Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2020, 14:12   #201
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
er wordt in Antwerpen meer geschoten en tot ontploffing gebracht dan in BXL.
Er komt dan ook veel meer drugs aan in de haven van antwerpen dan in die van brussel.
Veel meer moet je daar niet achter zoeken.

Als de wever echt iets wil doen dat moet hij zijn middelen concentreren op de haven, op de bron.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 14:26   #202
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Er komt dan ook veel meer drugs aan in de haven van antwerpen dan in die van brussel.
Veel meer moet je daar niet achter zoeken.

Als de wever echt iets wil doen dat moet hij zijn middelen concentreren op de haven, op de bron.
Om een idee te krijgen van de grootte van de Antwerpse Haven : het volledige BHG - 160 km² ( is maar 40 km² groter dan de Haven van Antwerpen - 120 km²). Het is dan ook niet verwonderlijk dat De Wever 300 effectieve agenten claimt voor de drugbestrijding, ipv de huidige schamele 30.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 14:35   #203
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Om een idee te krijgen van de grootte van de Antwerpse Haven : het volledige BHG - 160 km² ( is maar 40 km² groter dan de Haven van Antwerpen - 120 km²). Het is dan ook niet verwonderlijk dat De Wever 300 effectieve agenten claimt voor de drugbestrijding, ipv de huidige schamele 30.
Op 11 miljoen containers zijn dat nog altijd 36.000 containers per agent per jaar.

Maar uiteindelijk kun je het toch niet tegenhouden, je kunt er enkel voor zorgen dat de drugstraffiek een andere gemakkelijkere route neemt.
Oud 7 september 2020, 14:40   #204
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op 11 miljoen containers zijn dat nog altijd 36.000 containers per agent per jaar.

Maar uiteindelijk kun je het toch niet tegenhouden, je kunt er enkel voor zorgen dat de drugstraffiek een andere gemakkelijkere route neemt.
Nu waarschijnlijk niet meer, men is er ook veel te laat mee begonnen.
De Wever is bij mijn weten de eerste burgemeester van Antwerpen die zijn nek wilt uitsteken om drugtrafiek tegen te gaan.

Citaat:
Oud 7 september 2020, 14:50   #205
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat zijn er 100 per dag.

Citaat:
Oud 7 september 2020, 15:03   #206
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn er 100 per dag.
Enkel als iedere agent 365 dagen werkt.
Reken anders op 160 per dag per agent, of 3 minuten per container als hij 8 uur werkt.

Pak in de praktijk een stuk op 10 per dag als ze niets vinden. Een goeie 5% dus.
Dat zou op zich moeten volstaan om een grote hoop tegen te houden.
Oud 7 september 2020, 16:37   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Coke heb ik nooit gebruikt dus ik kan er niet van meespreken. Maar ik heb een alcoholverslaving altijd een vreemd gegeven gevonden. In mijn studententijd heb ik 5 jaar aan een stuk quasi elke dag gezopen. Echt, ik dronk veel maar altijd in een sociale context... Het studentenleven was zwaar

Maar eens ik in het werkleven zat viel het dagelijkse uitgaan weg en dan stopte het dagelijkse drinken ook gewoon. Ik vraag me dan af hoeveel je wel moet zuipen om echt een verslaving op te lopen, want ik heb op geen enkel moment enige behoefte gehad aan alcohol wanneer het studentenleven voorbij was.
Wees blij.
Oud 7 september 2020, 16:40   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel als iedere agent 365 dagen werkt.
Reken anders op 160 per dag per agent, of 3 minuten per container als hij 8 uur werkt.

Pak in de praktijk een stuk op 10 per dag als ze niets vinden. Een goeie 5% dus.
Dat zou op zich moeten volstaan om een grote hoop tegen te houden.
Denk je dat de douaniers/mensen die de containers controleren niet betaald worden om bepaalde containers "minder goed te controleren/door te laten"?
Oud 7 september 2020, 16:44   #209
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk je dat de douaniers/mensen die de containers controleren niet betaald worden om bepaalde containers "minder goed te controleren/door te laten"?
Natuurlijk. Daarom heb je dan ook onafhankelijke agenten nodig om die douaniers te controleren.

Corruptie zit overal, maar dat wil niet zeggen dat je het niet hoeft te proberen bestrijden.
Oud 7 september 2020, 16:46   #210
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het zal ook wel van mens tot mens afhangen denk ik?
Ik rook reeds mijn ganse leven sigaartjes (goede, geen papier) maar trek de rook niet in.
Mijn grootvader werd 92 met zijn pijpje in de mond en mijn longen zijn nog best goed zelfs mijn huisarts, een vriend, begrijpt het niet.
Last but not least, ik ben niemand ten laste en rook niet waar het storend voor anderen kan zijn.
Ik "help" zelfs de staatsfinanciën nog die ca. 50% aan dat sigaartje verdienen.
Waarom 'rook' je dan?
Oud 7 september 2020, 16:49   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Daarom heb je dan ook onafhankelijke agenten nodig om die douaniers te controleren.

Corruptie zit overal, maar dat wil niet zeggen dat je het niet hoeft te proberen bestrijden.
Dan worden die betaald om ze door te laten hé...
Oud 7 september 2020, 16:58   #212
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu waarschijnlijk niet meer, men is er ook veel te laat mee begonnen.
De Wever is bij mijn weten de eerste burgemeester van Antwerpen die zijn nek wilt uitsteken om drugtrafiek tegen te gaan.
Met als gevolg meer geweld dan ooit tevoren, een legere schatkist, en geen dag dat de markt niet bevoorraad geweest is. Resultaat negatief dus. Zwakkelingen gokken dan op een double down in plaats van het roer om te gooien. Want fouten toegeven is niet evident voor hen.

Trouwens....de zogezegde oorlog tegen drugs gaat uiteindelijk om de controle van de handel. Als je beseft dat de VS de opium trafiek uit Afghanistan controleren en de DEA in zuid Amerika meermaals betrokken geweest is in drugtransport dan zou je bijna dienen te concluderen dat men in Antwerpen naïef bezig is of (waarschijnlijker) opportunistisch. Zolang de bevolking denkt dat een 'oorlog' zinvol is zullen we politici zijn die daar electoraal gewin uit slaan. Desnoods ten koste van die bevolking.

Kan natuurlijk ook zijn dat BDW zijn centje meepikt van al die aankopen van militair tuig en dergelijke.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon hardleers is, niet in staat het roer om te gooien want te diep geïnvesteerd in een verkeerde aanpak. Reden te meer om wat PR acties te ondernemen om de bevolking aan zijn kant te houden.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2020 om 17:08.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 16:59   #213
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan worden die betaald om ze door te laten hé...
Zo kun je het tot in het oneindige blijven onzinnig maken natuurlijk. Als we die toer opgaan moet er geen enkele agent of belastingcontroleur meer zijn, ze kunnen toch allemaal betaald worden.
Oud 7 september 2020, 17:03   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kun je het tot in het oneindige blijven onzinnig maken natuurlijk. Als we die toer opgaan moet er geen enkele agent of belastingcontroleur meer zijn, ze kunnen toch allemaal betaald worden.
Dus jij denkt dat er op een gegeven moment supercontroleurs gaan zijn die niet omkoopbaar zijn?

Dan heb je volgens mij geen enkel idee over wat een container coke opbrengt.
Oud 7 september 2020, 17:40   #215
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met als gevolg meer geweld dan ooit tevoren, een legere schatkist, en geen dag dat de markt niet bevoorraad geweest is. Resultaat negatief dus. Zwakkelingen gokken dan op een double down in plaats van het roer om te gooien. Want fouten toegeven is niet evident voor hen.

Trouwens....de zogezegde oorlog tegen drugs gaat uiteindelijk om de controle van de handel. Als je beseft dat de VS de opium trafiek uit Afghanistan controleren en de DEA in zuid Amerika meermaals betrokken geweest is in drugtransport dan zou je bijna dienen te concluderen dat men in Antwerpen naïef bezig is of (waarschijnlijker) opportunistisch. Zolang de bevolking denkt dat een 'oorlog' zinvol is zullen we politici zijn die daar electoraal gewin uit slaan. Desnoods ten koste van die bevolking.

Kan natuurlijk ook zijn dat BDW zijn centje meepikt van al die aankopen van militair tuig en dergelijke.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon hardleers is, niet in staat het roer om te gooien want te diep geïnvesteerd in een verkeerde aanpak. Reden te meer om wat PR acties te ondernemen om de bevolking aan zijn kant te houden.
Die is niet voor niks een tijdje geleden naar Colombia geweest. En 's nachts in uw boxershorts op sloffen met een luchtbuks in uw tuin een indringer verjagen doet ge alleen maar als ge een paar gram goeie coke in uw neus gehad hebt. Hebt ge die zijn neus al eens bekeken? Daar zit gegarandeerd een neustussenschot van platinum in.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 17:46   #216
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Die is niet voor niks een tijdje geleden naar Colombia geweest. En 's nachts in uw boxershorts op sloffen met een luchtbuks in uw tuin een indringer verjagen doet ge alleen maar als ge een paar gram goeie coke in uw neus gehad hebt. Hebt ge die zijn neus al eens bekeken? Daar zit gegarandeerd een neustussenschot van platinum in.
Oei, humor

Citaat:
Oud 7 september 2020, 18:51   #217
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat houdt hem tegen een aantal echte Vlamingen op te leiden ?
Je weet wel, de nazaten van die gasten die 's zondags destijds in Voeren de rust kwamen verstoren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 19:04   #218
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Denk dat je niet alleen bent met deze gedachten .... Antwerpen wat kennende?

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 7 september 2020 om 19:04.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 20:01   #219
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Waarom 'rook' je dan?
Lange tijd 20 u. per dag gewerkt waarvan de helft meestal alleen + hopen stress.
Dan is zo een sigaartje aangenaam gezelschap dat je tevens wakker houdt en zo raak je verslaafd.
Smaak zit niet in de longen maar in de mond dus heeft inhalen op de longen geen voordeel, enkel nadeel.
Oud 7 september 2020, 20:07   #220
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Lange tijd 20 u. per dag gewerkt waarvan de helft meestal alleen + hopen stress.
Dan is zo een sigaartje aangenaam gezelschap dat je tevens wakker houdt en zo raak je verslaafd.
Smaak zit niet in de longen maar in de mond dus heeft inhalen op de longen geen voordeel, enkel nadeel.
en, een grotere kans op mondkanker in vergelijking met "rokers"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be