Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 15:01   #181
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat die 'anders gekleurden' op huidig ogenblik doen (wereldwijd) onder welke noemer plaatsen we dat?

De mogelijkheid om alle wetten in land(en) te overtreden om zich daarna nog in de slachtofferrol te hullen?
Onder rellen en plunderen. Ze overrulen niets, het zijn gewoon een kleine groep criminelen die bepaalde machthebbers weigeren aan te pakken omdat het binnenkort verkiezingen zijn in de VS.
Dit is gewoon een nieuwe versie de sturmabteilung, maar dan verstopt onder een extreem linkse vlag.

Zodra de democraten doorhebben dat ze in hun eigen voeten schieten, of zodra biden verkozen is, verdwijnen die rellen vanzelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik haalde het al eerder aan: ik ben de laatste tijden echt blij dat ik de 'diensten' als FB & Twitter niet gebruik.

Ben ik dan een gelukkig mens?
Dat denk ik niet. Ik denk dat je gewoon een van de zovele ouderwetse tegenstanders bent van nieuwe technologie.

Was je vroeger geboren dan was je tegenstander geweest van de televisie, van de radio of zelfs van elektriciteit.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 14:42   #182
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde

siegfried1648's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat , Witte mensen? Ik ben blank, zeker niet wit. Of is de hele wereld opeens kleurenblind geworden...
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 15:03   #183
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Wat is dat , Witte mensen? Ik ben blank, zeker niet wit. Of is de hele wereld opeens kleurenblind geworden...
Wie zou er toch bij gebaat zijn de bevolking te verdelen tussen 'wit' en 'zwart'? Dat is toch pure verdeel en heers, onder het mom van strijd tégen racisme nog wel. Het kan amper cynischer.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 15:20   #184
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie zou er toch bij gebaat zijn de bevolking te verdelen tussen 'wit' en 'zwart'?
De vraag stellen is ze beantwoorden. Maar ik krijg idd soms de indruk dat die conflicten gestuurd zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 00:54   #185
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Waarom Wit? Ben ik niet meer vrij om mezelf te identificeren als Blank?
Oud 15 september 2020, 01:57   #186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Als ge als blanke wit ziet heb je een probleem, of zelfs helemaal niet meer.
Ikke, langs den andere kant, zie er kleurgewijs eerder rozig uit.
(langs de niet andere kant ook, trouwens.)
Oud 15 september 2020, 08:23   #187
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als ge als blanke wit ziet heb je een probleem, of zelfs helemaal niet meer.
Ikke, langs den andere kant, zie er kleurgewijs eerder rozig uit.
(langs de niet andere kant ook, trouwens.)
Ik zie er vandaag vrij gebruind uit dankzij de zonnige periode die we hebben gehad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 09:16   #188
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Elk land op deze aarbol heeft zijn racisten, het is niet iets dat typerend is voor blanken alleen. Van je cultuur houden maakt je niet racistisch. Als je je ras op de eerste plaats zet, dan pas ben je racistisch. theoretische scenario: je moet kiezen wie er leeft en wie er sterft tussen twee mensen. Kies je degene die dezelfde huidskleur heeft als jezelf? Wat als hij / zij een klootzak is, een moordenaar, een pedofiel...etc? Wat als de ander een gezin heeft, zijn gemeenschap helpt, levens redt (bijv. hij / zij is brandweerman)? Kun je alleen kiezen door naar de huidskleur te kijken? Je ras bepaalt niet wie je bent, maar je acties wel.
Oud 15 september 2020, 09:58   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Waarom Wit? Ben ik niet meer vrij om mezelf te identificeren als Blank?
Hoe durf je zoiets zeggen, weet jij dan niet dat er vroeger slaven waren?
Oud 15 september 2020, 09:59   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Elk land op deze aarbol heeft zijn racisten, het is niet iets dat typerend is voor blanken alleen. Van je cultuur houden maakt je niet racistisch. Als je je ras op de eerste plaats zet, dan pas ben je racistisch. theoretische scenario: je moet kiezen wie er leeft en wie er sterft tussen twee mensen. Kies je degene die dezelfde huidskleur heeft als jezelf? Wat als hij / zij een klootzak is, een moordenaar, een pedofiel...etc? Wat als de ander een gezin heeft, zijn gemeenschap helpt, levens redt (bijv. hij / zij is brandweerman)? Kun je alleen kiezen door naar de huidskleur te kijken? Je ras bepaalt niet wie je bent, maar je acties wel.
Maak u geen zorgen, als je de man met de juiste kleur redt, dan moet je niet naar de gevangenis.
Oud 15 september 2020, 11:37   #191
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zie er vandaag vrij gebruind uit dankzij de zonnige periode die we hebben gehad.
Allez, als ik een een boek ga uitbrengen moogt gij mijne neger zijn.
Bedankt.
Oud 15 september 2020, 14:23   #192
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Racisme geldt dan ook meestal niet niet bij mensen die je persoonlijk goed kent. Als je de volledige situatie van personen weet dan kan je gefundeerde keuzes maken.
Dan discrimineer je nog altijd evenveel, maar je baseert je op andere parameters.

Maar helaas zijn er zo'n 7,8 miljard mensen op deze aarde waarvan je de achtergrond niet kent, en die je dus maar op oppervlakkige zaken kunt beoordelen. En dan is uiterlijk en daarbij horend huiskleur en ras de meest vanzelfsprekende parameter.
Oud 15 september 2020, 14:30   #193
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez, als ik een een boek ga uitbrengen moogt gij mijne neger zijn.
Bedankt.
Kan niet, heb geen dikke lippen, heb geen zwart haar en geen krollen.
Oud 15 september 2020, 14:36   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Racisme geldt dan ook meestal niet niet bij mensen die je persoonlijk goed kent. Als je de volledige situatie van personen weet dan kan je gefundeerde keuzes maken.
Dan discrimineer je nog altijd evenveel, maar je baseert je op andere parameters.

Maar helaas zijn er zo'n 7,8 miljard mensen op deze aarde waarvan je de achtergrond niet kent, en die je dus maar op oppervlakkige zaken kunt beoordelen. En dan is uiterlijk en daarbij horend huiskleur en ras de meest vanzelfsprekende parameter.
Hoe noem je dan de discriminatie en beledigingen tussen 2 mensen afkomstig uit Congo?
Beide werken al meer dan 20 jaar samen op hetzelfde bedrijf, hebben dezelfde functie en job.
Maar zijn van verschillende Congolese stam.
Oud 15 september 2020, 16:22   #195
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe noem je dan de discriminatie en beledigingen tussen 2 mensen afkomstig uit Congo?
Beide werken al meer dan 20 jaar samen op hetzelfde bedrijf, hebben dezelfde functie en job.
Maar zijn van verschillende Congolese stam.
Als ze elkaar goed kennen: persoonlijke afkeer.
Als ze elkaar niet goed kennen: racisme.

Zoals himmler zei in posen:
Citaat:
And then they turn up, the upstanding 80 million Germans, and each one has his decent Jew. They say the others are all swines, but this particular one is a splendid Jew.
Een aangeleerd vijandbeeld vervaagt als je die vijand leert kennen. Daarom is het voor een blijvende werking belangrijk dat je nooit de kans krijgt om lang persoonlijk en vriendschappelijk met die vijand in contact te komen.
Oud 15 september 2020, 16:38   #196
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als ze elkaar goed kennen: persoonlijke afkeer.
Als ze elkaar niet goed kennen: racisme.

Zoals himmler zei in posen:

Een aangeleerd vijandbeeld vervaagt als je die vijand leert kennen. Daarom is het voor een blijvende werking belangrijk dat je nooit de kans krijgt om lang persoonlijk en vriendschappelijk met die vijand in contact te komen.
Persoonlijke afkeer kan niet, ze kiezen er steeds zelf voor om samen te werken. Juist omdat ze de twee enige Congolezen zijn tussen een hoop andere donkerkleurige Afrikanen en er geen enkele andere persoon van hun stam daar werkt.
En AL de Afrikanen kunnen je zo zeggen tot welke stam en welk volk een andere Afrikaan behoord.
En wat die Afrikanen over elkaar en tegen elkaar zeggen, is om U tegen te zeggen.
Oud 15 september 2020, 16:55   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt gij dan niet in uw kot gebleven ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 17:05   #198
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijt gij dan niet in uw kot gebleven ?
Nee, blijf daar enkel om te slapen en dan nog enkel als ik niet bij mijn vriendin, in een tent, caravan, mobiel home of hotel overnacht.
Als ik tussen 4 muren moet blijven, had ik ook kunnen blijven werken.
Oud 15 september 2020, 17:10   #199
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Iemands huidskleur laat me eigenlijk syberisch koud, dat wel echter niet zeggen dat het fenomeen racial profiling me vreemd is. Je hebt immers meer kans om in Brussel snachts alleen op straat ineen geklopt te worden door arabische types. Dat is gewoon een correcte inschatting van gevaar. Dat maakt je in veel mensen hun ogen racist. Dat duurt zolang tot diezelfde mensen snachts in Brussel rondlopen en zelf ook snel de straat over steken als ze een bende verrijkers hun pad zien kruisen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 17:22   #200
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Iemands huidskleur laat me eigenlijk syberisch koud, dat wel echter niet zeggen dat het fenomeen racial profiling me vreemd is. Je hebt immers meer kans om in Brussel snachts alleen op straat ineen geklopt te worden door arabische types. Dat is gewoon een correcte inschatting van gevaar. Dat maakt je in veel mensen hun ogen racist. Dat duurt zolang tot diezelfde mensen snachts in Brussel rondlopen en zelf ook snel de straat over steken als ze een bende verrijkers hun pad zien kruisen.
Ja, of tot ze in een Vlaamse bedrijf komen en vaststellen dat ze de enige autochtoon zijn en dat de voortaal in de bedrijf niet eens een Europese taal is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be