Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2020, 11:20   #1181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Begrijp je het totaal idiote van wat je daar zegt ? Uiteraard kan men griep vermijden. Uiteraard kan men een ongeval vermijden. Men kan zelfs de meeste kankers vermijden. Men doet het niet.

Het volstaat immers dat we elk jaar hetzelfde doen als nu voor de griep en er zullen veel minder griep doden vallen. We hebben dat nooit gedaan. We hebben nooit de restaurants gesloten tijdens het griepseizoen.

Een ongeval is meestal te vermijden, het volstaat van de activiteit niet te doen waar het ongeval mogelijk is. Verkeersongelukken zijn te vermijden, het volstaat van geen verkeer te hebben. Arbeidsongevallen zijn te vermijden, het volstaat van niet gaan te werken.

En ja, de meeste kankers kunnen vermeden worden door om de 6 maanden heel grondig alles bij iedereen te onderzoeken. Als je dat doet spoor je veruit de meeste kankers op tijd op.

We doen geen een van die dingen.
Wat vertelt u toch voor idiotieën. U fietst op de weg. Een chauffeur van een vrachtwagen krijgt een herseninfarct en maait u van de weg. U bent op slag dood. Te vermijden? Neen.

U krijg de diagnose van uw dokter dat u kanker hebt. U hebt nooit gerookt, noch hebt u zwaar geleefd. Te vermijden? Neen. Gewoon (genetische) pech.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 11:23   #1182
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat vertelt u toch voor idiotieën. U fietst op de weg. Een chauffeur van een vrachtwagen krijgt een herseninfarct en maait u van de weg. U bent op slag dood. Te vermijden? Neen.

U krijg de diagnose van uw dokter dat u kanker hebt. U hebt nooit gerookt, noch hebt u zwaar geleefd. Te vermijden? Neen. Gewoon (genetische) pech.
Een ongeval en griep kan men op dezelfde manier vermijden zoals corona, nl sluit u in uw huis op voor heel uw leven.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 11:26   #1183
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw inhoudsloos cliché antwoord kennen we ondertussen. Helaas, het zijn geen emotioneel afgezaagde argumenten. Het zijn feiten.

Een ziekte kan men dikwijls niet vermijden. Een plots ongeval evenmin. Covid wel. Laten we dat dan ook doen.
De enige manier om Covid en griep te vermijden is jezelf op te sluiten tot je dood gaat aan iets anders. Om dit te eisen van van iedereen is extreem egoïstisch.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 11:27   #1184
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een ongeval en griep kan men op dezelfde manier vermijden zoals corona, nl sluit u in uw huis op voor heel uw leven.
U bent hardleers. Natuurlijk kan men ongevallen niet altijd vermijden. Noch ziektes. Ik gaf u twee duidelijke voorbeelden. Toch niet zo moeilijk te begrijpen, dacht ik zo. Voor u blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 11:27.
Oud 27 november 2020, 11:33   #1185
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De enige manier om Covid en griep te vermijden is jezelf op te sluiten tot je dood gaat aan iets anders. Om dit te eisen van van iedereen is extreem egoïstisch.
Dat wordt ook niet van de mensen gevraagd. Er wordt gevraagd dat mensen voorzichtig zijn en vooral dat ze voorzichtig moeten blijven. Iedereen kan gaan wandelen, fietsen, zijn huis verlaten. De warenhuizen, krantenwinkels, bakkers, slagers, enz zijn open. U kunt zelfs uw computer die het niet meer doet binnenbrengen in desbetreffende winkel en die later gaan ophalen als ie gemaakt is. Dus niet zo dramatisch doen en zo overdrijven a.u.b. .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 11:48.
Oud 27 november 2020, 11:38   #1186
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet van de mensen gevraagd. Er wordt gevraagd dat mensen voorzichtig zijn en vooral voorzichtig moeten blijven. Iedereen kan gaan winkelen, wandelen, fietsen, zijn huis verlaten. De warenhuizen, krantenwinkels, bakkers, slagers, enz zijn open. U kunt zelfs uw computer die het niet meer doet binnenbrengen in desbetreffende winkel en die later gaan ophalen als ie gemaakt is. Dus u niet zo dramatisch doen en zo overdrijven a.u.b. .
Maar om de griepdoden te vermijden, bent u niet bereid hetzelfde te doen. En kom niet af dat griep en corona niet hetzelfde zijn. Ze zijn even dood, hé.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 11:40   #1187
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Maar om de griepdoden te vermijden, bent u niet bereid hetzelfde te doen. En kom niet af dat griep en corona niet hetzelfde zijn. Ze zijn even dood, hé.
Zie post #1173.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 11:40.
Oud 27 november 2020, 12:06   #1188
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt ook niet van de mensen gevraagd. Er wordt gevraagd dat mensen voorzichtig zijn en vooral dat ze voorzichtig moeten blijven. Iedereen kan gaan wandelen, fietsen, zijn huis verlaten. De warenhuizen, krantenwinkels, bakkers, slagers, enz zijn open. U kunt zelfs uw computer die het niet meer doet binnenbrengen in desbetreffende winkel en die later gaan ophalen als ie gemaakt is. Dus niet zo dramatisch doen en zo overdrijven a.u.b. .
Daarmee is het virus nog niet weg, als die maatregelen werken dan komt het virus terug vanaf dat we de maatregelen stoppen.

Jij wil dus dat alle mensen hun favoriete sport, reizen, shoppen, feesten, vrienden, hobby's, school, werk enz voor altijd opgeven omdat jij jezelf niet wil opsluiten?

Nee bedankt, sluit jij jezelf maar op dan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 12:08   #1189
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarmee is het virus nog niet weg, als die maatregelen werken dan komt het virus terug vanaf dat we de maatregelen stoppen.

Jij wil dus dat alle mensen hun favoriete sport, reizen, shoppen, feesten, vrienden, hobby's, school, werk enz voor altijd opgeven omdat jij jezelf niet wil opsluiten?

ik bedank er ook voor.
Oud 27 november 2020, 12:21   #1190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sommige mensen mopperen te vlug. Omdat ze nu tijdelijk hun bepaalde ontspannende activiteiten moeten stoppen beginnen ze te steigeren en hevig te mekkeren. In de zin van : ”help , help toch, we kunnen niet op wintersport of naar de fitness!’ .

Een stel door en door verwende kinderen zijn het, ja!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 12:23.
Oud 27 november 2020, 12:25   #1191
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sommige mensen mopperen te vlug. Omdat ze nu tijdelijk hun bepaalde ontspannende activiteiten moeten stoppen beginnen ze te steigeren en hevig te mekkeren. In de zin van : ”help , help toch, we kunnen niet op wintersport of naar de fitness!’ .

Een stel door en door verwende kinderen zijn het, ja!
Waarom zouden wij moeten stoppen met leven voor u?

En als volgende week alle winkels open, ik raad u aan om daar geen gebruik van te maken. Wat wij zijn geen coronaontkenners hé. Voor mensen als u is het nog altijd levensgevaarlijk buiten.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 27 november 2020 om 12:27.
Oud 27 november 2020, 12:27   #1192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ochgottekes toch. Straks krijg ik nog medelijden met u.
Oud 27 november 2020, 12:31   #1193
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En als volgende week alle winkels open, ik raad u aan om daar geen gebruik van te maken. Wat wij zijn geen coronaontkenners hé. Voor mensen als u is het nog altijd levensgevaarlijk buiten.
Wellicht stoot u teveel CO2 uit en veroorzaakt u aldus de opwarming van de aarde. Bezorgde burgers kunnen deze mening toegedaan zijn.
Oud 27 november 2020, 12:33   #1194
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
En het beste is dat de vaccins voor jullie ook nog een groot risico gaat zijn en dan kunnen jullie nog niet onbezorgd buiten komen. Ge moet maar bij de 10% zijn dat het vaccin niet werkt. Pech hé

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 27 november 2020 om 12:33.
Oud 27 november 2020, 12:35   #1195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het beste is dat de vaccins voor jullie ook nog een groot risico gaat zijn en dan kunnen jullie nog niet onbezorgd buiten komen. Ge moet maar bij de 10% zijn dat het vaccin niet werkt. Pech hé

Wie is 'jullie'? En wie zegt dat ik me laat vaccineren? Heb nog nooit één griepspuit gehad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 12:37.
Oud 27 november 2020, 12:38   #1196
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u geen student meer bent, geen eigen zaak heeft die verplicht dicht moet, geen 20-jarige bent die normaalgezien naar festivals/cafes/feestjes gaat dat u het belang daarvan zo moet minimaliseren.

U begint wel meer en meer mijn punt te bewijzen: namelijk dat de maatregelen geweldig asociaal zijn en ook ingegeven zijn door een egoistische reflex (mijn gezondheid boven alles).

Dat het feit dat die maatregelen uw gezondheid helemaal niet garanderen staat hier dan nog los van maar dat maakt het natuurlijk helemaal hallucinant.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 12:40   #1197
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is 'jullie'? En wie zegt dat ik me laat vaccineren? Heb nog nooit één griepspuit gehad.
Nu is het verhaal helemaal compleet. Dus voor corona moet heel het land op slot, moeten alle mogelijke zottigheden bovengehaald worden om doden te vermijden. Maar voor griep weigert u om medicatie te nemen die aantoonbaar een impact heeft.

Uw verhaal wordt zodanig inconsistent dat ik het gevoel krijg tegen een schizofreen te praten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 12:42   #1198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is niet omdat u geen student meer bent, geen eigen zaak heeft die verplicht dicht moet, geen 20-jarige bent die normaalgezien naar festivals/cafes/feestjes gaat dat u het belang daarvan zo moet minimaliseren.

U begint wel meer en meer mijn punt te bewijzen: namelijk dat de maatregelen geweldig asociaal zijn en ook ingegeven zijn door een egoistische reflex (mijn gezondheid boven alles).

Dat het feit dat die maatregelen uw gezondheid helemaal niet garanderen staat hier dan nog los van maar dat maakt het natuurlijk helemaal hallucinant.
Ik minimaliseer niets. Het zijn mensen die nu lockdown feestjes organiseren die minimaliseren. Wie zegt overigens dat ik niet naar feestjes ga? Maar het is waar, nu ga ik niet naar een Joodse of andere bruiloft. Dat klopt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 12:49.
Oud 27 november 2020, 12:54   #1199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Nu is het verhaal helemaal compleet. Dus voor corona moet heel het land op slot, moeten alle mogelijke zottigheden bovengehaald worden om doden te vermijden. Maar voor griep weigert u om medicatie te nemen die aantoonbaar een impact heeft.

Uw verhaal wordt zodanig inconsistent dat ik het gevoel krijg tegen een schizofreen te praten.
Helemaal niet inconsistent. Een griep is lang niet zo gevaarlijk als Corona en er is vrij snel groepsimmuniteit voor griep.

Zie post #1173.

U vergelijkt appelen met peren en dat is pas 'inconsistent'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2020 om 12:56.
Oud 27 november 2020, 12:55   #1200
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
De grootste pleiter om iedereen op te sluiten tot aan het vaccin en dan zelf er geen nemen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be