![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg mij eerst af of dit onderwerp niet beter wordt geplaatst binnen "Maatschappij".
Hoe dan ook. Eenzaamheid wordt hedendaags een belangrijk thema binnen deze crisis. Jongeren en eenzaamheid ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...sychische-pro/ Ouderen ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...e-eenzaamheid/ Woonzorgcentra ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...deobellen-wer/ Artikels genoeg. Ik vind dat het onderwerp nogal stiefmoederlijk wordt behandeld. Het was zojuist ook onderwerp bij Danira. Laatst gewijzigd door Rudy : 28 oktober 2020 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja wat is eenzaam zijn ? Eenzaamheid is een gevoel...sommige mensen zijn alleen maar voelen zich niet eenzaam. Anderen worden omringd door een hoop mensen maar voelen zich toch eenzaam. Hoeveel grote artiesten...omringd door duizenden aanbidders voelen zich niet eenzaam of onbegrepen en laten zich gaan in drugs en drank. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2020 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ouders en grootouders die hun eigen (klein-) kinderen niet meer mogen zien. Zelfs gevangenen hebben recht op bezoek van familie of vrienden... Gvd, als 'man die de hele wereld heeft gezien', lijk je me toch maar een bekrompen dorpsmentaliteit te etaleren, zenne...
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 oktober 2020 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging hier bij de start van deze draad toch niet specifiek over ouderen maar ook over jongeren ??? En als je als ouder koppel je kleinkinderen even niet mag zien is dat volgens mij eerder een gevoel van gemis dan van eenzaamheid. Er zijn zo veel oudere mensen die hun kleinkinderen zelden zien ...niet iedere grootouder woont in dezelfde straat als zijn kinderen en kleinkinderen. Dat is pas dorpsmentaliteit. Ik heb dat genoeg gezien in de wereld.....dat ouders op 4 uren vliegen van hun dochter of zoon wonen ![]() En het is niet opdat een gevangene zijn vrouw een tijd niet mag zien dat die zich automatisch eenzaam zal voelen. Het kan een gemis zijn maar nogmaals eenzaamheid is een gevoel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2020 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ouderen thuis: ze beseffen dat ze best geen of weinig bezoek ontvangen ter bescherming van zichzelf. Wat niet belet dat ze zich eenzaam kunnen voelen. Gaan kaarten of biljarten behoort ook niet meer tot de mogelijkheden. Wat de woon-zorgcentra betreft is de reden overduidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten hebben nog altijd behoefte aan sociaal contact. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat brengt sommige beleidsmakers en alle virologen ertoe die beslissing in hun plaats te nemen en de keuze over de invulling van hun laatste levensjaren op te leggen?
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
omdat als ze ziek valt, en opgenomen dient te worden, de kost van die individuele beslissing afgewimpeld wordt op derden, zijnde verplegend personeel, de zorg en ultiem, de overheid
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Het is zelfs korter :
Citaat:
Dus sinds de uitbraak in maart waren er ook zonder virus reeds een derde komen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() En wat is het verschil met in een rusthuis zitten? Daar moeten ze net zozeer verzorgd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Wat er nu gebeurt is het dwangmatig opleggen van bezoeksverbod tussen familieleden of goede kennissen en waarvan de emotionele impact niet in verhouding staat tot het beoogde doel, nl besmettingen vermijden. Het zal je maar overkomen dat je de bomma al een half jaar niet mocht bezoeken en dat menske ondertussen sterft, zonder nog een waardig afscheid te kunnen nemen.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot het uw beurt is?
Onze dierenarts vertelde me eens het volgende: Een vrouw kwam met haar hond op consultatie. Het beest had een levensbedreigende aandoening maar een operatie van een paar honderd Euro kon dat permanent oplossen. De vrouw vond het teveel en zei "'k zal misschien de natuur zijn gang laten gaan" Onze dierenarts repliceerde "Als er u straks een auto overhoop rijdt als je hier buiten stapt, moet ik dan de 100 bellen en u de eerste zorgen toedienen of laat ik de natuur zijn gang gaan?" Hij heeft de hond mogen behandelen en het beestje heeft nog jaren geleefd. Maar om jullie visie te volgen. Zullen we alle gezondheidszorg maar afschaffen en de natuur zijn gang laten gaan?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 oktober 2020 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() ik betaal de kosten van het rusthuis zelf, niet de overheid, bij mijn weten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |