![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals met zelfmoord. Al diegenen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren die waar ik ( en anderen) het absoluut niet hadden van verwacht. Die die alle dagen zeggen dat ze van een brug gaan springen durven nog niet van een laddertrapje springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is veel moed nodig om van de toren van een flatgebouw te springen......99% van de mensen schijt al in hun broek als ze naar de tandarts moeten. En vergeet niet uw ultieme daad is onomkeerbaar ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 5 september 2020 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo ? Het is toch normaal als de film die gedraaid wordt, U niet meer aanstaat, ge de zaal uit gaat ? Het is precies die leven-is-waardevol cultuur die ons in de huidige zever brengt. Het leven is een tijd van fun. Dat is het enige waar het goed voor is. Als je fun hebt, is het goed te leven. Zonder fun is het beter van niet te leven. Er is niks mis met zelfmoord. Het enige wat spijtig is met zelfmoord is als je toekomstige fun niet zag komen, en te vroeg de zaal verliet, toen de film nadien echt nog de moeite waard was.
Zelfmoord is een van de weinige dingen die niks fundamenteels veranderen: dood ga je toch, je kiest enkel dat een stuk miserie voor je dood gaat, niet zal bestaan. Wij zouden veel minder respect voor het leven moeten hebben, en veel meer respect voor fun. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2020 om 04:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zo een machine gemaakt door een Professor. Je moet er comfortabel gaan inzitten en je dommelt zachtjes in met leuke muziek en trippende beelden. Heb het ooit gezien op tv ....werkte met CO 2 of iets in die aard. Iedereen zou dat moeten kunnen beslissen en gebruiken als het hier zijn strot uithangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfmoord plegen is niet laf. Als het toch maar laf is probeer het eens
![]() Niemand heeft je toch gevraagd of je op deze wereld wou komen ? Welke egoïst moet men zijn om dat te beslissen voor een ander dan ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat het u hier aan des te beter....zit uw tijd uit. Staat het U niet meer aan vind ik dat je het recht hebt om het hier af te bollen. Zoals je zegt.....dood ga je toch. Op die paar 100 maanden steekt het toch niet zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Nadeel , er is geen terugweg meer wanneer ge dood zijt !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 september 2020 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leren, reproduceren, eren, ervaren...kan evenzeer fun zijn voor de ene, voor 'n ander betekent 't dan misschien weer wat anders. Fun is voor mij synoniem aan 'n zinvol bestaan dat bevrediging schenkt op 'n vlak hoe je 't voor jezelf graag zou willen invullen. Als dat er niet meer is, hetgeen jij persoonlijk zinvol vindt in dat leven, is de 'fun' er voor jou af. 'n Ander vindt misschien 'fun' in andere dingen. Dat hoeft niet perse voor iedereen hetzelfde te zijn.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Als men het heeft over 'fun' als het hoogste doel in dit leven verwijst men denk ik meestal naar het hedonisme. Dat is zeker niet de enige manier om in het leven te staan. Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2020 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei, eenieder vult dat in naar eigen inzicht, wensen, verlangens & behoeften. Dat bepaal jij niet voor mij, noch ik voor jou. 't Is best mogelijk dat jij dingen doet in je leven waarvan ik totaal 't nut niet van inzie en er helemaal geen "fun" aan vind en vice versa. Maar hetgeen jij doet is voor jou dan weer wél fun (of noem 't zoals je zelf wil), en hetgeen ik doe is voor m?*j fun. Wat Patrick met "fun" bedoelt kan ik natuurlijk niet weten, maar ik ben er van overtuigd dat 't iets is wat hij voor zichzelf bepaalt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar het dus om gaat is iets dat JIJ beleeft, en wat dat is, joost mag het weten. Het gaat hem wel om een eigen belevenis, en niks anders. Zelfs al houdt die belevenis voor sommigen "projecties van gemoedstoestanden van anderen" in, maar zelfs dat zijn eigen ideeën en eigen projecties. Als mijn "fun" zou zijn om "alle mensen van de wereld gelukkig te maken in het jaar 2331", dan is dat niks anders dan een EIGEN fantasie in MIJN EIGEN verbeelding he. In werkelijkheid is het totaal onmogelijk voor mij om zelfs maar enige realistische waarneming te doen van de eventuele gelukstoestand van alle mensen in het jaar 2331. Dat is niks anders dan een fantasie, zoals in een videospelletje. Maar niettemin is in die gekke kop van mij, dat dan mijn "fun", en van zodra ik DENK dat ik rare dingen doe die dat ingebeelde fantasietje zouden veroorzaken, wat op zich dus ook een fantasie is, dan beleef ik "fun". Als ik mij daarvoor in een ravijn moet gooien, dan gaat dat vallen in die ravijn "fun" zijn in mijn zotte kop. Maar dat is allemaal *puur intern* in mijn verbeelding he. Op dezelfde manier dat ik misschien fun beleef aan "strijden tegen een klimaatsverandering", of "een onafhankelijk Vlaanderen nastreven voor mijn kleinkinderen", of weet ik veel. Dat is allemaal PUUR INTERNE FANTASIE. Daarom noem ik dat "fun". Het is hetzelfde soort fun als denken dat je een held bent omdat je in een videospelletje "gewonnen" hebt of zo. Maar het gaat hem puur om een eigen fantasie beeld in een eigen inbeelding, die voor eigen bevrediging zorgt. En daarvoor ga je dus dingen doen, maar het draait ALTIJD om EIGEN BEVREDIGING. Nooit echt om de bevrediging van anderen, ook al maakt dat deel uit van een fantasme dat we dan "empathie" noemen. Empathie is een speciale vorm van fun afgeleid van een eigen ingebeelde toestand van andermans' bevredigingstoestand. Denkbeelden zijn sterke vormen van fun bij sommigen ; bij anderen moet het eerder komen van directere fysieke prikkels. Maar het draait hem altijd over EIGEN belevenissen. Nooit daarbuiten. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2020 om 05:18. |
|
![]() |
![]() |