![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een identiteit is per definitie héél individueel en gaat erover met wie je je identificeert, tot welke gemeenschap(pen) jij vindt dat je behoort. Allé, dat beweert toch Bart De Wever in zijn boek "Over identiteit" toch. Ik geloof hem trouwens. Dat er dus mensen zijn die vinden dat België mee hun identiteit bepalen, dat kan perfect en daar heeft niemand iets over te zeggen. Net zoals er niemand kan zeggen dat je Vlaming voelen als Limburger niet kan, omdat Limburg in het verleden niet tot het graafschap Vlaanderen behoorde.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want het argument dat jullie gebruiken tegen de Belgische nationaliteit gebruiken, mag door een Limburger niet gebruikt worden tegen de Vlaamse. Maargoed, zo kennen we jullie weer: twee maten en gewichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#429 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik beschouw mezelf een 'Zuidelijke Nederlander' als verklaart men mij gek. Vlaanderen is een naam die niet bij ons past in Antwerpen en een grove vergissing. De naam die buitenlanders ons gaven officieel gemaakt. Officieus een goede naam, maar niet om in een wet te gieten. Eigenlijk ook maar een salonfähige creatie, omdat te pro-Nederlands zijn niet paste in het vroege België.
Vlaanderen is geen strohalm om aan vast te klampen hoor. Trouwens, de provincie Antwerpen zou gewoon tot Midden-Brabant moeten omgedoopt worden. Ooit werd dat voorgesteld, maar meteen van de kaart geveegd. Gewoon doen, zou ik zeggen. Goed idee. Wij heten Antwerpen omdat de nep-Fransen van het vroege België dat zo gemaakt hebben indertijd. Kutbeslissing. Mensen hebben alleen schrik kop van Jut te zijn met zulke meningen als de mijne. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 augustus 2019 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() Zoals de Joegoslavische identiteit dit gedurende 74 jaar deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die veroverden binnen België is indrukwekkend: - de Platdietse Streek - de Jekervallei - 80 % van Brussel - de zes faciliteitengemeenten daarrond - de oude Vlaamse stad Edingen - de streek van Komen - een flinke hap uit Vlaams-Brabant dat nu bij Waals-Brabant hoort ( Sint-Jans-Geest, Neerheylisssem, Opheylisem, Waterloo...) - en ik vergeet er nog wel enkele....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Ik ben nu een ex-lid.) "Belgique" zou men ook best vertalen met "de Zuidelijke Nederlanden". In een niet zo ver verleden was dat trouwens zo. Tot in de tijd van de annexatie door Frankrijk noemden wij ons Nederlanders. Pas in de tijd van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden - merkwaardig genoeg - hebben de benamingen "Belg" en "België" in het Nederlands echt ingang gevonden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstalige natie heeft maar weinig symboliek, maar heeft een natuurlijke onderlinge affiniteit die veel en veel sterker is en inderdaad aan territorium (Lebensraum) expansie doet, op een spontane en natuurlijke wijze. Zonder vlaggen, toeters, bellen of "leiders", maar spontaan, door evidente zelf-affiniteit die evident groter is dan ten aanzien van de "anderen" (de Nederlandstaligen bvb). Een franstalige heeft een automatische, spontane, niet symbool of leider-gedreven evidente grotere affiniteit voor een andere franstalige dan voor de rest. Dat kan je eigenlijk maar van relatief weinig Vlamingen zeggen - die maken dan de Vlaamse natie uit, maar die is stukken kleiner. Voor een franstalige moet dat niet eens gezegd worden, moet daar niet over nagedacht worden, moet daar niet over gezongen worden, dat is gewoon een evidentie die vanzelf gebeurt. Voor een Vlaming is dat stukken moeilijker blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is interessant voor de Frans-Vlamingen die in het Kortrijkse alle dagen gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |