![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, een epidemie woekert altijd uit. Als je die met idiote maatregelen afremt, dan veroorzaak je de volgende golf. Het is enkel als uw maatregelen te laat zijn of niet werken, dat er geen volgende golf meer is.
Of er een derde golf komt, dat is zoals met de tweede: het hangt gewoon af of uw vorige maatregelen 'efficient' waren. Hoe efficienter ze waren, hoe hoger de volgende golf. Mijn hoop was dat de maatregelen tegen de tweede golf te laat kwamen. Dan zou er geen derde golf meer zijn. Maar als de maatregelen tegen de tweede golf gewerkt hebben, dan komt er UITERAARD een derde golf. Op dezelfde manier dat de tweede golf gekomen is omdat we maatregelen genomen hebben tegen de eerste, maar de zomer zal daar ook gespeeld hebben, de nodige groepsimmuniteit in de zomer is lager dan in de winter. Hoe moet dat opgelost worden ? Heel simpel: hou op met maatregelen te treffen, laat het waaien, en het is de laatste golf, nadien heb je er geen meer. Doen ! Als we nu niet te onnozel zijn (maar dat zijn we wel), dan laten we de derde golf goed woekeren. Die is dan in februari voorbij (zoals de tweede golf in november voorbij zou geweest zijn hadden we niet idioot geweest) en dan is het achter de rug. Gaan we weer maatregelen nemen, dan gaan we een derde golf krijgen en nadien een vierde natuurlijk. Nemen we er geen, dan is de derde de laatste. De kwakzalvers willen de golven bezig houden zodat ge uw vaccin gaat nemen. Maar dat gaat U ook maar door de zomer brengen he, dan herbegint het in de herfst van 2021. Als we het laten woekeren, zijn we ervan af. We zijn dan vooral van de hysterie en de gevaarlijke maatregelen vanaf. En dat gaat veel minder dan 100 000 doden veroorzaken. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2020 om 05:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De besmettingen gaan al terug de 'hoogte' in. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 december 2020 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 36.000 nieuwe besmettingen op 24 uur tijd in Verenigd Koninkrijk: ‘Toestand is dodelijk ernstig en niet onder controle’
Verenigd Koninkrijk meer en meer geïsoleerd: ook Frankrijk legt reisbeperkingen op Niet alleen in het Verenigd Koninkrijk heeft men de toestand niet onder controle. Citaat:
Pijnlijk detail voor velen is dat het juist in de Kerstperiode moet geschieden dat het virus zwaar om zich heen slaagt. Ook Premier De Croo is van mening dat het opletten geblazen is want anders zitten wij met een kanjer van een derde golf die niemand er wil zien aankomen eigenlijk maar de kans is wel enorm groot dat die er als is of zal komen. Grenzen worden gesloten, Britten verlaten hun hoofdstad ... Vragen die rijzen als: werkt dat vaccin eigenlijk nog wel nadat het virus een andere vorm heeft baangenomen? Wie zal het zeggen???? ![]() Een 'zalig' jaaruiteinde zal het voor velen zeker niet worden. ![]() p.s. ‘Can’t have Christmas as planned’: BoJo tells London, Southeast & Peterborough to STAY HOME over rapid spread of new Covid strain
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 december 2020 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als maatregelen niet nutteloos zijn, KAN HET NIET ANDERS dat het nadien terug gaat stijgen. Ik begrijp mensen niet die iets anders verwachten. Mijn grote verbazing was dat het in juli niet ontploft is, maar de zomer zal een rol gespeeld hebben. Wat zou je verwachten anders ? Een epidemie "wil" naar haar groepsimmuniteit. Zolang je daar niet bent, "wil" ze stijgen. Alles wat je TIJDELIJK doet om tegen te houden, gaat uiteraard de andere kant op nadien. Mijn analogie met een stuwdam is nog altijd pertinent he: wat men doet is denken dat tijdelijk een dam bouwen, een rivier kan tegenhouden, en men is verwonderd dat men een golf krijgt als men na 2 maanden de dam afbreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen koude daarentegen ... Laat de kerstvakantie nu toch net in de winter vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel ik mij de vraag waarom al die Afrikanen naar de noorderlanden komen, waar het virusgevaar achter een klein hoekje schuilt? Zelf heb ik er totaal géén weet van of het virus zelve tegen koude- of warmte bestand is, dat laat ik aan de onderzoekers over. Ik zocht het toch even op: Verdwijnt Covid-19 bij warmer weer? De conclusie luidde ![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 december 2020 om 08:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
effe nog op terug komen. Dit filmpje is "verplichte leerstof" om te kijken als je hier nog verder in debat wilt gaan. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 24 december 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen blijven golven "meten", van volgende mutaties, en blijven spuiten, totdat ze de spaargeld "verdampende" crisis hebben die ze elke 10 jaar eens willen.
Vroeger maakten de centraal plannende kliekjes gewoon stillekes het geld bij dat ze wilden kunnen uitgeven, zonder zich veel te interesseren voor het bestaande geld. Ze manipuleerden via rentes de snelheid en dat was het. Ze kwamen daarmee weg omdat de productie in de economie verder vergroot werd door ervoor relevante technologische ontwikkeling. De productie impact van dat laatste is zo een beetje aan het uitdoven. En dus pogen ze het via spaarrente tegen 0 houden, hun "normale" 2% prijsstijgingen van productiemiddelen, en frontrunnen in speculatieve (opslag van waarde) markten. En loonsverhogingen bij de productie tegenhouden door het daarmee ongekoppelde geldvolume ipv rentes/indexen te manipuleren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
150 miljoen tot 3 miljard virusdeeltjes in een glas zeewater. 380.000 miljard virussen in een menselijk lichaam ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 december 2020 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar kan ik best inkomen dat je nattigheid voelde. ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() door de zever van de kwakzalvers he
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens pierre capel komt die 3de golf dus in februari, dat lijkt me inderdaad een goeie schatting. In januari verwacht ik een verdere stagnering in plaats van opstoot door de kerstdagen.
Meer en meer mensen geraken ook immuun door besmetting, dat zal de pieken verder afzwakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |