![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volg jij eigenlijk het nieuws wel? Voor de rest geef ik la belziek nog altijd 8 op 10 voor de meeste beleidsdomeinen. Zo spijtig dat de francofonie slechts gaat voor 6 op 10, zodat het eigenlijk een blok aan ons been is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De veiligheidsraad kan helemaal geen straffen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat men daar doet is normaal: als het vol ligt, niet meer bij opnemen. Vol is vol. Dat zou een betere manier zijn om ermee om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, wat ik zeg is heel eenvoudig: 1) er is geen maatschappelijke sanitaire crisis. Corona heeft gewoon het potentieel niet om zoveel doden te maken, dat de actieve bevolking niet meer zou kunnen functioneren. Men zou het zelfs niet merken. Er zijn maar 1000 doden gevallen in de actieve bevolking en het zou ten hoogste kunnen oplopen tot 3000 of zo. De normale werking van de maatschappij kan niet in het gedrang komen omdat er 3000 mensen zouden sterven. 2) er is zelfs geen probleem met het aantal doden, dat minder is dan een gewoon jaar doden, wat corona ook doet. Uw kans op overlijden aan niet-corona blijft groter dan uw kans op overlijden aan corona, zelfs al laten we het totaal uitwaaien. Zelfs voor gepensioneerden. 3) onze maatregelen hebben al minstens 10 keer meer levensjaren naar de knoppen geholpen dan er hadden kunnen gered worden in de hypothese van heel dodelijke corona, en heel goed werkende maatregelen. De kosten baten analyse van gans dat gemaatregel is negatief met minstens een factor 10. Dat zijn keiharde feiten, die gemakkelijk zelf numeriek te schatten zijn. Je moet mij niet geloven, je moet het gewoon zelf enkel maar willen nagaan met alle officiele data die ter beschikking is. Meer is er niet aan. Er is geen crisis, en men heeft er een gemaakt die 10 keer groter is op zijn minst. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een pak kosten uitgespaard ook. ![]()
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men dient dus middelen daar te besteden zodat ze het meeste plezier opleveren he. En ziekenhuizen doen dat tot zekere hoogte, daar zijn die uitgaven nuttig. Maar mijn antwoord kaderde natuurlijk in iets anders. De meeste 60+ zijn perfect in staat om niet ziek te worden als ze wat moeite willen doen, omdat ze niet actief moeten zijn en geen minderjarige kinderen opvoeden. Ja, er zijn wat uitzonderingen, maar voor de meesten is dat zo. Het ware dus perfect mogelijk geweest dat het gros van de 60+ zieken vermeden werden ; in dat geval is de bestaande ziekenhuis capaciteit perfect in staat om de corona golf in de 60- totaal op te vangen zonder de minste verdere maatregel. Omdat die 60- vier keer minder ziekenhuis capaciteit nodig hebben voor dezelfde besmettingsintensiteit dan die 60+. En die 60- de maatschappij doen draaien en kinderen opvoeden, dus veel moeilijker hebben om zich te isoleren. Wij hebben al die doden, en al die ziekenhuis overbelasting enkel en alleen maar omdat 60+ zich niet isoleren, en men maatregelen oplegt aan 60-. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw plaat geraakt grijsgedraaid. ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans is dat waar. Wij hebben tientallen duizenden jaren oveleefd als mensen zonder ziekenhuizen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zijn de mensen die deze maatregelen vandaag afdwingen niet veel anders dan de nazi Duitsers die ook met de mainstream meeliepen. We worden beïnvloed met fake news, angsten; tegen elkaar opgezet en verdeeld om tot een nieuwe normaal te komen. Weg vrijheden. De vorige generatie liet eerst alles en iedereen binnen, keek daarvoor weg bij ondemocratische oorlogen van eigen kabinet, dan nam ze onze vrijheden en priveleges af om hun willetje op te dringen. Wie niet meeloopt krijgt de ergste verwensingen toegeroepen. Angst is geen excuus mensen onder een fascisme te dwingen. Maar daar wordt het wel altijd mee bereikt. “Als je dit niet doet gebeurt dat, als het niet lukt is omdat anderen niet meewerken.” Wat maakt mensen zo blind de ernst van dit beleid niet te doorzien en het hun medeburgers op te dwingen? Waarom is de burger zo een makkelijke speelbal voor fascisten en andere politici?
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het virus is nog geen jaar hier, en we zitten gemiddeld wereldwijd al aan ca. 5000 dodelijke slachtoffers per dag en 200.000 besmette personen per dag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem corona echt wel ernstig en neem geen onnodige risico's.
Anderzijds ... De Spaanse griep heeft miljoenen doden geëist maar is tenslotte overgegaan. De A-griep heb ik zelf meegemaakt en ik zag in de school hoe er dagelijks meer kinderen wegbleven tot de klaslokalen bijna leeg waren. Ze kwamen echter allemaal terug na enkele weken, mondmaskers hebben we nooit gedragen en na een tijdje spraken we er niet meer over. Dus waarom zou corona ook niet stilaan uitdoven. Is het echt de moeite geweest om de economie quasi stil te leggen en vele mensen op de rand van het failliet te brengen? Nog afgezien daarvan moet mijn haar dringend geknipt worden ![]()
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terwijl een vaccin werkt tegen alle mutaties voor een lange tijd.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Tijdens de eerste twee golven waren er natuurlijk maatregelen, je weet niet wat dat gegeven zou hebben als je alles onder de 65 vrij zou laten. Daarvoor zou je op voorhand de groepsimmuniteit moeten kennen, en het aantal gehospitaliseerden tamelijk precies kunnen voorspellen. Anders lijkt het me toch een zware gok.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 december 2020 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Tq8SXOBy-4w
![]() |
![]() |
#117 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Zou jullie zo vriendelijk willen zijn om deze verstandige heer niet af te willen breken. Hij durft in tegenstelling tot jullie wel de waarheid te verkondigen. De waarheid zal niet door de roverheid en het nieuwswezen verteld worden. De langspeelschijf met kroongezaag was reeds in de lente grijsgedraaid. Het wordt hoogtijd om deze schijf in het openbaar te kraken. Nogmaals: Jullie zijn een stelletje huichelaars! Jullie zwijgen nu in alle talen over de schadelijke gevolgen van roken, geestrijke dranken, vetzucht, uitlaatgassen, zwerfafval, afvalverbranding, bestrijdingsmiddelen, enz. De kroonsmetstoffen (reeds sinds de jaren zestig wetenschappelijk aangetoond) veroorzaken een luchtaandoening die slecht bij zeer weinig mensen gevaarlijk kan zijn. In de Noordelijke Nederlanden belandt bv. 2 t.h. van de kroon besmette lieden in het ziekenhuis. Dit is vergelijkbaar met de griep tijdens de voorbije jaren. Wat deden ze soms in het ziekenhuis? Een zuurstofvergiftiging bezorgen...een ziekenhuis is geen heilig huisje. Roken veroorzaakt daarentegen altijd en volledig bewust ernstige schade aan de longen. Alle achterlijke, stinkende rokertjes zouden beter hun smoel houden indien het over longgezondheid en longaandoeningen gaat. Met rook werende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij komt den doemp niet uit mijn oren(1) als het gaat over de Coronamaatregelen. Verder drink ik geen geestrijke dranken(2), prop ik me niet vol met vettigheden (3), laat ik geen scheten (4), kak ik niet in de goot (5) of in de stoof (6). Bestrijdingsmiddelen (7) tegen de Covid pandemie die volg ik wel plichtgetrouw op zoals het hoort om zo snel mogelijk terug naar het normale leven terug te kunnen keren. Met waarheidsgetrouwe groeten, Kojak.
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een meer dan overbodige herhaling.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW, de aarde is plat, de zon draait rond de aarde en op de maan is nog nooit iemand geweest. Nice try but no cigar. ![]()
![]() |