Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 14:47   #61
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
In het land der blinden is éénoog koning.
Voor het overige trek ik mij de gang van zaken niet meer aan.
Er zal nog werk genoeg zijn in de partij die bevolkt werd met overlopers.
Ze kosten weinig toen ze opdaagden. Maar ze kosten veel meer om ze er terug uit te krijgen zonder enorm veel blikschade. Hopelijk slaagt de NVA er in. Gelukkig vallen ze niet te erg op met hun problematiek tussen andere partijen. Degenen die nog aan politiek doen komen in alle partijen op de voorgrond om hun zak te vullen. Witte duiven zijn uiterst zeldzaam.
Het zal tijd vragen om echte mensen te vinden die kunnen regeren met inhoud. Als ondertussen deze vazalstaat niet in faling werd verklaard.
Het is vijf voor twaalf. Maar ze willen het niet zien. Orde op zaken stellen is werken. Daar heeft iedereen schrik van.
Volgende verkiezingen zit onze brievenbus weer vol met pamfletten waar tussen de meesten van zichzelf beweren dat zij het vaderland redden.
Daar zullen we het opnieuw voor een aantal jaren moeten mee doen.
Of zoals ze in Mechelen zeggen:"Ze dronken een glas , ze pisten een plas en alles bleef zoals het was". Het heeft één goot voordeel.....Schrijvers, beterweters, andersdenkenden,-nationalisten, gepensioneerde zagemannen e.a. kunnen er hele dagen over zagen zonder dat het ook maar op iets invloed heeft. Puur nutteloos tijdverdrijf...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 14:51   #62
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Behalve een flink aantal sluwe, opportunistische en obscure nietsnutten, zijn er toch een deel(afgaand op de reacties op sociale media en elders(ik bezondig mij nu ook aan veronderstellingen)) die aardig wat hersencellen missen. Vaak kunnen ze zelfs geen volwaardige zin vormen. Zulke mensen zijn alleen bereikbaar met slogans. Die moet je geen 70 alinea's voorschotelen. De slogan opgemerkt door Pandareus, 'weg met de makakken', is ideaal om die kudde ossen en koeien in deze of gene weide te laten grazen.
Da's nikske M/V/X/ ..............Allah gaat uiteindelijk toch iets groter zijn......
Oud 10 januari 2021, 14:59   #63
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als er iemand moet zwijgen over leugenachtig zijn is het wel BDW.
Het orakel van Antwerpen is nog niets nagekomen van hetgeen hij verkondigde.
Als hij voorzitter blijft mag men zich zelfs vragen beginnen stellen over de rest van de NVA?
Kweenie....De Wever beloofde een oorlog tegen drugs en sindsdien is Antwerpen toch precies een oorlogszone geworden met al die granaat ontploffingen. Dat is een nagekomen belofte.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:32   #64
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dewever zijn houdbaarheidsdatum is overschreden, het is tijd voor een nieuwe voorzitter van NVA, een voorzitter die het belang van het Vlaamse volk voor liberaal-democratische principes zet.
Houdbaarheidsdatum verstreken?

Het is nog zeer recent bevestigd dat BDW het volste vertrouwen van de leden geniet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 16:12   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Het is nog zeer recent bevestigd dat BDW het volste vertrouwen van de leden geniet.
Zelfs al is dat waar, wat gaat BDW bereiken voor Vlaanderen door samen te werken met OVLD en ACW?

Nog los van het gegeven dat hij in een Franse collerie schiet wanneer hij de letters/woorden "VB" of "Vlaamse Beweging" en "separatisme" hoort.

Ik vraag me af waarom het altijd de neuroten zijn die aanbeden worden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 januari 2021 om 16:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 18:56   #66
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Heeft u het over Stevaert en de Sp.a?

Ik spreek liefst niet over andere partijen. De partij waar ik de miserie heb mee meegemaakt levert al stof genoeg op om van te kotsen. Met overlopers sticht je geen partij die haar leden of kiezers verdedigt. Overlopers verdedigen uitsluitend zichzelf. Ze gaan gewoonlijk op de loop als ze kunnen denken dat er in andere partijen geschenken te rapen vallen. En dat is geen overtuiging maar gewoon plat arrivisme. Je mag dat vernieuwing noemen maar ik zie na twintig jaar niks vernieuwing. Alleen van jaar tot jaar meer verharding en smeerlapperij. En dan krijg je een democratie waarin het een normaliteit wordt dat men het bezit van anderen vernietigt.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 januari 2021 om 19:00.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:10   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Bij de leden wel. Bij het groot publiek, I don't think so. De "altijd de fout van een andere" werkt goed bij VB achterban, maar de oud CD&V, VLD kiezers kunnen dat minder pruimen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:21   #68
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kweenie....De Wever beloofde een oorlog tegen drugs en sindsdien is Antwerpen toch precies een oorlogszone geworden met al die granaat ontploffingen. Dat is een nagekomen belofte.
Wel eigenaardig dat iedereen in de krant de voetbaluitslagen en een burenruzie tussen moslims gelezen heeft maar niemand de hoeveelheid drugs die al in beslag genomen is en niet het aantal arrestatie's die er al geweest zijn maar wel beweren dat er niets gedaan is...Zielig en klein..............
Oud 10 januari 2021, 19:24   #69
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bij de leden wel. Bij het groot publiek, I don't think so. De "altijd de fout van een andere" werkt goed bij VB achterban, maar de oud CD&V, VLD kiezers kunnen dat minder pruimen.
Tavek, het is niet omdat gij tegen hem zijt dat het groot publiek dat niet is. Gij zijt geen groot publiek hoor.....
Oud 10 januari 2021, 19:25   #70
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfs al is dat waar, wat gaat BDW bereiken voor Vlaanderen door samen te werken met OVLD en ACW?

Nog los van het gegeven dat hij in een Franse collerie schiet wanneer hij de letters/woorden "VB" of "Vlaamse Beweging" en "separatisme" hoort.

Ik vraag me af waarom het altijd de neuroten zijn die aanbeden worden.
Luister nu eens goed en kijk naar de realiteit. Vermits de Vlamingen TE verdeeld zijn, zoals ze altijd zijn, gaat het wiskundig onmogelijk zijn dat N-VA noch een andere Vlaamse partij ooit een meerderheid halen. Ik ben bijna zeker dat de Vlamingen dat zelfs niet willen want anders hadden ze dat al lang gedaan, tenslotte zijn ze met ongeveer 6,5 miljoen Vlamingen, 1,2 miljoen woont in Brussel, en er zijn 3,6 miljoen Walen, dus een heeeeel ruime meerderheid. Ondanks die cijfers zijn de 1.2 miljoen Brusselaars en de 3.6 miljoen Walen hier al meer dan 180 jaar de baas. Eender welke partij langs Vlaamse kant gaat altijd moeten samen werken met andere partijen om met een meerderheid het land fatsoenlijk te besturen...
Dit is tenslotte wat gebeurd is met de VIVALDI meerderheid, maar of ze gaan samenwerken is nog en ander vraag...
Een andere mogelijkheid is dat we uiteindelijk toch een federaal land zouden worden waarin Vlaanderen zichzelf kan besturen zonder de Waalse en Brusselse ballast. MAAR DAT IS SCIENCE FICTION. De vroegere Vlamingen in de vroegere regeringen hebben ervoor gezorgd dat er een 3/4 meerderheid moest zijn en dat is wiskundig niet mogelijk tenzij dat door een pandemie de helft van de Walen en Brusselaars dood gaat.
Dus please stop met die ongefundeerde verwijten aan het adres van de beste politici die Vlaanderen tot nu toe al gehad heeft.
Dus als hij zegt wat Van Grieken gezegd heeft geloof ik hem voor 100%. Hij is verstandig genoeg om te beseffen dat zo iets nergens kan gelogen worden zelfs in België niet, waar een premier zegde geen premier te willen zijn omdat het de dweil van de partijen zou zijn en het dan toch aangenomen heeft voor de lieve centen....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 10 januari 2021 om 19:44.
Oud 10 januari 2021, 19:28   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tavek, het is niet omdat gij tegen hem zijt dat het groot publiek dat niet is. Gij zijt geen groot publiek hoor.....
De peiligen geven hem bijna een halvering van de stemmen tov 2014....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:29   #72
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de laatste peiling 26 - 27%.
Een duidelijke minderheid !

Als we de echte verkiezingen bekijken 12% in Belgie (en daar draait de echte politiek toch om). Dat kan je nauwelijks een significante minderheid noemen.
18.5 % in de Vlaemschen Fröbeltuin. Dat is ook nauwelijks een significante minderheid te noemen.

Besluit : Het grote publiek moet niet van het VB hebben.

Mocht dit alles over Wever en de Weverpartij gaan.
In de verkiezingen een nederlaag leiden van 32% naar nog geen 25% in Vlaanderen. Dat is een afgang van jewelste. Het volk moet die partij die zoveel kiezersbedrog heeft gepleegd echt niet meer.
In de laatste peiling wordt het nog veel erger. Niet eens 20% meer van de Vlamingen lust die partij nog.
Komende van 32.5% is dat per tijdseenheid een holderdebolder naar beneden vallen dat nog nooit gezien is in de Belgische politiek.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 januari 2021 om 19:33.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:38   #73
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Luister nu eens goed en kijk naar de rea
Ik weet niet wat rea is.
Mocht dit een typfout zijn en reacties willen beduiden, moet u inderdaad eens naar de reacties op HLN kijken bij het interview van Wever en bij de reactie van Grieken daarop.

Als ik daarover zeer verheugd ben, dan stelt dat voor Wever echt niets goeds voor.

En mijn sympathie voor het VB ? Ja die heb ik. Als neutralisatie van de rechtse stemmen achter het cordon, vind ik persoonlijk dat het VB een prachtige rol te spelen heeft. Hoe meer de NVA electoraal bloedt naar het VB toe, hoe beter voor Vlaanderen. Zoveel te meer rechtse stemmen maken zichzelf nutteloos door zich achter het cordon terug te trekken.

Oud 10 januari 2021, 19:41   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zijn handelsmerk, zijn eigen enge leefwereld projecteren op de rest.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:41   #75
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Da's nikske M/V/X/ ..............Allah gaat uiteindelijk toch iets groter zijn......
Als we Houellebecq mogen geloven in soumission moeten wij, als mannen, ons daar niet echt zorgen over maken. Integendeel (volgens zijn boek).

En als u dat nu al weet, kunt u zich beter aanpassen. Het zou verschrikkelijk raar over komen mocht Mohamed de hemelpoort komen open doen, en u hem zou aanspreken mer beste sinte pieter.

Oud 10 januari 2021, 19:42   #76
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is zijn handelsmerk, zijn eigen enge leefwereld projecteren op de rest.
U bent weer heel inhoudelijk bezig.
Persoonlijke aanvallen als de argumentloosheid toeslaat.
Mocht ik een politiek rechts persoon zijn, ik zou het rode driehoekje aanklikken.
Dus vrees niet.

Oud 10 januari 2021, 19:43   #77
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De peiligen geven hem bijna een halvering van de stemmen tov 2014....
De enige peiling die relevant zal zijn is die in 2024.
Als Corona hopelijk voorbij is en als de regering al stappen heeft gezet om de bevolking de rekening te presenteren, en als het economische kerkhof zichtbaar wordt die het enge maatregelbeleid heeft achtergelaten.
Oud 10 januari 2021, 19:48   #78
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's nikske M/V/X/ ..............
Que?

Citaat:
Allah gaat uiteindelijk toch iets groter zijn......
Groter dan? Eigenlijk heb ik geen fokin idee waar gij het over hebt. Je klinkt een beetje verward.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 10 januari 2021 om 19:49.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 19:49   #79
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U bent weer heel inhoudelijk bezig.
Persoonlijke aanvallen als de argumentloosheid toeslaat.
Mocht ik een politiek rechts persoon zijn, ik zou het rode driehoekje aanklikken.
Dus vrees niet.
U weet duidelijk niet wat een persoonlijke aanval is.
Druk vooral op het driehoekje. Ik lig daar niet wakker van omdat ik geen persoonlijke aanval heb gedaan.
Jij darentegen wel. Doelbewust zelfs. En dat is een teken van zwakte en gebrek aan argumenten zoals ook nu.

Tavek ziet zijn eigen leefwereld en maakt de fout om te denken dat iedereen denkt zoals hijzelf of zoals iedereen in zijn omgeving. Daar schuilt geen persoonlijke aanval in. Ik beledig hem daar niet mee. Ik zie het als een aanmoediging om wat breder te kijken. En in dialoog te gaan in plaats van te lullen over inhoudloze bullshit zoals spruitjeslucht, fascisme en dies meer.
Een elementair respect voor iemand anders zijn mening, uw eigen mening geven als die tenminste goed onderbouwd is, en met argumenten. Dat is bij u helaas nogal moeilijk omdat je altijd aan het schelden bent. Meestal niet op individuele personen maar wel op groepen, omdat dat dit volgens de forumregels mag. Maar het blijft schelden. Mensen met zo'n houding zijn meestal nogal zwak in argumentatie.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 januari 2021 om 19:50.
Oud 10 januari 2021, 19:53   #80
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
nu.

Tavek ziet zijn eigen leefwereld en maakt de fout om te denken dat iedereen
Ongeveer zoals iedereen hier op dit forum.

Citaat:
Een elementair respect voor iemand anders zijn mening, uw eigen mening geven als die tenminste goed onderbouwd is, en met argumenten.
Ik wacht op uw poging.
Maar op Godot wachten is vervelend en uitzichtloos.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 januari 2021 om 19:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be