Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2020, 21:50   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn vader is gestorven in77, mijn moeder in 89 en mijn broer in 2009. Ik heb ze nooit beschouwd als parasieten en hun dood heeft me gemarkeerd maar ze hebben allemaal geprofiteerd van mijn inzet. Ik heb daar geen problemen mee maar de dag dat ik voel dat ik overbodig wordt maak ik er een einde aan. Ik wil niet eindigen bibberend in een bed in de kliniek met een scheve smoel waar de zever uit loopt en een pamper die ik heb vol gescheten. En een klote verpleegster die tegen mij zegt "gaat het nog manneke, nu moogt ge uw boterhammekes opeten"
Er zijn er wel meer die dat beweren. Meestal zijn het net die die zich het meest vastklampen aan het bestaan.

Het is zoals met zelfmoord. Al diegenen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren die waar ik ( en anderen) het absoluut niet hadden van verwacht.
Die die alle dagen zeggen dat ze van een brug gaan springen durven nog niet van een laddertrapje springen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 21:55   #102
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn er wel meer die dat beweren. Meestal zijn het net die die zich het meest vastklampen aan het bestaan.

Het is zoals met zelfmoord. Al diegenen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd waren die waar ik ( en anderen) het absoluut niet hadden van verwacht.
Die die alle dagen zeggen dat ze van een brug gaan springen durven nog niet van een laddertrapje springen.
Het is geen zekerheid, ik ben daar met bezig. Ergens is het ook laf en moedig tegelijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 21:57   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M maar ze hebben allemaal geprofiteerd van mijn inzet. Ik heb daar geen problemen mee maar de dag dat ik voel dat ik overbodig wordt maak ik er een einde aan.
Het woord geprofiteerd zegt veel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:59   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen zekerheid, ik ben daar met bezig. Ergens is het ook laf en moedig tegelijk.
Zelfmoord plegen heb ik nooit laf gevonden integendeel. Ga u maar eens op de treinsporen leggen........
Er is veel moed nodig om van de toren van een flatgebouw te springen......99% van de mensen schijt al in hun broek als ze naar de tandarts moeten.
En vergeet niet uw ultieme daad is onomkeerbaar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 23:01.
Oud 5 september 2020, 23:45   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord plegen heb ik nooit laf gevonden integendeel. Ga u maar eens op de treinsporen leggen........
Er is veel moed nodig om van de toren van een flatgebouw te springen......99% van de mensen schijt al in hun broek als ze naar de tandarts moeten.
En vergeet niet uw ultieme daad is onomkeerbaar
Zelfmoord plegen is laf.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 september 2020 om 23:45.
Oud 6 september 2020, 04:41   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zelfmoord plegen is laf.
Hoezo ? Het is toch normaal als de film die gedraaid wordt, U niet meer aanstaat, ge de zaal uit gaat ? Het is precies die leven-is-waardevol cultuur die ons in de huidige zever brengt. Het leven is een tijd van fun. Dat is het enige waar het goed voor is. Als je fun hebt, is het goed te leven. Zonder fun is het beter van niet te leven. Er is niks mis met zelfmoord. Het enige wat spijtig is met zelfmoord is als je toekomstige fun niet zag komen, en te vroeg de zaal verliet, toen de film nadien echt nog de moeite waard was.

Zelfmoord is een van de weinige dingen die niks fundamenteels veranderen: dood ga je toch, je kiest enkel dat een stuk miserie voor je dood gaat, niet zal bestaan. Wij zouden veel minder respect voor het leven moeten hebben, en veel meer respect voor fun.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2020 om 04:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 13:32   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet bang zijn voor zelfmoord. Maar dan wel in de zin van pijnloos wegdoezelen....
Er is zo een machine gemaakt door een Professor. Je moet er comfortabel gaan inzitten en je dommelt zachtjes in met leuke muziek en trippende beelden. Heb het ooit gezien op tv ....werkte met CO 2 of iets in die aard.

Iedereen zou dat moeten kunnen beslissen en gebruiken als het hier zijn strot uithangt.
Oud 6 september 2020, 13:34   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zelfmoord plegen is laf.
Zelfmoord plegen is niet laf. Als het toch maar laf is probeer het eens

Niemand heeft je toch gevraagd of je op deze wereld wou komen ? Welke egoïst moet men zijn om dat te beslissen voor een ander dan ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 13:35.
Oud 6 september 2020, 13:38   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ? Het is toch normaal als de film die gedraaid wordt, U niet meer aanstaat, ge de zaal uit gaat ? Het is precies die leven-is-waardevol cultuur die ons in de huidige zever brengt. Het leven is een tijd van fun. Dat is het enige waar het goed voor is. Als je fun hebt, is het goed te leven. Zonder fun is het beter van niet te leven. Er is niks mis met zelfmoord. Het enige wat spijtig is met zelfmoord is als je toekomstige fun niet zag komen, en te vroeg de zaal verliet, toen de film nadien echt nog de moeite waard was.

Zelfmoord is een van de weinige dingen die niks fundamenteels veranderen: dood ga je toch, je kiest enkel dat een stuk miserie voor je dood gaat, niet zal bestaan. Wij zouden veel minder respect voor het leven moeten hebben, en veel meer respect voor fun.
Zo is het. Trouwens niemand heeft ons ooit de toelating gevraagd om ons te creëren en hier bijgevolg te worden neergezet.

Staat het u hier aan des te beter....zit uw tijd uit. Staat het U niet meer aan vind ik dat je het recht hebt om het hier af te bollen. Zoals je zegt.....dood ga je toch. Op die paar 100 maanden steekt het toch niet zeker ?
Oud 6 september 2020, 14:11   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord plegen is niet laf. Als het toch maar laf is probeer het eens
Ik heb last van faalangst.
Oud 6 september 2020, 23:28   #111
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zou dat moeten kunnen beslissen en gebruiken als het hier zijn strot uithangt.
1 Nadeel , er is geen terugweg meer wanneer ge dood zijt !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 september 2020 om 23:30.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 23:32   #112
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een lang funnig leven dan maar
Oud 6 september 2020, 23:53   #113
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
1 Nadeel , er is geen terugweg meer wanneer ge dood zijt !!
Never say never, gaat het gezegde.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 23:55   #114
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Never say never, gaat het gezegde.
Ah , mirakels ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 23:58   #115
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ah , mirakels ....
Of gewoon geheugenverlies.
Oud 7 september 2020, 00:16   #116
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat het leven om fun draait is ook maar een theorie. Onbewijsbaar. Men kan evengoed beweren dat het leven erom draait te leren, te reproduceren, te eren, te ervaren of gewoon nihilistisch om niets. Geen enkel van die mogelijkheden kan bewijsbaar waarschijnlijker geacht worden dan een andere. Wat je wel kan beweren is dat voor ú het leven om de fun draait. Beweren dat dat voor iedereen zo is komt me engdenkend over.
Oud 7 september 2020, 00:32   #117
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het leven om fun draait is ook maar een theorie. Onbewijsbaar. Men kan evengoed beweren dat het leven erom draait te leren, te reproduceren, te eren, te ervaren of gewoon nihilistisch om niets. Geen enkel van die mogelijkheden kan bewijsbaar waarschijnlijker geacht worden dan een andere. Wat je wel kan beweren is dat voor ú het leven om de fun draait. Beweren dat dat voor iedereen zo is komt me engdenkend over.
Iedereen vult 'fun' anders in.

Leren, reproduceren, eren, ervaren...kan evenzeer fun zijn voor de ene, voor 'n ander betekent 't dan misschien weer wat anders.

Fun is voor mij synoniem aan 'n zinvol bestaan dat bevrediging schenkt op 'n vlak hoe je 't voor jezelf graag zou willen invullen.

Als dat er niet meer is, hetgeen jij persoonlijk zinvol vindt in dat leven, is de 'fun' er voor jou af.

'n Ander vindt misschien 'fun' in andere dingen. Dat hoeft niet perse voor iedereen hetzelfde te zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 00:44   #118
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Iedereen vult 'fun' anders in.

Leren, reproduceren, eren, ervaren...kan evenzeer fun zijn voor de ene, voor 'n ander betekent 't dan misschien weer wat anders.

Fun is voor mij synoniem aan 'n zinvol bestaan dat bevrediging schenkt op 'n vlak hoe je 't voor jezelf graag zou willen invullen.

Als dat er niet meer is, hetgeen jij persoonlijk zinvol vindt in dat leven, is de 'fun' er voor jou af.

'n Ander vindt misschien 'fun' in andere dingen. Dat hoeft niet perse voor iedereen hetzelfde te zijn.
Een kwestie van definitie van fun. Ik denk dat voor een tank gaan staan overtuigd overreden te worden maar bereid door die daad een politieke statement te maken alzo, zou ik toch niet direct onder 'fun' klaseren. Wel onder mogelijk zinvol voor de mens die dat doet.

Als men het heeft over 'fun' als het hoogste doel in dit leven verwijst men denk ik meestal naar het hedonisme. Dat is zeker niet de enige manier om in het leven te staan.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2020 om 00:48.
Oud 7 september 2020, 03:00   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kwestie van definitie van fun. Ik denk dat voor een tank gaan staan overtuigd overreden te worden maar bereid door die daad een politieke statement te maken alzo, zou ik toch niet direct onder 'fun' klaseren. Wel onder mogelijk zinvol voor de mens die dat doet.

Als men het heeft over 'fun' als het hoogste doel in dit leven verwijst men denk ik meestal naar het hedonisme. Dat is zeker niet de enige manier om in het leven te staan.
Ik denk dat hetgeen mensen uit eigen vrije wil doen, of dat nu dagenlang zuipen is, voor 'n tank gaan staan, watdanook..., voor de persoon in kwestie (op dat moment voor die persoon zelf) "fun" is, iets wat ie graag doet, waarvoor ie zelf gekozen heeft, ook al zie jij dat anders.

Zoals ik zei, eenieder vult dat in naar eigen inzicht, wensen, verlangens & behoeften.

Dat bepaal jij niet voor mij, noch ik voor jou.

't Is best mogelijk dat jij dingen doet in je leven waarvan ik totaal 't nut niet van inzie en er helemaal geen "fun" aan vind en vice versa.
Maar hetgeen jij doet is voor jou dan weer wél fun (of noem 't zoals je zelf wil), en hetgeen ik doe is voor m?*j fun.

Wat Patrick met "fun" bedoelt kan ik natuurlijk niet weten, maar ik ben er van overtuigd dat 't iets is wat hij voor zichzelf bepaalt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 05:07   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SDX zegt het beter dan ik. Je moet "fun" ruim zien: dinges waar je bevrediging mee vindt. Dat kan inderdaad reproduceren, eren, leren, .... zijn. Ik bedoel niet noodzakelijk "Ibiza fun", he. Iets waar je voldoening aan hebt. Iets wat je plezant vindt. Iets wat U tevredenheid geeft. En wat dat is, enkel jij kan dat weten.

Maar waar het dus om gaat is iets dat JIJ beleeft, en wat dat is, joost mag het weten. Het gaat hem wel om een eigen belevenis, en niks anders. Zelfs al houdt die belevenis voor sommigen "projecties van gemoedstoestanden van anderen" in, maar zelfs dat zijn eigen ideeën en eigen projecties.

Als mijn "fun" zou zijn om "alle mensen van de wereld gelukkig te maken in het jaar 2331", dan is dat niks anders dan een EIGEN fantasie in MIJN EIGEN verbeelding he. In werkelijkheid is het totaal onmogelijk voor mij om zelfs maar enige realistische waarneming te doen van de eventuele gelukstoestand van alle mensen in het jaar 2331. Dat is niks anders dan een fantasie, zoals in een videospelletje. Maar niettemin is in die gekke kop van mij, dat dan mijn "fun", en van zodra ik DENK dat ik rare dingen doe die dat ingebeelde fantasietje zouden veroorzaken, wat op zich dus ook een fantasie is, dan beleef ik "fun". Als ik mij daarvoor in een ravijn moet gooien, dan gaat dat vallen in die ravijn "fun" zijn in mijn zotte kop.

Maar dat is allemaal *puur intern* in mijn verbeelding he. Op dezelfde manier dat ik misschien fun beleef aan "strijden tegen een klimaatsverandering", of "een onafhankelijk Vlaanderen nastreven voor mijn kleinkinderen", of weet ik veel. Dat is allemaal PUUR INTERNE FANTASIE.

Daarom noem ik dat "fun". Het is hetzelfde soort fun als denken dat je een held bent omdat je in een videospelletje "gewonnen" hebt of zo. Maar het gaat hem puur om een eigen fantasie beeld in een eigen inbeelding, die voor eigen bevrediging zorgt. En daarvoor ga je dus dingen doen, maar het draait ALTIJD om EIGEN BEVREDIGING. Nooit echt om de bevrediging van anderen, ook al maakt dat deel uit van een fantasme dat we dan "empathie" noemen.

Empathie is een speciale vorm van fun afgeleid van een eigen ingebeelde toestand van andermans' bevredigingstoestand. Denkbeelden zijn sterke vormen van fun bij sommigen ; bij anderen moet het eerder komen van directere fysieke prikkels. Maar het draait hem altijd over EIGEN belevenissen. Nooit daarbuiten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2020 om 05:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be