![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt voor alle loontrekkenden he. De loonkost is hier schandalig hoog. Gelukkig zijn er weer enkele honderden miljoenen uitgetrokken voor extra trajectcontroles.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk dat het allemaal wat is opgeblazen door de kranten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das ook weer waar, maar men had het toch eens zo kunnen laten nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid kan immers niet beslissen om u bij wijze van gunst eens niet te belasten. Indien u voldoet aan de voorwaarden, moet u worden belast. Fiscale wetgeving is van openbare orde. De overheid kan daar zelf niet aan verzaken of overeenkomsten maken die in strijd zijn met de fiscale wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hoe het is.
Ik weet niet of u bekend bent met het principe van de 'dading'? Tussen privépersonen kan men over enorm veel dingen een dading sluiten. Enkel wat openbare orde is, is niet mogelijk. Vermits de meeste aspecten van de belasting eveneens tot de openbare orde behoren, is de mogelijkheid om een dading te sluiten met een belastingadministratie zeer beperkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben nog nooit een extra premie gekregen en zien nu dat zo'n premie halveert in wat je werkelijk in handen krijgt. In mijn carriere heb ik verschillende keren awards gekregen en dus ook vastgesteld dat die overheid die er in feite niets voor heeft gedaan daar serieus langs de kasse passeert. Ik heb begrip voor mensen die dat niet serieus vinden, er zijn al zo weinig mogelijkheden om goed presterende mensen te belonen. Dankzij de index krijgen slecht presterende mensen ook opslag. Ik ben me ervan bewust dat de index een mechanisme is om de koopkracht te beschermen, maar wees maar zeker dat de werkgever dit als opslag ziet. Elk jaar voorziet die een potje dat hij aan opslag wil spenderen, als er in dat jaar een index aanpassing verwacht wordt dan komt dat uit datzelfde potje. Besluit: Arbeid wordt veel te zwaar belast. Men zou eventueel voor premies een andere regeling kunnen voorzien met betrekking tot belastingen. Ook niet vergeten dat het zorgpersoneel onderbemand is en de witte woede indachtig niet zo goed betaald is. Het zijn niet allemaal chirurgen he. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2020 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jef Patat: hoeveel ga ik verdienen? Baas: 5000 brut Na 1 maand werken: Jef Patat: baas, ik heb maar 3000 euro gekregen! Baas: onnozel manneke!
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...huispersoneel/ "Wie vanaf september tot en met november voltijds heeft gewerkt, krijgt een aanmoedigingspremie van 985 euro bruto." Ik vermoed dat er toen zo goed als elke keer werd vermeld dat het over een bruto bedrag ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echter niet in waarom premies anders zouden moeten worden belast dan uw gewoon loon. Het was me niet echt duidelijk of u het met premies enkel had over premies door de overheid of ook door de werkgever. Indien het ook gaat over premies door de werkgever, kan men er snel misbruik van maken hé. Men verlaagt uw maandloon maar men zorgt dat u gewoon een heel grote premie krijgt op het einde van het jaar. Er zijn sowieso al veel te veel uitzonderingen in onze belastingwetgeving. Schrap al die uitzonderingen en zorg er gewoon voor dat de standaard tarieven een pak naar omlaag kunnen gaan. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 december 2020 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard juich ik maatregelen om de loonkosten aan te pakken volledig toe maar ik vrees dat dat in deze omstandigheden en met deze regering wishful thinking is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, toont u me even aan hoe de maatregelen van de belastingregering Bart I (ik neem aan dat het hier gaat over Michel I) de belasting op loon heeft verhoogd?
Voor 2014 waren arbeidsinkomsten onbelast? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 december 2020 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja als je een premie van 1000 euro krijgt dan is 500 euro nog altijd een aardige som. Telkens ik een premie kreeg was er toch steeds een duaal gevoel. Ik heb die premie verdiend omdat ik goed gewerkt heb, en de overheid krijgt de helft en die heeft er niks voor gedaan. Bij mijn gewoon loon vakantiegeld en dertiende maand had ik dat gevoel niet. Al bij al uiteindelijk toch blij met die premies hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de belastingen is de overheid gewoon een werkgever als alle andere. En die gaat dus voorheffing afhouden. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2020 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |