![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor vrouwen was dat in 1955 70 en in 1985 77. Het is dus helemaal niet abnormaal dat mensen van +60 nu door corona geveld worden. De natuur zoekt altijd een uitweg om het evenwicht te kunnen herstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de grond zou ik dat niet eens erg vinden. Ik heb helemaal geen schrik om dood te gaan (wel om lang af te zien). Voor mij mag het licht morgen uit hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om even terug te komen op China; zij hadden reeds ervaring met SARS I - wat relatief snel is uitgedoofd maar toch ook niet moest onderdoen qua ziektebeeld. Ik denk dat men in die context hun draconische lockdown dient te zien, zij zijn in (denk ik) terechte paniek geschoten eens te meer omdat het een nog onbekend virus betrof maar met gelijkenissen met het 1ste SARS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) gemakkelijk tegen te houden 2) heel zinnig om tegen te houden SARS II is het omgekeerde: weinig dodelijk en bijzonder besmettelijk, vooral met het grote aantal asymptomatische patienten en de langere incubatie periode. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan begrijpen dat je niet graag dood wil als je jong bent, maar eens de 40 voorbij is het toch eigenlijk niet echt eeen noodzaak om nog te leven he. Alles wat je nog kan hebben is toch dat meegenomen, maar je hebt toch wel genoeg genoten om te zeggen "voor mij is het OK", nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"U bent een contact persoon, gelieve U naar het dichtstbijzijnde euthanasie centrum te begeven alvorens U uw naasten besmet" ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat dat voor een groot deel allemaal onderbewust wordt georchestreerd en ge toch doorgaat, anders zouden er toch nooit zoveel bejaarden zitten wegkwijnen in zorgcentra? Ik heb altijd gezworen als ik daar in geraak is het drugs ?* gogo.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik antwoordde trouwens gewoon op een post van edwinp die alludeerde op euthanasie in het algemeen en niet in de context van corona. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2020 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, laat ze maar sterven als ze vanzelf sterven. Da's iets anders. Men schijnt het verschil niet te maken tussen normaal ziek zijn en daaraan sterven, en mensen opzettelijk doden. Mensen die ziek worden en sterven IS NORMAAL. Dat is al gans de geschiedenis zo. Op het einde van uw leven gaat ge dood van iets, dat kan dus een ziekte zijn. Tijdens een epidemie gaan mensen dood aan ziekte. Zo is dat nu eenmaal. Waar het om gaat is dat er ook zijn die dat overleven, die zijn de mensen van de maatschappij van morgen waar het om gaat, niet die die dood gaan, die waren van de maatschappij van gisteren. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2020 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's een hardnekkig fabeltje. De natuur geeft niet om evenwicht.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SARS I was ook erg besmettelijk -vb via faeces door rioolsysteem in flatgebouwen, alleen was men er als de pinken bij om het de kop in te slaan. Laatst gewijzigd door bembem : 25 oktober 2020 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2020 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs met bejaardentehuizen erbij is het minder dan 0.5%. Griep is 0.1% (ook met bejaarden erbij). Ja, er zijn bij sommigen lange-termijn effecten. Ik heb nooit een percentage gezien op alle geinfecteerden. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geneeskunde draait daar dol. Geneeskunde is goed als het gaat om "U repareren" zodat je nadien nog grotendeels normaal verder kan. Maar spijtig genoeg wordt het veel gebruikt om "hopeloos te rekken". Uw gebroken been repareren is goeie geneeskunde. U een tumor weghalen is goeie geneeskunde. U als seniele demente nog 5 jaar aan het lijntje houden is verschrikkelijk. Dat is het soort sadistische straf die men zou willen opleggen aan een kinderverkrachter of zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |