Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2020, 10:30   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wanneer hebben ze het zorgpersoneel beginnen testen? Rond maart zagen ze geen grote percentages, rond juli veel meer besmettingen binnen de zorgsector waarbij de meeste geen ziektebeeld hadden.

Plus, corona zit al vanaf december in het land en heeft dus de kerst- en nieuwjaarsperiode meegemaakt, over die eerste besmettingsronde weten we nog niets.
In maart, april en mei 2020 werden de gebruikelijke symptomen van Covid-19 als voldoende beschouwd om iemand ziek te verklaren. In het begin van de epidemie dienden ze eerst nog te bepalen welke test zou kunnen gebruikt worden en achteraf was er een tekort aan testmateriaal. Bovendien was er de tendens om het aantal laboratoria te beperken. Van Ranst stelde toen zelf heel stoer dat zijn lab wel zou kunnen volstaan. Quod non.
De asymptomatische besmetten zaten toen onder de radar. Nu komen die wel in beeld. Aangaande het voortraject weten we nog niets.
Oud 27 september 2020, 11:18   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat ze het personeel niet voldoende kunnen laten testen gaan ze bezoek verbieden en bejaarden opsluiten bij dat personeel. Heel logisch natuurlijk.

Het lijkt een beetje op een gerichte massamoord. Een genocide in de rusthuizen.
Begint de nikkel eindelijk te vallen?
Minder pensioenen, minder ziekenzorg, minder ziekenzorgers,...
Meer ouderen die vroeger sterven is ook meer kans op restjes erfenis die men sowieso zwaar afroomt als men ze niet helemaal inpikt...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 14:01   #23
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
als dat de bedoeling was dan gooi je niets op slot en laat je het virus ronddwalen in de RVT's.
oudjes doodwillen maar ze opsluiten?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 14:20   #24
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als dat de bedoeling was dan gooi je niets op slot en laat je het virus ronddwalen in de RVT's.
Samen met niet meer op voorhand getest personeel?
Waarvan besmetting enkel zal vastgesteld worden NA DAT ZE BESMETTEND aan het werk waren?
Om nog te zwijgen over besmet personeel dat niet ziek wordt of dat Laattijdig meldt (werkdruk)?

Ken jij een beter systeem om een geplande cull op de ouderen en zwakkeren te verbergen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 14:32   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als je ze niet opsluit, dan krijg je enkel de corona doden. Nu krijg je er tenminste ook nog de depressieven bij. De combinatie van beide kan best veel dodelijker zijn dan gewoon maar besmet worden, he. En bovendien kan je zo beter de kijk van de familie verminderen die eventuele verkeerde toestanden zouden kunnen opmerken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 17:41   #26
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je ze niet opsluit, dan krijg je enkel de corona doden. Nu krijg je er tenminste ook nog de depressieven bij. De combinatie van beide kan best veel dodelijker zijn dan gewoon maar besmet worden, he. En bovendien kan je zo beter de kijk van de familie verminderen die eventuele verkeerde toestanden zouden kunnen opmerken.
Werkelijk een posting om in te kaderen Dr Strangelove ; geen ouders/grootouders meer in leven wsl.
Oud 27 september 2020, 17:53   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Werkelijk een posting om in te kaderen Dr Strangelove ; geen ouders/grootouders meer in leven wsl.
Ik plaatste mij even in de huid van iemand die op rationele wijze deze maatregelen had bedacht
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 18:28   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Daar liet ik me tot op een punt ook af en toe aan vangen.
Eigenlijk is dit, kwaadheid uitlokken, een vrij effectieve manier om kritiek te leveren. Ik ben dat onwillekeurig / zonder te beseffen al zelf beginnen doen om het pas te merken bij herlezen van mezelf.

Ontopic: er is tegenwoordig een financiele reklame push trend om spaarders te verlokken naar "investeren" in serviceflats, en overal rijzen nieuwe zulke appartementsblokken.
Dat lijkt me een zwaar debacle te gaan worden, de gemiddelde leeftijd van nieuwe bewoners lijkt me veel te hoog om dat rendabel te krijgen - verblijf in WZC is tegenwoordig amper 1.5-2 jaar, met reden niet terug naar huis maar sterven.
En nu, met die publiek overduidelijk gebleken kwetsbaarheid bij epidemieen denk ik dat de oudjes (ik tegen dan allicht ook) nog liever met hun gat thuis op een cactus gaan zitten dan in een WZC, zelfs wetende (allemaal voorwaardelijke wijs) dat risico op eventueel eerder sterven door eventueel mindere medische behandeling groter zou kunnen zijn.

Als die service-appartementsblokken dan met serieuze leegstand kampen, lijkt het me eerder dat ze dat "service" vlagje snel gaan neerhalen om ze als gewone flats te pogen versjacheren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:40   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Daar liet ik me tot op een punt ook af en toe aan vangen.
Eigenlijk is dit, kwaadheid uitlokken, een vrij effectieve manier om kritiek te leveren. Ik ben dat onwillekeurig / zonder te beseffen al zelf beginnen doen om het pas te merken bij herlezen van mezelf.

Ontopic: er is tegenwoordig een financiele reklame push trend om spaarders te verlokken naar "investeren" in serviceflats, en overal rijzen nieuwe zulke appartementsblokken.
Dat lijkt me een zwaar debacle te gaan worden, de gemiddelde leeftijd van nieuwe bewoners lijkt me veel te hoog om dat rendabel te krijgen - verblijf in WZC is tegenwoordig amper 1.5-2 jaar, met reden niet terug naar huis maar sterven.
En nu, met die publiek overduidelijk gebleken kwetsbaarheid bij epidemieen denk ik dat de oudjes (ik tegen dan allicht ook) nog liever met hun gat thuis op een cactus gaan zitten dan in een WZC, zelfs wetende (allemaal voorwaardelijke wijs) dat risico op eventueel eerder sterven door eventueel mindere medische behandeling groter zou kunnen zijn.

Als die service-appartementsblokken dan met serieuze leegstand kampen, lijkt het me eerder dat ze dat "service" vlagje snel gaan neerhalen om ze als gewone flats te pogen versjacheren.
Inderdaad. Sommige verzorgingscentra hebben reeds hun prijzen dienen aan te passen, maar er blijft leegstand en verlies. Dat worden moeilijke jaren.
Oud 27 september 2020, 21:02   #30
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nadat ik eerstehand verhalen hoor van bejaarden die sterven aan eenzaamheid, depressie en verhoogde doodswens hoop ik echt dat ze niet opnieuw dezelfde fout maken. Ze maken mensen dood om ze te beschermen.

"Verdwijnen bejaarden binnenkort weer achter glas wegens tekort aan testen?"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hort~ac398185/
Als ik mag kiezen tussen mijn ouders even een periode van eenzaamheid te laten doorstaan met beperkt en afstandelijk bezoek of ze de kans te laten lopen om Covid19 op te lopen zodat ik aansluitend een begrafenisondernemer mag regelen, dan lijkt me dat een heel eenvoudige oefening te zijn.

Kwestie van de juiste prioriteiten te stellen dus, helaas heeft het mensdom het daarmee nogal moeilijk en verdwijnt de rede dra er emoties bij aan te pas komen.
Oud 27 september 2020, 23:34   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als ik mag kiezen tussen mijn ouders even een periode van eenzaamheid te laten doorstaan met beperkt en afstandelijk bezoek of ze de kans te laten lopen om Covid19 op te lopen zodat ik aansluitend een begrafenisondernemer mag regelen, dan lijkt me dat een heel eenvoudige oefening te zijn.

Kwestie van de juiste prioriteiten te stellen dus, helaas heeft het mensdom het daarmee nogal moeilijk en verdwijnt de rede dra er emoties bij aan te pas komen.
Bewoners van rusthuizen hebben gemiddeld nog 2 jaar te leven, de zwaksten die onderdoor gaan aan corona slechts 1 tot 6 maanden. Hoe lang is voor jou 'even een periode van eenzaamheid'?

Die lockdown en beperkt bezoek is al 6 maanden bezig, zo ontzeg je mensen een respectvol einde. Het is onmenselijk!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:12   #32
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewoners van rusthuizen hebben gemiddeld nog 2 jaar te leven, de zwaksten die onderdoor gaan aan corona slechts 1 tot 6 maanden. Hoe lang is voor jou 'even een periode van eenzaamheid'?

Die lockdown en beperkt bezoek is al 6 maanden bezig, zo ontzeg je mensen een respectvol einde. Het is onmenselijk!
Juist,die mensjes worden in eenzame opsluiting gezet op een plaats waar ze zelf nog moeten voor betalen ook....

Kan het eigenlijk nog gekker...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:16   #33
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

In cijfers voor ongeveer 100.000 personen over 2 jaar is 4.000 overlijdens per maand of 4%.
Neem 8.000 oversterfte over maart en april, dat geeft 8% per maand.
Dat is slechts een factor 2, moet men daar de hele wereld voor op zijn kop zetten.
Buiten het feit dat het ziektebeeld anders is dan bij griep waardoor de behandeling tekort schoot is er geen verschil met een zwaar griepjaar en daarvoor heeft men al die andere rusthuisbewoners schrik aangejaagd, slecht verzorgd en in eenzaamheid opgesloten.
Onmenselijk is nog te vriendelijk uitgedrukt.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:23   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
In cijfers voor ongeveer 100.000 personen over 2 jaar is 4.000 overlijdens per maand of 4%.
Dat is slechts een factor 2, moet men daar de hele wereld voor op zijn kop zetten.
Buiten het feit dat het ziektebeeld anders is dan bij griep waardoor de behandeling tekort schoot is er geen verschil met een zwaar griepjaar en daarvoor heeft men al die andere rusthuisbewoners schrik aangejaagd, slecht verzorgd en in eenzaamheid opgesloten.
Dat is de enige juiste conclusie die er uit te trekken valt...

Die mensen hebben uiteindelijk betaald om te worden opgesloten door hun eigen overheid...

Zonder enige resistrictie,tot de dood erop volgt...
Oud 28 september 2020, 00:27   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar waar mijn twee tantes zaliger enkele jaren geleden hebben gebleven zijn er nu in die periode 22 de pijp uit gegaan...

Dat was dus één vijfde van de totale bezetting aan residenten,en dat in een gemeente waar corona een ver van mijn bed bedoening was...

Laatst gewijzigd door Svennies : 28 september 2020 om 00:28.
Oud 28 september 2020, 08:10   #36
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wel, je kan ze altijd opnemen in je eigen huis als je zo bekommerd bent.
Oud 28 september 2020, 08:47   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Wat probeer je te berekenen?

Verwachtte sterfte dit jaar was 111.000 overlijdens, oversterfte vergeleken met griepjaar 2018 is 4000 meer overlijdens. Van die 4000 is er een deel door corona en een deel door de corona maatregelen, die verhouding kennen we nog niet.

Het was een zwaar griepjaar, maar dat is het zo wel.
Oud 28 september 2020, 08:51   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Minder pensioenen, minder ziekenzorg, minder ziekenzorgers,...
Meer ouderen die vroeger sterven is ook meer kans op restjes erfenis die men sowieso zwaar afroomt als men ze niet helemaal inpikt...
Belachelijk, die 'winst' gaat verloren door de begrafenis maatregelen alleen al, om nog maar te zwijgen over de economische ramp. Je zal je lagere school wiskunde toch wat moeten herhalen.
Oud 28 september 2020, 09:21   #39
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat probeer je te berekenen?

Verwachtte sterfte dit jaar was 111.000 overlijdens, oversterfte vergeleken met griepjaar 2018 is 4000 meer overlijdens. Van die 4000 is er een deel door corona en een deel door de corona maatregelen, die verhouding kennen we nog niet.

Het was een zwaar griepjaar, maar dat is het zo wel.
Precies dat.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:39   #40
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Heb je eigenlijk gelezen waar het over gaat?

Omdat het personeel niet voldoende kan getest worden, gaat men bezoek verbieden.

Dat kan je niet uitleggen, daar zit geen enkele redenering of logica achter. Het is gewoon een nieuwe waanzin die enkel wordt ingevoerd om toch maar "iets" te doen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be