Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2020, 12:45   #301
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb jij al eens 'een griepje' gehad? En ik bedoel geen verkoudheid.
En nog een vraag aan wie een echte griep heeft gehad: laat je je sedertdien preventief vaccineren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:45   #302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ja, de hele thread gaat het er al over waarom de anderen de app niet willen installeren want dan werkt de app niet en heeft hij er geen voordeel aan.

En anderzijds is zijn argument dat de jongeren niet moeten boeten voor de 0,2% ouderen die ziek worden of sterven.
Welja, "boeten" is inderdaad "kosten hebben".

Wat ik zeg is dat die app installeren GEEN kosten meebrengt. Ik begrijp dus niet dat men iets niet wil doen waar men geen kosten aan heeft, maar dat in het algemeen nuttig kan zijn voor anderen (en voor zichzelf in de mate dat men die informatie nuttig kan vinden).

Dat men geen beperkingen wil, niet teveel moeite wil doen enz... (niet buiten mag komen, niet op cafe gaan, geen lessen mogen krijgen, dit en dat...) om anderen niet te besmetten, dat kan ik begrijpen. Dat men zelfs iets dat geen enkele belemmering is, geen enkele kost heeft, geen enkele moeite vraagt, niet wil doen voor uw medemensen die daar misschien wel baat bij hebben, dat snap ik niet goed.

Ik ben er uiteraard voor dat dat vrijblijvend is, maar ik kan de redenering niet begrijpen dat men zoiets kosteloos niet zou willen doen. Uit ideologische "ge moet maar graag ziek worden" conceptie is dat nog veel eigenaardiger.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:47   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En nog een vraag aan wie een echte griep heeft gehad: laat je je sedertdien preventief vaccineren?
Meestal wel ja. Dit jaar heb ik geleerd dat dat niet echt goed werkt
Oud 5 oktober 2020, 12:47   #304
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn wel verplicht om ons aan te sluiten bij een ziekenfonds. Zelfs al ben je 18 jaar, zo gezond als een vis, en kom je uit een familie waar ze allemaal vlot en gezond 100 jaar worden.

Ik vind het een taak van mijn overheid om de mensen iets meer te dwingen dan tot op heden, (maar wel met intelligente maatregelen) om het virus minder slagkracht te geven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2020, 12:52   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn wel verplicht om ons aan te sluiten bij een ziekenfonds. Zelfs al ben je 18 jaar, zo gezond als een vis, en kom je uit een familie waar ze allemaal vlot en gezond 100 jaar worden.
Dat is eigenlijk verkeerd, maar een manier om sommigen af te troggelen zodat anderen ervan kunnen profiteren.

Aan de andere kant, het is in de grond idioot om te denken dat je nooit ziekenzorg nodig zal hebben, dus zelfs al kom je uit een gezonde familie, het is nogal dom te denken dat geen verzekering nemen intelligent is.

Ik zou eerder denken dat het voor rijke mensen een dwaas idee is. Zij kunnen immers de kosten betalen, en een verzekering is gemiddeld gezien altijd een verlies. Een verzekering dient om zeldzame grote sommen die je niet kan ophoesten, kunnen te betalen, maar GEMIDDELD GEZIEN betaal je meer aan een verzekering dan als je zelf de kosten kan dragen.

Citaat:
Ik vind het een taak van mijn overheid om de mensen iets meer te dwingen dan tot op heden, (maar wel met intelligente maatregelen) om het virus minder slagkracht te geven.
Als er 1 ding is dat de overheid niet kan, is dat van een virus minder slagkracht te geven.

Maar wat de overheid vooral verkeerd doet, is van een totaal onderscheid te maken tussen wat men wil uitgeven aan een kankerpatient, een griep patient en een covid patient. Die laatste, daar geeft men 10 - 20 keer meer aan uit dan aan die anderen. Een kanker patient beslist men van laten te sterven voor 10 keer kleinere kosten dan een covid patient.

DAT is het waanzinnige aan dit gebeuren.
Oud 5 oktober 2020, 12:57   #306
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad is het toch niet plezant, een echte griep. Daar zit ge een week van in uw bed zonder deftig kunnen op te staan. En nadien nog 2 weken suf.
Inderdaad. Fucking doodziek en dat is dan nog zonder complicaties. Heb het een paar keer voorgehad, de ene keer veel erger dan de andere. Vijf kilo kwijt.
Oud 5 oktober 2020, 12:58   #307
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Oud 5 oktober 2020, 13:05   #308
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is eigenlijk verkeerd, maar een manier om sommigen af te troggelen zodat anderen ervan kunnen profiteren.

Aan de andere kant, het is in de grond idioot om te denken dat je nooit ziekenzorg nodig zal hebben, dus zelfs al kom je uit een gezonde familie, het is nogal dom te denken dat geen verzekering nemen intelligent is.

Ik zou eerder denken dat het voor rijke mensen een dwaas idee is. Zij kunnen immers de kosten betalen, en een verzekering is gemiddeld gezien altijd een verlies. Een verzekering dient om zeldzame grote sommen die je niet kan ophoesten, kunnen te betalen, maar GEMIDDELD GEZIEN betaal je meer aan een verzekering dan als je zelf de kosten kan dragen.

Als er 1 ding is dat de overheid niet kan, is dat van een virus minder slagkracht te geven.

Maar wat de overheid vooral verkeerd doet, is van een totaal onderscheid te maken tussen wat men wil uitgeven aan een kankerpatient, een griep patient en een covid patient. Die laatste, daar geeft men 10 - 20 keer meer aan uit dan aan die anderen. Een kanker patient beslist men van laten te sterven voor 10 keer kleinere kosten dan een covid patient.

DAT is het waanzinnige aan dit gebeuren.
+ een deftige hospitalisatieverzekering, ook niet goedkoop.

Maar wel noodzaak.
1 keer iets deftigs meemaken is voldoende om bankroet te geraken aan medische kosten.
Enne ze verzorgen u precies wat beter met een verzekering.
Oud 5 oktober 2020, 13:06   #309
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut niet.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:13   #310
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Welja, "boeten" is inderdaad "kosten hebben".

Wat ik zeg is dat die app installeren GEEN kosten meebrengt. Ik begrijp dus niet dat men iets niet wil doen waar men geen kosten aan heeft, maar dat in het algemeen nuttig kan zijn voor anderen (en voor zichzelf in de mate dat men die informatie nuttig kan vinden).

Dat men geen beperkingen wil, niet teveel moeite wil doen enz... (niet buiten mag komen, niet op cafe gaan, geen lessen mogen krijgen, dit en dat...) om anderen niet te besmetten, dat kan ik begrijpen. Dat men zelfs iets dat geen enkele belemmering is, geen enkele kost heeft, geen enkele moeite vraagt, niet wil doen voor uw medemensen die daar misschien wel baat bij hebben, dat snap ik niet goed.

Ik ben er uiteraard voor dat dat vrijblijvend is, maar ik kan de redenering niet begrijpen dat men zoiets kosteloos niet zou willen doen. Uit ideologische "ge moet maar graag ziek worden" conceptie is dat nog veel eigenaardiger.
Er is een minimale kost aan stroomverbruik en weer een stap in de richting van totale controle door de staat. En als al die anderen 11 miljoen belgen mijn iets gaan vragen wat zo goed als niks kost om miine medemens te helpen dat ben ik morgen een dakloze.

Als je dan leest:
Citaat:
Meer dan dertig miljard euro subsidies voor bedrijfswagens in Europa
Investeer dit geld in preventie en behandeling van griep, covid en aanverwante dan hoeven we niet verder te leuteren over een nutteloze app.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ropa~adca4d7b/
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:22   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Er is een minimale kost aan stroomverbruik en weer een stap in de richting van totale controle door de staat.
Dat stroomverbruik is om te lachen natuurlijk, maar die 'stap naar controle van de staat' (waar ik ook allergisch aan ben) zie ik hier echt niet aanwezig. Ik zie dit als een "sociaal netwerk om anderen anoniem - hoewel dat geen belang heeft maar juist wel een bescherming is tegen de staat - op de hoogte te stellen van een eventuele besmetting".

Dat kan bij verschillende ziektes zelfs therapeutische voordelen hebben, van vroeg genoeg een besmetting te vermoeden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 13:23.
Oud 5 oktober 2020, 13:35   #312
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vrij bepalen, ja. Voor zichzelf.
Neen, als hun omgeving in gevaar komt.
Dat is deels een definitiekwestie he. Straks wordt iemand die met een verkoudheid in de trein zit als een crimineel beschouwd.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:51   #313
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is deels een definitiekwestie he. Straks wordt iemand die met een verkoudheid in de trein zit als een crimineel beschouwd.
Als die zich met de symptomen die U beschrijft (verkoudheid) niet heeft laten testen mag die aanschouwt worden als een crimineel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2020 om 13:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 14:02   #314
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als die zich met de symptomen die U beschrijft (verkoudheid) niet heeft laten testen mag die aanschouwt worden als een crimineel.
Gij zijt niet wel wijs, he. Iemand corona geven is geen misdaad. Dat is een normaal proces als er een epidemie is, dat mensen elkaar besmetten. Dat is niet verschillend dan als gij een kanker hebt omdat er ergens een willekeurige mutatie is geweest. Dat mensen drager zijn en dat doorgeven is gewoon een willekeurig proces dat bij een epidemie hoort.

Dit afglijden naar "schuldigen zoeken" voor een natuurlijk proces is bijzonder gevaarlijk en een heksentoestand. Iemand die met corona rondloopt is gewoon een normaal onderdeel van een epidemie. Als gij gene corona wilt opdoen zijn daar alle middelen voor: een FFP2 masker en een volgelaatskap. Dan mogen er 5 rondom U zitten die een verkoudheid hebben, gij gaat die niet betrappen he.

De plicht om U te laten testen is een gevaarlijk idee.

Daarentegen - en dat is het enige in deze draad hier - ALS die mens de moeite doet om zich laten te testen, zou die informatie nuttig kunnen aangewend worden.

En ja, het zou beleefd zijn om, als ge verkoudheid hebt, en ge hebt de moeite gedaan om U te testen, misschien een beetje op te letten met ouderen en zo EN om mensen rondom U te waarschuwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 14:02.
Oud 5 oktober 2020, 14:05   #315
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fred. Overdrijf niet hé. Dat geloof je zelf niet. Graptje zeker ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 14:05   #316
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Le nouveau normal est arrivé...
Oud 6 oktober 2020, 12:58   #317
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je maar een symptoom hebt en geen risico-profiel mag je jezelf zelfs niet laten testen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 14:22   #318
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
+ een deftige hospitalisatieverzekering, ook niet goedkoop.

Maar wel noodzaak.
1 keer iets deftigs meemaken is voldoende om bankroet te geraken aan medische kosten.
Enne ze verzorgen u precies wat beter met een verzekering.
Misschien nice to know voor brave medeforummers, wat ik meemaakte:

Ik heb al lang een hospitalisatieverzekering, daar niet van.
Maar een paar jaar terug hebben ze mij toch eens bang gemaakt, 's avonds laat thuis toen ze een cardiogram maakten, in de ambulance (tuuut tuuut ...) en in het ziekenhuis. Ze staken daar toen godverdomme een camera in de aderen van mijn pols en ze duwden die met een ijzeren draad tot ongeveer bijna aan mijn moteur. Ik kon alles volgen op een groot televisiescherm, maar ze hadden me wel iets ingespoten waardoor het me allemaal niet veel kon schelen. Toch hoorde ik de sussende woorden: uw aderen zijn ok Schoofken, ze zijn nog lijk die van een baby. We gaan morgen verder moeten zoeken, slaap intussen maar op uw 2 oren.
(later bleek dat ik hetzelfde had als even daarvoor ook ... Bart De Wever heeft gehad ....)
Drie nachten later mocht ik naar huis.
Kosten voor zover ik me herinner: 100 euro voor de ambulance en 30 euro voor de rest. Daarvoor kon ik mijne freet thuis nog niet betalen!!
En van die beruchte hospitalisatieverzekering was het dus een feest: ik trok nog eens 50 euro terug.
(ik kies wel altijd voor een meerpersoonskamer; dan zie je nog eens wat en heb je wat klap)

Oud 6 oktober 2020, 15:52   #319
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Die vuile ziekte is 't aan 't winnen
d'er komt geen geld niet meer naar binnen"
Katrien Verfaillie ----> You tube: prachtig liedje, samen (een beetje) met Komoielfoo.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 17:58   #320
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fred. Overdrijf niet hé. Dat geloof je zelf niet. Graptje zeker ?
Ge hebt gelijk. Ik heb overdreven......iets neergeschreven zonder bij na te denken. In het heetst van de strijd gebeurd dat wel eens. Sorry.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2020 om 18:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be