![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou anders eens kijken wat de WHO daar over zegt ? |
|
|
|
|
|
|
#5142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al meer dan een tiende van de bevolking is besmet ondertussen. Dat gaat niet lukken hoor, zorgen dat we niet besmet geraken. Op een zeker ogenblik zal er wel volk genoeg besmet zijn, en gaat het matigen. Misschien zijn we daar al, misschien moeten we eerst nog een tweede zware golf door. Geen kat die dat weet. Maatregelen gaan dat niet tegenhouden.
Citaat:
Ja, er gaan wat mensen ziek worden en sterven. Niks ergs. Die maatregelen gaan dat niet tegenhouden, hoor. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#5144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5145 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als jij denkt dat ze in Thailand geen griep hebben: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4503703/ Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit virus komt en gaat niet in golven als alle anderen. Dit virus is een constante. Ik begrijp niet dat jij het steeds blijft hebben over golven ? Het virus is er is er steeds geweest en zal er steeds blijven.
|
|
|
|
|
|
#5147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is toch ongelofelijk hoe jij factuele informatie blunt ontkent he. Je gaat mij niet zeggen dat er in juni evenveel gevallen waren als in april ?
|
|
|
|
|
|
#5148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Thailand heeft niemand een verkoudheid. Een Thai kent geen zakdoeken en geen snotneus......Als jij denkt het beter te weten moet ik je teleurstellen. Ik heb in mijn hele carrière een Vietnamees gekend die een zware snotvalling had zoals wij die kennen. |
|
|
|
|
|
|
#5149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En waarom zou dat er precies evenveel moeten zijn ? Er waren er in Februari in Maart in April in Mei in Juni Juli en Augustus en er zullen er in Maart 2023 nog zijn .....redelijk duidelijk toch ? Of aan hoeveel golven ga je dan al zitten ?
|
|
|
|
|
|
#5150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de huidige vastgestelde besmettingen enkel besmettingen zijn die niet werden vastgesteld in maart en april omdat er te weinig werd getest. Dat er te weinig zieken zijn om van een 2de golf te kunnen spreken en dat de nu vastgestelde besmettingen geen invloed hebben op de medische toestand van de besmette peronen. Als er vanuit de medische wereld word gezegd dat er nog geen 2de golf is, hoe ga je dan aan een 3de en 4de golf geraken. De meeste vatbare personen bouwen immers weerstand of, of ze zijn al dood. Bij deze Fredje, de kans dat je al antistoffen hebt is groter dan de kans op een 2de golf. |
|
|
|
|
|
|
#5151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders zijn er ook geen "meerdere golven" geweest bij de Spaanse griep he. Natuurlijk waren er nog griepgevallen tussenin, zoniet zou het virus verdwenen zijn. Toen deed men geen testen, en dacht men dat het na de eerste golf "verdwenen" was, maar dat was uiteraard het geval niet. Als je eerst 300 doden per dag hebt, en nadien 3 doden per dag, dan is een eerste golf voorbij he. Om van een tweede golf kunnen te spreken, moet die min of meer van dezelfde grootte zijn als de eerste, dus laat ons zeggen, terug op een zeker moment, 100 doden per dag. Zoniet is het gewoon een lichte opflakkering. Op dit moment lijkt het gewoon een kleine opflakkering te zijn. Maar we weten dat pas zeker als we terug aan 100 doden zitten binnen een paar maanden, of wanneer het beneden, zeg maar, 60 doden per dag blijft gedurende ettelijke maanden. "honderd keer minder" is niet echt vergelijkbaar met "niet exact precies evenveel". Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 13:47. |
|
|
|
|
|
|
#5152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5153 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
zever, die zouden dan 4 maanden ziek moeten zijn, en al 4 maanden het virus verspreiden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#5154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat hij bedoelt dat er nu een vergelijkbaar aantal cases zijn als destijds maar destijds waren veel minder gevallen gedetecteerd als nu. Enfin, dat zou zin geven aan wat hij zegt.
|
|
|
|
|
|
#5155 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik begrijp dat men het aantal infecties wil uitstellen, uitsmeren over langere periode. Het is logisch dat wanneer men meer isoleert het aantal zal afnemen. De opflakkeringen zijn dan niet te vermijden bij een terugkeer naar meer contactmogelijkheden. Maar uiteindelijk zullen er toch een voldoende aantal mensen antistoffen moeten hebben om een evenwicht te bereiken in de gemeenschap. De vraag blijft of het uitsmeren over een lange periode wel een goed politiek is. Het lijkt logischer zich in het agens-receptor model meer te concentreren op de receptor. Hiervoor moet men ouderen niet opsluiten tegen hun wil. Wel, zoals altijd, rekening houden met hun levenskwaliteit.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#5156 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...n-al~a475d50b/ De enige manier om terug normaal te leven is het te negeren, zoals de griep. Dan pas kan normaliteit terugkeren. |
|
|
|
|
|
|
#5158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk zal het virus blijven, net zoals alle andere virussen. Ik ben blij dat je dat toch inziet.
|
|
|
|
|
|
#5159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|