Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2020, 16:25   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wens er niet op in te gaan... Het zou te lang worden...

Maar als je lees dat de taalwetten voor het grootste gedeelte gewoonweg niet worden uitgevoerd, zegt dat toch genoeg...

Als je weet dat in een hele Vlaamse familie, de mijne, er ene franstalige aan tafel zat en iedereen braaf frans met hem sprak, maar die man nog wist te klagen omdat er te veel Vlaams onder de Vlamingen zelf werd gesproken...
Hij vondt dat gewoonweg niet kunnen...

Als je weet dat een firma uit Sint Truiden de telefoon opneemt goedendag, bonjour en dat dan franstalige van hun neus maken dat ze vinden dat dat niet kan in la Belgique dat men niet eerst Bonjour zegt...

Als je weet dat een broer afgesnauwd werd door een franstalige in Leuven, voor de splising omdat hij hem in het Vlaams iets vroeg...

Ten andere lees hier de reacties van sommige Belgicistische Vlamingen hier toen er geklaagd werd dat in Bruxelles en omstreken de hulpdiensten, zoals de ambulances geen woord Nederlands kenden en het zelfs weigerden te spreken, idem in het grootste deel van de Brusselse hospitalen...
Luister, je hoeft niet veel meer te kennen; het springt er overal torenhoog tussen uit...
Oh wij zijn toch de beste vrienden, tot het moment dat zij weer keihard hun eigen eisen tegen de Vlaamse belangen in, doordrukken... Wat ruzie en als alles voor hen 100% in hun voordeel is uitgeklaard zijn we zo gezegd terug de beste vrienden...

Ik woon in Wallonië; heb 2 schoonkinderen en die spreken natuurlijk met moeite een woord Nederlands... Het wordt hen gewoonweg afgeraden op school om het te leren... Wie is er nu zo dom zijn tijd te verdoen met Nederlands te leren...
Maar oh wee als ze horen van iemand, vb. een agent in Mechelen die weigerden frans te praten... Hoe is dat mogelijk in hun Belgique...
Wat zijn die Vlamingen toch racisten...

Ik kan uren doorgaan...

Allemaal kleien feitjes die op zich dikwijls weinig te zeggen hebben maar ze geven klaar en duidelijk de sfeer aan waarin dit land in woele waters zwemt en dat ze categorique weigert te veranderen...

Daar was ik al een beetje bang voor, ja.

En ja, het is mogelijk dat 'het te lang zou worden', maar waarom begint u dan over zo'n heleboel dingen die niks met 'de werkelijke toestand over heel Bruxelles' te maken hebben?

Ik begrijp het niet

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:28   #122
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En ja, het is mogelijk dat 'het te lang zou worden', maar waarom begint u dan over zo'n heleboel dingen die niks met 'de werkelijke toestand over heel Bruxelles' te maken hebben?

Ik begrijp het niet
Voor de eenvoudige reden dat ze helemaal niets begrijpt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:30   #123
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mijn baas heef me ooit tijdens een vergadering gevraagd "of ik niet beschaamd was als enige Vlaming tussen al die Francophonen"; Ik kende zijn mentaliteit en zijn moraal dus had ik gedaan wat ik altijd deed. Het gesprek opnemen.
Dus dat is hem heel zuur opgebroken.
Waarom zou u beschaamd moeten zijn?
Oud 9 december 2020, 16:37   #124
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zou u beschaamd moeten zijn?
Mijn ex-baas vond dat Vlamingen minderaardig volk waren en dat ze het als een eer moesten beschouwen om met Walen aan dezelfde tafel te zitten.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 9 december 2020 om 16:40.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:49   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mijn ex-baas vond dat Vlamingen minderaardig volk waren en dat ze het als een eer moesten beschouwen om met Walen aan dezelfde tafel te zitten.
Wat is dat voor een baas? Totaal afschuwelijk wat hij denkt!
Oud 9 december 2020, 17:11   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een héél krasse uitspraak, zeg.

Hebt u daar soms studies voor gedaan of zo?

Of bent u gewoon een natuurtalent?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 9 december 2020 om 17:16.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:31   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel een héél krasse uitspraak, zeg.

Hebt u daar soms studies voor gedaan of zo?

Of bent u gewoon een natuurtalent?

Lees gewoon wat ze in het algemeen zegt. Het is vol stereotypes tegenover Franstalig België en Franstalige Belgen.
Oud 9 december 2020, 21:55   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt het over "kleine anecdotes" van uw persoonlijke leven en niets anders dan dat.
Van mijn persoonlijk leven, midden in de francofonie...???
Weet dat daar niets persoonlijks aan is; dat is algemeen... Het enige dat er persoonlijk aan is is mijn persoonlijk leven met en onder hen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 december 2020 om 21:56.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 22:04   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begrijp het niet
Wil je zeggen dat de francofonie in Bruxelles een andere francofonie is dan in de rest van het land???
Misschien wel; ze zijn daar nog erger want de Vlaamse vijand bevindt zich onder hen...

Als je ziet hoe een partij als ecolo, zogezegd de enige partij die nog goed samenwerkt met haar Vlaamse zusterpartij over de NVa praat..., alsof ze nog minder dan stront is???

En weet maar dat de francofone media geen enkel middel laat om de NVa als extreem en slecht voor te stellen...

Vroeger luisterde ik nog een beetje naar het nieuws zowel aan de ene kant als aan de andere kant en het viel mij op dat het franstalige nieuws dikwijls een dag achter liep... behalve als er iets negatiefs over Vlaanderen te vertellen was, dan waren ze er als de kippen bij...

Ik ben 28 jaar geleden vanuit de kuststreek naar hier verhuisd en alhoewel ik gekend was als Vlaams voelend dacht ik over de francofonie als over Vlamingen alleen dat hun stokpaardje in plaats van de belangen van Vlaanderen de belangen van de francofonie zou zijn...
Dus dacht ik dat het samenleven van de twee volkeren, buiten wat schermutselingen hier en daar met een beetje wil van beiden kanten, gemakkelijk te bereiken zou kunnen worden...
Weet dat ik een koude les gekregen heb hier... Geen enkele haar op een franstaligen kop denkt aan gewoon samenleven op voet van gelijkheid...
Zij eerste rangsburgers en zij zullen met veel meewarigheid en goede wil van hun kant heel beleefd met hun Vlaamse buren omgaan... en zelfs de beste vrienden met hen worden als de Vlaming in hun bijzijn vergeet dat hij een Vlaming is...
Maar zij hun frans zijn vergeten??? Hun hoogste goed is de francofonie verdedigen... een Vlaming die hetzelfde zegt over zijn Vlaming zijn wordt door hen meewaardig bekeken alsof hij een beetje achterlijk isgebleven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 december 2020 om 22:11.
Oud 9 december 2020, 22:12   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gaat er inderdaad niet in in de meeste Walenkoppen...
Zoek dus maar niet Everytime... het zit er te vast in geindoctrineerd...
Oud 9 december 2020, 22:59   #131
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat gaat er inderdaad niet in in de meeste Walenkoppen...
Zoek dus maar niet Everytime... het zit er te vast in geindoctrineerd...

Marie; ik geef U ongelijk. Laat die onnozelaars met rust. Jij probeert er nog mee te discussiëren of een debat te voeren. Lees echter hun inbreng in de nummers 112; 124en 125 van deze topic.
Je zult moeten gaan begrijpen dat dit dus geen zin heeft.
Wat ik wel toegeef is het feit dat de meerderheid van de Vlamingen drugs zou nemen en in een diepe slaap verwikkeld zijn. Waarschijnlijk de meerderheid bij de Walen ook maar dat valt niet op als die in hun kot blijven soezen.
Zelfs al komen vreemden constant dit forum onderkotsen; in een andere taal dan nog; blijven wij slapen in gelukzalige vrede. Dit is de zoveelste generatie die het niet gaat waarmaken. Het schokt ons zelfs niet meer. Wij zijn zelfs niet beschaamd als wij in dit land behandeld worden als witte negers.
Er is in de natuur geen enkel beest dat toelaat dat men zijn nest komt vervuilen. Voor Vlamingen is dat echter een normaliteit.
Het gaat nog jaren vragen voor de eerste spandoek zal vermelden :"White lives matter!" Wat scheelt er toch met onze melkbrigade?
Ik beschouw deze topic als afgehandeld. Volk genoeg aanwezig om te zeveren. Slaap wel.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be