Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2020, 12:19   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Had de PS, die incournable was, dan 51%?
Die hebben vrienden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 12:20   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Partijen die denken geen politieke vrienden nog te hebben, overleven de Belgische politiek niet.
Schrijf dit eens in verstaanbare mensentaal a.u.b.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 12:42   #103
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Die Lachaert is toch een raszuivere huichelaar: eerst wil hij terug vriendjes worden met De Wever en daarna komt hij hiermee.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 12:42   #104
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hebben vrienden.
die ze kopen met hoofdzakelijk Vlaams geld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 13:16   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zever van die zusterpartijen ben ik kotsbeu gehoord.
En toch ga je er moeten mee leren leven, want het is nu éénmaal een fundamenteel kenmerk in de federale Belgische politiek waar N-VA als enige partij een blijvende handicap heeft. (*)
Zowel Blauw, Rood als Groen kunnen hun soortelijk gewicht boosten door samen te klitten met hun zusterpartij. N-VA staat alleen.

Jullie eigen toenmalige fractieleider Hendrik Vuye heeft dat noch omstandig zitten uitleggen in een interview in Knack. Géén franstalige zusterpartij, en géén inspanning van De Wever om bondgenoten te zoeken...
Citaat:
Dat is het algemene probleem van de N-VA: de partij regeert vanuit Antwerpen en denkt de politiek te kunnen dirigeren vanaf het balkon van het stadhuis daar. Vandaar mijn kritiek op De Wevers afwezigheid in de Kamer: daar ontmoet een Vlaams politicus ook eens Franstalige politici. Hij leert hen kennen en kan praten over akkoorden. U kunt niet zeggen dat Veerle en ik minder flamingant zijn dan de N-VA. Maar wij hadden wél goede contacten met Laurette Onkelinx, met fractieleiders als Ahmed Laaouj (PS) en Catherine Fonck (CDH). En zelfs met Olivier Maingain (Défi).

Men moet natuurlijk zijn talen kennen.

Vuye: Dat is nog zo'n probleem: de meeste N-VA'ers begrijpen de Franstaligen gewoon niet. Als een Franstalige zegt: 'J'ai un petit souci', denken zij dat hij met een klein probleempje zit. Terwijl hij natuurlijk net laat weten dat hij met een groot probleem zit. Zo ver gaat het onvermogen. Dat is het verschil tussen Bart De Wever en Volksunievoorzitter Hugo Schiltz: Schiltz had die Franstalige contacten wel en bereikte dus resultaten. De Volksunie was een politieke partij. De N-VA noemt zich soms een oorlogsmachine, maar de partij is een leger met amper één generaal.
bron : https://www.knack.be/nieuws/belgie/h...d-1469681.html

(*) ik betrek het Blok hier niet bij, omdat we hier spreken over bestuursakkoorden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 13:25   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En toch ga je er moeten mee leren leven, want het is nu éénmaal een fundamenteel kenmerk in de federale Belgische politiek waar N-VA als enige partij een blijvende handicap heeft. (*)
Zowel Blauw, Rood als Groen kunnen hun soortelijk gewicht boosten door samen te klitten met hun zusterpartij. N-VA staat alleen.

Jullie eigen toenmalige fractieleider Hendrik Vuye heeft dat noch omstandig zitten uitleggen in een interview in Knack. Géén franstalige zusterpartij, en géén inspanning van De Wever om bondgenoten te zoeken...

bron : https://www.knack.be/nieuws/belgie/h...d-1469681.html

(*) ik betrek het Blok hier niet bij, omdat we hier spreken over bestuursakkoorden.
De NVA breekt in 2024 het cordon open op Vlaams niveau. Wees daar maar zeker van.

Ik ga nog een stap verder: zelfs al halen ze samen geen meerderheid, zal de NVA nog steeds een alliantie aangaan met het belangske, en een derde partner proberen te laten kiezen voor hun beide. Tis dat of de PVDA.
Oud 20 november 2020, 13:54   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had de PS, die incournable was, dan 51%?
De PS kon gemist worden, maar binnen de politiek is de vijand van mijn vijand mijn vriend.
En de PS had dus liever MR dan PTB federaal en gewestelijk.
PS had eerst gevraagd aan CDH om een alliatie te vormen, maar die weigerden en MR ook kreeg Ecolo niet mee zonder de PS er bij te nemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 13:57   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zever van die zusterpartijen ben ik kotsbeu gehoord.
Toch werken ze zo binnen gescheiden kieskringen.
Dat doen ze ook binnen de EU.
Daar zit geen enkele partij alleen.
Oud 20 november 2020, 13:58   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch werken ze zo binnen gescheiden kieskringen.
Dat doen ze ook binnen de EU.
Daar zit geen enkele partij alleen.
Tis zever omdat hij daar geen gebruik van kan maken.
Oud 20 november 2020, 14:00   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA breekt in 2024 het cordon open op Vlaams niveau. Wees daar maar zeker van.

Ik ga nog een stap verder: zelfs al halen ze samen geen meerderheid, zal de NVA nog steeds een alliantie aangaan met het belangske, en een derde partner proberen te laten kiezen voor hun beide. Tis dat of de PVDA.
Als N-VA Vlaamse het cordon doorbreekt, dan zal het VB toch zeer grote veranderingen en zuiveringen moeten hebben doorgevoerd.
Wat in zijn huidige staat en met zijn huidige politici is het VB niet aanvaarbaar voor N-VA.
Oud 20 november 2020, 14:13   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zie ik totaal anders : in 2024 gaat N-VA volgens mij gewoon doen wat ze nu deden, een vlaamse coalitie vormen met de andere traditionele partijen.
En als BDW zijn huidige spelletje van 'boos zijn' wil volhouden, dan zal dat zonder o-vld zijn. Een jaar is een eeuwigheid in politiek, laat staan vier jaar.

Tacticus BDW heeft zich dan al wel een paar keer flink vergist, maar ik ben er zeker van dat hij niet zo dom is dat hij NIET zou begrijpen dat de Bruine partij uit het cordon halen als gevolg gaat hebben dat men zijn partij enkele maanden later na de gemeenteraadsverkiezingen gaat uitspuwen bij de coalitiegesprekken. Federaal zouden ze dan ook definitief verbrand zijn.
Oud 20 november 2020, 14:23   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zie ik totaal anders : in 2024 gaat N-VA volgens mij gewoon doen wat ze nu deden, een vlaamse coalitie vormen met de andere traditionele partijen.
En als BDW zijn huidige spelletje van 'boos zijn' wil volhouden, dan zal dat zonder o-vld zijn. Een jaar is een eeuwigheid in politiek, laat staan vier jaar.

Tacticus BDW heeft zich dan al wel een paar keer flink vergist, maar ik ben er zeker van dat hij niet zo dom is dat hij NIET zou begrijpen dat de Bruine partij uit het cordon halen als gevolg gaat hebben dat men zijn partij enkele maanden later na de gemeenteraadsverkiezingen gaat uitspuwen bij de coalitiegesprekken. Federaal zouden ze dan ook definitief verbrand zijn.
Inderdaad, N-VA heeft veel te veel te verliezen enniets te winnen met het doorbreken van het Cordon rond de extreme partijen.
Verkondingen dat BDW met het VB gaat samenwerken, staat gelijk aan het verkondigen dat Magnette met de PTB gaat samen werken en Vooruit met de PVDA.
Dat gaat ook nooit gebeuren.
Oud 20 november 2020, 14:25   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis zever omdat hij daar geen gebruik van kan maken.
Er is gewon geen Waalse partij die de splitisng van Belgie en het opheffen van de transfers wil, ander zou hij daar maar al te graag gebruik van maken.
Oud 20 november 2020, 14:34   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad, N-VA heeft veel te veel te verliezen enniets te winnen met het doorbreken van het Cordon rond de extreme partijen.
Verkondingen dat BDW met het VB gaat samenwerken, staat gelijk aan het verkondigen dat Magnette met de PTB gaat samen werken en Vooruit met de PVDA.
Dat gaat ook nooit gebeuren.
Het resultaat is dan wel hetzelfde, de motivatie niet. Het cordon bestaat enkel rond het VB. Een politiek-ethische keuze tegen racisme en xenofobie. Dat PS en SPA-Vooruit nooit gaan samenwerken met PTB en PVDA is gewoon omdat die laatsten volkomen onfunctioneel, extremistisch en onrealistisch zijn. Zuiver pragmatisch dus.
Oud 20 november 2020, 14:37   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

De NVA is in volle naart op aan het schuiven naar het VB.

Het cordon is een non-issue voor hen.
Oud 20 november 2020, 14:44   #116
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat hun frank wel gevallen is na het Marakech debacle. Francken staat op stal en mag enkel nog twitteren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 14:47   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat hun frank wel gevallen is na het Marakech debacle. Francken staat op stal en mag enkel nog twitteren.
Ik zie toch andere dingen hoor. Dewever is een verzuurd ventje geworden. Francken is volop los aan het gaan.

Ze mikken op een Vlaamse stormfrontregering in 2024.
Oud 20 november 2020, 15:06   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals het hoort natuurlijk. Waarom zou je in een democratie al op voorhand 25-30% van de kiezers langs de kant schuiven?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 15:10   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals het hoort natuurlijk. Waarom zou je in een democratie al op voorhand 25-30% van de kiezers langs de kant schuiven?
Waarom niet ?
Oud 20 november 2020, 15:39   #120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie toch andere dingen hoor. Dewever is een verzuurd ventje geworden. Francken is volop los aan het gaan.

Ze mikken op een Vlaamse stormfrontregering in 2024.
Ik zou het er eerder op houden dat De Wever er alles aan doet om U en mij dat te laten geloven.

'pas maar op, wees maar niet te lastig tegen ons, of wij gaan volgende keer de schutkring openzetten'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be