![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7501 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeveel opposanten in het coronadebat uit het Nederlandstalig taalgebied komen aan het woord? Namen en data graag. Citaat:
Iemand die serieus denkt dat Vlaamse media "onafhankelijk" is, is of knettergek of kwaadaardig. Quo quid pro. |
||
|
|
|
|
|
#7502 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar... waarom is zo'n degelijke kosten-basten analyse nu geen discussiepunt? Dat is toch... bizar Na lockdown 1 snapte ik dat nog wel, maar nu... komaan. Ik vrees dat dit soort rationele afwegingen allemaal "besmet" zijn door Annemans. Moest die zich nu niet verbrand hebben, hij zou nu waardevolle dingen kunnen zeggen. Is er geen andere gezondheidseconoom die publiek de handschoen wil opnemen?...
|
|
|
|
#7503 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het blijft een maatschappelijk vreemde periode. Virussen verspreiden uiteraard makkelijker naarmate mensen meer contact hebben. Maar in het kader van de bestrijding van bvb zeer gevaarlijke kinderziekten heeft men het nooit in zijn hoofd gehaald om iedereen in afzondering te zetten. Nochtans zullen kinderen dan ook besmet raken via asymptomatische volwassenen.
|
|
|
#7504 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#7505 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bij u gaat het zo: 1. even snel nadenken wat mijn standpunt is over problematiek X en dat poneren 2. bepalen en BETONNEREN van mijn standpunt 3. elk nieuw argument dat mijn standpunt bevestigt in de verf zetten en elk nieuw argument dat mijn standpunt ontkracht negeren of minimaliseren I don't like your way of doing science
|
|
|
|
#7506 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is jammer dat je niet ziet dat het fenomeen van groupthink hier aan de gang is. Wie niet in de groupthink past, vliegt eruit en de stok is rap gevonden. Dat is nu PRECIES wat groupthink en sektaire handelswijzen inhouden. Maar dezelfde kritische houding is er totaal niet voor zij die met het groepsdenken meedoen. Het is zelfs jammer dat je zodanig conformistisch ingesteld bent dat je zelfs nu de kant kiest van de conformiteit, door enkel maar existentiele twijfels te uiten over redeneringen die klaar en duidelijk ingaan tegen het huidige beleid, en door diezelfde normen niet toe te passen op het huidige beleid. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 november 2020 om 14:52. |
|
|
|
|
|
|
#7507 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Niet koosjer, inderdaad. Maar ik nodig u toch eens uit om te zien hoe het er in HU aan toe gaat. Ge gaat grote ogen trekken
|
|
|
|
#7508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In welke mate is het sterven van een fractie gepensioneerden economisch nefast dan wel positief ? Ik kom gewoon uit op het gegeven dat de fractie actieven die zou sterven door corona, kleiner is dan de overturn en het aantal "normale" doden in de actieve bevolking elk jaar. Dat kan dus niet erg significant zijn he. En over het ziekteverzuim heb ik het ook al gehad: vergelijkbaar met een griepseizoen. Daarvan is de impact ook niet enorm, nee ? Spreek dat tegen en we hebben een punt. |
|
|
|
|
|
|
#7509 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#7510 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk dat ge toch iets te veel ziet in die "massa-psychose" theorie. We kunnen daar wel degelijk uitkomen. Nogmaals, Annemans heeft een paltofrm gekregen he! Citaat:
ik ben conformist en kies de kant van de conformiteit? Leg eens uit. Ik ben toch akkoord dat deze lockdown wsk schadelijker is. Ik zie het gewoon niet als een vaststaand feit, dus als er meer bewijs is dan stel ik mijn standpunt bij. Is dat conformistisch?!
|
|
|
|
#7511 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 20 november 2020 om 14:54. |
|
|
|
|
|
|
#7512 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een tweede golf was het beste bewijs dat er geen methode bestond om een epidemie tegen te houden. Maar gans het punt was zelfs niet of dat kon of niet: de vraag was of dat de moeite was. Het antwoord was nee. Liever doden. Die storen niet. Dat was het punt dat hij had moeten maken. Te weinig doden om ons zelfs maar druk over te maken. Van dezelfde orde of minder dan het gewone jaarlijkse aantal doden - 110 000. Daar draaien we onze hand niet voor om. En geven zeker onze basisrechten niet voor op. Het argument was zo simpel. Maar het gegeven dat er maar 1 Annemans was, terwijl er virologen met emmertjes zijn, is al voldoende om aan te geven hoe het zit. Een enkeling is gemakkelijk te corneren. Het simpele feit dat je geen 100 mensen meer dan enkele weken kan lastig vallen om 1 dooie te vermijden zou eigenlijk moeten volstaan om de kwakzalvers naar huis te sturen. Belgie kan zich zonder problemen 100 000 doden permitteren: het doet dat elk jaar. Meer moet er niet gezegd worden, daar hield het eigenlijk op. We gaan geen 99% van de bevolking lastig vallen om 1% te redden. Vooral als het voornamelijk inactieve ouderen zijn. Zelfs 2 of 3% offeren we met plezier op. Het begint pas een punt te worden als we in de buurt van 5% of meer komen, en als veel meer dan enkele procenten van de actieve bevolking bedreigd zijn. Liever 10 kinderen naar school, dan 1 oma levend he. Maar zo een simpele zaken zijn blijkbaar niet hoorbaar in de kwakzalversgroep. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 november 2020 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#7513 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
In dit concrete voorbeeld, het is vrij belachelijk om alle eocnomisceh schade toe te wijzen aan de maatregelen en geen enkele aan de ziekte zelf. Maar je doet dat natuurlijk WEL omdat die argumentatie in strijd is met jouw positie, waardoor je in het defensief duikt. Dat is nergens voor nodig. Wat ge eigenlijk zou moeten doen, is even meegaan in die redenering en de waarde van die argumentatie op z'n merite beoordelen. Maar dat doe je niet. Nogmaals, dit is allemaal louter theoretisch, want ik ben dus akkoord dat het er alle schijn van heeft dat de maatregelen KB-negatief zijn. Waarom ontaardt dat hier toch altijd in zo'n bizarre discussie's...
|
|
|
|
#7514 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zouden dan gehad hebben dat alle gepensioneerden bibberend thuis zouden zitten, terwijl de studenten massief feest vieren. Wat ze ook deden, he. Dan krijg je de best mogelijke propagatie van de epidemie. Het is wat ik zelfs had willen stimuleren door aan gepensioneerden diets te maken dat ze bij triage eruit zouden vliegen en niet verzorgd zouden worden en aan studenten garanderen dat ze een plaats krijgen mochten ze toch onverhoopt ziek worden en ziekenhuis nodig hebben. Het is precies doordat coercitieve interventies die zelf regulering niet hebben toegelaten, dat we veel meer doden hebben dan had men mensen laten doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 november 2020 om 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#7515 |
|
Minister
|
En dit is het gevolg van maandenlang mensen zo´n angst aan te praten dat ze letterlijk nergens meer heen durven.
Als er al een oversterfte is, dan zal dat deels te wijten zijn aan uitgestelde kankerdiagnoses https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...door-covid-19/
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
|
|
|
|
#7516 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De corona doden zijn ongeveer verdeeld zoals normale doden als je de leeftijdscurve bekijkt. Corona verhoogt dus een beetje het aantal normale overlijdens die er normaal zijn. Welnu, normale overlijdens hebben uiteraard geen impact op normaal economisch functioneren. Dus zal "een jaartje dat verdubbelen" ook maar bijzonder weinig impact hebben. Gepensioneerden die dood gaan zijn meestal een economisch voordelige zaak: erfenissen komen in de handen van actieveren, en er is minder last van die ouderen. De meeste mensen zijn van corona minder ziek dan van griep. Sommigen meer. Het ziekte verzuim zal dus vergelijkbaar zijn met een griepseizoen. Andere sanitaire impacten op de economie zie ik niet he. Wat HYSTERIE EN ANGST betreft, dat is geen effect van de ziekte maar van propaganda. Dat kan op elk moment voor elke dwazigheid voorvallen, dus dat heeft niks met corona te maken. |
||
|
|
|
|
|
#7517 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zou er geen shock zjin in de economie? Zou er geen impact zijn op toerisme? op de horeca? op overstock in perishbles? etc. etc. Het is meer dan gewoon het ziekteverzuim. Ik probeer hier dus gewoon even aan te tonen dat het niet eenvoudig is de economische schade van de ziekte zelf en die van de maatregelen TEGEN de ziekte te isoleren. Ik doe dit ENKEL omdat jij STELLIG alle kosten toekent aan de maatregelen en niets (of een verwaarloosbare hoeveelheid) aan de ziekte.
|
|
|
|
#7518 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#7519 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe zou het immers kunnen dat men zit te zagen dat het volk teveel feest en dat er daardoor een tweede golf is, en tegelijkertijd argumenteren dat men zich teveel zou afzonderen ? Citaat:
Met andere woorden, die zogezegde "schrik in de bevolking" die er zelfs na een heel zware propaganda campagne niet voldoende is gekomen, is enkel maar een contrafactueel uitvindsel, het zoveelste catastrofe scenario, om toch maar een aftrekpostje te vinden op hun massief negatieve balans. Had men gewoon niks gezegd over corona, we zouden het niet eens gemerkt hebben. We zouden wat meer oudjes stil geeuthanasieerd hebben om de ziekenhuizen niet te overbelasten en we zouden daar verder niet over gezaagd hebben. |
||
|
|
|
|
|
#7520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik reken expliciet de nefaste gedragingen geinspireerd door angst voor de ziekte niet bij "gevolg van de ziekte". Omdat dat puur een kwestie van communicatie en propaganda is, die, indien die communicatie anders gevoerd zou zijn, helemaal niet tot zulk gedrag aanleiding zou geven en dus veel gemakkelijker vermijdbaar zou zijn dan de ziekte zelf. |
|
|
|
|