijn goed recht. U komt af, "niet te doen", en het is onduidelijk wat u daarmee bedoeld. Dus is mijn vraag, "kunnen de mensen ginder het niet doen?" met een reeks mogelijkheden waarom niet. Het is aan u om dat duidelijk te maken.
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zonder uitbuitingsrelaties zouden de islamieten geen succes gehad hebben. Denk aan de westerse steun om dictators te installeren zoals men deed in Iran in de jaren 50. Dat het volk wat meer olie-inkomsten in eigen land wou houden.....dat mocht niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |