![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot in de jaren 90 had West Europa een grote maak-industrie. Daarna is die verandert in een op en overslag industrie, handel en diensten-industrie. Door de lockdown is de handel en dienstenindustrie aan het verdwijnen. Mensen kunnen niet meer naar de handelaars en doen hun aankopen dus via internet. Het grootste deel van producten in de webwinkels komen echter niet Europese bedrijven. kan ook niet er zijn bijna geen maak-bedrijven meer. De meeste webwinkels werken dan ook nog eens van buiten West-Europa. Dit alles samen maakt dat het goedkoper is om iets te vervangen dan om het te herstellen. En weet je trouwens dat de meeste vernielingen in West Europa tijdens WWII werden gedaan door de VS en het VK, niet door de NAZI's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant is uw levensjaar als student meer waard dan als ouwe pee in een rusthuis. Denk even na hoeveel jaren een ouwe pee zou willen opgeven om nog eens een van zijn studentenjaren te beleven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen echt probleem. Er gaan wat meer mensen dood dan normaal, maar niet eens half zoveel. Dat is geen enkel probleem.
Wat jullie niet begrijpen is dat levensjaren "evenveel" waard zijn. En dat een verknoeid jong jaar vergelijkbaar is met een oude-peekes jaar minder. Maar je hebt marge. Je mag zelfs stellen een derde van een oude-peekes jaar minder. Zoals ik aangaf denk ik NIET dat dat de waarde-equivalenties zijn mocht men kiezen. Ik denk dat dat studentenjaar MEER waard is dan een oude-peekes jaar, per hypothetische keuze zowel van een student als een oud peeke als de ingebeelde ruil zou voorgesteld worden. Men moet zelfs niet neuten. De verschillen zijn zo enorm dat je er toch niet komt. Ik herhaal mijn vraag: hoeveel mensen mag je 2 maanden "zuur leven" opsolferen om 1 persoon die nog 10 jaar te leven had, te redden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat zal wel veranderen als binnen een paar maanden alles onder de 22 euro ook belast gaat worden
Laatst gewijzigd door elsina : 16 november 2020 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 november 2020 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat de ene een geniale auteur vindt, vindt de andere dan weer rommel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist in de corona doden hun voordeel om egalitair te praten over een levensjaar. Want mocht men de daadwerkelijke opbrengst ervan beschouwen, dan zouden de meesten eerder negatief bijdragen met hun "extra levensjaren". Ik denk dat we beter dat pad niet bewandelen of we gaan naar moedwillige opgelegde infecties gaan ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook voor de gemeenschap, bv. ethische verbetering, als dat werk daartoe aanzet (een Victor Hugo of een Tolstoj bv.).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 november 2020 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er gaat nogal veel witte rook uit de ziekenhuis schouwen komen denk ik... Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is tegenstrijdig beleid. Dan zou je Mein Kampf als norm moeten nemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we 1000 oude peekes die elk nog 10 negatieve levensjaren zouden produceren, laten leven, is dat 10000 levensjaren die negatief zijn. Door die te termineren nu, redden we dus 10 000 (positieve) levensjaren ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, ik zeg gewoon dat je niet zomaar kan stellen dat een 'ouder' jaar minder waarde heeft, niet dat dat een rol kan spelen in het beleid (overigens zou iemand als Tolstoj wellicht zelf zijn leven opgeven voor dat van een jongere).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, ik denk dat veruit de meeste oude personen (mocht dat mogelijk zijn) een ouwe-peekes jaar willen ruilen voor een jaar toen ze 25 waren (of 30, of 35 of...). En ik denk dat de meeste personen van 25, of 30, of 35 of.... NIET een levensjaar aan die leeftijd willen ruilen voor een jaar "als ze 75 zijn". Daar zijn waarschijnlijk uitzonderingen op, die dat dus zijn: uitzonderingen. Daaruit leid ik af dat in het algemeen, een jonger jaar "meer waard" is dan een ouwe-peekes jaar. Voor een en dezelfde persoon. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |