Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 13:39   #581
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid kan en mag nooit absoluut zijn. Dus als bepaalde religieuze rites in strijd zijn met de door het Parlement gestemde wetten, dienen die religies zich daar naar te schikken.
Zo simpel is het !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 13:45   #582
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad. Zo een simpel dossier verkloten.

Freilich heeft Ben Weyts in zijn onderbroek gezet.
Maar die laat zich niet doen.

https://sceptr.net/2020/09/ben-weyts...cense-to-kill/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 13:51   #583
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een alternatief verdovingsprocedé. Wat is me dat.
Blijkbaar is er op Europees niveau al een richtlijn over onverdoofd slachten.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200910_93176251

Citaat:
De advocaat-generaal, de Ier Gerard Hogan, oordeelt dat het Vlaamse verbod op onverdoofd slachten in strijd is met het recht van de Europese Unie. In de EU geldt ook een principieel verbod op onverdoofd slachten, maar de regels voorzien wel in een uitzondering voor ‘essentiële religieuze riten’.

‘De uitzondering weerspiegelt de wil van de Uniewetgever om de vrijheid van godsdienst te eerbiedigen’, stelt Hogan, ‘ondanks het vermijdbare lijden dat dieren wordt berokkend.’ Lidstaten mogen zelf voorzien in strengere regelgeving, maar die mag volgens Hogan niet de ‘volledige of nagenoeg volledige afschaffing door de lidstaten van rituele slachtingen’ inhouden.

‘De “kern” van de betrokken religieuze praktijk, namelijk het ritueel slachten, mag niet wordt aangetast’, aldus het advies. ‘Dat zou betekenen dat de aard zelf van de in de verordening neergelegde uitzondering wordt miskend.’
Dat is echt wel een idiote regel:

Je mag niemand pijn doen, behalve als het religieus is. De Joodse lobby heeft zijn werk goed gedaan.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 13:56   #584
edwinp
Banneling

Standaard

Ge moet het positief bekijken...
Er was een tijd dat er her en der slachtafval werd gestort door de 'huisslagerijen', de profeet had beter het échte verschil uitgelegd tussen rein & onrein ipv die fabeltjes..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 14:06   #585
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij moet het wel goed aanpakken. Met de juiste argumenten.

Volgens mij neemt die Hogan een loopje met de Europese richtlijn over onverdoofd slachten. De tekst is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritueel_slachten

Citaat:
In 1979 werd de Europese Overeenkomst inzake de Bescherming van Slachtdieren getekend door alle lidstaten van de Europese Economische Gemeenschap (sinds 1992 de Europese Unie), die later toegetreden landen eveneens hebben ondertekend. Deze Europese richtlijn, voor het laatst aangepast in 1986, verbiedt onbedwelmd slachten, maar maakt in Artikel 17.1 een uitzondering voor religieuze slachtpraktijken:

‘Iedere Verdragsluitende Partij kan van de bepalingen betreffende het van tevoren bedwelmen afwijkingen toestaan in de volgende gevallen:
- bij het slachten volgens religieuze riten; (...)[8]
Dus de lidstaten mogen onverdoofd slachten toelaten, ze moeten dat niet.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 september 2020 om 14:06.
Oud 11 september 2020, 19:12   #586
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid kan en mag nooit absoluut zijn. Dus als bepaalde religieuze rites in strijd zijn met de door het Parlement gestemde wetten, dienen die religies zich daar naar te schikken.
Precies of die gaan dat doen?

Onverdoofd slachten hoort niet thuis in de EU.

Als er anderen zijn die dat willen doen zijn zij best dat ze dat in hun land(en) van herkomst gaan doen.
Oud 11 september 2020, 20:28   #587
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Precies of die gaan dat doen?

Onverdoofd slachten hoort niet thuis in de EU.

Als er anderen zijn die dat willen doen zijn zij best dat ze dat in hun land(en) van herkomst gaan doen.
Er moet gewoon serieus gelobbyd worden nu. Door meerdere landen, maar in de eerste plaats door België/Vlaanderen.

In verschillende landen is er net zoals in Vlaanderen een algemeen verbod op onverdoofd slachten. Als de Joodse lobby haar slag thuishaalt zitten ze daar ook in de puree.

Dus Ben Weyts: zoek bondgenoten en trek ten strijde. Francken heeft het u voorgedaan.
Oud 11 september 2020, 21:10   #588
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet gewoon serieus gelobbyd worden nu. Door meerdere landen, maar in de eerste plaats door België/Vlaanderen.

In verschillende landen is er net zoals in Vlaanderen een algemeen verbod op onverdoofd slachten. Als de Joodse lobby haar slag thuishaalt zitten ze daar ook in de puree.

Dus Ben Weyts: zoek bondgenoten en trek ten strijde. Francken heeft het u voorgedaan.
Zever in pakskes. Het gezond verstand zegt dat onverdoofd slachten niet thuishoort in een beschaafde maatschappij. Wie het daar niet mee eens is, kan best vertrekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:13   #589
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Het gezond verstand zegt dat onverdoofd slachten niet thuishoort in een beschaafde maatschappij. Wie het daar niet mee eens is, kan best vertrekken.
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Weyts moet bondgenoten zoeken en lobbyen.
Oud 11 september 2020, 21:13   #590
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De keuze van godsdienst is vrij, niet van de beleving.
Als de beleving in botsing komt met de heersende wetgeving is het de wetgeving die telt, niet de godsdienstvrijheid.

Zo zal geen enkele Europese rechter het in zijn hoofd halen om te bepalen dat het verbod op kinderhuwelijke in strijd zijn met de godsdienstvrijheid.
Zo zal geen enkele Europese rechter het in zijn hoofd halen om te bepalen dat het verbod op discrimineren en onderwerpen van mensen in strijd is met de godsdienstvrijheid.
Zo zal geen enkele Europese rechter het in zijn hoofd halen om te bepalen dat het verbod op meervoudige huwelijken in strijd is met de godsdienstvrijheid.
Zo zal geen enkele Europese rechter het in zijn hoofd halen om te bepalen dat het verbod op verminken en doden van mensen in strijd is met de godsdienstvrijheid.

En wees er maar van overtuigd, dat als de Joodse gelovingen niet mee naar het Europees hof waren gestapt, geen enkele rechter had bepaald dat het onverdoofd slachten in strijd is met de godsdienstvrijheid.
ik zou nog niet zo zeker zijn van al wat je daar opnoemt. links extremisme kent weinig grenzen, en wordt steeds extremer naargelang ze meer macht krijgen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:16   #591
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Weyts moet bondgenoten zoeken en lobbyen.
Weyts moet de Vlaamse wetgeving doen respecteren. Al de rest zijn sjatten en talloren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:18   #592
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weyts moet de Vlaamse wetgeving doen respecteren. Al de rest zijn sjatten en talloren.
Theo Francken wist beter, die zocht bondgenoten en ging lobbyen.
Oud 12 september 2020, 09:22   #593
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ik zou nog niet zo zeker zijn van al wat je daar opnoemt. links extremisme kent weinig grenzen, en wordt steeds extremer naargelang ze meer macht krijgen.
Wees daar maar zeker van.
Toch zolang de rechters zelf geen aanhangers zijn van die levenswijze.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 09:40   #594
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!!
Oud 13 september 2020, 22:00   #595
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beke off-topic: https://www.youtube.com/watch?v=ODJQJmVOSyw (Australië)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 23:16   #596
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn gezond verstand zegt ook wel dat de manier waarop wij omgaan met dieren eveneens niet thuis hoort in een beschaafde maatschappij.
Oud 14 september 2020, 01:34   #597
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Mijn gezond verstand zegt ook wel dat de manier waarop wij omgaan met dieren eveneens niet thuis hoort in een beschaafde maatschappij.
Goed punt, maar dan nog laat je niet expliciet toe om niet te verdoven als het wel kan. En je mag ook niet toelaten om die informatie te verbergen voor de koper door labels te verwijderen, de consument moet alle informatie krijgen om een gegronde aankoop te kunnen doen.

Zelfs biovlees mag halal geslacht worden al kan dit binnenkort veranderen door een rechtszaak.

Supermarkten in ons land proberen te verdoezelen dat het lamsvlees in de winkelrekken halalvlees is.
https://www.vilt.be/ruim_helft_van_l...ekken_is_halal

Halalvlees verdient volgens Europees Hof geen biolabel
https://www.vilt.be/halalvlees-verdi...-geen-biolabel
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 05:19   #598
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Als ik morgen een bijgeloof bedenk waarin ik Mercurius, de god van de snelheid, aanbid, houdt dat evenmin in dat ik me in het kader van mijn godsdienstvrijheid Über alles niet meer aan de algemene snelheidsbeperkingen hoef te houden, toch?
Klopt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 05:32   #599
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Goed punt, maar dan nog laat je niet expliciet toe om niet te verdoven als het wel kan. En je mag ook niet toelaten om die informatie te verbergen voor de koper door labels te verwijderen, de consument moet alle informatie krijgen om een gegronde aankoop te kunnen doen.

Zelfs biovlees mag halal geslacht worden al kan dit binnenkort veranderen door een rechtszaak.

Supermarkten in ons land proberen te verdoezelen dat het lamsvlees in de winkelrekken halalvlees is.
https://www.vilt.be/ruim_helft_van_l...ekken_is_halal

Halalvlees verdient volgens Europees Hof geen biolabel
https://www.vilt.be/halalvlees-verdi...-geen-biolabel
Wij laten het hier veel te ver komen.
Onze wetten primeren, als het hen niet aanstaat, in hunne zandbak is er plaats genoeg.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 06:45   #600
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij laten het hier veel te ver komen.
Onze wetten primeren, als het hen niet aanstaat, in hunne zandbak is er plaats genoeg.
En dat geldt ook voor de Israëlische woestijn. En mocht er twijfel zijn: ook voor de katholieken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be