![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het begin van dit lelijke 2020 nazi jaar, eerste golf, was het masker OF 1.5 meter. Ik heb in augustus die "OF 1.5 m" erbij geschreven en zo getekend. Want met een masker werken is geen minuten uit te houden bij fysieke inspanning. Spijts al die getekende verklaringen, was er 2 weken later bijna niemand meer die het droeg, zelfs niet onder de neus of op de kin. En zo is het nu nog een maand later. Enkel sommigen van bureaus lopen er nog mee. Dus eigenlijk wordt die "wet" straal genegeerd. En het wordt geaccepteerd, allicht omdat de schuldlegging bij besmettingen door die handtekening nu ligt bij werknemers zelf. Kiezen tussen twee kwalen, de andere kwaal is productie stil, werven daardoor ook stil, planningsschema's niet gehaald, schade door onafgewerkte zaken enz, lees kosten + kosten + kosten en met de lage marge waarbij in dezer jaren wordt gewerkt (grote productie, kleine winst) is die andere kwaal een bot failliet.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk Patrick, als een democratisch verkozen overheid jou redenering volgt dan krijg je politieke zelfmoord. Desnoods een staatsgreep. Dat is ook een belangrijke factor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huisje tuintje kindje. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 september 2020 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, serieus, om kindjes te maken moet je niet intelligent zijn. Zie ontwikkelingslanden. Een beetje off topic uiteraard. Soit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij mij zegt is dat als een democratisch verkozen overheid 10 minuten rationaal gaat zijn en niet de idiote dwingeland gaat uithangen, dat het volk hen gaat opknopen. Ik weet dat het niet gaat gebeuren, maar eigenlijk zouden al die idiote regeringen-dwingelanden die hun volk ongelofelijk veel ambras en miserie heeft aangedaan ZONDER HET MINSTE RESULTAAT op de kosten na, aan een lantaarnpaal moeten opgeknoopt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de EU daalt de bevolking, het stijgt maar door de instroom en hun kweekdrang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() patrickve: "Nee, onze maatschappijen zijn veel en veel te arm om zich een 1.5 meter economie kunnen te veroorloven."
Onzin, waar een wil is is een weg; en daar ligt precies het probleem: veel mensen willen gewoon niet. Ik woon in Middelburg en het lukt mij over het algemeen prima om anderhalve meter afstand te houden. Tuurlijk, er zijn situaties waarin het lastig is (het openbaar vervoer bijvoorbeeld), maar over het algemeen gaat het goed. En als ik het kan waarom zou een ander het dan niet kunnen? Heeft mijn inziens alles met solidariteit te maken; de bereidwilligheid om een ander (lees: kwetsbaar persoon) te willen beschermen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zo kan ik nog wel even doorgaan, wat een uitspraak zeg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Solidariteit is normaal iets dat in twee richtingen werkt, vandaag ik voor jou, morgen jij voor mij, zoniet heet het profitariaat he: ene heeft voordelen, de andere enkel nadelen. Jij wil dus dat 11 miljoen mensen solidair zijn met enkele tientallen duizenden en daarvoor hun studies, hun plezier, hun blijheid, hun sociale contacten, en zelfs hun financiele welzijn opofferen, ook zelfs hun gezondheid zolang het geen corona is. Dat moeten al die mensen gedurende een jaar of meer opofferen, om die kleine groep die bedreigd is HET GEZELLIGER TE MAKEN ? Is dat niet ongelofelijk veel gevraagd ? Veel meer dan de normale griepdode ooit kon vragen ? Want draai het nu even om. Als het voor JOU zo gemakkelijk is om 1.5 meter te houden en dergelijke, kan je zeggen dat het dat ongeveer is voor iedereen, dat is tenminste wat je beweert. Het VOLSTAAT DUS, als je niet ziek wil worden, om, zoals je suggereert, 1.5 meter te houden van de anderen. Het lukt je. Dan heb je die anderen niet meer "om solidariteit" te vragen he. Het is er hem in die "solidariteit" dus enkel maar om te doen om aan zij die die van anderen willen, niet op te leggen om zelf steeds goed moeten op te letten ? 11 miljoen mensen in Belgie moeten gigantisch inboeten zonder wederdienst, gedurende een jaar of meer, om enkele tienduizenden de luxe te geven van niet te hard zelf moeten op te letten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2020 om 08:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die hier binnen een straal van 10km wonen en werken kunnen dat ook. Maar hoe zij die in de winkels, magazijnen, kantoren en productiehallen werken dat moeten doen weet ik niet. Maar laatst was ik met mijn zoon meegereden met de vrachtwagen. Toen we uitstapte kregen we te horen dat een smoelvod er niet verplicht was bij het buiten lossen en laden van verpakkingen. Men had binnen het bedrijf al een uitbraak gehad en alle werknemers hadden antistoffen, was hun verklaring. De verantwoordelijke bedrijfsarts zit er wel met zijn handen in het haar. Want het is een bedrijf waar binnen altijd een FFP 3 mondmasker zonder ventiel, haarnet en beschermingskledij verplicht is volgens de HACCP, Hazard Analysis and Critical Control Points, risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen. De mensen van de productie niet op dezelfde plaats eten als de technische dienst, magazijnen en de bedienden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch blijft het dan zinvol het aantal geïnfecteerden uit te spreiden over de tijd. Het is ook wat alle landen doen op aanraden van hun deskundigen. Ik blijf het wel eens met wat ik denk dat jouw stelling is: zo vlug mogelijk een evenwicht bereiken. Het blijft gelijkaardig aan mazelen voor er een vaccin was. Het is beter de ziekte op jonge leeftijd door te makenn dan als volwassene.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |