![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
But OTC chief inspector Dave Molloy said that those arguments had proved to be unfounded. ![]() "The research indicates the number of non-smokers visiting pubs and bars has increased slightly since the introduction of the new law, while the number of smokers has remained the same. "In response to concerns expressed by the licensed trade, much of the compliance building effort and support materials were directed specifically at this sector and this is reflected in the statistics," he said. Ireland's OTC based its report on two studies - one carried out just before the ban and another a month later. Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 februari 2005 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil eender wanneer eender waar in een kaffee of restaurant kunnen binnenstappen en er een gezonde service krijgen. Net zoals ik overal wil kunnen veilig rijden. Er moeten geen wegen komen waar, dank zij belastingsvoordeel, de wegbeheerder strengere of betere akkomodatie aanleggen. Toch raar dat dat woord 'belastingsvoordeel' bij vele Vlamingen onmiddellijk zo'n sympathie oproept. Terwijl het eigenlijk een omkoop-gedrag vertegenwoordigt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 februari 2005 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp uw kritiek best wel hoor. Misschien zijn deze cijfers niet representatief. Maar heb jij er al andere gevonden? Cijfers die uw standpunt bewijzen? Dan kunnen we pas echt discussieren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 20 februari 2005 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil ook eerder waar gezonde lucht zonder uitlaatgassen inademen maar kan dat ook niet in de stad. Ik eis dus dat alle auto’s verboden worden. Rookvrije cafés zijn niet leefbaar als roken niet verboden wordt beweren jullie. Goed maak dus cafés waar wel gerookt mag worden duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval is het volgende ook duidelijk:
als de maatregel nooit ingevoerd zal worden, dan zullen we ook nooit te weten komen of er verschuivingen zouden zijn in het vrijetijdsbestedingsgedrag, ten nadele van de horeka. En wat dan nog: als er een verschuivingsgedrag zou zijn: een andere sektor profiteert er dan van en genereert de vervangende werkgelegenheid ... big deal allemaal. Basis van de diskussie zou moeten zijn: mag men onze maatschappij organiseren en ordenen in het belang van de volksgezondheid, of moeten we alles maar laten betijen volgens het recht van de sterkste, het recht van de grootste roeper, het recht van de aan-alles-vervuilende-en-niets-zich-aantrekkende-klootzak?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier kunt ge rookvrij gaan eten:
http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 februari 2005 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet objectief? Jij bent echt wel heel moeilijk te overtuigen, zelfs met feiten en cijfers. Maar kom, voor de sport wil ik ervan uitgaan dat de kankerliga alleen niet-objectieve studies heeft willen bekijken, de snoodaards. En als er 98 niet objectieve studies zijn, dan zijn er toch zeker wel massa's compleet objectieve studies die je wel wil geloven. Want, ik ga ervan uit dat als je objectieve cijfers ziet, je te overtuigen bent, je lijkt me daar intelligent genoeg voor. En als je zo zeker van je stuk bent, dan heb je die toch zeker wel gezien? Niet? Je hebt die mening toch niet zuiver op gevoel gevormd? Laat me er zo eens eentje zien dat uw standpunt bewijst. Een studie die aantoont dat voldoende tijd na de rookvrijmaking (want dat wou je toch zelf) de Horeca of werkgelegenheid in de Horeca schade heeft van de rookvrijmaking. Want ook ik ben te overtuigen met feiten en cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar hoef ik geen commentaar op te geven, mijn idee daarover zal iedereen zo wel inzien. Je hebt net voordien bewezen dat je meningen op niks gebaseerd zijn en dat je verkiest feiten en cijfers te negeren om die mening te vormen. Ik laat u een kaars en bril en wens u het beste. |
|
![]() |
![]() |