Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2020, 11:28   #41
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Totaal niet.
De uitkomst van de maatregelen weet je pas na 2 weken, maar als je nu nog een week wacht, liggen de ziekenhuizen vol.

En kijk eens aan, ondanks dat je zo hard je best doet om slippendrager van de regering te spelen, krijg ik weer gelijk.
De maatregelen worden versneld.
Heel uw verhaaltje van "we moeten wachten" wordt dus van tafel geveegd.
Je snapt het niet vrees ik.
Dus we hebben onlangs geen bijkomende maatregelen genomen ?
Dat die niet voldoende waren dat zal iedereen wel weten denk ik, maar dat is dan weer een ander punt.
In die context hebben ze dus beiden een punt om op te staan.
Ik ben dus helemaal geen slippendrager van de regering, wees gerust.
Oud 27 oktober 2020, 11:33   #42
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Deze morgen moest ik met mijn auto op onderhoud. Het viel mij op hoeveel verkeer er op de baan was. Ik dacht dat thuiswerk de norm was. Het lijkt mij toch wel dat de maatregelen niet meer deftig gevolgd worden. Zijn al die verplaatsingen echt nodig ?
Let wel, heel wat mensen die vroeger met het openbaar vervoer naar het werk gingen nemen nu liever de auto en dat geeft nu mss ook een wat vertekend beeld hé.
Oud 28 oktober 2020, 00:18   #43
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Je snapt het niet vrees ik.
Dus we hebben onlangs geen bijkomende maatregelen genomen ?
Dat die niet voldoende waren dat zal iedereen wel weten denk ik, maar dat is dan weer een ander punt.
Ik snap dat natuurlijk wel, maar wat jij niet snapt is dat als je wacht om te zien of die maatregelen gewerkt hebben, en ze blijken niet te werken, dat je dan te laat bent.
Ondertussen heeft ook de Vlaamse regering dat ingezien, en dat zelfs zo verkondigd.
Dat toont aan dat ik wel degelijk gelijk had.
Ik ben blij dat ze maatregelen genomen hebben, maar moest dat nu echt zo lang duren?
Het gaat nu echt héél spannend worden in de ziekenhuizen.
Oud 28 oktober 2020, 11:10   #44
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik snap dat natuurlijk wel, maar wat jij niet snapt is dat als je wacht om te zien of die maatregelen gewerkt hebben, en ze blijken niet te werken, dat je dan te laat bent.
Ondertussen heeft ook de Vlaamse regering dat ingezien, en dat zelfs zo verkondigd.
Dat toont aan dat ik wel degelijk gelijk had.
Ik ben blij dat ze maatregelen genomen hebben, maar moest dat nu echt zo lang duren?
Het gaat nu echt héél spannend worden in de ziekenhuizen.
Herlees mijn vorige postings eens als je wil. Het staat er anders wel heel duidelijk in vermeld.
Oud 28 oktober 2020, 11:36   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we maar eens alle niet essentiële zaken voor een week of drie sluiten. Ook bedrijven die niet strikt noodzakelijk zijn. Enkel diegenen die voor basisbehoeften produceren/instaan mogen open blijven.
Oud 28 oktober 2020, 11:38   #46
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien moeten we maar eens alle niet essentiële zaken voor een week of drie sluiten. Ook bedrijven die niet strikt noodzakelijk zijn. Enkel diegenen die voor basisbehoeften produceren/instaan mogen open blijven.
Zoals in Maart & April?
Wat heeft dat opgeleverd? Niks dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 11:41   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zoals in Maart & April?
Wat heeft dat opgeleverd? Niks dus.
Toch wel, de curve ging naar beneden, de zorgsector werd minder belast. De meeste bedrijven zijn wel open gebleven, die mogen ook dicht voor een paar weken.
Oud 28 oktober 2020, 14:09   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, de curve ging naar beneden, de zorgsector werd minder belast. De meeste bedrijven zijn wel open gebleven, die mogen ook dicht voor een paar weken.
15% van het BNP eraf, 2 maanden huisarrest voor gans de bevolking.

Te herhalen om de paar maanden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 14:12   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Tot er een degelijk vaccin is. Zou het gros van de bevolking daar niet voor te vinden zijn?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 oktober 2020 om 14:13.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 14:18   #50
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
men draagt nu de gevolgen van hetgeen jij al sinds maart wil en bepleit

jij wil alles opengooien, het virus laten begaan en alles komt goed.
zelfs de helft van wat jij wil heeft men gedaan gedurende een maand of 2. Echt maar een heel klein deeltje.

Het resultaat zie je nu
in maart was het maar 15%, nu gaat het een pak meer zijn.

Laatst gewijzigd door 1207 : 28 oktober 2020 om 14:18.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 14:43   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
men draagt nu de gevolgen van hetgeen jij al sinds maart wil en bepleit

jij wil alles opengooien, het virus laten begaan en alles komt goed.
zelfs de helft van wat jij wil heeft men gedaan gedurende een maand of 2. Echt maar een heel klein deeltje.

Het resultaat zie je nu
in maart was het maar 15%, nu gaat het een pak meer zijn.
Omdat we in lockdown gaan. Mochten we nu geen maatregelen nemen, en het laten waaien, dan waren er zo goed als geen kosten he.

In maart zouden er misschien kosten geweest zijn, niet omdat het virus zoveel waardevolle mensen ging afmaken, maar omdat de mensen bang waren door de communicatie errond, en dus domme dingen deden uit hun eigen initiatief. Tegenwoordig geeft geen enkele mens onder de 40 jaar er nog iets om om covid-19 op te doen. Geen enkele student heeft daar schrik van.
Oud 28 oktober 2020, 14:51   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat we in lockdown gaan. Mochten we nu geen maatregelen nemen, en het laten waaien, dan waren er zo goed als geen kosten he.

In maart zouden er misschien kosten geweest zijn, niet omdat het virus zoveel waardevolle mensen ging afmaken, maar omdat de mensen bang waren door de communicatie errond, en dus domme dingen deden uit hun eigen initiatief. Tegenwoordig geeft geen enkele mens onder de 40 jaar er nog iets om om covid-19 op te doen. Geen enkele student heeft daar schrik van.
Tot ze het aan hun ouders of grootouders doorgeven?
Oud 28 oktober 2020, 14:57   #53
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mochten we nu geen maatregelen nemen,
weet gij hoe groot de uitval momenteel in de kerncentrale doel is?
of denkt gij dat ge op 24u nieuw personeel kunt opleiden?
Oud 28 oktober 2020, 15:02   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weet gij hoe groot de uitval momenteel in de kerncentrale doel is?
of denkt gij dat ge op 24u nieuw personeel kunt opleiden?
Waarom is dat in het griepseizoen geen probleem ?

Mensen doen ook griep op en zijn 14 dagen ziek he.

Ik denk dat jij de gekte meerekent van "thuis blijven als je contact persoon bent" of zo. Als men zoals met een normale ziekte, enkel maar thuis blijft als men ziek is, dan zal er wel geen probleem zijn.

Het is trouwens simpel: als er NU veel operatoren ziek zijn, dan zijn die morgen immuun en kunnen 6 maanden werken zonder covid-19 zodanig zwaar op te doen dat ze thuis moeten blijven.

Het probleem is wel dat we nu allemaal tegelijkertijd ziek worden, maar aan de andere kant, na "uitzieken" is dat voorbij he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 15:04.
Oud 28 oktober 2020, 15:20   #55
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom is dat in het griepseizoen geen probleem ?
omdat corona geen griepje is?

Citaat:
Als men zoals met een normale ziekte, enkel maar thuis blijft als men ziek is, dan zal er wel geen probleem zijn.
misschien si dit geen normale ziekte?
of ga je nu politiek semantisch balletdansen rond de interpretatie vd term normaal?

Citaat:
Het is trouwens simpel: als er NU veel operatoren ziek zijn, dan zijn die morgen immuun en kunnen 6 maanden werken zonder covid-19 zodanig zwaar op te doen dat ze thuis moeten blijven
ongefundeerd wensdenken, eufemisme voor blaasjes wijsmaken. Als de elektiriciteit in de haven uitvalt daarentegen.

Citaat:
Het probleem is wel dat we nu allemaal tegelijkertijd ziek worden, maar aan de andere kant, na "uitzieken" is dat voorbij he.
velen zullen sterven, velen zonder covid zullen onnodig lijden/sterven omdat ziekenhuizen hen neit kunnen helpen, sommige zullen heel lang revalideren en arbeidsonbekwaam zijn. Genoeg verhalen van mensen die lang binnen die 6 maanden terug besmet raakten.

uw plan werd tijdens de maand september doorgevoerd onder leiding vd versoepelingsbrigade.
resultaat zie je nu vandaag

Laatst gewijzigd door 1207 : 28 oktober 2020 om 15:21.
Oud 28 oktober 2020, 15:29   #56
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is juist.
Gemiddeld gesproken is corona veel minder erg bij relatief jonge mensen dan een stevige seizoensgriep.
De meeste mensen in de actieve leeftijdscategroie hebben echt niet meer dan een hoestje en een loopneus. Soms nauwelijks meldenswaardige spierpijnen en wat verlies van smaak en geur.
De meeste corona-positieven kunnen gerust verder blijven doorwerken.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 15:34   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen griepJE. Het is gewoon een besmettelijke ziekte die voor veruit de meeste mensen LICHTER is dan griep, en voor een zeker aantal zwaarder is dan griep, een aantal dat inderdaad enkele keren (maar niet meer) groter is dan bij een stevige griep. Aangezien onze gezondheidszorg AMPER een stevige griep aankan, is deze er dus "dik" over, maar dat is grotendeels de essentie van het probleem.

Het is iets dat beter niet gebeurd was, maar het is nu eenmaal zo. We zitten nu eenmaal met deze ziekte. Wat gaan we nu doen, de ganse maatschappij verstoren voor die toch wel kleine fractie van de gemeenschap die hier echt zwaar ziek van is en kan sterven ?

In feite is dit een non-probleem. De mensen die zowel bedreigd zijn, als de mensen die de ziekenzorg overbelasten, zijn mensen van een zekere leeftijd, die gemakkelijk afgezonderd konden worden.

Ja, er zijn jongere mensen die zwaar ziek zijn, maar die gaan de ziekenzorg niet overbelasten omdat die zo weinig in aantal zijn dat ons systeem dit aankan. Ja er zijn er die sterven.

Maar de verdeling van de doden is min of meer dezelfde als de verdeling van andere doodsoorzaken. Met andere woorden, er zal een aantal jongeren sterven door corona, zoals er ook elk jaar een aantal jongeren sterven aan kanker en auto-ongelukken. In bijna elke leeftijdsklasse sterven er elk jaar meer mensen door andere doodsoorzaken, dan er nu gaan bijkomen door covid-19: bij jongeren zijn dat weinig, bij ouderen zijn dat veel, maar elk jaar sterven er weinig jongeren, en veel ouderen.

Als dusdanig is deze epidemie een spijtige extra doodsoorzaak, die uw kans op sterven, voor ongeveer iedereen, dit jaar met iets van 10-20% verhoogt. Dat is niet dramatisch. Gij kunt aan covid-19 sterven, maar gij kunt ook aan kanker sterven. Dat zijn individueel genomen allemaal spijtige dinges. Zoals ik zegde, geen epidemie is beter dan wel een epidemie, maar ze is er nu eenmaal. Dat zijn zo van die dingen die voorvallen.

Citaat:
misschien si dit geen normale ziekte?
of ga je nu politiek semantisch balletdansen rond de interpretatie vd term normaal?
Je snapt het: het is wel een normale ziekte. Het is gewoon een NIEUWE ziekte. Zoals alle ziekten ooit eens nieuw waren. En dus installeert die zich op epidemische wijze tot ze in evenwicht komt. Wij willen dat evenwicht vermijden, dat gaat ons niet lukken en we gaan daar veel brokken voor maken.

Citaat:
velen zullen sterven, velen zonder covid zullen onnodig lijden/sterven omdat ziekenhuizen hen neit kunnen helpen, sommige zullen heel lang revalideren en arbeidsonbekwaam zijn. Genoeg verhalen van mensen die lang binnen die 6 maanden terug besmet raakten.
Ja, dat is wat er gebeurt als er een nieuwe ziekte bijkomt: eerst moet iedereen die eens een paar keer opdoen he.

Citaat:
uw plan werd tijdens de maand september doorgevoerd onder leiding vd versoepelingsbrigade.
resultaat zie je nu vandaag
Wel, ik vind dit resultaat prima. Ik vind het spijtig dat men het weer gaat saboteren.

Omdat de meeste mensen hier niet echt veel last van hebben. Wat had jij gewild ? Maatregelen een gans jaar lang of zo ? Dat is veel te veel gevraagd aan al die mensen voor wie covid-19 GEEN zwaar probleem is.

Ik zit ironisch genoeg in de "gevaarlijkste" levenscategorie: ik ben over de 50, ik kan het dus redelijk zwaar hebben, en toch heb ik kinderen en moet ik gaan werken. Het is niet ondenkbaar dat ik eraan sterf. Maar aan mijn leeftijd is het niet ondenkbaar dat ik aan verschillende kankers sterf ook. Ik beschouw dat vergelijkbaar. Er is nog altijd meer kans dat ik aan een kanker sterf dan aan corona.

Mensen die ouder zijn, kunnen zich echt afzonderen. Ze willen dat niet doen, en daarvoor moet gans de maatschappij op slot. Intensieve ligt vol met 60+ers. Zonder die zou er geen ziekenhuis probleem zijn. Het ware beter geweest om 60+ers gewoon een soort tijdelijk "tussenpensioen" te geven en thuis te laten zitten, zonder mensen te zien (vrij, natuurlijk). Het is omdat DIE kwiebussen mensen zien dat de ziekenhuizen vol liggen. Niet omdat studenten elkaar snotneuzen doorgeven. Die liggen niet in het ziekenhuis.

De echte "egoisten" zijn die babyboomers die nog altijd jan en alleman willen zien en gaan eisen dat de maatschappij een jaar of langer inspanningen doet om hen niet te besmetten, terwijl zij thuis hadden kunnen blijven en de rest van de wereld normaal laten doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 15:39.
Oud 28 oktober 2020, 15:40   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot ze het aan hun ouders of grootouders doorgeven?
80% van de doden werd besmet in een rusthuis waarbij het personeel dubbel tot driedubbel zoveel besmet was als de rest van de bevolking.

Die besmetting origineren niet bij die jongeren, van dat fabeltje moeten we af.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 16:29   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
80% van de doden werd besmet in een rusthuis waarbij het personeel dubbel tot driedubbel zoveel besmet was als de rest van de bevolking.
Dat was inderdaad een drama. Die zaten in concentratiekampen.
Oud 28 oktober 2020, 16:48   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Die besmetting origineren niet bij die jongeren, van dat fabeltje moeten we af.
De eerste golf niet maar bij deze golf waren het toch eerst de jongeren die op hun beurt ouders en grootouders gingen besmetten, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be