Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2020, 18:39   #61
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is uw goed recht. Maar velen geven me in deze gelijk.
Alleen extremisten willen alle moslims verwijderen , ik denk dat dit de kleine minderheid is. Dat gaat namelijk veel verder als alleen geen nieuwe islamieten meer binnen laten.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2020, 18:43   #62
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De moderne beschaving is net in gevaar door uw islamieten. Door ze manu militari naar hun zandbak van oorsprong te verjagen beschermen we net onze moderne beschaving.
U ziet hopelijk in wat de directe gevolgen van uw plan, onvermijdelijkerwijs zijn hoop ik. Of had u daar nog even niet over nagedacht?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 oktober 2020 om 19:09.
Oud 9 oktober 2020, 19:10   #63
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U ziet hopelijk in wat de directe gevolgen van uw plan, onvermijdelijkerwijs zijn hoop ik. Of had u daar nog even niet over nagedacht?
Vertel het eens.
Oud 9 oktober 2020, 23:28   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarde van onroerend goed gaat terug de hoogte in?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 00:38   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De waarde van onroerend goed gaat terug de hoogte in?
En de gevangenis populatie daalt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 07:58   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn wel fundamentele veranderingen ja. ??
Wat is eigenlijk precies onze eigen cultuur? friet en rundvlees?
Uw verhaal is nog iets heel anders als complete islamisering op korte termijn.

Maar bent u er ook voorstander om iedere moslim te verwijderen ?
Onder mijn vrienden zitten Moslims.
Maar die behoren niet tot de parktiserend Moslims.
Denk dat ze zelfs minder in gebedshuizen komen dan ik in een kerk.
Maar laatst had ik met 1 van hen een zware discussie rond zijn dochter.
Hij was namelijk van oordeel dat zijn dochter enkel met een Moslim mag verkeren, terwijl zijn zoon met een Christelijke vrouw verkering heeft.

Hij was van mening dat de Christelijke vriend van zijn dochter zich maar tot de Islam moest bekeren.
En niet ik maar zijn broer heeft hem op zeker ogenblik gezegd, dat als hij zijn achterlijke stellingen niet kan loslaten, hij maar naar het Kalifaat moest verhuizen.
Want dat mensen met een achterlijke opdringerige discriminerende mentaliteit niet in Europa thuis horen.

Onze cultuur is er één van vrije meningsuiting, wel zonder andere te beledigen en te kwetsen.
Onze cultuur is er één van respect voor elkaar.
Onze cultuur is er één van zelfbeschikkingsrecht.
Onze cultuur is er één van gelijkheid voor man en vrouw.
Onze cultuur is er één van vrije keuze, zowel in klederdracht als in huwelijkspartner als in opleiding.
Onze cultuur is verbonden met onze taal.

En nee, onze eetcultuur is er geen van rundsvlees, ben geen Amerikaan.
Onze eetcultuur is er één van varkensvlees, kip en konijn en veel groenten, heel veel groenten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 08:03   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen extremisten willen alle moslims verwijderen , ik denk dat dit de kleine minderheid is. Dat gaat namelijk veel verder als alleen geen nieuwe islamieten meer binnen laten.
Ik ken anders veel Moslims die zelf willen dat er een einde word gemaakt aan de groei van de Islam in Europa en die niet aangepaste Moslims, ook al zijn ze hier geboren en opgegroeid, willen verwijderen uit onze maatschappij.
Oud 10 oktober 2020, 14:24   #68
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ken anders veel Moslims die zelf willen dat er een einde word gemaakt aan de groei van de Islam in Europa en die niet aangepaste Moslims, ook al zijn ze hier geboren en opgegroeid, willen verwijderen uit onze maatschappij.
Niet geloofwaardig want zoals ik al eerder schreef trekken die allemaal aan hetzelfde zeel en volgen de commando's die hun gegeven worden.

Iets wat we in de EU ook maar eens zouden moeten doen en dat is aan hetzelfde zeel trekken inplaats van onderling ruzie te maken over wat dan ook.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 oktober 2020 om 14:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 17:37   #69
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder mijn vrienden zitten Moslims.
Maar die behoren niet tot de parktiserend Moslims.
Dus dat onderscheid moet alvast wel gemaakt worden?

Citaat:
Want dat mensen met een achterlijke opdringerige discriminerende mentaliteit niet in Europa thuis horen.
Die mentaliteit mogen alleen de niet moslims hebben?

Citaat:
Onze cultuur is er één van vrije meningsuiting, wel zonder andere te beledigen en te kwetsen.
Onze cultuur is er één van respect voor elkaar.
Onze cultuur is er één van zelfbeschikkingsrecht.
Onze cultuur is er één van gelijkheid voor man en vrouw.
Onze cultuur is er één van vrije keuze, zowel in klederdracht als in huwelijkspartner als in opleiding.
Onze cultuur is verbonden met onze taal.
En in onze cultuur gaan We dus zeker geen mensen opsporen en onder dwang van hun geboortegrond verwijderen. Dat gaat in tegen de Europese normen en waarden.
Hoe zal dat verwijderen van alle moslims in zijn werk moeten gaan in de praktijk? detentie centra bij de vliegvelden waar moslims in verzamelt worden in afwachting van de volgende vlucht . Het betekend dus dat we zonder proces en zonder verdenking van strafbare feiten mensen gaan oppakken en opsluiten. En wat te doen met hun bezittingen?

Ook moslims die we vroeger gevraagd hebben hierheen te komen moeten het land uit ?

Het is een hypocriet populistisch hysterisch idee van mensen die de creativiteit niet hebben om andere oplossingen te zoeken.
Voor het behoud van onze cultuur moeten we onze cultuur even opzij zetten om onze cultuur van de ondergang te redden, een merkwaardige zaak.

Vooral als we ons bedenken dat Europa de beste plaats op aarde is om te wonen. Europeese landen staan al decennia lang in de top 10 van de :wereld competitive index , de meest welvarende landen, prettigst om te wonen, veiligste landen enzz. En dat is niet dankzij middeleeuwse intolerante acties tegen bepaalde bevolkingsgroepen.
Oud 10 oktober 2020, 17:41   #70
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet geloofwaardig want zoals ik al eerder schreef trekken die allemaal aan hetzelfde zeel en volgen de commando's die hun gegeven worden.
Heel leuk dat u dat schrijft , maar dat maakt het nog geen waarheid. Moslims volgen helemaal niet dezelfde commando's en komen dan ook in conflict met elkaar.
Oud 11 oktober 2020, 08:18   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iets wat we in de EU ook maar eens zouden moeten doen en dat is aan hetzelfde zeel trekken inplaats van onderling ruzie te maken over wat dan ook.

Turken en Koerden kunnen elkaar zelfs niet rieken of zien.
Marokkanen en Berbers leven in onmin met elkaar.

En je hebt binnen de Islam verschillende stekkingen, die elkaar onderling naar het leven staan.

Er is minder eenheid tussen de Islamieten dan men doet uitschijnen.

Het is ook de reden waarom ze zoveel gebedshuizen willen, de stromingen binnen de Islam;

Ahmadiyya · Kharidjisme · Koranisme · Moetazilisme · Qadarisme · Sjiisme · Soefisme · Soennisme.

Alle stromingen in de islam kennen eigen bronnen van Hadith-verzamelingen.

Ten slotte bestaat er in alle landen iets dat met de term volksislam wordt aangeduid: islam vermengd met plaatselijke gebruiken die niet zelden in strijd zijn met de islamitische leer, maar voor de bevolking vaak meer tellen dan de officiële islam.
De Nation of Islam in de VS is daar een schoolvoorbeeld van.
Een zwaar racistische strekking binnen de Islam.
Oud 11 oktober 2020, 09:00   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus dat onderscheid moet alvast wel gemaakt worden?
Ja.

Citaat:

Die mentaliteit mogen alleen de niet moslims hebben?
Nee, de meeste volkeren hebben die mentaliteit.

Citaat:

En in onze cultuur gaan We dus zeker geen mensen opsporen en onder dwang van hun geboortegrond verwijderen. Dat gaat in tegen de Europese normen en waarden.
Het opsporen, vervolgen en verwijderen van mensen behoord weldegelijk tot de Europese cultuur.
Heksenverbranding. Deportatie naar strafkolonies. Gevangenissen. Landloperskolonies. Vervolgingen. Werk en strafkampen.

Citaat:

Hoe zal dat verwijderen van alle moslims in zijn werk moeten gaan in de praktijk? detentie centra bij de vliegvelden waar moslims in verzamelt worden in afwachting van de volgende vlucht . Het betekend dus dat we zonder proces en zonder verdenking van strafbare feiten mensen gaan oppakken en opsluiten. En wat te doen met hun bezittingen?

Citaat:

onderscheid maken tussen man en vrouw, onderscheid maken tussen gelovigen en niet gelovingen, haat prediken, geweldplegingen,
Allemaal strafbare feiten

Ook moslims die we vroeger gevraagd hebben hierheen te komen moeten het land uit ?
Dat was het begin van de teloorgang van onze maatschappij.
Ze mochten hun cultuur en taal hier gewoon behouden

Citaat:
Het is een hypocriet populistisch hysterisch idee van mensen die de creativiteit niet hebben om andere oplossingen te zoeken.
Voor het behoud van onze cultuur moeten we onze cultuur even opzij zetten om onze cultuur van de ondergang te redden, een merkwaardige zaak.

Het is hypocriet om te denken dat verschillende cutluren in elkaar kunnen vloeien.
En naast elkaar kunnen leven.

Dat idee is juist de ondergang van Europa.
Dat idee is juist de oorzaak van de ellende in Europa.
Dat idee is de basis van alle ellende in de VS.

Citaat:

Vooral als we ons bedenken dat Europa de beste plaats op aarde is om te wonen.
Europeese landen staan al decennia lang in de top 10 van de :wereld competitive index ,
de meest welvarende landen, prettigst om te wonen, veiligste landen enzz.
Daar heeft iedereen zijn eigen mening over.

Ik reken niet in geld en materialistische zaken om de levenskwaliteit te bepalen, wel in vrijheden en mogelijkheden.

Citaat:

En dat is niet dankzij middeleeuwse intolerante acties tegen bepaalde bevolkingsgroepen.

Het is juist wel dankzij middeleeuwse intolerante acties dat onze maatschappij de top heeft bereikt.

En zij die nu pleiten voor een opendeurbeleid, zijn juist de oorzaak van het verval van onze maatschappij.
Oud 11 oktober 2020, 09:50   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turken en Koerden kunnen elkaar zelfs niet rieken of zien.
Marokkanen en Berbers leven in onmin met elkaar.

En je hebt binnen de Islam verschillende stekkingen, die elkaar onderling naar het leven staan.

Er is minder eenheid tussen de Islamieten dan men doet uitschijnen.

Het is ook de reden waarom ze zoveel gebedshuizen willen, de stromingen binnen de Islam;

Ahmadiyya · Kharidjisme · Koranisme · Moetazilisme · Qadarisme · Sjiisme · Soefisme · Soennisme.

Alle stromingen in de islam kennen eigen bronnen van Hadith-verzamelingen.

Ten slotte bestaat er in alle landen iets dat met de term volksislam wordt aangeduid: islam vermengd met plaatselijke gebruiken die niet zelden in strijd zijn met de islamitische leer, maar voor de bevolking vaak meer tellen dan de officiële islam.
De Nation of Islam in de VS is daar een schoolvoorbeeld van.
Een zwaar racistische strekking binnen de Islam.
Ik ga dat zeker niet afstrijden wat u schreef maar ik blijf nog steeds van mening dat als men bepaalde groepen in de EU niet meer zou toelaten of de deur zou wijzen je zal zien hoe ze allemaal ineens vriendjes zullen zijn of worden om daar tegenin te komen.

Ik schreef het al menig keer.

Dat de Islam bestaat en dat er mensen zijn die dat willen beleven/volgen zoals het geschreven staat het zij zo maar in de EU hoort het niet thuis daar de verschillen vééééééls te groot zijn al was het alleen nog maar op vlak van samenleving ...

Meningsverschil zal er zeker zijn op bovenstaande zin.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 oktober 2020 om 09:57.
Oud 11 oktober 2020, 11:13   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga dat zeker niet afstrijden wat u schreef maar ik blijf nog steeds van mening dat als men bepaalde groepen in de EU niet meer zou toelaten of de deur zou wijzen je zal zien hoe ze allemaal ineens vriendjes zullen zijn of worden om daar tegenin te komen.

Ik schreef het al menig keer.

Dat de Islam bestaat en dat er mensen zijn die dat willen beleven/volgen zoals het geschreven staat het zij zo maar in de EU hoort het niet thuis daar de verschillen vééééééls te groot zijn al was het alleen nog maar op vlak van samenleving ...

Meningsverschil zal er zeker zijn op bovenstaande zin.
Nu, de volksverhuizing die bezig is, heeft niet veel te maken met de Islam.
Laten we daar al een onderscheid in maken.
Die volksverhuizing is in de eerste plaats veroorzaakt door het noord-westen zelf.
Je ziet niet enkel van het Midden-oosten en Afrika naar Europa, maar ook van Latijns Amerika naar Angelsaksisch Amerika.

Binnen het westen heb je een vrijheid van godsdienst.
En daar zit dus het probleem van Europa.
Het Christelijke Europa kent bijna niets van de Islam en brengt elke strekking van de Islam onder één noemer.

Zo is de World Community of Islam in the West ontstaan uit de Nation of Islam, Islamitische Falangisten, kunnen ontstaan en uitgroeien tot een machtige groep.
Een groep die steeds meer en meer invloed krijgt op de Westerse Moslimjongeren.
En die als enige doel heeft heel de wereld onder de Islam te brengen en de strikte toepassing van de Sharia overal in te voeren.

En de oorzaak van de groei van de Falangisten is de laksheid van het westen op zijn geloof en cultuur op te dringen aan iedereen die hier komt wonen en leven.
Daardoor zitten veel Westerse Moslimjongeren gevangen tussen twee werelden en voelen zich nergens thuis, waardoor ze zich aansluiten bij de Falangisten, waar ze het verhaal krijgen dat ze zelf moeten vechten en zelfs moorden om een eigen staat op te richten en de rest te onderwerpen.

Het is de westerse laksheid die de oorzaak is, dat je nu hier situaties krijgt, waarin 14 en 15 jarige Moslimjongens hun 9 jarig Christelijk nichtje jaren aan een stuk verkrachten, terwijl ze iedere niet Moslim die het waagt naar hun 18 jarig Moslim zusje, nichtje of buurmeisje te kijken de kop inslagen, want het hoort zo volgens hun geloofsovertuiging.
Oud 11 oktober 2020, 15:11   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we daar al een onderscheid in maken.
Die volksverhuizing is in de eerste plaats veroorzaakt door het noord-westen zelf.
Je ziet niet enkel van het Midden-oosten en Afrika naar Europa, maar ook van Latijns Amerika naar Angelsaksisch Amerika.

Het Christelijke Europa kent bijna niets van de Islam en brengt elke strekking van de Islam onder één noemer.

Zo is de World Community of Islam in the West ontstaan uit de Nation of Islam, Islamitische Falangisten, kunnen ontstaan en uitgroeien tot een machtige groep.
En die als enige doel heeft heel de wereld onder de Islam te brengen en de strikte toepassing van de Sharia overal in te voeren.

En de oorzaak van de groei van de Falangisten is de laksheid van het westen op zijn geloof en cultuur op te dringen aan iedereen die hier komt wonen en leven.
Daardoor zitten veel Westerse Moslimjongeren gevangen tussen twee werelden en voelen zich nergens thuis, waardoor ze zich aansluiten bij de Falangisten, waar ze het verhaal krijgen dat ze zelf moeten vechten en zelfs moorden om een eigen staat op te richten en de rest te onderwerpen.

Het is de westerse laksheid die de oorzaak is, dat je nu hier situaties krijgt, waarin 14 en 15 jarige Moslimjongens hun 9 jarig Christelijk nichtje jaren aan een stuk verkrachten, terwijl ze iedere niet Moslim die het waagt naar hun 18 jarig Moslim zusje, nichtje of buurmeisje te kijken de kop inslagen, want het hoort zo volgens hun geloofsovertuiging.
Het klopt wat u schreef dat we in de EU er te weinig van kennen wat dan weer niet belet dat er véél Europeanen van mening zijn dat het een vreselijk fout signaal is dat wat bepaalde moslimgroepen weten te brengen.

Misschien bots ik Internetsgewijze op verkeerde/oproerkraaiende artikels, ik heb er géén idee van.

Misdaadbendes heersten in Europa en moslimbendes nemen de macht over.

Niet dat ik zo Christelijk ingesteld sta maar toch even gelezen dat artikel.

p.s.

Hoe het gaan kan onder bootvluchtelingen:

Islamitische bootvluchtelingen gooiden christenen overboord

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 oktober 2020 om 15:14.
Oud 12 oktober 2020, 05:18   #76
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Nee, de meeste volkeren hebben die mentaliteit.
Daar waar de moderne beschaving nog niet is doorgedrongen.

Citaat:
Het opsporen, vervolgen en verwijderen van mensen behoord weldegelijk tot de Europese cultuur.
Heksenverbranding. Deportatie naar strafkolonies. Gevangenissen. Landloperskolonies. Vervolgingen. Werk en strafkampen.
Dat is al heel lang niet meer het geval ! Daar zijn we bewust vanaf gestapt.

Citaat:
Dat was het begin van de teloorgang van onze maatschappij.
Ze mochten hun cultuur en taal hier gewoon behouden
Geef eens waar wat die teloorgang dan is .

Citaat:
Het is hypocriet om te denken dat verschillende cutluren in elkaar kunnen vloeien.
En naast elkaar kunnen leven.
Het zal wel moeten , en gebeurd ook. Vooral na langere tijd verdwijnen de problemen vaak

Citaat:
Dat idee is juist de ondergang van Europa.
Dat idee is juist de oorzaak van de ellende in Europa.
Dit bedoel ik dus met hysterie. Veel Europese landen behoren op dit moment tot de meest succesvolle en veiligste ter wereld. Dus hoezo "ondergang" ???

Daar heeft iedereen zijn eigen mening over.

Ik reken niet in geld en materialistische zaken om de levenskwaliteit te bepalen, wel in vrijheden en mogelijkheden.

Het is juist wel dankzij middeleeuwse intolerante acties dat onze maatschappij de top heeft bereikt.

En zij die nu pleiten voor een opendeurbeleid, zijn juist de oorzaak van het verval van onze maatschappij.[/quote]
Oud 12 oktober 2020, 05:38   #77
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke volksverhuizing ? klinkt als een enorm massaal gebeuren.
Citaat:
Citaat:
Het lukt zelfs in moslim landen niet om Sharia volledig door te voeren , en hier al helemaal niet.

Citaat:
Dat gaat prima werken denkt u ? onder dwang?

Citaat:
u gelooft gewoon niet in bepaalde vrijheden voor iedereen, en wil de tijd terugdraaien , zeer conservatief dus . Dat is uw visie , niet de mijne .
Het westen maakt vooral grote fouten in moslimlanden. fouten die enorme vluchtelingen stromen veroorzaken, en een voedingsbodem zijn voor extremisme en terreur .

Citaat:
kwestie van het handhaven van bestaande wetten.
Oud 12 oktober 2020, 09:48   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tienduizenden die verhuizen per jaar, is een volksverhuizing.

Citaat:

Het lukt zelfs in moslim landen niet om Sharia volledig door te voeren , en hier al helemaal niet.
Toch eens wat verder kijken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Citaat:
Dat gaat prima werken denkt u ? onder dwang?

u gelooft gewoon niet in bepaalde vrijheden voor iedereen, en wil de tijd terugdraaien , zeer conservatief dus . Dat is uw visie , niet de mijne .
Dwang werkt altijd prima.
Kijk maar naar de huidige coronamaatregelen.

Nee, ik geloof niet onbeperkte vrijheid.
Die is er vandaag ook niet en is er nooit geweest.
Vrijheid is een illusie.

En ik ben zeker niet conservatief.
De Westerling word zelfs gedwongen door zijn eigen overheden om de Islam toe te laten.

Citaat:

Het westen maakt vooral grote fouten in moslimlanden. fouten die enorme vluchtelingen stromen veroorzaken, en een voedingsbodem zijn voor extremisme en terreur .

Het westen maakt inderdaad grote fouten, niet alleen in Moslimlanden, maar vooral binnen zijn eigen landsgrenzen.

De huidige Westerse maatschappij is in meer dan 5 000 jaar opgebouwd.
Het westen heeft er 500 jaar over gedaan om het juk van het godsdienstgeloof van zich af te schudden.

En het Moslim extremisme komt niet uit de Moslimlanden, maar uit het Westen.

Citaat:

kwestie van het handhaven van bestaande wetten.
Wetten en bestraffingen waar veel Moslims mee lachen.
Oud 12 oktober 2020, 11:10   #79
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat poogt u eigenlijk te bereiken met dergelijke minimalisaties? De mensen weten heus wel wat ze zien. Het zonlicht ontkennen zal echt niet helpen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 11:13   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Daar waar de moderne beschaving nog niet is doorgedrongen.
Dus moeten we dat op grote schaal importeren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be