Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2019, 11:33   #401
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Afgelopen verkiezingen heeft ze allemaal opgewonden gemaakt. Gelijk een kater die een loopse poes zien.

Tijd om te dekken, denkzen ze nu.

Vrees ervoor dat ze met serieuze blauwe ballen gaan blijven zitten.
Oei, het is duidelijk dat jij het meer moet hebben van gecastreerde katers...
Eigen volksverraad noem ik dat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 11:43   #402
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat zelfs zo ver, dat als ik morgen met mijn neef Frans spreek in jullie aanwezigheid jullie ons beide als Walen bestempelen en in de grond kruipen van schaamte als jullie dan plots in een Vlaams dialect van antwoord worden gediend.
Waarom zou ik in de grond moeten kruipen van schaamte wanneer een zogenaamde Waal plots Vlaams begint te babbelen???
Nogmaals, jullie moeten ophouden met het protest tegen de Waalse indoctrinatie van de francofonie van boven uit af te dragen op de gewone Waal als mens... Ik heb niets tegen Walen, maar ik heb heel en heel veel tegen de desastreuze francofone politiek van dit land die niet alleen de Walen maar ook de Vlamingen richting afgrond stuurt...

Citaat:
Kijk, ik lees hier heel veel zaken, maar als ik die zaken buiten de Belgische staat breng, dan zie ik dat vele hier niet eens weten wat het verschil tussen een volk en een bevolking is.
In centraal-Europa en vooral in onze gebieden kan je niet direct over een volk spreken.
In de loop der eeuwen zijn daar zoveel kruisingen en vermengingen gebeurd, dat het gewoon te gek is voor woorden om over een Vlaams, Waals, Normandisch, Pruisisch, Tirolers of welk volk dan ook te spreken.
Binnen de wetenschap gebruikt men zelfs geen dna, om de herkomst van een onbekend centraal-Europees lichaam te kunnen bepalen. Dat is enkel bruikbaar als er al DNA gevens van de persoon of een direct famiielid in de data-bank zit.
Ook de bouw van dat lichaam geeft geen uitsluitsel over de herkomst van de persoon.
En ook dat is zever, want we zijn allemaal, of bijna allemaal gewoon indo-germanen... Maar wil dat dan zeggen dat er tussen de Spanjaarden en de Polen dan geen verschillen meer bestaan???
Zet een paar spanjaarden in Polen en, als die Spanjaarden een beetje meewerken geen enkel probleem en omgekeerd ook niet...
Doe met twee naast elkaar levende volkeren hetzelfde en laat de overloop van het ene volk naar het andere oplopen en laat dat overgelopen volk zich verder uitroepen tot de heersers... je zult eens zien hoe lang het zal duren voordat dat ene volk zal gaan opspelen en zal schreeuwen dat het als volk gediscrimineerd wordt...

En het onderdrukkende volk zal laatdunkend zeggen, maar jullie bestaat toch niet als volk... jullie zijn bekrompen nationalisten...
Terwijl de bekrompen nationalisten juist zijzelf zijn die de anderen, tegen hun democratische wil in, wil overheersen en hervormen naar hun eigen maatstaven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 augustus 2019 om 11:46.
Oud 26 augustus 2019, 11:19   #403
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Salaam Aleikum!

Tijd voor het grote Europese Kalifaat
Dan zijn al dit soort discussies zonder voorwerp

allahu akbar!
Wa'aleikum salaam!

Maar dan, broeder, zijt gij niet langer de tsaar van de trololo, maar de de kalief van de trholo'loh.

Dan moet u uw ondrschrift aanpassen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:08   #404
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En hoe gaat ge de voortdurende golf van stakingen oplossen als je het gekocht hebt???
Als mensen niet misnoegd zijn hebben ze geen reden om te staken, vakbonden gaan altijd wel iets vinden, maar het kan rustiger, veel rustiger.
Oud 26 augustus 2019, 13:11   #405
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel Waalse burgers lopen er warm om bij Frankrijk te gaan?
Trouwens Frankrijk is niet geïnteresseerd in Wallonië, in Parijs weten ze niet eens waar dat ligt.
Als die al ergens hun zinnen op hebben gezet, zijn het de Vlaamse zeehavens en de vlakke doorgang naar Duitsland via België.
En het klopt dat er in België voorstanders zijn om bij Frankrijk te gaan, maar dat zijn dan vooral Franstalige Vlamingen die over de taalgrens zijn gaan wonen.
Via Wallonië hebben ze nochtans perfecte doorgang naar Duitsland en de scheepvaart kan binnenkort ook van Parijs tot Terneuzen.
Oud 26 augustus 2019, 13:12   #406
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in de grond moeten kruipen van schaamte wanneer een zogenaamde Waal plots Vlaams begint te babbelen???
Nogmaals, jullie moeten ophouden met het protest tegen de Waalse indoctrinatie van de francofonie van boven uit af te dragen op de gewone Waal als mens... Ik heb niets tegen Walen, maar ik heb heel en heel veel tegen de desastreuze francofone politiek van dit land die niet alleen de Walen maar ook de Vlamingen richting afgrond stuurt...

En ook dat is zever, want we zijn allemaal, of bijna allemaal gewoon indo-germanen... Maar wil dat dan zeggen dat er tussen de Spanjaarden en de Polen dan geen verschillen meer bestaan???
Zet een paar spanjaarden in Polen en, als die Spanjaarden een beetje meewerken geen enkel probleem en omgekeerd ook niet...
Doe met twee naast elkaar levende volkeren hetzelfde en laat de overloop van het ene volk naar het andere oplopen en laat dat overgelopen volk zich verder uitroepen tot de heersers... je zult eens zien hoe lang het zal duren voordat dat ene volk zal gaan opspelen en zal schreeuwen dat het als volk gediscrimineerd wordt...

En het onderdrukkende volk zal laatdunkend zeggen, maar jullie bestaat toch niet als volk... jullie zijn bekrompen nationalisten...
Terwijl de bekrompen nationalisten juist zijzelf zijn die de anderen, tegen hun democratische wil in, wil overheersen en hervormen naar hun eigen maatstaven...
Toevallig kies je twee landen er uit die allebeide vrij katholiek zijn en op dat gebied elkaar wel kunnen vinden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:33   #407
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Kunnen we Wallonië niet kopen, problemen ineens opgelost voor iedereen
Even Trump vragen, da's de ervaringsdeskundige op dat vlak.
Oud 26 augustus 2019, 13:49   #408
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat heeft robert t volstrekt niet geschreven. Hij heeft wel gejustifieerde kritiek op het soort Limburgers dat het zonlicht ontkent door te gaan lullen dat ze geen Vlamingen zijn en daarbij nog steeds zitten te zemelen over Vlaanderen in zijn middeleeuwse betekenis (het oude graafschap). Limburg is een deel van het Nederlandstalig gebied dat zich uitstrekt van De Panne tot Maaseik en dat grondwettelijk als "Vlaams Gewest" wordt omschreven. Wanneer ik in Limburg ben hoor ik geen Duits maar Nederlands. De lokale media zijn Nederlandstalig. Bijgevolg zijn de Limburgers als inwoners van het Vlaams Gewest Vlamingen, net zoals de inwoners van Vlaams Brabant dat ook zijn. Tavek & Co mogen voor de rest van hun leven kneuterig zitten emmeren, de realiteit is er om hen tegen te spreken. En wat hun eeuwige klaagzang betreft over het zogezegd achterstellen van Limburg, je hoeft maar eens rustig in Limburg rond te toeren om vast te stellen dat dit helemaal niet zo is.
Ergens is er wel een punt dat Limburg een geval apart is. Niet in het minst dat de regio Limburg zich niet beperkt tot de provincie Limburg in Vlaanderen, maar zich uitstrekt in Nederland (Nederlands Limburg). Nu ben ik helemaal niet voor het oprichten van een onafhankelijk Limburg, maar men kan er niet omheen dat het toch een geval apart is.
Oud 26 augustus 2019, 16:19   #409
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toevallig kies je twee landen er uit die allebeide vrij katholiek zijn en op dat gebied elkaar wel kunnen vinden.
Inderdaad toevallig, Spanje aan het ene uiterste en Polen een beetje aan het andere uiterste... Neem Frankrijk zo je wil... zo lang ze niet in te grote getalen komen zal je daar geen probleem mee hebben... Maar het is wel het eerste land om zijn buren proberen tot franse onderdanen te herleiden en als het moet doen ze dat via dwang, omkoperij of ander minder democratische middelen
Oud 26 augustus 2019, 16:26   #410
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ergens is er wel een punt dat Limburg een geval apart is. Niet in het minst dat de regio Limburg zich niet beperkt tot de provincie Limburg in Vlaanderen, maar zich uitstrekt in Nederland (Nederlands Limburg). Nu ben ik helemaal niet voor het oprichten van een onafhankelijk Limburg, maar men kan er niet omheen dat het toch een geval apart is.
Maar als ik als Limburgse, wat ik ben, de keuze heb tussen 1) een gedwongen verfransing via la Belgique, en dat gaat niet alleen om de taal maar ook om een politieke, economische, sociale heel andere ingesteldheid... en 2) vrijheid in Vlaanderen waarvan voor mij geen enkele anti-Limburgse dwang uitgaat...
Dan weet ik wel voor wat ik kies, zonder daarom niet fier te zijn en te blijven als Limburgse geboren te zijn...
Oud 26 augustus 2019, 16:27   #411
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Kunnen we Wallonië niet kopen, problemen ineens opgelost voor iedereen
Wallonië kopen??? We hebben Wallonië al tig keren gekocht, het is eigenlijk doodgewoon eigendom van Vlaanderen, dat is niet meer dan rechtvaardig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:30   #412
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wallonië kopen??? We hebben Wallonië al tig keren gekocht, het is eigenlijk doodgewoon eigendom van Vlaanderen, dat is niet meer dan rechtvaardig.
Sorry, Wallonië heeft zichzelf al tig keren verkocht... maar dat mag niet gezegd worden...
Oud 26 augustus 2019, 16:38   #413
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Nationaliteit is afhankelijk van een stukje grond, de Vlaamse nationaliteit is tot nader order nog niet op mijn identiteitskaart vermeld.
En het is nu niet omdat enkele politici beweren dat dat iets een bepaalde naam heeft, dat er een natie of volk is die zich daarmee identifiseerd.
Het gewest Vlaanderen is gewoon nog veel te jong om zich een natie te kunnen noemen en heeft een gebrek aan gezamelijke geschiedenis om over een Vlaams volk te kunnen spreken.
Dat klopt, we hebben tot op heden allemaal, Vlamingen, WalloBruxers en Oostkantonezen slechts één en dezelfde nationaliteit. Nationaliteit is dan ook een louter juridisch begrip. Maar we hebben niet allemaal dezelfde identiteit. En het is nu net die Vlaamse identiteit die de belgicisten doet steigeren. Het maakt hen ongerust. Belgicisten zijn erg grappig.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:23   #414
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad toevallig, Spanje aan het ene uiterste en Polen een beetje aan het andere uiterste...
Over welke uitersten heb je het?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:26   #415
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, we hebben tot op heden allemaal, Vlamingen, WalloBruxers en Oostkantonezen slechts één en dezelfde nationaliteit. Nationaliteit is dan ook een louter juridisch begrip. Maar we hebben niet allemaal dezelfde identiteit. En het is nu net die Vlaamse identiteit die de belgicisten doet steigeren. Het maakt hen ongerust. Belgicisten zijn erg grappig.
Amen.

Het verschil tussen staat en natie.
Tussen volk en onderdanen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 08:35   #416
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Waal, zelfs geen Franstalig opgevoede Belg.

En vele zijn tegen de desastreuze francofone politiek, maar de Vlaams politiek is geen haar beter.
Citaat:

Doe bekakt verder en je moet binnen enkele jaren niet meer klagen over de Franstalige Belgen.
Toch niet in het Frans of het Nederlands.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 08:50   #417
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Over welke uitersten heb je het?
Ik spreek hier in het wilde weg, zonder achterliggende bedoelingen, over twee landen die een beetje op de geografische uiterste van Europa liggen...
Kan zijn dat er betere voorbeelden te geven zijn, maar ook dan blijft gelden wat ik zeg...
Oud 27 augustus 2019, 08:56   #418
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, het is net het omgekeerde. Vandaag is het geen probleem om uw Vlaamse identiteit te combineren met Belgische identiteit. Dat geldt eveneens voor combinaties met de Brusselse of Waalse identiteit.

Dus is er geen enkele reden om een van die identiteiten te laten verdwijnen.
Oud 27 augustus 2019, 09:02   #419
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Waal, zelfs geen Franstalig opgevoede Belg.

En vele zijn tegen de desastreuze francofone politiek, maar de Vlaams politiek is geen haar beter.

Doe bekakt verder en je moet binnen enkele jaren niet meer klagen over de Franstalige Belgen.
Toch niet in het Frans of het Nederlands
.
In het Arabisch misschien wil je zeggen???

Ik had het wat de Walen betreft niet over jou maar in het algemeen...
En wat dat bekakt zijn betreft, indien jij de Belgische geschiedenis, de Belgische ingesteldheid, de Belgische bekaktheid tegen het Vlaamse deel van haar bevolking weigert te zien... is dat jouw zaak en niet de mijne...

Waar zeg ik dat de Vlamingen beter, hoger... zijn dan de Walen... maar ze zijn anders en leggen andere klemtonen. Meer economische indien je wil; maar voor mij kan je zonder economisch gestaafd te zijn onmogelijk een blijvende sociale politiek voeren... en zij die beweren dat ze dat wel kunnen zijn in mijn ogen enkel in handen van het grootkapitaal waar ze zogezegd zo op afgeven...

Ten andere hoe kunnen de Vlamingen uitwassen in de Vlaamse politiek, waar ik niet blind voor ben, tegenwerken, afremmen, uitroeien, als bovendien die uitwassen dikwijls een gevolg zijn van het Belgische gedoogbeleid ten aanzien van die uitwassen en de uiteindelijke financiële macht nog altijd bij la Belgique ligt... en ook de gesubsidieerde Vlaamse media Belgisch is en zelfs regelrecht anti-Vlaams, die dan ook meestal haar ogen dichtknijpt...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 augustus 2019 om 09:04.
Oud 27 augustus 2019, 09:03   #420
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Helemaal niet, het is net het omgekeerde. Vandaag is het geen probleem om uw Vlaamse identiteit te combineren met Belgische identiteit. Dat geldt eveneens voor combinaties met de Brusselse of Waalse identiteit.

Dus is er geen enkele reden om een van die identiteiten te laten verdwijnen.
Pas teruggekomen van Mars???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be