![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon een nieuwe versie de sturmabteilung, maar dan verstopt onder een extreem linkse vlag. Zodra de democraten doorhebben dat ze in hun eigen voeten schieten, of zodra biden verkozen is, verdwijnen die rellen vanzelf. Citaat:
Was je vroeger geboren dan was je tegenstander geweest van de televisie, van de radio of zelfs van elektriciteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is dat , Witte mensen? Ik ben blank, zeker niet wit. Of is de hele wereld opeens kleurenblind geworden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zou er toch bij gebaat zijn de bevolking te verdelen tussen 'wit' en 'zwart'? Dat is toch pure verdeel en heers, onder het mom van strijd tégen racisme nog wel. Het kan amper cynischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom Wit? Ben ik niet meer vrij om mezelf te identificeren als Blank?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikke, langs den andere kant, zie er kleurgewijs eerder rozig uit. (langs de niet andere kant ook, trouwens.)
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie er vandaag vrij gebruind uit dankzij de zonnige periode die we hebben gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() Elk land op deze aarbol heeft zijn racisten, het is niet iets dat typerend is voor blanken alleen. Van je cultuur houden maakt je niet racistisch. Als je je ras op de eerste plaats zet, dan pas ben je racistisch. theoretische scenario: je moet kiezen wie er leeft en wie er sterft tussen twee mensen. Kies je degene die dezelfde huidskleur heeft als jezelf? Wat als hij / zij een klootzak is, een moordenaar, een pedofiel...etc? Wat als de ander een gezin heeft, zijn gemeenschap helpt, levens redt (bijv. hij / zij is brandweerman)? Kun je alleen kiezen door naar de huidskleur te kijken? Je ras bepaalt niet wie je bent, maar je acties wel.
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe durf je zoiets zeggen, weet jij dan niet dat er vroeger slaven waren?
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt.
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan discrimineer je nog altijd evenveel, maar je baseert je op andere parameters. Maar helaas zijn er zo'n 7,8 miljard mensen op deze aarde waarvan je de achtergrond niet kent, en die je dus maar op oppervlakkige zaken kunt beoordelen. En dan is uiterlijk en daarbij horend huiskleur en ras de meest vanzelfsprekende parameter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide werken al meer dan 20 jaar samen op hetzelfde bedrijf, hebben dezelfde functie en job. Maar zijn van verschillende Congolese stam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze elkaar niet goed kennen: racisme. Zoals himmler zei in posen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En AL de Afrikanen kunnen je zo zeggen tot welke stam en welk volk een andere Afrikaan behoord. En wat die Afrikanen over elkaar en tegen elkaar zeggen, is om U tegen te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemands huidskleur laat me eigenlijk syberisch koud, dat wel echter niet zeggen dat het fenomeen racial profiling me vreemd is. Je hebt immers meer kans om in Brussel snachts alleen op straat ineen geklopt te worden door arabische types. Dat is gewoon een correcte inschatting van gevaar. Dat maakt je in veel mensen hun ogen racist. Dat duurt zolang tot diezelfde mensen snachts in Brussel rondlopen en zelf ook snel de straat over steken als ze een bende verrijkers hun pad zien kruisen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |