![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En diegenen die niet capabel zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Terug naar land van herkomst.
![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 24 december 2020 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draden zijn samengevoegd.
Ik begrijp dat niet. Ik heb het niet over Bart De Wever die coalitiegenoten aanvalt en het de Vlaamse moeilijk maakt, maar over Bart De Wever die de OVLD op haar plaats zet en eist dat het Vlaams regeerakkoord uitgevoerd wordt. Het zijn dus twee tegengestelde draden. Dit is niet goed voor de discussie. Ik hoop dat de moderatie, in de toekomst, banpunten gaat uitdelen als de draadtitel de lading niet dekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grendels hebben wij Vlamingen met een meerderheid zelf gestemd.
Maar voor mij geen probleem om daar iets aan te doen. Er is een oplossing voor die grendels. We zouden dit probleem relatief snel kunnen oplossen door de provincies meer macht te geven. In het federale Zwitserland bijvoorbeeld hebben de gemeenten en de kantons een grote zeg. Ook is er een garantie voor minderheden. Wij kunnen dit ook uitwerken in België maar dan met de provincies die substantieel meer in de pap te brokken krijgen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 december 2020 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik blauw maakte klopt, alleen is het onbetaalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dubbeldraadje droeg een titel die totaal niet matcht met de inhoud van het geciteerde artikel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij niet gelaten hoor die vooringenomenheid van die titel is al besproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie de reactie van reservespeler, en daaronder de tekst v/h interview van BDW waarnaar verwezen is. Citaat:
Citaat:
Het hele interview door zit hij o-vld af te zeiken, het artikel gaat eigenlijk over de formatie van de federale regering, helemaal niet over de Vlaamse. En tot slot zegt hij dat HIJ (=N-VA) het regeerakkoord gaat uitvoeren. Het zou er nog aan mankeren zeker ? Reservespeler zijn bewering dat 'hij eist dat het regeerakkoord uitgevoerd wordt' is helemaal niet terug te vinden in het geciteerde artikel, hij spreek hier over het eigen standpunt en wat hijzelf gaat doen. Niet wat O-VLD moet doen. De draadtitel is 100% juist, aangezien de ellenlange rantings en jeremiades van de Grote Leider zeker negatief afstralen op de Vlaamse regering en haar cohesie. Dat is quasi oppositie tegen de eigen regering Jambon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij had even goed niet kunnen refereren naar de titel van het artikel en een eigen titel verzinnen en zijn vooringenomen titel dan verdedigen in zijn bericht en daar het artikel gebruiken als argument. Maar als we gaan beginnen lullen over de vorm in plaats van de inhoud dan deemstert mijn interesse al vlug weg. De Vlaamse regering is niet onder invloed van zijn panda achtige rantings omdat er een regeer akkoord is waar zowel 0pen Vld als N-VA zich aan moeten houden. Eisen als woord staat niet in het artikel. Als je refereert naar de inhoud van een artikel best ook correct citeren. Voor de eigen geloofwaardigheid. Voor de rest, BDW had beter moeten weten en geen Vlaamse regering gevormd tot er een federale was en dat ook zo duidelijk stellen. Ik hou wel van transparantie, dan weet je waar je staat. Ik was trouwens zoals je weet niet tevreden over de vorige regering die een belastingsregering bleek te zijn die de put zelfs niet heeft kunnen dempen. Evenmin dat ik blij ben met de huidige regering die de pensioenleeftijd niet terugschroeft en geen standpunt durft in te nemen mbt zware beroepen. Het is altijd opvallend dat op een bepaald moment een weinig populaire maatregel wordt ingevoerd. Daar wordt dan keihard oppositie tegen gevoerd. Maar als de oppositie partijen dan aan zet zijn, dan doen ze er niets aan. Dat doet de politieke geloofwaardigheid geen deugd. BDW vindt terecht open vld geen betrouwbare partner. En dat mag gezegd worden. Als de helft van wat in dat artikel waar is, dan klopt die stelling ook. Je kan het bochtenwerk van open vld gewoon niet negeren. Grappig ook dat De Croo zichzelf de dweil van de wetstraat gedoopt heeft. Ook die stelling lijkt nogal te kloppen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 december 2020 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is zonder de Belgische francofone waard gerekend... Waarom zou het met vier, vijf, zes... wel kunnen werken waar het met twee, waar de franstaligen al drie van gemaakt hebben en zo nl. 2 franstalig tegen 1 nederlandstalig van gemaakt hebben volledig in het franstalig voordeel want de Vlamingen zijn al volkomen uit Bruxelles weggewerkt... Denk je nu echt dat eens vier, vijf, zes of in meerdere delen opgesplitst de francofonie de Vlamingen wel gaan respecteren en met rust laten??? Droom verder... voor hen zal zo de Vlaamse weerstand, die er nu inderdaad nog bestaat, gewoon verder uitvereeld worden zodat zij ongehinderd hun verfransing van heel Vlaanderen kunnen verderzetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor wat betreft dubbeldraden: de titel van die draad over de ‘Gestapo’ politie van Waterloo die zogezegd weerloze burgers in mekaar slaan vind ik niet echt objectief (eufemisme) maar daarom ga ik toch geen dubbeldraad met een ‘betere’ titel maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uw titel blijft vooringenomen hoor. Dat gespartel van u en panda begint een triestig schouwspel te worden. Als ik slecht toneel wil zien kijk ik wel naar FC de kampioenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever valt coalitiepartner aan. Beweer je dat hij dat niet doet? Jambon zit met de gebakken peren De VLD zit volgens mij nog altijd in de Vlaamse regering en als de voorzitter van de partij van Jambon de VLD onbetrouwbaar noemt dan is dat wel een probleem volgens mij. En zoals ik al zei: De Wever heeft het nog al eens gedaan. Met zijn kritiek op de door Jambon mede onderhandelde Coronamaatregelen deed hij net hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |