![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf nu elke 2 maanden een lockdown is het goede beleid ? Het blijft altijd lachen als je die tegenstanders van groepsimmuniteit (tegenstanders van de zwaartekracht of zo) hoort roepen "tot aan vaccin" ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2020 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6362 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk een pleidooi om mensen die besmet waren, zo snel mogelijk het normale leven te laten hervatten en ze zeker niet in lockdown te steken zodat ze hun immuniteit dreigen te verliezen.
![]() |
![]() |
#6363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De immuniteit waar ze in dat artikel van spreken is niet mogelijk bij corona, de enige die werkt is dat iedereen het moet krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6365 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. er inderdaad sprake is van 6-12m immuniteit zoals bij de meeste coronavirussen? 2. dat herinfecties lichter zullen zijn? Dit is uw domein dacht ik?
![]() |
![]() |
#6366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klappen voor uw deur omdat er iemand een paar km verderop zijn job staat uit te oefenen. Ik snap het niet eerlijk gezegd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 oktober 2020 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6368 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
goden die beslissen over leven en dood
![]() |
![]() |
#6369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland begint de curve alweer af te vlakken.
ze lijken daar te ontsnappen aan een lockdown |
![]() |
![]() |
![]() |
#6370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ik krijg een krop in m'n keel, écht waar !) Laatst gewijzigd door Boduo : 27 oktober 2020 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik voorspeld had ![]() https://forum.politics.be/showthread.php?t=255720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6372 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6373 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat we weten over de immuunresponse op de SARS-CoV2 infectie is dat de ernst van de ziekte bepalend is voor de immuunreactie, de training van uw immuunsysteem, en dus de lengte van uw immuniteit. Ik vermoed dat hoe lichter de infectie, hoe minder uw immuunsysteem getraind is, hoe groter de kans dat een herinfectie kan gebeuren, en hoe sneller (in de tijd) een herinfectie kan gebeuren. Het vermoedelijk goede nieuws is waarschijnlijk dat de ernst van de infectie telkens minder en minder wordt. De grote onbekende in dit is de T-cel respons, en kruisreacties. Hoe je het ook draait of keert, iedereen gaat op een moment besmet moeten worden. Als we gaan wachten tot er vaccins beschikbaar zijn voor iedereen, blijven we achter op een economisch kerkhof.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 27 oktober 2020 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds kan ik het wel begrijpen, de ziekenhuizen zouden nu al overbelast zijn als men de projectie maakt voor de komende 2 of 3 weken. Omdat men 6 maanden op zijn gat is blijven zitten en de bevolking met een lelijk vingertje de schuld gaf. Anderzijds is dit waar ik enorm voor vreesde. Het wordt nu een "normale zaak" om de burgerrechten af te pakken. Mijn grootste vraag is nu wat er nadien gaat gebeuren. Logischerwijze verwacht ik terug een stijgen met ongeveer dezelfde R als waar men "afgehaakt" heeft, iets minder, want ondertussen zijn er toch nog besmettingen, maar niet genoeg. Maar ik heb mij daar al bij vergist: ik verwachtte na de lockdown, einde mei terug een stijgen waar het "afgehaakt was", en dat is er pas einde juni gekomen, en niet eens zo hevig. Het was wat mij liet geloven dat de lockdown niet gewerkt had en dat men aan een (heel lage) groepsimmuniteit was gekomen. We stellen nu vast dat dat niet het geval is: de groepsimmuniteit lag wel degelijk hoger OF we zijn inderdaad een deel ervan tijdens de zomer kwijtgeraakt wegens te weinig besmettingen. Er zijn natuurlijk ondertussen maskers, gel en veel plexi. Dat zal de nodige groepsimmuniteit wel omlaag hebben gehaald. Niet genoeg om R onder 1 laten te zakken, maar toch wel iets, neem ik aan. Het is het "grotendeels normaal aanvangen van het leven" met universiteiten open en dergelijke meer en waarschijnlijk ook de terugkeer van de herfst die R weer onverbiddellijk heeft laten stijgen. Maar als dat allemaal waar is, dan zouden we, na deze tweede lockdown, toch vrij snel terug op een stijgende lijn moeten gaan. Dat is dus nu het punt waar ik afvraag of het zo zal zijn. Ik verwacht mij met alle "inzicht" aan de onvermijdelijkheid van het terug aanvangen van de stijging na de lockdown. Maar misschien zal dat niet gebeuren, om een reden die ik niet begrijp op dit ogenblik. Als dat wel gebeurt - wat ik dus verwacht - dan zie ik niet in hoe we een derde lockdown in februari of zo gaan kunnen vermijden. En dan begrijp ik niet hoe men op dit spoor kan blijven. Dan begrijp ik ook niet hoe al die epidemiologen rond de tafel dat wel kunnen denken. Willen die echt van lockdown naar lockdown ? Willen onze politici daarin meegaan ? Wil de bevolking dat wel ? Is dat het allemaal waard, gewoon om geen "Bergamo scenes" te hebben ? Maar wie weet ben ik mis en blijft het weg na deze lockdown he... dan begrijp ik er niks van. Aangezien het te vervelend is om altijd maar moeten te zeggen wat voor een idiote maatregelen men gedwongen moet ondergaan, ga ik dus een tijdje ophouden met dat te zeggen, want het helpt mijn gemoedstoestand niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: paper volledig gelezen, heel heel goeie studie. Zo gesofistikeerd was het spul niet dat ik aan het doen was ![]() Het lijkt wel te bevestigen wat ik al dacht: tijdelijke maatregelen hebben tijdelijke effecten en hun opheffen brengt R weer naar de originele waarde. We kunnen ons dus, zij het met een vertraging, verwachten aan een herbeginnen van de stijging na het opheffen van een lockdown. Al dat gezever over "jamaar deze keer opletten he !" is BS. Natuurlijk gaat men bij elke lockdown toch weer een beetje dichter naar de nodige groepsimmuniteit evolueren, en is de hoop dat na N lockdowns, de N+1 de golf "onder de drempel" blijft, dus het spel kan uitzweren, en we *eindelijk* aan die groepsimmuniteit zitten. Maar als we er ondertussen teveel verliezen, zitten we in een eeuwig schema natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6377 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De "dance" van de meeste hammer en dance strategieen bestaat niet. Besluit: permanent lockdownen en/of uitzweten. Permanent scholen afschaffen of uitzweten. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 06:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor er zo weinig over. Rijzen daar de besmettingen & ziekenhuisopnamen ook (opnieuw) de pan uit?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 28 oktober 2020 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat deze epidemie ALTIJD zal blijven divergeren, wat men ook doet. Met of zonder vaccin. Iedereen krijgt het dan, zelfs de gevaccineerden, en verschillende keren. Zoals met verkoudheid. Alleen de intensiteit van de ziekte hangt dan af van hoeveel keer ge het al gehad hebt, en het vaccin telt voor "een keer". Het zou dan willen zeggen dat elke aktie nu "vechten tegen de bierkaai" is, en dat zelfs het vaccin niks zal doen, behalve dan een aantal mensen vermijden van de eerste keer "zwaar ziek" te worden, en dus de gevolgen daarvan tegen te gaan. Wij zitten dan met een onvermijdelijk seizoensgebonden fenomeen, en dan kunnen wij dus kiezen van de halve winter te lockdownen, of het gewoon laten te bollen. Dan is er geen "einde" aan een corona golf, behalve als het weer zomer wordt - blijkbaar propageert het minder goed in juni. Het laten rondgaan van het virus is dan toch wel geen slecht idee, omdat het ondertussen een aantal mensen een "eerste keer" laat hebben, waardoor ze bij de volgende golf hopelijk minder erg ziek zijn (en meer besmettelijk !). Uiteindelijk moeten we het dan allemaal een paar keer hebben alvorens het aantal hospitalisaties naar een "normaal" niveau kan zakken. Een vaccin kan helpen om U een eerste keer aan een "gratis" besmetting te helpen. Er is dan eigenlijk hoop dat het vaccin in kleinere aantallen beschikbaar zou zijn in maart, voor de ouderen. Het heeft dan geen zin de jeugd te vaccineren, als die toch immuun zijn maar besmettelijk kunnen blijven. Het vaccin dient dan gewoon enkel maar voor die mensen die een eerste keer "zwaar ziek" zouden kunnen zijn, niet om de epidemie te remmen, die kan je dan met niks remmen (behalve lockdowns, tijdelijk dus). Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig in lijn met wat we tot nu toe weten, door hun grotere spreiding van gevallen hebben ze nu voorlopig een minder hevige golf omdat ze minder opgespaard hebben. We zullen zien of het blijft duren, want Italie en zo zagen er aanvankelijk ook zo uit. Zij hebben hun zomer minder "verspild" en dus wat meer gevallen in de zomer gehad, waardoor er nu hopelijk minder zijn. Maar de seizoensgebonden terugkeer laat het daar ook stijgen, zij het voorlopig veel milder. Wij kunnen dat niet meer: met de eerste lockdown hebben we de gevallen gesynchroniseerd, en als we nu terug lockdowns toepassen, synchroniseren we de volgende golf ook weer. Eens je in golven gaat, kan je daar nog moeilijk uit. Als we het nu los zouden laten, gaan we de grote piek niet meer vermijden, omdat die perfect synchroon is gezet, door mensen identiek gedrag op te solferen. Deze zomer had dat gekund, omdat het toen laag was, maar die vlieger is gevlogen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |