Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2020, 10:15   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Tussen haakjes, u zegt altijd dat al wat u zegt gemakkelijk te controleren is, maar ik heb toch ook al medische artikels gezien waar een jargon gebruikt wordt waar ik gaan jota van versta. Jij met uw medische opleiding zult dat wellicht wel verstaan. Maar ik heb sterk mijn twijfels over de meesten hier.
Men moet maar een paar dingen zien, zoals de jaarlijkse sterfte in een bevolking, de leeftijdsverdeling van de corona doden, de IFR, en dergelijke meer he. Daar is niet veel "medisch" aan.

Citaat:
U avatar, wie is dat ?
Dr. Strangelove.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 10:18   #302
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is niet wat ik beweer. Ik beweer dat men hen DIT JAAR voor een stuk heeft afgepakt. Niet biologisch, maar wel in hun levensplezier, in de kwaliteit van hun levensjaar. Zoals men ook levensjaren afneemt van een gevangene. Niet biologisch, maar wel "als mens".
Dan vergelijkt ge appelen met peren.
Levensplezier jaren met echte levensjaren van ouderen die ogenschijnlijk door sommigen hier sowieso geen plezier meer hebben.
Dat u tracht de levenskwaliteit mee in rekening te brengen begrijp ik, maar dat is toch een moeilijke om mathematisch mee in rekening te gaan brengen.
De kwaliteit van een levensjaar voor een 30 jarige is beter dan de kwaliteit van een levensjaar van een 80 iger. Hoewel dat bvb mijn ouders zijn 75, die genieten volop van hun leven op rust. Om het anders te stellen, als ik op 65 op pensioen ga, ervan uitgaande dat ik dan nog gezond ben, gemiddeld gezien niet overdreven, dan is volgens mij mijn levenskwaliteit als 65 jarige beter dan als 64 jarige , omdat ik als 64 jarige nog moest gaan werken.
Degenen die nu 65 zijn en in lockdown gaan, hun levenskwaliteit is ook minder dan zou moeten zijn. Ze kunnen bvb niet gaan overwinteren in Benidorm.
Levenskwaliteit is nogal subjectief. Wat is de levenskwaliteit van een persoon met syndroom van down ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 december 2020 om 10:22.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 10:21   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Levensplezier jaren met echte levensjaren van ouderen die ogenschijnlijk door sommigen hier sowieso geen plezier meer hebben.
Dat u tracht de levenskwaliteit mee in rekening te brengen begrijp ik, maar dat is toch een moeilijke om mathematisch mee in rekening te gaan brengen.
Nee, helemaal niet. Ik beweer dat al die ouderen 100% plezierig leven zullen hebben zoals een 25-jarige. En dan nog kom je er niet.

Ik zeg U dat als al die vermeden corona doden elk nog 10 jaar gaan leven als een 25-jarige, je nog altijd 10 keer minder levensjaren vol vreugde hebt bekomen, dan door 3 miljoen vreugdevolle jaren van gans de bevolking kapot te maken zoals we gedaan hebben.

Citaat:
De kwaliteit van een levensjaar voor een 30 jarige is beter dan de kwaliteit van een levensjaar van een 80 iger.
Juist, maar dat maakt het nog erger.

Ik had mijn post nog geedit, kijk naar de keuze die je zou maken:

1) 2020 "normaal" leven en geen maatregelen OF

2) tegen dat je 87 bent en zou dood gaan, nog 4 extra maanden mogen leven van de goede fee.

Wat kies je ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 10:22.
Oud 26 december 2020, 10:36   #304
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, helemaal niet. Ik beweer dat al die ouderen 100% plezierig leven zullen hebben zoals een 25-jarige. En dan nog kom je er niet.

Ik zeg U dat als al die vermeden corona doden elk nog 10 jaar gaan leven als een 25-jarige, je nog altijd 10 keer minder levensjaren vol vreugde hebt bekomen, dan door 3 miljoen vreugdevolle jaren van gans de bevolking kapot te maken zoals we gedaan hebben.

Juist, maar dat maakt het nog erger.

Ik had mijn post nog geedit, kijk naar de keuze die je zou maken:

1) 2020 "normaal" leven en geen maatregelen OF

2) tegen dat je 87 bent en zou dood gaan, nog 4 extra maanden mogen leven van de goede fee.

Wat kies je ?
Dat is een evidente keuze lijkt me dus 1.
Maar hoe berekent u het verschil tussen
1) 2020 "normaal" leven en geen maatregelen
2) 2020 "abnormaal" leven en met maatregelen
Wat is 1-2 maw. Dat is volgens mij subjectief.
De hele toestand duurt nu een jaar dus je zou kunnen stellen dat bvb voor mijn zoon die wel degelijk zijn leven geimpacteerd ziet door corona een jaar kwijt is.
Ik ga daar voor een stukje in mee, maar mijn punt is dat je niet kan aantonen dat mijn zoon minder lang gaat leven dus verliest hij niks in echte levensjaren.
Maar zijn studie wordt beïnvloed, die online lessen trekken op niks, hij zal misschien zijn jaar moeten overdoen. Dus dat hij iets verliest is overduidelijk, maar hij verliest geen levensjaar, maar een soort levensjaar met een kwaliteitsfactor. De argumentatie van het effect op zijn studie vind ik zeer relevant, dat hij naar minder feestjes kan gaan, vind ik al een stuk minder relevant.
Ik hoop dat u begrijpt dat ik kritisch probeer te zijn, en toch wil luisteren naar uw standpunten en hoe die opgebouwd zijn.

Uw vergelijking met een gevange vind ik dus wel een goede.
Een gevangene kan je stellen dat zijn levenskwaliteit 2% is of nagenoeg 0 dus. Dus een gevangenisjaar is inderdaad een verloren levensjaar.
Als hij gefoltert wordt kan het zelfs meer zijn, dat wil dan zeggen dat zijn gezondheid ernstige schade heeft opgelopen in den bak.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 december 2020 om 10:40.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 10:47   #305
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ach, dan zou er een corona probleem zijn bij de 100-jarigen, nu is het een 80-jarigen probleem.
Daar heb je zeker een punt. Verschil is dat ik niet bang ben voor de dood. Terzijde: In tegenstelling tot mijn oma die bijna 100 geworden is en de godsgandse dag het over het hiernamaals had. Ze geloofde nog echt in de hel.

Ik stel 5 eisen aan mijn oude dag.

1. Ik mag niet straatarm zijn 2.Ik mag geen last zijn voor mijn kinderen. 3.Het leven moet in mijn optiek nut hebben. 4 Mijn zintuigen moeten goed kunnen functioneren, uitgezonderd smaakpupillen. 5. De Islam mag geen wereldoverheersende godsdienst (nr1) zijn.

Zoniet zelfdodingspilleke innemen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 december 2020 om 10:56.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 11:03   #306
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vier dat volgend jaar. Geen man overboord.
Dat is een goeie.

Probleem is alleen, dat die zaken niet in 2021 geen plaats hebben, maar plaats hadden in 2020.
Dat iedereen volgend jaar een jaar ouder is.
Dat zij die nu afgestudeerd zijn dan al werk hebben.
Dat volgend jaar misschien al een deel van de familie er niet meer is, ik ben immers één van de jongste uit een gezin van 9.
Mijn oudste schoonbroer is 81 jaar oud.
En heeft zijn jongste 2 kleinkinderen enkel gezien van op een afstand.

In mei 2021 word de jongste van die 2 al 1 jaar.
Hij samen met mijn 70 jarige zuster zijn dus het babyjaar van hun kleinkinderen kwijt.
Maar geen man overboord, ze zullen dat volgend jaar wel overdoen.
We duwen die kinderen gewoon terug in de moeders en laten hen nog een jaartje zwanger zijn.

Ik zelf heb dit jaar 3 weken in het ziekenhuis gelegen, zonder bezoek te mogen ontvangen.
Maar geen man overboord, we zullen dat volgend jaar wel over doen.
Ik zal wel wachten met die maagzweren te laten behandelen en een jaartje met verstoppingen en bloedingen blijven rondlopen.

Ook de begravenis van mijn buurvrouw zullen we volgend jaar wel overdoen.
We kunnen dan misschien ook het afscheid nemen van haar door haar zoon overdoen.

Kunnen dat dan zo regelen dat tegelijk ook de kinderen van mijn vriendin afscheid nemen van hun vader die op 28 november 2020 is gestorven aan kanker op 58 jarige leeftijd.
We blazen daar terug nieuw leven in en laten hem heel dat proces opnieuw doorlopen, zodat haar kinderen op een deftige manier afscheid kunnen nemen en het verlies van hun vader deftig kunnen plaatsen en verwerken.

Nee, spijtig genoeg kan dat alemaal niet overgedaan worden.
Dat is allemaal weg.
Die baby's zijn kleuters geworden, die doden zijn al begraven, die opperaties zijn al uitgevoerd, die huwelijken hebben al plaats gehad.

De aangebrachte schade is er en geen van die zaken kan overgedaan worden.
Die kinderen hebben alleen het verlies van een ouder moeten verwerken.
Die baby's zijn peuters moeten worden, zonder hun grootouders te kennen.
Die huwelijken hebben plaats gehad zonder de aanwezigheid van de familie.
Ik heb 3 weken alleen in het ziekenhuis gelegen zonder bezoek te mogen ontvangen.
Kerst 2020 was voor meer dan 100 000 Belgen de laatste kerst van hun leven, zij kunnen die volgend jaar niet overdoen, maar ze hebben die wel in eenzaamheid ver weg van hun familie mogen doorbrengen.
Meer dan 374 000 kleuters mogen hun eerste nieuwjaarsbrief niet voorlezen en persoonlijk afgeven aan hun grootouders en/of overgrootouders, maar geen man overboord ze doen dat volgend jaar wel over, onder voorbehoud natuurlijk dat die grootouders en/of overgrootouders niet tot de +100 000 Belgen behoren die nieuwjaar 2022 niet meer zullen meemaken.

Niets gekker dan de +44 jarigen.
Steen en been staan klagen dat hun jaar dienstplicht een verloren jaar was, maar nu staan zeveren dat de jongeren niet mogen klagen over het verloren jaar in hun leven.
Dat terwijl die +44 jarigen tijdens hun dienstplicht wel samen met hun ouders en grotouders kerst mogen vieren.
Dat terwijl die +44 jarigen wel naar begravenissen en huwelijke mochten.
Dat terwijl die +44 jarigen wel op café en naar feestjes mochten.
Dat terwijl die +44 jarigen wel mochten gaan winkelen.
Dat terwijl die +44 jarigen wel mochten reizen.
Dat terwijl die +44 jarigen wel bij hun vrienden en familie in het ziekenhuis op bezoek mochten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 11:22   #307
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niets gekker dan de +44 jarigen.
Steen en been staan klagen dat hun jaar dienstplicht een verloren jaar was, maar nu staan zeveren dat de jongeren niet mogen klagen over het verloren jaar in hun leven.
Dat terwijl die +44 jarigen tijdens hun dienstplicht wel samen met hun ouders en grotouders kerst mogen vieren.
Dat terwijl die +44 jarigen wel naar begravenissen en huwelijke mochten.
Dat terwijl die +44 jarigen wel op café en naar feestjes mochten.
Dat terwijl die +44 jarigen wel mochten gaan winkelen.
Dat terwijl die +44 jarigen wel mochten reizen.
Dat terwijl die +44 jarigen wel bij hun vrienden en familie in het ziekenhuis op bezoek mochten.
Je hebt het hier dan wel over wat ze noemden een dienstplichtige met een piston genre Elvis Presley die in Peutie was gekazerneerd en daar wat op een bureau met elastiekjes mocht liggen schieten.

De dienstplichtige in Duitsland Arolsen kon ongeveer om de 6 weken naar huis voor enkele dagen als hij dan toevallig niet van wacht moest zijn of een banale straf aan zijn been had of moest deelnemen aan oefeningen.

Ik weet niet of dat huwelijken en begrafenissen werden afgestemd op een milicien zijn verlof dat er misschien toch niet kwam.
Ik weet niet of dat zieken op bestelling in het ziekenhuis gingen liggen wachtend tot wanneer de dienstplichtige paar dagen naar huis kon.
Ik heb geen weet van miliciens die destijds tijdens hun legerdienst gingen reizen of je moet de reis met de boemeltrein van en naar de Duitse bossen zien als een reis.
En ja je kon gaan winkelen in de militaire BSD winkels ( wel aan interessante prijzen)
Kerst vieren thuis was mogelijk als je niet van wacht was en toelating ( de befaamde verlofkaart) had om naar huis te gaan.

Ik spreek hier wel over legerdiensten van voor 1980.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2020 om 11:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 11:23   #308
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar die mensen gaan daardoor niet minder lang leven. Die redenering houdt geen steek, of alleszins er scheelt iets mee.
En ik zeg dat als tegenstander van de maatregelen. Maar mijn tegenstand is gewoon omdat ik vind dat de maatregelen disproportioneel vind.
De impact op de economie en de psychische effecten zijn nefast. Of je dat met levensjaren kan aantonen betwijfel ik voorlopig nog tenzij patrick mij een deftige uitleg kan geven waar ik iets verkeerd begrepen heb.
https://www.bedrock.nl/gevolgen-stress/

https://www.uza.be/chronische-stress-niet-onschuldig

https://www.psycholoognajla.nl/blog/...ss-op-lichaam/

https://www.ntvg.nl/artikelen/onverw...senen/volledig

De door de maatregelen veroorzaakte stress minder de levenskwaliteit, de natuurlijke weerstand, de levensverwachtingen.

Dus jawel, die mensen gaan weldegelijk minder lang leven.
Stress en depressie zijn vaak de onderliggende oorzaak van veel vervroegde overlijdens.
Ze zijn zelfs een zeer voorkomende oorzaak van plotse onverwachte en niet verklaarbare overlijdens bij jongeren.
Oud 26 december 2020, 11:35   #309
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je hebt het hier dan wel over wat ze noemden een dienstplichtige met een piston genre Elvis Presley die in Peutie was gekazerneerd en daar wat op een bureau met elastiekjes lag te schieten.

De dienstplichtige in Duitsland Arolsen kon ongeveer om de 6 weken naar huis voor enkele dagen als hij dan toevallig niet van wacht moest zijn of een banale straf aan zijn been had.

Ik weet niet of dat huwelijken en begrafenissen werden afgestemd op een milicien zijn verlof dat er misschien toch niet kwam.
Ik weet niet of dat zieken op bestelling in het ziekenhuis gingen liggen wachtend tot wanneer de dienstplichtige paar dagen naar huis kon.
Ik heb geen weet van miliciens die destijds tijdens hun legerdienst gingen reizen of je moet de reis met de boemeltrein van en naar de Duitse bossen zien als een reis.
En ja je kon gaan winkelen in de militaire BSD winkels ( wel aan interessante prijzen)
Kerst vieren thuis was mogelijk als je niet van wacht was of geen toelating ( de befaamde verlofkaart) had om naar huis te gaan.

Ik spreek hier wel over legerdiensten van voor 1980.
Ik heb zelf 6 maanden ondersteuning gedaan bij de 1ste jagers te paard van 3 december 1979 tot 2 mei 1980.
Op kerst 1979 en nieuwjaar 1980 waren er wel geteld 4 peletons van de 4 companies in de kazerne.

Dus doe nog eens een poging om te verkondigen dat een dienstplichtige in Duitsland maar om de 6 weken naar huis mocht.
Oud 26 december 2020, 12:35   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je geeft zelf aan dat volgens jou ook, veruit de meeste mensen GEEN maatregelen verkiezen boven "4 maanden leven". Wat dus wel degelijk aangeeft dat het gemaatregel erger was dan een derde van een levensjaar kwijt zijn.

Meer moet dat niet zijn, he.
Oud 26 december 2020, 12:37   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga daar voor een stukje in mee, maar mijn punt is dat je niet kan aantonen dat mijn zoon minder lang gaat leven dus verliest hij niks in echte levensjaren.
Wat ik hier zit uit te leggen is dat die echte biologische jaren van geen tel zijn. Wat van tel is, zijn de "beleefde levensjaren", en daar is wel degelijk irreversiebel een derde van een jaar omzeep geholpen. Voorgoed, want voorbij.

Het biologisch leven heeft geen waarde na uw voortplantingsperiode. Het is het "belevende leven" dat telt. De bovenstaande keuze geeft dat aan.

Puur biologisch gezien is er geen enkele reden om gepensioneerden in leven te houden, op maatschappelijk vlak. Dus "langer biologisch leven voor gepensioneerden" heeft totaal maatschappelijk geen belang he, je moet het op het vlak van de beleving zoeken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2020 om 12:47.
Oud 26 december 2020, 13:39   #312
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf 6 maanden ondersteuning gedaan bij de 1ste jagers te paard van 3 december 1979 tot 2 mei 1980.
Op kerst 1979 en nieuwjaar 1980 waren er wel geteld 4 peletons van de 4 companies in de kazerne.

Dus doe nog eens een poging om te verkondigen dat een dienstplichtige in Duitsland maar om de 6 weken naar huis mocht.
Dus jij kwam ieder weekend van Arolsen naar huis ? Dat was dan vooral om op de trein te zitten ? De vrijdagavondvertrekken om de zondagavond weer binnen te zijn

Ik spreek U van 1975 en blijkbaar was ik niet alleen. Wij spaarden ons verlof op opdat het anders niet de moeite was.

https://forum.belgiumdigital.com/arc.../t-423065.html

Binnen 1 februari 1972 Turnhout. 26 maart 1972 den trein op naar Werl 14A als agregaat operateur ('t wist toen zelfs nog niet wat een agregaat was - bij nader inzien was dat voor mij in 't vlaams ne groep -).
Honest Jhon raket(jes) zien afschieten...(lelijk om zeggen maar dat was wel mooi om zien, geluid, vuur, je voelt de sterkte van dat ding..)
3 maand daar zonder één dag verlof..

3 maand Lombardsijde, en 9 maand Essento ( duitsland) bij de Hawk's)) Luchtafweergeschut, een verloren jaar.
Behalve het verloren jaar , ook nog het onozelste, minst geleerd, telkens 6 weken van huis, .... kan nog uren doorgaan, en dat is 41 jaar geleden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2020 om 13:42.
Oud 26 december 2020, 14:35   #313
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dus zegt ge tegen uw vader en moeder, het wordt tijd dat ge crepeert smeerlappen want ge kost alleen maar geld aan de maatschappij.
Een aantal maanden geleden heb je zelf zulke dingen verwoord, dat je niet wou leven als je niet meer economisch 'rendabel' zou zijn etc.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 10:05   #314
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jij kwam ieder weekend van Arolsen naar huis ? Dat was dan vooral om op de trein te zitten ? De vrijdagavondvertrekken om de zondagavond weer binnen te zijn

Ik spreek U van 1975 en blijkbaar was ik niet alleen. Wij spaarden ons verlof op opdat het anders niet de moeite was.

https://forum.belgiumdigital.com/arc.../t-423065.html

Binnen 1 februari 1972 Turnhout. 26 maart 1972 den trein op naar Werl 14A als agregaat operateur ('t wist toen zelfs nog niet wat een agregaat was - bij nader inzien was dat voor mij in 't vlaams ne groep -).
Honest Jhon raket(jes) zien afschieten...(lelijk om zeggen maar dat was wel mooi om zien, geluid, vuur, je voelt de sterkte van dat ding..)
3 maand daar zonder één dag verlof..

3 maand Lombardsijde, en 9 maand Essento ( duitsland) bij de Hawk's)) Luchtafweergeschut, een verloren jaar.
Behalve het verloren jaar , ook nog het onozelste, minst geleerd, telkens 6 weken van huis, .... kan nog uren doorgaan, en dat is 41 jaar geleden
Ja, en het enige dat ze geleerd hebben is zuipen in de kantiene.
Dus laat maar.
Ze moesten jullie allemaal voor 6 maanden op schepen ten anker voor de reden van Oostende steken.
Of jullie je ergens in Centra Afrika enkele weken op overleving sturen.

En ja, ik kwam elke weekend naar huis.
Elke vrijdag reed ik eerst met een MAN vol dienstplichtigen naar de stations en dan naar mijn thuiskazerne.
Enkel de feestdagen ging ik niet naar huis, want dan nam ik de wachtdiensten van dienstplichtigen over.
Samen met enkele andere tijdelijke beroepsvrijwilligers, zodat de dienstplichtiigen de feestdagen bij hun familie konden doorbrengen.
Oud 27 december 2020, 10:15   #315
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een aantal maanden geleden heb je zelf zulke dingen verwoord, dat je niet wou leven als je niet meer economisch 'rendabel' zou zijn etc.
Tot hiertoe ben ik nog altijd economisch rendabel en van tamelijk goede gezondheid. Het probleem nu is dat mijn werk zich ook in Azië afspeelt en dat ik door de corana situatie beperkt ben
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 10:18   #316
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tot hiertoe ben ik nog altijd economisch rendabel en van tamelijk goede gezondheid. Het probleem nu is dat mijn werk zich ook in Azië afspeelt en dat ik door de corana situatie beperkt ben
Ik zeg niet dat je waardeloos wordt als je dat niet meer bent. Ik merk alleen op dat je in dat citaat een manier van denken afwijst die je eerder zelf bevestigde. (Dat staat overigens allemaal nog los van de corona-crisis, want ook voor ouderen is de huidige aanpak niet de beste.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 december 2020 om 10:21.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 10:26   #317
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ja, ik kwam elke weekend naar huis.
Om te beginnen was je blijkbaar geen dienstplichtige maar BV ....dus ook een inkomen. Dat is al een eerste klein verschil.

Brussel Arolsen is 400 km ......heen en terug 800 en dat met de DVT trein

Ik weet niet of ik ooit 1 dienstplichtige heb gekend die dat ieder weekend zou hebben gedaan of het zou een halve gare moeten zijn geweest.

In 1975 hadden dienstplichtigen zelden een goede nieuwe auto en al zeker geen Golf GTI. En in de wintermaanden was het zelfs met een nieuwe (toenmalige) auto geen sinecure.

DVT: Duitse Verlofgangers Trein. Trein die reed tussen Brussel en de garnizoenen in Duitsland. Vertrok bvb vanuit Siegen naar Brussel rond 03 uur ’s nachts en deed al de garnizoenen aan die langs die lijn gelegen waren.

PS : Van dat zuipen klopt. Was heel leuk hoor zo in een kale saaie kantine met twee soorten flut bier en cola. En lekkere vrouwen dat daar rondliepen niet te geloven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2020 om 10:42.
Oud 27 december 2020, 10:34   #318
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De hele toestand duurt nu een jaar dus je zou kunnen stellen dat bvb voor mijn zoon die wel degelijk zijn leven geimpacteerd ziet door corona een jaar kwijt is.

Maar zijn studie wordt beïnvloed, die online lessen trekken op niks, hij zal misschien zijn jaar moeten overdoen. Dus dat hij iets verliest is overduidelijk, maar hij verliest geen levensjaar, maar een soort levensjaar met een kwaliteitsfactor. De argumentatie van het effect op zijn studie vind ik zeer relevant, dat hij naar minder feestjes kan gaan, vind ik al een stuk minder relevant.
Ik hoop dat u begrijpt dat ik kritisch probeer te zijn, en toch wil luisteren naar uw standpunten en hoe die opgebouwd zijn.

Uw vergelijking met een gevange vind ik dus wel een goede.
Een gevangene kan je stellen dat zijn levenskwaliteit 2% is of nagenoeg 0 dus. Dus een gevangenisjaar is inderdaad een verloren levensjaar.
Als hij gefoltert wordt kan het zelfs meer zijn, dat wil dan zeggen dat zijn gezondheid ernstige schade heeft opgelopen in den bak.
Dit kan voor jou zoon kloppen maar je onderschat de impact denk ik, ze zeggen nu letterlijk dat jongeren geen nieuwe relaties meer mogen maken, geen nieuwe vrienden maken en de banden die ze hebben mogen ze niet in den lijve onderhouden. Tinder en Zoom is geen vervanging daarvoor.

Een heel pak stopt de school volledig, dat is een impact die levenslang zal gevoeld worden, niet enkel dit jaar. Mentale problemen die in deze stoofpot naar boven komen gaan ook levenslang meespelen, de economische impact zal decennia z'n gevolgen hebben.

Dit is niet zomaar een jaartje en die farma specialisten lappen er even graag nog enkele jaren bij, we zitten op een hallucinant niveau van zelfdistructie. Zoiets extreem had ik nooit verwacht.

In het werkplan van Bill Gates in 2015 sprak hij van 4 tot 6 weken om de hospitaals in orde te krijgen, dat zou nog te verdedigen zijn. Wat we nu zien is massahysterie en politiekers die niets durven doen behalve de farma industrie napraten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 10:55   #319
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik hier zit uit te leggen is dat die echte biologische jaren van geen tel zijn. Wat van tel is, zijn de "beleefde levensjaren", en daar is wel degelijk irreversiebel een derde van een jaar omzeep geholpen. Voorgoed, want voorbij.

Het biologisch leven heeft geen waarde na uw voortplantingsperiode. Het is het "belevende leven" dat telt. De bovenstaande keuze geeft dat aan.

Puur biologisch gezien is er geen enkele reden om gepensioneerden in leven te houden, op maatschappelijk vlak. Dus "langer biologisch leven voor gepensioneerden" heeft totaal maatschappelijk geen belang he, je moet het op het vlak van de beleving zoeken.
Ik wil toch een uitzondering maken voor gepensioneerden wiens pensioenperiode wordt betaald met geld dat ze verdienden door prestatie en spaarden (incluis de afpakkerij wij sparen in uw plaats van de Nazi's).
Maatschappij is samenleven. De belangrijkste reden voor samenleven is welvaartsvoordeel dat samenwerken oplevert. Samenwerken is ruilen. Dat in leven houden is in die optiek en onder die voorwaarden het laten beeindigen van een ruilproces. Wat dan te beschouwen is als een eigendomsrecht.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 11:17   #320
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit kan voor jou zoon kloppen maar je onderschat de impact denk ik, ze zeggen nu letterlijk dat jongeren geen nieuwe relaties meer mogen maken, geen nieuwe vrienden maken en de banden die ze hebben mogen ze niet in den lijve onderhouden. Tinder en Zoom is geen vervanging daarvoor.

Een heel pak stopt de school volledig, dat is een impact die levenslang zal gevoeld worden, niet enkel dit jaar. Mentale problemen die in deze stoofpot naar boven komen gaan ook levenslang meespelen, de economische impact zal decennia z'n gevolgen hebben.

Dit is niet zomaar een jaartje en die farma specialisten lappen er even graag nog enkele jaren bij, we zitten op een hallucinant niveau van zelfdistructie.
Inderdaad en tel er gerust nog minstens een jaartje van 't zelfde bij...

Want eentje is geentje.. ho ho ho..

En maar klappen in de handjes...

We zullen maar beter niet de voordelen van de maatregelen oplijsten tegenover de nadelen ervan... Laat mensen maar in de waan dat afgelopen jaar verwaarloosbaar is.. geef de jeugd wat anti-depressiva en 't probleem raakt vanzelf opgelost.

Knap, trouwens, dat zoveel intelligente mensen gewoonweg niet nagedacht hebben over de gevolgen van hun beslissingen. Anderzijds is het ook verkeerd van 't volk te denken dat ze -naast opbrengst genereren- nog andere waardes zouden hebben, dus waarmee zou het Gezag dan rekening moeten houden? Onze emoties??? Hahaha.

Citaat:
Zoiets extreem had ik nooit verwacht. (...)
Dan had je maar een alu-hoedje moeten dragen...
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be