Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 20:02   #81
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik weet niet wat rea is.
Mocht dit een typfout zijn en reacties willen beduiden, moet u inderdaad eens naar de reacties op HLN kijken bij het interview van Wever en bij de reactie van Grieken daarop.

Als ik daarover zeer verheugd ben, dan stelt dat voor Wever echt niets goeds voor.

En mijn sympathie voor het VB ? Ja die heb ik. Als neutralisatie van de rechtse stemmen achter het cordon, vind ik persoonlijk dat het VB een prachtige rol te spelen heeft. Hoe meer de NVA electoraal bloedt naar het VB toe, hoe beter voor Vlaanderen. Zoveel te meer rechtse stemmen maken zichzelf nutteloos door zich achter het cordon terug te trekken.
Ik heb de indruk dat je niet beseft dat ieder stem voor het VB er een voor de Franstaligen is. Hoe minder stemmen voor de N-VA hoe sterker de Walen worden... Maar misschien is dat uw ideaal en blijkbaar zijt ge daar niet alleen mee..,,,,
Voor mijn part niet gelaten hoor ik woon aan de goede kant van dit landeke tussen mooie natuur, Maar ik vind het zielig hoe de Vlamingen telkens opnieuw hun eigen volk afkraken, op die enkele goede leiders die ze hebben kakken, daarmee hun eigen ruiten uitslaan en dan bleiten dat de Franstaligen baas zijn. Des gens biszarre ces Flamands.........C'est triste....
eN rode, ik waardeer uw sympathie voor het VB en ik hoop dat ge heel veel volk achter u krijgt, des te beter voor mij....Je hebt mijn dank en tegelijk mijn medelijden...

Laatst gewijzigd door TREBRON : 10 januari 2021 om 20:06.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:05   #82
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je niet beseft dat ieder stem voor het VB er een voor de Franstaligen is. ...
Ik ben Belg. Dus geen probleem voor mij.
Ik heb al meermaals mogen vaststellen dat Franstaligen in vele zaken veel meer gezond verstand aan de dag leggen dan Vlaemen die overal en altijd het conflict moeten gaan opzoeken.
En ook ik woon, zelfs met mijn visie op de Belgische poltiek, aan de juiste kant van België. Ik ben er gelukkig en mis niets.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 januari 2021 om 20:05.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:08   #83
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben Belg. Dus geen probleem voor mij.
Ik heb al meermaals mogen vaststellen dat Franstaligen in vele zaken veel meer gezond verstand aan de dag leggen dan Vlaemen die overal en altijd het conflict moeten gaan opzoeken.
En ook ik woon, zelfs met mijn visie op de Belgische poltiek, aan de juiste kant van België. Ik ben er gelukkig en mis niets.
Dus toch een Vlaming die het begrepen heeft waarom de Franstaligen moeten baas blijven...Bedankt en zeg het voort....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 10 januari 2021 om 20:09.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:17   #84
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dus toch een Vlaming die het begrepen heeft waarom de Franstaligen moeten baas blijven...Bedankt en zeg het voort....
Zo erg moet dat niet zijn, gezien het aantal Vlaemen dat vrijwillig (naar ik,mag hopen) in Wallonie gaat wonen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:31   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De enige peiling die relevant zal zijn is die in 2024.
Als Corona hopelijk voorbij is en als de regering al stappen heeft gezet om de bevolking de rekening te presenteren, en als het economische kerkhof zichtbaar wordt die het enge maatregelbeleid heeft achtergelaten.
De roaring twenties komen er aan, de belg gaat zot draaien als consument na anderhalf jaar opgepot te zijn.

Ik verwacht dat onze economie gaat boomen. Die schuld is geen issue, met de extreem lage rente is dat zeer draagbaar.

Uw economisch kerkhof komt er niet, en dan geldt:

It's the economy stupid. Vivaldi gaaat stemmen winnen en Dewever gaat alweer niet zijn communautaire prijs kunnen halen.

Ik hoop trouwens dat jullie beseffen dat er al een mirakel moet gebeuren eer dat een PS-NVA regering een meerderheid kan vinden zonder het belgicistische VLD/MR/Groen/ECOLO blok. Zeker met een NVA die kiezers bloedt aan het VB die niet mee mag doen.

De communautaire deur is gewoon toe mannen. Vergeet 2024 maar als "grote confederale omslag".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:39   #86
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De roaring twenties komen er aan, de belg gaat zot draaien als consument na anderhalf jaar opgepot te zijn.

Ik verwacht dat onze economie gaat boomen. Die schuld is geen issue, met de extreem lage rente is dat zeer draagbaar.

It's the economy stupid. Vivaldi gaaat stemmen winnen en Dewever gaat alweer niet zijn communautaire prijs kunnen halen.

Ik hoop trouwens dat jullie beseffen dat er al een mirakel moet gebeuren eer dat een PS-NVA regering een meerderheid kan vinden zonder het belgicistische VLD/MR/Groen/ECOLO blok. Zeker met een NVA die kiezers bloedt aan het VB die niet mee mag doen.

De communautaire deur is gewoon toe mannen. Vergeet 2024 maar als "grote confederale omslag".
ja, met al die faillissementen in aantocht, en meer dan 20.000 Corona-doden zeker en vast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:44   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, met al die faillissementen in aantocht, en meer dan 20.000 Corona-doden zeker en vast
Tja, wilt je wedden ? In 2022, 2023 en 2024 gaat de economie stevig groeien. Het aantal jobs gaat toenemen. Ons inkomen gaat stijgen.
Oud 10 januari 2021, 20:53   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, wilt je wedden ? In 2022, 2023 en 2024 gaat de economie stevig groeien. Het aantal jobs gaat toenemen. Ons inkomen gaat stijgen.
Je dwaalt.
Na de tweede wereldoorlog zijn we maar kunnen groeien door het marshall plan. En dan nog, als je Pickety erop naleest dan kom je tot de vaststelling dat de crisis in de jaren 70 eigenlijk nog een gevolg was van de kosten die beide wereldoorlogen ons hebben gekost. Je moet dus niet hopen op zulke rampen of denken dat na zo'n rampen er plots economische groei gaat zijn. Die komt er niet als er gigantische schulden zijn.
En wedden is niet nodig.
Ik zou haast hopen dat je gelijk hebt, want uw toekomstbeeld is mooier dan het mijne. Ik heb ook liever een economie die groeit.
Er zijn trouwens nog rampen die in gang zijn. Zoals de opwarming van de aarde die geweldige bevolkingsverhuizingen gaan teweegbrengen.
We gaan dus economische vluchtelingen hebben en klimaatvluchtelingen.
Dat is natuurlijk iets langere termijn. Maar India gaat gewoon onleefbaar worden wegen te warm. Bangladesh gaat onder water lopen. En wij gaan dijken moeten bouwen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 januari 2021 om 20:56.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:56   #89
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zelfs dat kan niet op een postzegel.
en het is maar één punt.
In feite begaat u dezelfde fout als het VB zelf. Het demoniseren van een bevolkingsgroep. Waar in mijn ogen wel degelijk naar geluisterd moet worden. Maar dan met een filter om de idioten die met wagens met nazi symbolen rondrijden er uit te halen.
Want u hebt uiteraard deels gelijk.
Het VB is een partij doorspekt met het nazisme en geen bevolkingsgroep.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 20:57   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd, er is geld genoeg België. Tegen de zomer gaat wegens de vaccinaties het losser kunnen en dan is het economie boomen.
Oud 10 januari 2021, 20:58   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het VB is een partij doorspekt met het nazisme en geen bevolkingsgroep.
hun kiezers in een behoorlijke grote bevolkingsgroep.
Die allemaal als neonazi bestempelen is demagogie. Heel het VB en al zijn mandatarissen bestempelen als neo-nazis is dat ook. Al ben ik me er wel van bewust dat er in de leiding een paar idiote elementen rondlopen die men beter zou verwijderen. Mij niet gelaten ik stem er niet op.
Maar ik sta wel voor dialoog om te luisteren naar de verzuchtingen van hun kiezers en iets aan die problemen te doen. Uw kop in het zand steken, of erger, die problemen ontkennen gaat niet helpen. Dan wordt het VB alleen maar groter.
In feite denk ik zelfs dat het VB zo groot is geworden dankzij het cordon.
Domme actie dus.
Deze manier wordt nu al jaren toegepast en het maakt het VB niet kleiner.
N-VA heeft even als alternatief gediend, maar dat heeft jammerlijk genoeg gefaald omdat N-VA die kiezers niet heeft kunnen houden. Wat de daling in de peilingen en de daling bij de laatste verkiezing laat zien.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 januari 2021 om 21:04.
Oud 10 januari 2021, 20:58   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je dwaalt.
Na de tweede wereldoorlog zijn we maar kunnen groeien door het marshall plan. En dan nog, als je Pickety erop naleest dan kom je tot de vaststelling dat de crisis in de jaren 70 eigenlijk nog een gevolg was van de kosten die beide wereldoorlogen ons hebben gekost. Je moet dus niet hopen op zulke rampen of denken dat na zo'n rampen er plots economische groei gaat zijn. Die komt er niet als er gigantische schulden zijn.
En wedden is niet nodig.
Ik zou haast hopen dat je gelijk hebt, want uw toekomstbeeld is mooier dan het mijne. Ik heb ook liever een economie die groeit.
Er zijn trouwens nog rampen die in gang zijn. Zoals de opwarming van de aarde die geweldige bevolkingsverhuizingen gaan teweegbrengen.
Dat is natuurlijk iets langere termijn. Maar India gaat gewoon onleefbaar worden wegen te warm. Bangladesh gaat onder water lopen. En wij gaan dijken moeten bouwen.
België (de Belgen) heeft geld genoeg.
Oud 10 januari 2021, 21:02   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
België (de Belgen) heeft geld genoeg.
De staat niet.
Uw reactie impliceert dat de staat dat geld van de belgen gaat afpakken. (ook gedaan na WOII) Want door consumptie alleen zal het niet lukken. Bovendien gaat de werkloosheid waarschijnlijk stijgen en u maakt de fout van te denken dat het geld eerlijk verdeeld is over alle belgen en dat is niet zo.
Gelukkig is covid geen oorlog en is de infrastuctuur, weliswaar verouderd, maar intact gebleven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 januari 2021 om 21:06.
Oud 10 januari 2021, 21:05   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je dwaalt.
En wedden is niet nodig.
De Belg zit op een gigantisch berg geld, er komen miljarden euros bij op de spaarboekskes omdat de Belg het niet kan uitgeven op dit moment.

De mensen worden uit de armoede gehouden door massieve overheidsinvesteringen die dankzij de lage en negatieve rente geen problemen zijn. De centrale banken hebben al aangegeven dat de rente niet zal stijgen voor 2025.

Van zodra het rijk van de vrijheid er is, gaat het geld rollen en knalt de economie. Dat we dan op 120 % staatsschuld zitten is irrelevant, de rente is zo laag dat we dat niet voelen. We herfinancieren gewoon altijd zonder noemenswaardige kosten.

Dit is Keynes in actie. Vivaldi gaat niet veel hoeven te doen om de economie terug op poten te krijgen. De Belg zal wel uitgeven. Omdat ze daar naar snakt.
Oud 10 januari 2021, 21:06   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De staat niet.
Uw reactie impliceert dat de staat dat geld van de belgen gaat afpakken. (ook gedaan na WOII) Want door consumptie alleen zal het niet lukken. Bovendien gaat de werkloosheid waarschijnlijk stijgen en u maakt de fout van te denken dat het geld eerlijk verdeeld is over alle belgen en dat is niet zo.
De staat leent geld tegen 0 % op de kapitaalsmarkten, geen nood voor confiscatie.
Oud 10 januari 2021, 21:07   #96
Tavek
Banneling

Standaard

De jaren 20 verleden eeuw vergeten, ook na een grote ramp, inclusief pandemie....
Oud 10 januari 2021, 21:07   #97
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Belg zit op een gigantisch berg geld, er komen miljarden euros bij op de spaarboekskes omdat de Belg het niet kan uitgeven op dit moment.

De mensen worden uit de armoede gehouden door massieve overheidsinvesteringen die dankzij de lage en negatieve rente geen problemen zijn. De centrale banken hebben al aangegeven dat de rente niet zal stijgen voor 2025.

Van zodra het rijk van de vrijheid er is, gaat het geld rollen en knalt de economie. Dat we dan op 120 % staatsschuld zitten is irrelevant, de rente is zo laag dat we dat niet voelen. We herfinancieren gewoon altijd zonder noemenswaardige kosten.

Dit is Keynes in actie. Vivaldi gaat niet veel hoeven te doen om de economie terug op poten te krijgen. De Belg zal wel uitgeven. Omdat ze daar naar snakt.
Keynes werkt niet voor landen met een enorme schuld.
Zelfs met een lage rente betaalt België nog teveel interesten.
Oud 10 januari 2021, 21:08   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De staat niet.
Gelukkig is covid geen oorlog en is de infrastuctuur, weliswaar verouderd, maar intact gebleven.
Is niet nodig, dat is gewoon geld dat hoe dan ook in de economie zit.
Oud 10 januari 2021, 21:09   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Keynes werkt niet voor landen met een enorme schuld.
Niet correct.

Citaat:
Zelfs met een lage rente betaalt België nog teveel interesten.
Citaat:
'Rentelasten België zullen nog jaren dalen'
Zelfs bij een stijging van de marktrente zullen de rentelasten van de Belgische staat nog jaren dalen. Dat zegt Jean Deboutte, directeur van het Federaal Agentschap van de Schuld.
de tijd
Oud 10 januari 2021, 21:10   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De jaren 20 verleden eeuw vergeten, ook na een grote ramp, inclusief pandemie....
De jaren 20 ? Die geleidt hebben tot WOII.
Er was niet alleen Duitsland maar de grote depressie in de USA die duurde tot het begin van WOII. In feite heeft WOII hen uit de depressie gehaald.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be