![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of topic maar toch:
ik heb hier mijn kot in. (vertaling: ik vind dit plezierig) Ik ben tegenstander van juwelen. Die dienen alleen maar om de medemens te misleiden door je mooier voor te doen dan je werkelijk bent, om te stoefen, om je fake-superioriteit van rijkdom te etaleren, enz. Pas op: iedereen mag met zijn centen doen wat hij wil; mag mooi vinden wat hij wil enz. enz., ik ook, en ik vind dus wat ik vind. Dat is dus zelfs geen kritiek van mijnentwege, alleen maar een vaststelling van verschil in gedachte.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zij moeten ook begrijpen dat klanten kwaliteit, en een goede prijs - kwaliteitverhouding wensen en dus moeten vergelijken. Ik vind een waarborg dus normaal, maar niet voor 500 euro. Dat maakt het ontwerp meteen bindend
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een ketting kan op plaats A 500 euro kosten, en op plaats B 750 euro voor exact hetzelfde stuk. Men kan mij wel zeggen dat een ketting in geelgoud 1000 euro kost maar dan wil ik verdomd goed weten hoeveel goud daarin zit, hoeveel werkuren, hoeveel BTW. Maar men zwijgt over al die dingen en dwingt de consument om een kat in een zak te kopen
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mis je een consult bij een psycholoog, dan kost dat 50 euro voor dat gemiste uur. Bij een arts iets van 30 euro, waarvan je alleen het remgeld betaalt. 500 euro voor een tekening waar iemand 1 uur aan bezig is geweest (mogelijk hanteert men zelfs een ontwerp dat eerder gebruikt is bij een andere klant) heeft voor mij iets weg van afpersing. Een overdreven woord, maar het maakt het ontwerp meteen bindend en dat is niet aangenaam
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een zeer geniaal ontwerp op papier is nog niet noodzakelijk maakbaar zonder zeer exotische, dure en/of en tijdrovende technieken te gebruiken. 10 minuten inspiratie op papier. Dagen of zelfs weken in de werkplaats.
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zal in verschillende sectoren wat verschillen maar het is een goede basis om de kostprijs in te schatten. Uw gepersonaliseerde ring zal voor jou pakweg 1000€ kosten terwijl je een vergelijkbaar massa product kan kopen voor 100€. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie altijd graag van die ontwerpen komen. In CAD kan alles, je kan daar zelfs via een piepklein gaatje een container op zolder zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 15 november 2020 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als juwelier is hij natuurlijk niet goed bezig naar zijn klant.
Een inleidend ontwerp maken is zeker te doen in de vele dode uurtjes die juweliers hebben. Als de klant daarmee verder wil gaan kan je een gedetailleerde offerte maken en daarin wel de kosten ergens anders verspreiden. Enfin zo zou ik het doen. Maar 500€ vragen als start lijkt me eerder een prijs om weg te blijven.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 november 2020 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontwerp is ook gratis als je het juweel door hem laat maken. En wat is 500 euro, daar moet je maar ne halve dag voor werken / aanwezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keukenontwerpers werken trouwens ook zo, zelfs in de IKEA moet je tegenwoordig betalen als ze je moeten helpen bij het ontwerp. Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 november 2020 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een getrouwd, kinderloos stel, besluit om een portret te laten maken van de vrouw des huizes. Toen het schilderij klaar was, vroeg de vrouw aan de schilder, kunt u er nog een dure gouden ketting bij schilderen? Waarop de schilder: "Natuurlijk kan dat, maar waarom wilt u dat?" Vrouw: "Als wij het loodje gelegd hebben, zullen onze erfgenamen het hele huis doorzoeken om de ketting te vinden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de goudprijs aangeeft - het uurloon aangeeft en in regie werkt - de ontwerpkosten aangeeft Als klant weet je dan nog niets. Bij een juweel, waar een grammeke goud een heel verschil kan maken, moet de juwelier wel weten wat de klant werkelijk wilt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De hoeveelheid goud die er nodig is, bepaald veel van de prijs. 150 gram zal veel duurder zijn dan 100 gram. 3. ... |
|
![]() |
![]() |