Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2020, 15:30   #481
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit toont aan dat ondanks de gedetailleerde uitleg van Thefourhorsmen, met voorbeelden erbij, je nog altijd niet begrepen hebt waarom je bewering gewoon verkeerd is.

Jammer maar helaas.
Neen, want die redenering klopt gewoon weg niet maar wordt wel dank zij onze leugenpers en doorgedreven indoctrinatie door de bevolking op den duur als normaal gezien terwijl ze dat niet is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:34   #482
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Telkens u ongelijk krijgt, begint u over iets anders.
Sorrie, ik ben bereid dieper op mijn ongelijk in te gaan... Waar heeft u het over???
Oud 21 december 2020, 15:35   #483
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe? Je zegt dat we beter een klacht indienen wegens stalking maar je wordt niet gestalkt?
Hoe slim toch... Eerste kleuterklasje al doorlopen???
Oud 21 december 2020, 15:36   #484
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, want die redenering klopt gewoon weg niet maar wordt wel dank zij onze leugenpers en doorgedreven indoctrinatie door de bevolking op den duur als normaal gezien terwijl ze dat niet is...

Op wat baseer je die bewering eigenlijk ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:39   #485
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe slim toch... Eerste kleuterklasje al doorlopen???
Tof. Zo'n persoonlijke aanval net voor de kerst.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:40   #486
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dewever is de raamhoer van de Belgische politiek.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:44   #487
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorrie, ik ben bereid dieper op mijn ongelijk in te gaan... Waar heeft u het over???
Ik licht op uitgebreide wijze toe (inclusief een voorbeeld) waarom de vrijheid om coalitiepartners te kiezen helemaal niet ondemocratisch is.

U begint dan maar wat te zeveren over de leugenpers.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:45   #488
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk deel van mijn redenering klopt er niet?

Wat is er ondemocratisch aan de vrijheid om te kiezen met welke partij je een coalitie wil vormen?
Oud 21 december 2020, 15:48   #489
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Conclusie : De N-VA heeft een veldslag verloren maar zal de oorlog winnen. Deze partij is té belangrijk om te verdwijnen, tot spijt van wie het benijdt.
Ik kan het alleen maar hopen... Maar alle tegenstanders tegen Vlaanderen zullen uit deze situatie wel behoorlijk veel profijt proberen te trekken...
Oud 21 december 2020, 16:00   #490
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik licht op uitgebreide wijze toe (inclusief een voorbeeld) waarom de vrijheid om coalitiepartners te kiezen helemaal niet ondemocratisch is.

U begint dan maar wat te zeveren over de leugenpers.
De vrijheid om coalitiepartners te kiezen is inderdaad volkomen democratisch..; maar je vergeet dat we vanuit een situatie vertrekken waarbij verschillende partijen een cordon hebben opgericht tegen een andere partij en vandaag kiezen met de ene partner mee te gaan en morgen met een andere partner is heel iets anders dan over alle tijden heen een cordon op te werpen tegen een partij met bovendien de dreiging dat alle andere partijen die dat cordon zouden overtreden mee in het cordon zouden zitten...

Indien zij vinden dat die andere partij ons goed fatsoen of zelfs onze democratie zou schaden dan moeten ze naar de rechter stappen; wat ze bovendien geprobeerd hebben maar daar hebben ze ongelijk gekregen, dus proberen ze het daarna met een alles behalve wettig cordon...

En weet maar, daar dat la Belgique volkomen goed bevalt dat cordon natuurlijk voor heel het land geldt en zij er geen enkel kwaad in ziet die ene partij en ten andere elke Vlaams nationale partij compleet zwart te maken in het zuiden van het land waar de mensen zo wie zo alleen maar weten wat er in het noorden gebeurd door hunne pravdamedia...
En dan maar afkomen dat ze haatverspreiding op de sociale media aan banden willen leggen terwijl zijzelf er tot over de oren in verzopen zitten...

Aan heel deze toestand is er dan ook niets democratisch meer...
Media aan banden en goed fatsoen en democratie ook aan banden...
Oud 21 december 2020, 16:04   #491
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dewever is de raamhoer van de Belgische politiek.
En Van Grieken de klant met een druiper die veel geld biedt en toch de deur wordt gewezen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:10   #492
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En Van Grieken de klant met een druiper die veel geld biedt en toch de deur wordt gewezen.
Gebuisd voor de eerste kleuterklas met zo'n vieze taal...
Oud 21 december 2020, 16:11   #493
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vrijheid om coalitiepartners te kiezen is inderdaad volkomen democratisch..; maar je vergeet dat we vanuit een situatie vertrekken waarbij verschillende partijen een cordon hebben opgericht tegen een andere partij en vandaag kiezen met de ene partner mee te gaan en morgen met een andere partner is heel iets anders dan over alle tijden heen een cordon op te werpen tegen een partij met bovendien de dreiging dat alle andere partijen die dat cordon zouden overtreden mee in het cordon zouden zitten...

Indien zij vinden dat die andere partij ons goed fatsoen of zelfs onze democratie zou schaden dan moeten ze naar de rechter stappen; wat ze bovendien geprobeerd hebben maar daar hebben ze ongelijk gekregen, dus proberen ze het daarna met een alles behalve wettig cordon...

En weet maar, daar dat la Belgique volkomen goed bevalt dat cordon natuurlijk voor heel het land geldt en zij er geen enkel kwaad in ziet die ene partij en ten andere elke Vlaams nationale partij compleet zwart te maken in het zuiden van het land waar de mensen zo wie zo alleen maar weten wat er in het noorden gebeurd door hunne pravdamedia...
En dan maar afkomen dat ze haatverspreiding op de sociale media aan banden willen leggen terwijl zijzelf er tot over de oren in verzopen zitten...

Aan heel deze toestand is er dan ook niets democratisch meer...
Media aan banden en goed fatsoen en democratie ook aan banden...
Maar dat cordon is niet meer of niet minder dan een keuze van partijen om met een bepaalde partij geen coalities te willen vormen.

Het is niet bindend. Het doorbreken ervan heeft geen juridische gevolgen.

Het is in wezen krak hetzelfde als dat ik met enkele vrienden zou afspreken om niet op PVDA te stemmen. Er is in dat geval niets dat mij belemmert om dat toch te doen. Moesten mijn vrienden er achter komen dat ik toch op PVDA heb gestemd, is er niets dat zij kunnen doen om mijn stem in te trekken, ongeldig te laten verklaren,...

Het is een juridisch niet-bindende afspraak. That's it.
Oud 21 december 2020, 16:15   #494
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Serieus nu. Van in het begin is er vastgesteld dat het VB, alhoewel ze op bepaalde punten gelijk hebben, een extremistische partij . We repatriëren uitgeprocedeerden voor zover dat niet tegengehouden word door de trado's en Groene politici. Maar de 3 laatste punten van het VB zijn er voor mij ook ietskes teveel aan.
68 Onmiddellijke terugkeer van illegalen, criminelen en werklozen
69 De terugkeer van de eerste generatie vreemdelingen
70 De terugkeer van de tweede en derde generaties vreemdelingen

De fout is gemaakt door de traditionele partijen op het moment dat de eerste golf "gastarbeiders" hier zonder werk kwam te zitten . Toen hadden ze die mensen op een menswaardige manier "terug naar hun land" moeten brengen. Dus de familiehereniging zoals ze had moeten toegepast worden. Iemand had blijkbaar dislectie en heeft dat gelezen als, "haal hun familie naar hier". EN DAAR ZIT DE GROTE FOUT, niet bij de N-VA
Klopt, maar toen hadden de politici nog het excuus dat ze niet echt wisten aan welke problemen deze nieuwkomers op termijn onze maatschappij zouden blootstellen. Latere generaties politici hebben dit excuus natuurlijk al lang niet meer.
Oud 21 december 2020, 16:24   #495
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hiermee wordt meteen de toekomst van België duidelijk.

Er bestaat geen rechtse zijde in de politiek. Mensen keren zich tegen de Islamtsunami, maar kunnen nooit een beleid krijgen dat hun vraag respecteert.

Bij de komende verkiezingen halen het VB + N-VA samen 50% in Vlaanderen.
Maar er komt geen rechtse regering. Er komt weer een alliantie van alle verliezers bij elkaar, die beweren dat ze "hun verantwoordelijkheid nemen". Die de poort voor massamigratie verder open zetten en onze samenleving definitief vernielen.

Het enige wat ons nog rest, is geweld. Ik hoop dat mensen dat beginnen in te zien. Als we niet beginnen vechten in de vorm van fysiek geweld (wekelijkse betogingen cfr gele hesjes, stakingen, fysieke bedreigingen en vernielingen) loopt het voor eens en voor altijd fout in dit land.

Dit zal behoorlijk idioot klinken voor het gros van de politiek correcte zielen op dit forum. Maar als de Vlaming braaf in zijn zetel blijft zitten is het over 15 jaar gedaan met dit land. Ik verwacht ook dat het zo zal gaan. Er zit geen vuur in de meesten onder ons. We klagen en zagen over wat er fout gaat in de maatschappij, maar we doen er niks aan. Betalen braafjes onze megabelastingen, lopen als schapen mee met de kudde.

België is ruim 70 jaar vrijgesteld van oorlog. Ik garandeer dat we de 100 jaar niet halen. De volgende oorlog zal er een zijn tegen de Islam
Er is nog geen geweld omdat de meesten het nog altijd te goed hebben. Dat zal misschien veranderen na de economische ravage die corona zal veroorzaken. En dat zal dan weer afhangen van hoe goed de vaccins werken en hoe snel ze kunnen worden toegediend (en hoe het virus muteert).
Oud 21 december 2020, 16:24   #496
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat cordon is niet meer of niet minder dan een keuze van partijen om met een bepaalde partij geen coalities te willen vormen.

Het is niet bindend. Het doorbreken ervan heeft geen juridische gevolgen.

Het is in wezen krak hetzelfde als dat ik met enkele vrienden zou afspreken om niet op PVDA te stemmen. Er is in dat geval niets dat mij belemmert om dat toch te doen. Moesten mijn vrienden er achter komen dat ik toch op PVDA heb gestemd, is er niets dat zij kunnen doen om mijn stem in te trekken, ongeldig te laten verklaren,...

Het is een juridisch niet-bindende afspraak. That's it.
Griezelig maar hier zijn wij het volledig eens met elkaar. Dat wordt ook wel eens een intentieverklaring genoemd oftewel een gentlemen's agreement(ook wel herenakkoord). Juridisch inderdaad nul waarde. Net zoals bijv. het Pact van Marrakesh. Maar zo weet ge wel wat voor vlees ge in de kuip hebt. Zo weten we nu dat de N-VA onbetrouwbaar is.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:28   #497
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het alleen maar hopen... Maar alle tegenstanders tegen Vlaanderen zullen uit deze situatie wel behoorlijk veel profijt proberen te trekken...
Daar maak ik me inderdaad zorgen over. In heel die discussie Vlamingen Walen word de derde hond, die dagelijks sterker word vergeten en die houd zich voorlopig nog redelijk gedeisd alhoewel er tekenen zijn dat er iets op komst is. M.A.W. We zien niet wat de Islam ondertussen doet en dat gaat ons allemaal zuur opbreken. Het word dus hoog tijd dat we aan hetzelfde zeel gaan trekken of we trekken aan het kortste eind.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:29   #498
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
In mijn ogen is de Europese Unie (zeg nooit Europa tegen de EU) een politiek instrument dat de vernieling van Europa moet coördineren.

Ik ben een dertiger met een goeie job. Mijn collega's ook.
Ik zie ze allemaal bouwplannen maken, kasten van huizen zetten met een afbetalingsplan van 25 jaar.

Ikzelf ga in een sobere woning zitten om later te verhuren/verkopen, omdat ik er sterk van overtuigd ben dat België binnen 20 jaar afstevent op een burgeroorlog. Ik wil hier dan niet meer zijn. We gaan failliet door het migratiebeleid, met corona als katalysator. Straks zijn we allemaal arm, en vooral verdeeld.

Je ziet de migratievlek op de Vlaamse landkaart steeds uitzetten naar aangrenzende gemeentes. Moslims concentreren zich meestal in de armere gemeentes, allemaal bij mekaar. Ik heb patiënten die verhuizen naar 15 kilometer verderop om wille van de Islam. 1 decennium later breidt de Islamvlek zich verder uit, en krijgen ze ook op hun nieuwe locatie problemen.

De enige doeltreffende manier om je van allochtonen te ontdoen is door in een veel duurdere omgeving te wonen. Daar blijven ze weg. Mijn gemeente heeft sinds 10 jaar geleden een no go zone, waar 's nachts Noord Afrikaans gespuis op straat hangt en overlast veroorzaakt. Vroeger ondenkbaar, maar nu schering en inslag.

Benoem het probleem, of verzet je ertegen en je bent een racist.
Ik hoop op gewelddadige kartels die zich met geweld verzetten tegen de overheid. Dat is het enige dat nog invloed kan hebben. Maar ik verwacht het niet.
Of er een burgeroorlog komt weet ik niet, maar dat de problematiek steeds verder uitdeint en er meer en meer wijken komen waar het onaangenaam wonen is voor de autochtone bevolking valt niet te betwisten. Dat is niet langer beperkt tot onze grootste steden. En Europa is duidelijk niet zinnens hier iets tegen te doen.
Oud 21 december 2020, 16:33   #499
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Griezelig maar hier zijn wij het volledig eens met elkaar. Dat wordt ook wel eens een intentieverklaring genoemd oftewel een gentlemen's agreement(ook wel herenakkoord). Juridisch inderdaad nul waarde. Net zoals bijv. het Pact van Marrakesh. Maar zo weet ge wel wat voor vlees ge in de kuip hebt. Zo weten we nu dat de N-VA onbetrouwbaar is.
Over het VB en hun gespeelde verontwaardiging over hoe 'ondemocratisch' andere partijen zouden zijn, heb ik op dit forum altijd eenzelfde standpunt ingenomen hoor.
Oud 21 december 2020, 16:33   #500
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De forza Flandria lijkt verder weg dan ooit.
Ja, maar Bart heeft al wel eens vaker zijn woorden ingeslikt. Net zoals vele andere politici trouwens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be