Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2020, 13:07   #461
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
enkel in bed, zonder pc
och...dat is ook overroepen...


__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 15:01   #462
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.408
Standaard

Op de PC die nog steeds draait onder Win7 en waar Dead Space 3 nog steeds opstaat ben ik toch nog maar eens terug begonnen met die game, een prachtige game met een horror smaakje <wat misschien niet iedereen graag heeft.

Deze game is gewoon prachtig, de verhaallijn, de tekeningen, spelfuncties de figuurtjes, de monsters die fictief blijven niet direct te dicht liggen bij the real world waar wij met zen allen in leven.

Er zitten verschillende zware stukken in waar sommige gamers het misschien al bij opgeven.

Valt uit te spelen zonder aankopen te doen, al verschillende keren gedaan.

Spijtig dat er nog steeds géén geluid is om het verhaal verder te vzetten met een DS 4.

Er zijn mensen die tegen mij soms zeggen: Jij woont in die game zeker????

Ja!!!

Op De Windows 10 is er ééntje bij die mij wel kan bekoren uit de Store Games en dat is:

The Paranormal Society - Hidden Objects

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2020 om 15:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 20:55   #463
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op de PC die nog steeds draait onder Win7 en waar Dead Space 3 nog steeds opstaat ben ik toch nog maar eens terug begonnen met die game, een prachtige game met een horror smaakje <wat misschien niet iedereen graag heeft.

Deze game is gewoon prachtig, de verhaallijn, de tekeningen, spelfuncties de figuurtjes, de monsters die fictief blijven niet direct te dicht liggen bij the real world waar wij met zen allen in leven.

Er zitten verschillende zware stukken in waar sommige gamers het misschien al bij opgeven.

Valt uit te spelen zonder aankopen te doen, al verschillende keren gedaan.

Spijtig dat er nog steeds géén geluid is om het verhaal verder te vzetten met een DS 4.

Er zijn mensen die tegen mij soms zeggen: Jij woont in die game zeker????

Ja!!!

Op De Windows 10 is er ééntje bij die mij wel kan bekoren uit de Store Games en dat is:

The Paranormal Society - Hidden Objects

Trekt die derde op iets?
De eerste vond ik zalig, de tweede ca va, 3de nog nooit gespeeld.
Een remake van de eerste zou ik ook nog wel eens spelen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 22:29   #464
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Trekt die derde op iets?
De eerste vond ik zalig, de tweede ca va, 3de nog nooit gespeeld.
Een remake van de eerste zou ik ook nog wel eens spelen.
Voor mij persoonlijk is die game nog steeds niet te evenaren door andere en staat hij voor mij bovenaan in het lijstje van de hebbedingen.

Ik heb ze allemaal van DSpace en ook al de Lara Tomb raiders die er ook altijd mogen zijn.

Waarom is DS3 bij gamers niet zo populair?

Er zitten best moeilijke stukken in.

Eéntje daarvan is het puzzelbord waar je zo snel mogelijk de juiste combinatie moet ingeven: zie afbeelding



Mensen die de game met het toetsenbord spelen geven het dan snel op denk ik want dat is echt een lastige.

Oplossing om de game toch verder te kunnen zetten is:

Een Xbox 360 controller gebruiken en daar los je die puzzel vrij snel met op.

Er zijn véél berichten, dat de 4 er zou komen maar hoe gaan zij de vorige versies nog kunnen overtreffen?????

In 2018 een bericht

Hoofdrolspeler in DS is de genaamde Isaac Clarke die zijn naam ontleende van twee SF schrijvers: Isaac Asimov & Arthur C. Clarke

Ik zou deel 4 nog graag zien komen.

Dead Space 2 Credits Song

Was het Lacrimosa die de song speelde?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2020 om 22:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 07:56   #465
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kunt ge mij melden hoe het speelt ? Is het meer Divinity dan BG1&2 ? Of omgekeerd ?

Als het trekt op BG1&2 koop ik het meteen.
Ik denk dat ge aan uwe rekker hebt.
Steam review, gelijk vele, die ik ergens heb zien passeren:

Citaat:
Full disclosure, I worked on the original Baldur's Gate series as a designer with a focus on scripting. I also was hands on with a bunch of areas (putting quests into play, setting up 'cinematics', creating items and monsters and so on). I'm honestly not sure how to approach reviewing Baldur's Gate 3 in early access. I've worked on many games over the years and been in many early access and beta tests. So I'll do my best to approach it with this mindset, but I feel like I've been in enough early access or betas to realize how some things probably won't change too much from how they are now. But as someone who worked on the originals, I felt the need to comment I suppose.

Who Am I: A scriptor and designer that worked on Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast through Baldur's Gate: Throne of Bhaal, also spending some time with Neverwinter Nights.
(Designer Mindset): I'm going to list my opinion from a designer standpoint instead of a gamer afterwards essentially. If you announce something as Baldur's Gate 3, I have certain expectations, I'm sorry. Otherwise, Baldur's Gate: Illithid Invasions or Whatever Name would have been preferred, or even their own Forgotten Realms IP. But the choice to include 3 means something to me so I'll be treating it as such.

Initial Impressions: It feels like an updated new Divinity Game, but using the ruleset of D&D 5E. It's not a BAD thing, but it doesn't feel very 'Baldur's Gate' like to me. Pathfinder: Kingmaker and Pillars of Eternity feel more similar to what I'd expect from gameplay, or at least more of a mix somewhere in between would have been welcome.
(Designer Mindset): I feel like some of the big keys to Baldur's Gate were unspoken but always there, including trying to include a great story, memorable characters and quests, many choices in how you portray your character and approach things, and a mix of real-time D&D combat. So far the lack of a real-time combat component personally has me thrown off the most from feeling like this is supposed to be a sequel of any kind.

Character Creation: Early access allows 6 classes so far, out of potentially 12? With the lower levels of D&D it feels like many skills aren't available yet, and most of the lower level skills are a bit more simple. So it has me wondering if the hold up on including more classes is on purpose, or is something else going on? I love the options from backgrounds to classes and races, as it's clear at the end of it all they're trying to include as much as they can. Face and Hair options currently have me wanting more though. Faces feel very similar to each other with some of the races, and the hair options while quite a few, I found it difficult to find one I liked. Almost as if there was TOO much flair and curls added, when all I wanted to find was a simple hair cut.
(Designer Mindset): As a designer, I remember making many battles focusing on different classes and subclasses within the enemy encounters when I was able. We'd use their abilities to script fights and let the rolls and tactics figure it out for the most part. So I feel like if only 6 classes are included so far, then the same is said of all npc's and encounters in the game. Which in turn, then has me wondering how this will change along the way, if at all? Not saying it won't, but it feels strange to me personally that more focus wasn't put in completing more classes to some degree first.

Gameplay: It feels like Divinity, but switching in D&D 5E Stats, Abilities, Skills and monsters and so on. Again, it's not a BAD thing at all, and it's enjoyable, but it feels like I'm playing a new Divinity Game set in Forgotten Realms more than anything.
(Designer Mindset): This one is still difficult for me as I feel more like I'm playing a new Divinity game more than anything.
Which again I DO enjoy, but it's not what I'd expected from a game labeled as a sequel. It feels too different, and while I expect changes over the MANY years and editions of D&D since then, it doesn't feel quite right regardless.

Companions: So far there are 5 companions available, most likely one of which you will NEVER use, as party size is limited and you won't want to double up with your own protagonist's choice in class. I haven't played far enough to be fair, but initial impressions are there is a lot of anger and bossy people in this world, and not enough fun and adventure seeker's.
(Designer Mindset): Pathfinder: Kingmaker I feel did this wonderfully, as you had someone cheerful available near the start, along with someone barbaric, some morally questionable choices, some valorous choices and so on. So far it feels as though everyone is out for themselves, and it's a bit hard to like them a whole lot as a result.
I know this CAN change, but going off what I feel so far is that they aren't memorable due to their personalities, but to something afflicting them if anything or a personal goal. That is more memorable than any type of personality so far. I don't know that this number of companions will change a whole lot either, which is unfortunate as I feel like a big part of what made things memorable for BG before was the choices between many companions and party make ups.

Why Baldur's Gate(?): I feel like this is the big question so far, and while I'm sure they want to maintain some mystery, but I guess I don't understand the choice yet. The game play while enjoyable feels too different from what I'd expect given the BG3 title. The change in party size, the way the turn based combat works, it feels too different. I'm enjoying myself, but it does leave me questioning why go the route of a sequel title then?

Larian has already made some amazing popular games, and if they wanted to go down their own Forgotten Realms story I think it's great, and I look forward to it. But why not a new title? The old designer in me is frustrated that it's named as a sequel, without any real continuation showing so far. Whether it's in story, gameplay, characters or anything. It might be there at some point, I don't know, but at this time, I haven't seen it.

When we went from Baldur's Gate to Baldur's Gate 2, there was an emphasis on growing and expanding on what we could to give the player more choices and freedom. Adding subclasses, focusing on player choices in quests and the story, their companions and so on. There's not near enough choice in companions so far for me to be able to tell them to go to hell if I don't like them.

Verdict: From a game standpoint or a Baldur's Gate sequel stand point? While the story is interesting to me and I'm excited to see where it goes, it doesn't feel like it needed to be listed as a sequel. I feel I'd have enjoyed it more as a surprise down the road if it was tied in without announcing it as a sequel and putting certain expectations in place. The game play is great given Divinity's history, and while I expected the similarities, I think I was also expecting more changes rather than mostly the Stats and Naming conventions it feels like.

There are some bugs, and the game does need polish but its still very playable and enjoyable in Early Access. If you want a full feature and enjoyable game, and you're unable to look past the fact that its Early Access, I'd say try to wait though. I know when its finished it will be an enjoyable and well received game. Even in early access I feel I can recommend it. However, I struggle to feel as though it's any type of sequel to Baldur's Gate so far other than in name and knowing the city itself will make an appearance down the road. One day it might, but not today....
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 oktober 2020 om 07:57.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 08:48   #466
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.408
Standaard

DS3 maakt gebruik van Origin spijtig genoeg niet van Steam wat dan weer niet belet dat het prima werkt met Origin maar de meeste gamers zijn meer fan van Steam dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 14:21   #467
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

No buy.

Sorry, Divinity was leutig maar kon me echt niet capteren gelijk BG1 en BG2.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 16:05   #468
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.916
Standaard

Spelunky 2 kan me wel capteren.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 11:29   #469
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.408
Standaard

Voor de fans van Dead Space 3.

In die game is er nog een 'ondergronds' spel.

Hangt er vanaf welke deur je neemt in bepaalde situaties en dan kom je in een ander deel van de game terecht wat best lastig is soms.

De monsters in de game blijven ook fictieve wezens, iets wat niet bestaat dus en dat is zoals het moet zijn want vele nieuwe games liggen te dicht bij the real world.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 21:18   #470
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kunt ge mij melden hoe het speelt ? Is het meer Divinity dan BG1&2 ? Of omgekeerd ?

Als het trekt op BG1&2 koop ik het meteen.
Ik heb nu een paar avontuurtjes achter de rug in de early access, en het is duidelijk een (fel) verbeterd DOS 2 systeem.
In DOS2 heb ik het eerste hoofdstuk nooit afgewerkt, omdat ik de indruk had in rondjes te lopen, dingen oppikken waarvan ik geen idee had waar ze voor konden dienen, en in gevecht te geraken met hopeloos superieure tegenstanders. Bovendien vond ik NPC's in de party oninteressant en/of verwaand.

BG3 is helemaal anders. Erg boeiend spel, evenwichtige gevechten en interessante NPC's. De cinematics tijdens de gesprekken zijn ook een enorme verbetering. Ik ben al verliefd geworden op Nettie, een kleine mollige druide healer met een ferm stel t*tten.

Ben helaas wel op mijn honger gebleven voor de oude D&D ervaring. Zeker voor niveua 1 spelers vind ik dat je moet kunnen beginnen in een dorpke en je karakter uitrusten met een beginkapitaal. Nu begin je weer als gevangene op een schip. (Komt bekend voor ? Ze hadden bij Larian inderdaad wel iets originelers kunnen bedenken)

Afijn tot nu toe al veel plezier beleefd, en nog geen vervelende rondloop eposides die me stoorden in DOS2 of BG1.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 10 oktober 2020 om 21:19.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 22:42   #471
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.950
Standaard

eens zien of er in mijn nest nog een spelletje te spelen valt, anders ben ik hier binnen een half uur terug, met nog ne Kerstpater.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 13:11   #472
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Voor de fans van Dead Space 3.

In die game is er nog een 'ondergronds' spel.

Hangt er vanaf welke deur je neemt in bepaalde situaties en dan kom je in een ander deel van de game terecht wat best lastig is soms.

De monsters in de game blijven ook fictieve wezens, iets wat niet bestaat dus en dat is zoals het moet zijn want vele nieuwe games liggen te dicht bij the real world.
Ik heb de eerste nog eens geinstalleerd, samen met een mod die adhv reshade de graphics oppoetst alsook raytracing enabled:

https://youtu.be/o7_BiHDWjPc

Voor een 13 jaar oud spel ziet het er fantastisch uit!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 15:18   #473
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Allemaal wuzzy spelletjes.

Scheefpoepen 3.0. Dat is pas spannend.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 21:18   #474
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

supaplex
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2021, 17:23   #475
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Factorio

geinig
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2021, 18:53   #476
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.946
Standaard

Doom Eternal.

Moeilijk spel, geloof me maar.

Laatst gewijzigd door kiko : 3 augustus 2021 om 18:54.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2021, 20:35   #477
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doom Eternal.

Moeilijk spel, geloof me maar.
Zelfde hier, 2de keer nu op UV.
Wat een zalige combat eenmaal je de flow te pakken hebt.
Lang geleden dat ik nog zo'n goeie shooter heb gespeeld.
Lang geleden dat ik nog een shooter heb gespeeld tout court.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2021, 20:48   #478
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zelfde hier, 2de keer nu op UV.
Wat een zalige combat eenmaal je de flow te pakken hebt.
Lang geleden dat ik nog zo'n goeie shooter heb gespeeld.
Lang geleden dat ik nog een shooter heb gespeeld tout court.
Ultra-violence is voorlopig nog boven mijn niveau.

Hurt me plenty is nog net te doen.

Spijtig van de focus op springen, voor de rest absoluut een prima shooter.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2021, 21:03   #479
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ultra-violence is voorlopig nog boven mijn niveau.

Hurt me plenty is nog net te doen.

Spijtig van de focus op springen, voor de rest absoluut een prima shooter.
Tijdens mijn eerste playthrough ook, maar meer dan in elk ander spel had ik het gevoel dat mijn skills er echt wel op vooruit gingen.

Dat springen en dashen lagen me wel.
Enkel de bossfights, die vond ik echt niks.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 08:55   #480
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Er was maar eens spel na Mach3 en Stinger (uit de pc XT/AT tijd) dat echt de moeite was. (Maniac Mansion krijgt ook eervolle vermelding) en dat is Sid Meiers Civilisation.

Totale wereld heerschappij, op meerdere manieren gewonnen, meestal door de tegenstander genadeloos uit te roeien, maar ook de technogierace eens gewonnen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be