![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als Vivaldi/Avanti/Kibbelkabinet³ er komt, hoe stemt u de volgende keer? | |||
Ik steun deze coalitie, ik stem sowieso op een Vivaldi/Avanti partij. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ik steun deze coalitie, maar ik zal haar beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Vivaldi/Avanti is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, maar ik zal hen toch beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Vivaldi/Avant is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, en daarom, wat ze ook doen, ik stem zeker voor een andere partij. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 75,68% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik weet het, dat zijn de regels die voorafgaand bekend zijn maar dat wilt niet zeggen dat er geen bepaalde discrepantie bestaat tussen onze democratie en 'ieder zijn stem heeft hetzelfde gewicht'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze in het zuiden graag de grote jan uithangen met Vlaams geld. Het moet toch nog eens herhaald worden: laat Wallonië op zijn eigen benen staan en het is over en uit voor de PS want zij zullen dan terecht alle schuld krijgen voor de schrijnende armoede die dan ontstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn optie staat er niet tussen. Leve een bijzonder slecht functionerend Vivaldi cabinet, maar uiteraard stem ik niet voor een partij die een coalitie vormt.
Hoe meer het in de soep draait, hoe liever, maar daarvoor hebben ze juist minder stemmen nodig, niet meer. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2020 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Volgens jou zijn die partijen elke stem die ze kwijtraken voorgoed kwijt. Dat is natuurlijk niet zo. Als verkiezingsresultaten schommelen, is dat omdat mensen van partij veranderen. Dat betekent dat de Vivaldi partijen er alle belang bij hebben, om diegene die niet voor hen gestemd hebben, of die zelfs ronduit tegen deze coalitie zijn te overtuigen om toch maar het beleid te beoordelen, in de hoop wat stemmen terug te winnen. Nu zeg ik dus in 2020 dat wat mijn stem betreft, ze die nu al bij voorbaat niet kunnen terugwinnen, omwille van die coalitie die het verkiezingsresultaat negeert. Als veel mensen denken zoals ik, dan kan de regering zich uit de naad werken, maar gaat ze daar niet voor beloond worden, maar afgestraft voor hun negeren van de kiesuitslag in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() De rechtse en Vlaamsgezinde partijen zitten niet in Vivaldi, dus het woordje alleen is fout in uw zin, er wordt totaal niet met Vlaanderen rekening gehouden bij dit gedrocht van een regering.
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijk dat de Vlamingen daar meer en meer genoeg van hebben... Dat is de Belgische realiteit die absoluut federaal verzwegen moet worden... Het land draait gewoon vierkant... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je krijgt een beleid met maatregelen waar in feite nooit een meerderheid voor is. Maar die maatregelen worden een voor een afgewogen om iedereen in de meerderheid iets te gunnen. Een soort wafelijzer politiek dus. Al wat de ene krijgt, dan moeten de anderen ook iets krijgen. Je ziet het nu al bij de onderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet goed in hoe je dat als argument erbij haalt maar kom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed kan ik dat toch niet noemen voor die partij in kwestie. Dat is zo'n beetje het verhaal van alle klassieke partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, Belziek is antivlaams. Weg met Belziek...
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, ik weet ook wel dat dit forum geen representatief staal van de bevolking is, en mensen doen ook niet altijd zoals ze zeggen te zullen doen in een enquête, maar het zegt toch wel iets.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 september 2020 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik durf evenwel te betwijfelen of we nu plots een coherent beleid gaan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Het laatste half jaar moet je ook niet veel verwachten van een regering. Blijft nog een goede 3 jaar over om beleid te voeren. Die covid kan dan wel weg zijn, of onder controle, maar het geld dat met deze crisis erdoor gejaagd is, zal nog door meerdere generaties afbetaald worden. Dat lijkt mij met 7 partijen (of 6 indien ze er na een tijdje CD&V uitgooien of wegpesten) inderdaad zeer weinig waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u zoiets durft te beweren. Populistische slogantaal maakt geen indruk op mij. |
|
![]() |
![]() |