![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een waanzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn bluetooth staat af, en ik heb geen zin om die aan te zetten.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
100.000 installaties betekent niet dat er 100.000 solidaire plichtsbewusten zijn. Ik blijf er bij dat wie besmet is daar niet graag mee te koop loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al stelde, dat heeft enkel zin als er daar geen rechten of plichten aan verbonden zijn, en als het enkel informatief is. Zo niet, zoals je zegt, kan je dat misbruiken langs alle kanten. Als men U de informatie geeft dat jij in contact bent gekomen met iemand die besmettelijk was, kan dat, naargelang de omstandigheden, nuttige informatie zijn. Daar doe je dan normaal gezien mee wat je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een app laat U dat precies toe, om uw contacten te waarschuwen zonder U moeten prijs te geven. Alleen, waarom zou je dat niet willen zeggen aan mensen die je goed kent ? Mocht ik weten dat ik corona heb, dan zou ik mijn collega's toch direct waarschuwen zelfs zonder app. Het zou pas beschamend zijn dat men achteraf te weten komt dat je het verzweeg, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie momenteel thuis blijft voor een griep of wat ook besmettelijks vertelt dat niet aan iedereen. Familie, kennissen ja. In een werkomgeving is het niet altijd de gewoonte dat je vertelt wat je voorhad. Laatst gewijzigd door Rudy : 1 oktober 2020 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom u niet. Of ga je u iedere keer ook nog laten testen als dat ding afgaat?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het helemaal niet om. Mochten we enkel besmettelijk zijn als we zodanig veel symptomen hebben dat we naar de dokter hollen, dan zou deze epidemie nooit plaats vinden. Het is omdat je besmettelijk kan zijn zonder, of met heel lichte symptomen, dat ze kan propageren. Als we nu systematisch bij de dokter gaan omdat we een snotneus hebben, en daarmee 2 weken ziekenverlof krijgen, dan gaan we waarschijnlijk allemaal aan de dokter vertellen dat we gisteren een snotneus hadden.
Zoals ik al stelde, het is nuttige informatie om te weten of je in een toestand van "hoger risico" bent of niet, en naargelang uw situatie hou je daar rekening mee of niet. Als je naar je oma wil gaan, en je krijgt net binnen dat je gisteren een risico contact hebt gehad, dan ga je dat bezoek aan oma misschien 2 weken uitstellen he. Als vele mensen die app hebben, en je hebt GEEN risico vermeld op je telefoon, dan kan je iets geruster naar oma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ALS je je laat testen en het is positief, dan is het gewoon een kwestie van elementaire burgerzin om aan uw app te zeggen dat je positief bent, zodat al uw contacten dat weten (zonder te weten dat jij het was). Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2020 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik vraag mij af of het 15 minuten duurt vooraleer iemand besmet geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet wat daar waanzin aan is?? Zeggen dat je dat allemaal niet kan schelen en dat je liever thuis opgehokt zit, dan lijkt mij eerder waanzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer je in contact gekomen bent met een besmette persoon, wordt er verwacht dat je 7 dagen in quarantaine gaat en je op de 5de dag laat testen (nieuwe regel sinds 1/10). Met die app gaan er gewoon nog meer mensen zich afzonderen die dat vroeger niet gedaan zouden hebben omdat ze niet wisten dat ze contact hadden met een besmette persoon. Dat is gewoon groepsimmuniteit nog langer uitstellen. Wat u zegt, klopt in theorie dan wel, maar zal in praktijk niet zo verlopen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: Welke gegevens worden er gevraagd tijdens de installatie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het lijkt me beter dat men iedereen die weerstand heeft meer vrijheid geeft en er voor zorgen dat ze weten wanneer ze best uit de buurt van kwetsbare mensen blijven. Indien ierdereen zo een app zou installeren (utopie), dan zou men net de regels kunnen lossen en de ziekte meer laten verspreiden onder wie het aankan en zou je misschien wel sneller aan groepsimmuniteit geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om een dom voorbeeld te geven: wij wassen onze handen ook (al sinds lang) voor we aan tafel gaan. Daardoor verlagen we de transmissie van vele bacterien. Maar dat is niet erg, he ! Omdat ons dat niet stoort, en we dat permanent zullen blijven doen. Spreiden in de tijd als dat niks kost, is niet erg - in tegendeel. Als men ZONDER KOST, MOEITE OF MISERIE trager naar groepsimmuniteit gaat, is dat wenselijk. Als men dat doet met PERMANENTE DINGEN is er geen enkel probleem. De te bereiken groepsimmuniteit zal ook kleiner zijn. Ondertussen zal men betere behandelingen hebben en zo voort. Niks op tegen. Als die methoden U zelfs toelaten om die groepsimmuniteit beter te sturen (dus meer opletten met ouderen, minder met jongeren) dan is het nog beter. Wat verkeerd is, is om zware kosten te maken, veel miserie aan te doen om groepsimmuniteit wat uit te stellen. Maar als het kostenloos is, is dat niet erg dat dat duurt. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2020 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad ongelofelijk spijtig dat mensen het in hun hoofd gestoken hebben dat het een spionage app is, terwijl het perfect anoniem is.
|
![]() |
![]() |