![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is niemand die spreekt over vergassen of euthanaseren. En ik heb zelf een zoon die gehandicapt is door een ongeval, zijn rechter onderbeen kwijt. En bij mijn jongste zoon hebben ze autisme vastgesteld. En ik ben zelf een arbeidsinvalide. Maar ik ben wel de laatste om te zeggen dat de jongeren maar opgesloten moeten zitten op de leeftijd dat ik de wereld rondtrok met enkele een rugzak met kleren en een tent. Ik ben wel de laatste om te zeggen dat jongeren niet mogen voetballen of ergens op straat of een pleintje mogen samenkomen en plezier maken. Tenslotte behoord de wereld mijn niet toe en behoord de toekomst mij nog minder toe. En de dag dat ik enkel nog in leven kan blijven door dagelijks pillen te slikken, wel dan mogen ze hun pillen steken waar de zon niet schijnt. Ze moeten bij mij op mijn 75ste geen pacemaker steken om mij nog 5 jaar in leven te houden. Ze moeten mij niet in een WZC steken omdat ik alle vergeet en niet meer zijn eigen kont kan afvegen. Dat ze mij dan maar gerust laten en stilletjes in mijn hoekje laten sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er toch al een serieuze competitie is om in deze discipline de laatste te kunnen zijn ![]() Het doet mij evenwel deugd en plezier, véél deugd en plezier, dat er nog mensen zijn die er zoals u over denken. Misschien geraken we het over andere thema's nooit eens, maar in deze zaak sta ik graag achter u, of op z'n minst aan uw kant. Hoe meer ik me in de materie verdiep, hoe moeilijker het wordt de vele emoties (deze keer spijtig genoeg vooral negatieve: walging, en woede, bijvoorbeeld) die door 'het beleid' in mij worden opgewekt te beheersen. Ik heb er ondertussen bijna een dagtaak aan. Daarom: bedankt voor uw stellingname. Ik ben niet zo véél jonger dan u (in augustus 58 geworden), en denk zo ongeveer hetzelfde als wat u in uw bijdrage uiteenzet. Ik hoop dat ik dat binnen 10 jaar nog altijd ga kunnen zeggen (tenzij ik al dood zou zijn, natuurlijk, dan hoef ik me daar ook al niet meer om te bekommeren ![]() Vriendelijke groet, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zij vragen dat zeker niet van de jeugd om opgesloten te zitten. En zoals Jantje zegt, mijn ouders hebben niet met die Hippie toestanden meegedaan, misschien daarom dat ze niet zo egoïstisch zijn zoals andere hier op het forum. En waar Jantje het over heeft is dat de wereld die zeurders en klagers die willen stoppen met leven, liever kwijt zijn dan rijk. En dat heeft niets met afmaken te maken, met voorkeur kunnen ze beter zelf de strop rond hun nek hangen, want dat is hoe ze leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weigert al decenia om de omheining aan de straatkant rond zijn fruitbomen te herstellen, hoewel zijn buren er zelfs al voor naar de rechtbank zijn geweest. Want de schoolkinderen zitten regelmatig in de bomen en maken de buren 's morgens wakker met hun lawaai. Hij heeft ook een serre met aardbeien en tomaten staan op zijn veld, maar vergeet die steeds af te sluiten als de aardbeien en tomaten rijp zijn. Hij noemt het een uitdaging naar de jeugd om te proberen zijn fruit te stelen terwijl hij achter hen aan zit. En ondanks zijn verwoede pogingen om de diefjes te vatten, slaagt hij daar al 40 jaar niet meer in. En als mijn zuster er iets over zegt, krijgt ze steenvast te horen, " Ik deed dat vroeger ook" of "Onze tijd vergeten soms", soms krijgt ze te horen, " Ja maar, het zijn onze zonen hun fruit, want alles staat al lang om hun naam. Dus moeten zij hun fruit maar beter beschermen." Zijn ouderlijke woning heeft hij aan de gemeentelijke jongerenwerking geschonken, als huisvesting voor jeugdbewegingen en speelpleinen. Zijn wilsbeschikking ligt trouwens al jaren klaar. Als technicus wil hij niet in leven gehouden worden door pillen en machines. Een demente heeft voor hem geen leven en dus als hij dement word wil hij een spuitje. Ik weet dus dat ik in daden naar de jeugd nog veel te kort kom om aan hem te kunnen tippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie geboren wordt als klager zal dat steeds zijn en blijven. Wie geboren wordt als egoïst eveneens. Dat zijn nu eenmaal karaktertrekken ....of je nu al dan niet een hippie of punker of wat dan ook bent (geweest) Zagen en klagen is niet direct gelinkt aan leeftijd noch aan inkomen welstand gezondheid of afkomst. Het zit al dan niet in je genen . Trouwens ik zie niet goed in wat het voordeel zou zijn van een wereld die alleen bestaat uit clowneske tafeldansers.....onze verschillende persoonlijkheden houden mekaar in evenwicht. Zonder die verschillende persoonlijkheden zou het ook hier maar een heel saaie bedoening zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2020 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wauw, dat lijkt me een prachtkerel, zeg, en alleszins voor die kinderen en jongeren die weten waar hij woont ![]() Ik ben iets gelijkaardig van plan - beter niet te lang mee wachten, nu - maar dan met mijn boeken, CD's en muziek-instrumenten (en dat zijn er ondertussen al véél ![]() Nu alleen nog een geschikte locatie (en gemeentelijke jongerenwerking) vinden. Vriendelijke groet, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft namelijk een schuldgevoel tegenover de maatschappij, omdat zijn ouders hun kapitaal hebben vergaard tijdens WWII op de rug van de burgers in de steden. Zijn ouders kregen toen zelfs buitenlandse dwangarbeiders toegewezen van de Nazi's. En de mogelijkheid om hun onroerende bezitting te vertienvoudigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot de tommorrowland generatie zou niet mogelijk zijn denk ik ![]() En al die mensen uit de hippiegeneratie willen nu anderen opsluiten ? Ik noem dat niet anders dan makkelijke conclusies trekken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2020 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is voor zover ik weet niet verantwoordelijk voor het feit dat de fucking nazi's zijn ouders de gelegenheid hebben geboden kapitaal te vergaren, noch voor het feit dat zijn ouders van die gelegenheid gebruik hebben gemaakt. Als hij het écht niet kan laten, dat hij zich dan gewoon een beetje geneert of zo, veel meer hoeft dat niet te zijn. En leg er maar goed de nadruk op dat hij een prachtig voorbeeld/rolmodel is voor de kinderen en jongeren die hem wisten/weten wonen, en voor alle anderen die over zijn bestaan vernemen. Vriendelijke groet, "djimi"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal zelfs met het medeweten van de plaatselijke Nazi gezaghebbers, die zelf een deel van de opbrengst achterover drukte. Ze werden na de bezetting met rust gelaten omdat men hen nodig had om het volk te voeden. Ze werden zelfs als helden gezien, want ze hadden zich toch zo hard ingezet tijdens de bezetting om de bevolking te blijven voeden. Iets dat we bij elke crissis zien. De opportunisten die de crissis misbruiken en er daarna rijker en geëerd als helden uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het weze hen gegund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze stonden in de eerste plaats voor minder overheidsbemoeinissen, minder regels, minder eigen rijkdomvergaring, minder bebouwing, minder grootindustrie, meer vrijheid en bewegingsruimte voor jongeren, ... Ja de hippiegeneratie stond voor alles wat ze nu opleggen aan de jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een onzin allemaal ![]() ![]() Misschien konden we het nog even hebben over de Hells Angels ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2020 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van Ranst lijkt meer op een boerenzeune uit de West-Vlaanders. Zijn truien doen me immers aan die van Boer Joël denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De baby-boomer generatie is echt door de mand gevallen. Ze werden oud maar niet wijs. De economische van 2008 is ook hun schuld. Eerste depressie sinds de jaren 30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste forumgenoot, volgens mij doet het er niet echt toe tot wélke generatie(s) de expert-journalisten, de expert-politiekers, de expert-virologen en hun enthousiaste voor- en tegenstanders zo allemaal behoren/zichzelf rekenen. Dit aspect van de discussie lijkt me al bij al nogal tamelijk irrelevant, en bijgevolg is het volharden erin eerder storend, tenzij ze NUTTIGE INFORMATIE zou opleveren, wat niet het geval blijkt te zijn. Wat ik wél relevant vind, is wat die 'experten' zich In De Naam Van Gezondheid & In Het Kader Van De Heilige Oorlog Tegen Het Virus zo allemaal menen te kunnen & mogen permitteren, en welke richtingen dat kan (zal?) uitgaan. Is het toevallig doenbaar een discussie over pakweg consequenties, gevolgen, impact, ... (zo'n soort dingen) op zeg maar cultureel, economisch, juridisch, moreel, politiek, sociaal, ... vlak als véél boeiender, én noodzakelijker te beschouwen dan banaal en irritant oppervlakkig gezanik en gezeur over jeugd-subculturen uit één of andere voltooid verleden tijd? Overigens zou een discussie over de verschillende 'argumentatie'-technieken hier op het forum eveneens relevant kunnen zijn, uiteraard zonder forumgenoten met naam te noemen. Wat mij betreft kan & mag die onmiddellijk beginnen, desnoods in een geheel nieuwe 'draad'. Groeten van een 'stads- en tijdsgenoot', "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 december 2020 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |