Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2020, 13:01   #381
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OORLOG: dát is de hel !
Nee, eigenlijk niet.
Veldslagen kunnen een hel zijn, maar zelfs dat is geen vaststaand feit.
En zeker niet voor iedereen een hel.
Tijdens gevechten in een oorlog weet je dat de kans op sterven heel groot is.
Tijdens WWII was de gemiddelde kans op overleven voor de gevechtsmilitair 90%.
Zelfs in de periode 6 juni tot 20 juni 1944 stierven slechts +/-360 000 militairen en burgers in Frankrijk tengevolgen van de gevechten, terwijl er meer dan 36 000 000 mensen aanwezig waren in de gevechtsgebieden.
Een sterftecijfer dat dus onder de 1% ligt.
Daarnaast zijn het slechts enkele gebieden geweest waar de gevechten langer dan een week duurder.
En tijdens een bezetting word het sociale en economische leven niet lam gelegd.
De bewegingsbeperkingen die tijdens een bezetting worden opgelegd liggen ook veel lager dan de huidige bewegingsbeperkingen.
Een tweede feit dat van een oorlog een minder grote hel maakt dan de huidige lockdown, is het feit dat men tijdens een oorlog tegen een zichbare vijand vecht en de gevolgen bij het niet naleven van de opgelegde regels voor iedereen gelijk zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:36   #382
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier wordt toch letterlijk gezegd dat we in oorlog zijn.

"Experts pleiten voor versnelde vaccinatiecampagne om Britse coronavariant te counteren: “De vijand staat voor de deur, het is oorlog”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201228_92845059
Ik dacht dat je een grap maakte. 'Forumhumor'. Maar het staat er echt!

Niet te geloven.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:41   #383
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toegangsrechten ?
En wat nog allemaal ?
Ik geloof niet echt in die toegangsrechten op basis van vaccinatie, tenzij er een verplichting zou zijn van overheidswege.
En volgens mij zit de handel, de commerce daar niet bepaald op te wachten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:49   #384
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Jaja, die vervelende bejaarden nietwaar...
Met welk recht leven die zo lang zeg!? En dan ons, de jongeren, voor de voeten lopen en, erger nog, het ons niet gunnen dat we ongeremd feesten! Verdwijnen moeten ze die onnuttige ouwe zakken, wat denken die wel!!!”
Dat is overdreven. Die ouderen mogen proberen te overleven voor zover ze kunnen, en als ze wat zouden nadenken zouden ze dat kunnen. Zij moeten niet speciaal uitgeroeid worden. Ze hebben recht om proberen te overleven, zoals iedereen. Daarentegen, ze moeten anderen hun leven niet willen opeisen, want zij eisen van anderen als idiote opoffering wat ze zelf nooit hebben opgegeven.

Heb jij je aan de lockdown gehouden in 1968 toen ouderen wel als vliegen vielen en jij jong was ? Heb jij daar destijds voor opgeroepen ? Nee he. Toen ging jij je jonge leven leven, zoals jij nu wil dat jongeren dat niet doen om voor totaal idiote redenen zogezegd jouw hachje te redden, terwijl daar niet eens enig verband tussen is.

Ik zou eigenlijk als oude mens die mijn leven al grotendeels gehad heeft, niks willen eisen van de opvolgers waarvoor je uiteindelijk biologisch geleefd hebt. Het is onvoorstelbaar om als "oudere" de jeugd willen te belemmeren voor de illusie van uw eigen onsterfelijkheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 13:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:51   #385
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
niet als ge die wint
In een oorlog zijn geen winnaars alleen verliezers.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 13:53   #386
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik geloof niet echt in die toegangsrechten op basis van vaccinatie, tenzij er een verplichting zou zijn van overheidswege.
En volgens mij zit de handel, de commerce daar niet bepaald op te wachten.

Gans dit circus is een verplichting van overheidswege he. Denk jij dat cafe's U uit eigen initiatief hebben buitengegooid ?

Het "als ge niet gevaccineerd zijt komt ge niet binnen" is een idiotie die enkel maar door een waanzinnige overheid kan (en dus zal) bedacht worden. Het is totaal idioot in de praktijk, want uw gevaccineerdheid status heeft geen enkele invloed op niks. Wat telt is uw status van immunisering, niet of men daartoe een vaccinatie poging heeft ondernomen of niet.

Iemand die gevaccineerd is, maar het vaccin heeft niet gewerkt, is equivalent qua risico aan iemand die niet gevaccineerd werd en die niet ziek is geweest he.

En uiteraard is het zo dat je immunisatie kan hebben die U beschermt tegen ziek worden, en een *hogere vorm* van immunisatie die U ook belet van besmettelijk te zijn. Als IEDEREEN ergens dus minstens de immunisatie heeft om niet ziek te worden, dan kan geen enkele van die mensen ziek worden ook al loopt daar een besmettelijke rond. Het zou dus totaal idioot zijn om ergens, onder geimmuniseerden, ook maar de minste zorg te maken over een niet-geimmuniseerde die in uw midden rondloopt: de enige die daar een risico op ziekte oploopt is die niet-geimmuniseerde (of die nu gevaccineerd is of niet).

Met andere woorden, gelijk welk 'verbod' op toegang voor niet-gevaccineerden is enkel maar een drukkingsmiddel om U te pesten als ge niet gevaccineerd zijt, maar heeft daar waar het toegepast wordt, geen enkele sanitaire zin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 13:58.
Oud 28 december 2020, 13:55   #387
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is overdreven. Die ouderen mogen proberen te overleven voor zover ze kunnen, en als ze wat zouden nadenken zouden ze dat kunnen. Zij moeten niet speciaal uitgeroeid worden. Ze hebben recht om proberen te overleven, zoals iedereen. Daarentegen, ze moeten anderen hun leven niet willen opeisen, want zij eisen van anderen als idiote opoffering wat ze zelf nooit hebben opgegeven.

Heb jij je aan de lockdown gehouden in 1968 toen ouderen wel als vliegen vielen en jij jong was ? Heb jij daar destijds voor opgeroepen ? Nee he. Toen ging jij je jonge leven leven, zoals jij nu wil dat jongeren dat niet doen om voor totaal idiote redenen zogezegd jouw hachje te redden, terwijl daar niet eens enig verband tussen is.
En gij ? Ge zijt te oud om u te laten besmetten maar te jong om te sterven.

In er u goed uitpraten ben je onklopbaar.
Oud 28 december 2020, 13:59   #388
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OORLOG: dát is de hel !
Maar niet omwille van de doden, die eigenlijk niet zo heel groot in aantal zijn bij oorlogen, maar wel om de destructurering van de maatschappij dat het met zich meebrengt, en de vrijheidsberovingen die ermee gepaard gaan. Dus ja, wij maken een oorlog mee.
Oud 28 december 2020, 14:02   #389
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier wordt toch letterlijk gezegd dat we in oorlog zijn.

"Experts pleiten voor versnelde vaccinatiecampagne om Britse coronavariant te counteren: “De vijand staat voor de deur, het is oorlog

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201228_92845059

Alleen al daarom zouden die experts op staande voet ontslagen moeten worden.

Maar reeds in maart 2020 had een ontslagronde plaats mogen grijpen, want toen al was er vies volk (zeg maar crapuul) dat met zo'n volslagen van de pot gerukte vergelijking - oorlog - de massa-hysterie tot duizelingwekkende hoogtes opfokte en oppompte.

Zo'n overdrijvingen onthullen - op z'n minst - een stuitend gebrek aan intellectuele hygiëne in hoofde van degene die ermee leurt, indien al niet een volstrekte gewetenloosheid.

Zo iemand dient, tenminste toch tot de broodnodige therapie 'aangeslagen' is, zo ver mogelijk weg te worden gehouden van de mogelijkheid met méér dan enkel de psychiater en het overige hulp, steun en verzorging biedende personeel te communiceren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:03   #390
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En gij ? Ge zijt te oud om u te laten besmetten maar te jong om te sterven.

In er u goed uitpraten ben je onklopbaar.
Nee, ik praat mij nergens uit, ge krijgt geen vat op mij omdat het gewoon coherent is. Ik heb een zeker, niet al te groot, risico aan de leeftijd waar ik ben, als ik besmet ben. Dat maakt dat ik tot op zekere hoogte moeite wil doen om besmetting te vermijden, namelijk die moeite die minder kost, en minder plezier bederft, dan het risico van besmetting + gevolgen. De dingen die niet veel kosten, en kunnen helpen om het risico op besmetting te vermijden, doe ik. De dingen die teveel pret zouden bederven, niet.

Mocht ik 25 jaar zijn, dan zou "4000 Euro" (vooral aan die leeftijd he) meer plezier betekenen dan "snotneus vermijden". Dus zou ik meedoen met zo een campagne. Aan mijn huidige leeftijd is 4000 Euro leuk, maar minder belangrijk, en zou er ook serieuze kans zijn dat ik 2 weken in het ziekenhuis lig aan een zuurstof toevoer. De verhouding "plezier" vs" "risico" is niet meer in dezelfde richting dan.

En weet je wat ? Dat is met alles zo. Als ik met de auto rijd, wil ik proberen om geen ongeval te hebben. Het "veiligste" zou zijn om de auto niet te nemen. Maar dat zou teveel plezier beletten. Daarentegen, het beetje plezier dat ik mij ontneem om niet aan 200 km/u door de stad te vlammen, is te weinig waard om dat risico voor te nemen. Daar ook ga ik doen wat mijn plezier niet teveel bederft, maar wel de kleine pretjes met groot risico opzij laten. Elke normale mens doet dat. Elk dier doet dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 14:05.
Oud 28 december 2020, 14:03   #391
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Alleen al daarom zouden die experts op staande voet ontslagen moeten worden.

Maar reeds in maart 2020 had een ontslagronde plaats mogen grijpen, want toen al was er vies volk (zeg maar crapuul) dat met zo'n volslagen van de pot gerukte vergelijking - oorlog - de massa-hysterie tot duizelingwekkende hoogtes opfokte en oppompte.

Zo'n overdrijvingen onthullen - op z'n minst - een stuitend gebrek aan intellectuele hygiëne in hoofde van degene die ermee leurt, indien al niet een volstrekte gewetenloosheid.

Zo iemand dient, tenminste toch tot de broodnodige therapie 'aangeslagen' is, zo ver mogelijk weg te worden gehouden van de mogelijkheid met méér dan enkel de psychiater en het overige hulp, steun en verzorging biedende personeel te communiceren.
Amen.
Oud 28 december 2020, 14:04   #392
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niet omwille van de doden, die eigenlijk niet zo heel groot in aantal zijn bij oorlogen, maar wel om de destructurering van de maatschappij dat het met zich meebrengt, en de vrijheidsberovingen die ermee gepaard gaan. Dus ja, wij maken een oorlog mee.

... maar niet tegen een virus.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:06   #393
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
... maar niet tegen een virus.
Absoluut. Wij maken een oorlog mee zoals oorlogen altijd zijn: staatsspielerei. Pure uitvinding van staten. Deze keer niet tegen elkaar, maar toch oorlog. Vrijheidsberoving, ontbering, destructurering,.... kortom, oorlog. Oorlog heeft niks met "doden" te maken. Wel met "dwingelandij".

Oorlog tegen een virus is trouwens idioot: dat is een natuurverschijnsel. Je kan evengoed oorlog gaan voeren tegen de zwaartekracht of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 14:08.
Oud 28 december 2020, 14:13   #394
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou eigenlijk als oude mens die mijn leven al grotendeels gehad heeft, niks willen eisen van de opvolgers waarvoor je uiteindelijk biologisch geleefd hebt. Het is onvoorstelbaar om als "oudere" de jeugd willen te belemmeren voor de illusie van uw eigen onsterfelijkheid.
In 1968 waren wij geen zulke verrekte jonge egoïsten als ettelijke exemplaren op dit forum. Bovendien zijn het niet de bejaarden die de beperkende maatregelen hebben uitgevaardigd maar de federale regering. Of moet ik nu veronderstellen dat in uw ogen de federale regering uitsluitend is samengesteld uit “bejaarden”? Die indruk heb ik bepaald niet. Mocht de regering uitsluitend zijn samengesteld met mensen die getuigen van de extremistische opvattingen die we terugvinden bij u en uw fellow travellers dan zouden niet enkel de ouderen maar gans de samenleving zeer droevige tijden tegemoet gaan.
Gelukkig hebt u het niet voor het zeggen. Intelligentie en wijsheid zijn geen synoniemen Doctor Strangelove.
Groeten van een bejaarde (83).
Oud 28 december 2020, 14:15   #395
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een oorlog zijn geen winnaars alleen verliezers.
In oorlogen zijn wel winnaars.
Er zijn er zelfs die rijk worden dankzij oorlogen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:16   #396
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1968 waren wij geen zulke verrekte jonge egoïsten als ettelijke exemplaren op dit forum.
Jij maakte daar toen deel van uit. Heb jij toen geroepen om iedereen op te sluiten, zoals nu, om de ouderen te beschermen ? Er zijn er toen procentgewijs meer gevallen in de wereld, dan vandaag door corona he, maar toen waren mensen niet totaal gek, en gingen de wereld niet opsluiten voor een stevige griep. (je had toch door dat ik het over de Hong Kong griep had he...)

Citaat:
Bovendien zijn het niet de bejaarden die de beperkende maatregelen hebben uitgevaardigd maar de federale regering.
Omdat er een enorm draagvlak is bij hun bejaard kiezerspubliek he.

Het is ongelofelijk om die Vlaamsnationalisten nu bezig te zien als juichend achter die Belgische Federale Regering en er zich achter te verschuilen als ze met hun Belgisch vlaggetje betrapt werden op juichwerk !

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2020 om 14:17.
Oud 28 december 2020, 14:21   #397
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1968 waren wij geen zulke verrekte jonge egoïsten als ettelijke exemplaren op dit forum. Bovendien zijn het niet de bejaarden die de beperkende maatregelen hebben uitgevaardigd maar de federale regering. Of moet ik nu veronderstellen dat in uw ogen de federale regering uitsluitend is samengesteld uit “bejaarden”? Die indruk heb ik bepaald niet. Mocht de regering uitsluitend zijn samengesteld met mensen die getuigen van de extremistische opvattingen die we terugvinden bij u en uw fellow travellers dan zouden niet enkel de ouderen maar gans de samenleving zeer droevige tijden tegemoet gaan.
Gelukkig hebt u het niet voor het zeggen. Intelligentie en wijsheid zijn geen synoniemen Doctor Strangelove.
Groeten van een bejaarde (83).
Het egoïsme komt nochtans vooral van de ouderen hoor. Het zijn zij die het als vanzelfsprekend vinden dat jongeren jaren van hun leven opofferen voor een ziekte die hen niet treft.

Het feit dat ze allemaal zo vanzelfsprekend vinden dat onze maatschappij half wordt stilgelegd, dat is het werkelijke egoïsme.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:22   #398
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. Wij maken een oorlog mee zoals oorlogen altijd zijn: staatsspielerei. Pure uitvinding van staten. Deze keer niet tegen elkaar, maar toch oorlog. Vrijheidsberoving, ontbering, destructurering,.... kortom, oorlog. Oorlog heeft niks met "doden" te maken. Wel met "dwingelandij".

Oorlog tegen een virus is trouwens idioot: dat is een natuurverschijnsel. Je kan evengoed oorlog gaan voeren tegen de zwaartekracht of zo.
Voor vele van die zogezegd actieven heeft deze oorlog een heel groot voordeel. Ze moeten niet meer werken maar worden blijkbaar goed doorbetaald.

Zou het kunnen dat deze oorlog aan jou goed uitkomt ? Niks mis mee je kunt er maar van genieten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 14:23.
Oud 28 december 2020, 14:24   #399
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het egoïsme komt nochtans vooral van de ouderen hoor. Het zijn zij die het als vanzelfsprekend vinden dat jongeren jaren van hun leven opofferen voor een ziekte die hen niet treft.

Het feit dat ze allemaal zo vanzelfsprekend vinden dat onze maatschappij half wordt stilgelegd, dat is het werkelijke egoïsme.
Oesje nu zijn maanden al jaren

Oude mensen beslissen daar weinig over ......of het moet zijn dat u onze eerste minister en mensen als S Van Gucht en E Vlieghe ook al oude zakken noemt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 14:26.
Oud 28 december 2020, 14:26   #400
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oesje nu zijn maanden al jaren
Het zijn niet mijn woorden hoor.

Ik heb de laatste weken in de media gelezen dat bijvoorbeeld festivals maar in 2024 terug zullen beginnen. Als het aan mij lag, werden alle maatregelen nu per direct opgeheven.

En de economische schade zal inderdaad nog jaren, mogelijk tientallen jaren, de levens van een deel van de jongeren (degenen die nu al redelijk kansarm zijn) verpesten.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 december 2020 om 14:28.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be