Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 21:10   #101
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet correct.

de tijd
Dat is wat u hoopt. Ik hoop het met u mee.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 21:11   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De jaren 20 ? Die geleidt hebben tot WOII.
Er was niet alleen Duitsland maar de grote depressie in de USA die duurde tot het begin van WOII. In feite heeft WOII hen uit de depressie gehaald.
Seg, we wijken wel af van de Forza Flandria die Tom opgeblazen heeft.
Oud 10 januari 2021, 21:11   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals iedere Belg die wel eens een reclamespotje voorbij hoort komen weet: “geld lenen kost ook geld”! Dit geldt ook voor onze overheid. Naast kijken naar onze totale schuld is het dus ook belangrijk om stil te staan bij hoeveel het ons kost om geld te lenen. Zo had België in 2019 een rentelast van meer dan 9 miljard euro. Dit is veel geld, maar minder dan de helft van de rentelast waarmee we in 1995 te maken hadden.

Als we de rentelast uitdrukken in een percentage van het bbp is de daling nog frappanter. Eind jaren 90 hadden we nog een rentelast van bijna 9% van ons bbp. Vandaag is dat minder dan 2%. Dit komt doordat de rentes de laatste 30 jaar bijna continu gedaald zijn tot de huidige historische diepte.
Dat gedacht dat we een te hoge rentelast hebben en/of een te hoge schuldgraad is dus onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 21:33   #104
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
hun kiezers in een behoorlijke grote bevolkingsgroep.
Die allemaal als neonazi bestempelen is demagogie. Heel het VB en al zijn mandatarissen bestempelen als neo-nazis is dat ook. Al ben ik me er wel van bewust dat er in de leiding een paar idiote elementen rondlopen die men beter zou verwijderen. Mij niet gelaten ik stem er niet op.
Maar ik sta wel voor dialoog om te luisteren naar de verzuchtingen van hun kiezers en iets aan die problemen te doen. Uw kop in het zand steken, of erger, die problemen ontkennen gaat niet helpen. Dan wordt het VB alleen maar groter.
In feite denk ik zelfs dat het VB zo groot is geworden dankzij het cordon.
Domme actie dus.
Deze manier wordt nu al jaren toegepast en het maakt het VB niet kleiner.
N-VA heeft even als alternatief gediend, maar dat heeft jammerlijk genoeg gefaald omdat N-VA die kiezers niet heeft kunnen houden. Wat de daling in de peilingen en de daling bij de laatste verkiezing laat zien.
Neen, kiezers van een partij zijn geen 'bevolkingsgroep' zij kiezen om uiteenlopende redenen voor iets.
En we vallen in herhaling maar het cordon is er niet om extreemrechts kleiner te maken maar om die grens van het fatsoen te vrijwaren, overigens in het Nederland heeft men geen cordon maar toch een groei van extreemrechts gehad dus tot daar uw stelling...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 01:27   #105
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het VB is een partij doorspekt met het nazisme en geen bevolkingsgroep.
Rechter oordeelt dat Vlaams Belang niet racistisch is.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20181018_03855454
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 04:35   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De roaring twenties komen er aan, de belg gaat zot draaien als consument na anderhalf jaar opgepot te zijn.
Ik verwacht dat onze economie gaat boomen. Die schuld is geen issue, met de extreem lage rente is dat zeer draagbaar.
Uw economisch kerkhof komt er niet, en dan geldt: It's the economy stupid. Vivaldi gaat stemmen winnen en Dewever gaat alweer niet zijn communautaire prijs kunnen halen.
Ik hoop trouwens dat jullie beseffen dat er al een mirakel moet gebeuren eer dat een PS-NVA regering een meerderheid kan vinden zonder het belgicistische VLD/MR/Groen/ECOLO blok. Zeker met een NVA die kiezers bloedt aan het VB die niet mee mag doen.

De communautaire deur is gewoon toe mannen. Vergeet 2024 maar als "grote confederale omslag".
En als 't niet ander kan: aan 't Scheldt i.p.v. a/d Potomac?

Oud 11 januari 2021, 07:25   #107
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gedacht dat we een te hoge rentelast hebben en/of een te hoge schuldgraad is dus onzin.
We hebben een oligarchie die geen belastingen betaalt en dat zou moeten doen, a rato van 90 tot 95%.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 januari 2021 om 07:25.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 08:45   #108
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de leden wel. Bij het groot publiek, I don't think so. De "altijd de fout van een andere" werkt goed bij VB achterban, maar de oud CD&V, VLD kiezers kunnen dat minder pruimen.
Het is net BDW die zich vooral richt op de oude CD&V, Open VLD kiezers... In tegenstelling tot de rechtsere koers van Francken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:04   #109
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is net BDW die zich vooral richt op de oude CD&V, Open VLD kiezers... In tegenstelling tot de rechtsere koers van Francken.
Allemaal losers.
Oud 11 januari 2021, 09:05   #110
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Allemaal losers.
Wie?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:21   #111
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie?
De Wever voert een verloren gevecht.
De koers die in de jaren '80 in de angelsaksische landen werd ingezet ligt op een dood spoor.
Het is een renteniersmodel.
Probleem is dat de tanker niet meer gekeerd kan worden.
Een tanker vol losers met andere woorden.

Je moet niet rechts zijn om het ter rechtst of links om het ter linkst.
Je moet naar je plaats in de wereld kijken, hoe het globale krachtenveld evolueert.
Jezelf constant herpositioneren, jezelf constant in vraag stellen.

Systeemdenken i.p.v. navelstaren.
Oud 11 januari 2021, 12:41   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Neen, kiezers van een partij zijn geen 'bevolkingsgroep' zij kiezen om uiteenlopende redenen voor iets.
En we vallen in herhaling maar het cordon is er niet om extreemrechts kleiner te maken maar om die grens van het fatsoen te vrijwaren, overigens in het Nederland heeft men geen cordon maar toch een groei van extreemrechts gehad dus tot daar uw stelling...
Een bevolkingsgroep is een groep mensen met een gemeenschappelijk kenmerk

https://www.ensie.nl/betekenis/bevol...link%20afnemen.

Stellen dat een groep kiezers die op een partij stemmen geen bevolkingsgroep zouden vormen is dus bij deze weerlegd.

In Nederland heeft men geen Cordon pur sang maar wel een feitelijk cordon.
Het enige wat ik stel is dat je moet luisteren naar de mensen die duidelijk foertstemmers zijn. Meer en meer mensen keren zich af van de politiek of erger nog ze worden radicaal. De oorzaken daarvan zijn legio. Maar als je het gevoel hebt dat er niet naar je geluisterd wordt dan helpt dat niet echt.
Er zijn dus een hele hoop mensen die vinden dat er niets wordt gedaan aan hun problemen en die gaan meer en meer stemmen op extreme partijen of op zijn minst op partijen met demagogische standpunten.
Ik pleit voor dialoog.
Het moet wel degelijk een doel zijn om VB stemmers terug te overhalen om op partijen te stemmen die volgens u fatsoenlijk zijn. Maar dan moeten ze wel fatsoenlijk zijn natuurlijk. Het helpt niet als je jezelf de dweil van de wetstraat doopt. Het helpt niet als je in opspraak komt wegens handel met voorkennis. Het helpt niet als je zoonlief aan een postje helpt om wat over euthanasie te leuteren.
Wij hebben in feite ook geen Cordon nodig omdat zonder het cordon ook niemand in coalitie zou gaan met het VB. Alleen gaat het Cordon veel verder dan dat. Maar daar ga ik niet over uitwijden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 januari 2021 om 12:42.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 12:48   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever is ook veranderd he. Hij is zuurder, minder aimabel, en veel agressiever geworden in zijn politiek-voeren.

Het zal eerder kiezers afstoten dan aantrekken.
Oud 11 januari 2021, 12:49   #114
Tavek
Banneling

Standaard

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10276370.html

Na de lockdown, als 70 vaccinatiegraad is gehaald, gaan alle remmen los. De economie gaat boomen.

Het begrotingstekort zal smelten als voor de zon.
Oud 11 januari 2021, 12:55   #115
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Wever voert een verloren gevecht.
De koers die in de jaren '80 in de angelsaksische landen werd ingezet ligt op een dood spoor.
Het is een renteniersmodel.
Probleem is dat de tanker niet meer gekeerd kan worden.
Een tanker vol losers met andere woorden.

Je moet niet rechts zijn om het ter rechtst of links om het ter linkst.
Je moet naar je plaats in de wereld kijken, hoe het globale krachtenveld evolueert.
Jezelf constant herpositioneren, jezelf constant in vraag stellen.

Systeemdenken i.p.v. navelstaren.

Kwestie van dat renteniersmodel is de waarheid. Dat is in feite een evolutie waar iedere echte democratie naar evolueert. Werken en in het stadium dat volgt genieten van zijn spaarcentjes. Maar men is bezig met die zekerheid af te breken. Niemand wil nog werken voor de oude dag van zieken of ouderen toe te laten. Dat gebeurde in het verleden maar zal er niet meer zijn in de toekomst. Dat is een feit die ik vrees voor de volgende generatie. Hopelijk ontsnap ik nog gedeeltelijk en kom ik niet om van honger.
Een tweede feit dat ik vaststel is persoonlijk. Ik ben altijd een echte Vlaming geweest maar stel vast dat ik gediend heb als pasmunt.
Mijn oude dag werd niet verdedigd. En de partij van Dewever keek uitsluitend naar de rechterzijde en sliep verder.
Voor mij hoeft ze er niet meer te zijn.
Ze stelt niks voor als het de werkman betreft.
Hij komt nog meer dan vroeger op de laatste plaats.
En de rest interesseert mij niet.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 22:15   #116
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Kwestie van dat renteniersmodel is de waarheid. Dat is in feite een evolutie waar iedere echte democratie naar evolueert. Werken en in het stadium dat volgt genieten van zijn spaarcentjes. Maar men is bezig met die zekerheid af te breken. Niemand wil nog werken om de zorgeloze oude dag van zieken of ouderen toe te laten. Dat gebeurde in het verleden maar zal er niet meer zijn in de toekomst. Dat is een feit die ik vrees voor de volgende generatie. Hopelijk ontsnap ik nog gedeeltelijk en kom ik niet om van honger.
Een tweede feit dat ik vaststel is persoonlijk. Ik ben altijd een echte Vlaming geweest maar stel vast dat ik gediend heb als pasmunt.
Mijn oude dag werd niet verdedigd. En de partij van Dewever keek uitsluitend naar de rechterzijde en sliep verder.
Voor mij hoeft ze er niet meer te zijn dus.
Ze stelt niks voor als het de werkman betreft.
Hij komt nog meer dan vroeger op de laatste plaats.
En de rest interesseert mij niet.
En het kan niet blijven duren. Van in den beginne heeft Dewever laten horen
dat het VB niet meetelde. Hij zag liever de mensen die meer geld bezaten.
Dat is zijn vrijheid. Heel Vlaanderen denkt trouwens in die richting.
Ik heb mij deze zienswijze niet aangetrokken. Ik geef toe ten onrechte.
Maar ik heb gedacht dat in een democratie alles vroeg of laat wel op zijn pootjes terecht komt en dat er altijd wel voorafgaand strubbelingen kunnen zijn. Maar ik heb ongelijk gekregen. Want geen van die democratische partijen heeft gereageerd toen ik melde dat onze democratie gevaar loopt.
Als een bepaalde nietsnut van één partij wraak neemt en uw gronden waardeloos maakt dan heeft die daad niks nog te maken met het principe dat iedereen gelijk is. En dat dit vooral de basis van een democratie.
Meer nog. Ik heb vooral sindsdien gemerkt dat voor veel Vlamingen het principe "nijd en miskandoese" (Leuvens!) veel belangrijker vinden dan rechtvaardigheid. Met zulke kiezersballast op de achtergrond heb ik dan ook besloten van foert te zeggen. De periode die achteraf gekomen is heeft mijn vermoeden omgevormd tot zekerheid.
Dit is niet een volk dat leute heeft in samenwerking maar wel aanstuurt op brokken maken. Er loopt hier een massa Trumpen in het rond.
Het heeft dus geen resultaat om via de politiek dit volk nog wijsheid aan te praten. Dus verloren moeite. Feitelijk voer ik nu pas uit hetgeen ik twintig jaar terug reeds besloot. Ik ben zelfs niet benieuwd wat er zal van komen in dit land. Maar deze keer gaan jullie het zelf moeten oplossen.
Want anders zal jullie welvaart niet lang meer duren.
Want er lopen hier politieke families rond die pas zich gelukkig voelen als ze anderen kunnen kloten. En daarnaast nog massa anderen die heldhaftig hun kop in het zand steken. Buiten zever zal hun daadkracht niet de democratie in de goede richting sturen. En ik denk dat de tijden die aanbreken bijsturen zullen vereisen. Maar.....er is niks dat aantoont dat er zal bijgestuurd worden.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 januari 2021 om 22:21.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 22:50   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever is ook veranderd he. Hij is zuurder, minder aimabel, en veel agressiever geworden in zijn politiek-voeren.

Het zal eerder kiezers afstoten dan aantrekken.
Dewever is niet maar lijkt veranderd.

Heb jij nog nooit gehoord van een wolf in een schapenvacht???

Ik denk dat er hier een heleboel zijn die na de verkiezing van een kwade droom gaan wakker worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2021 om 22:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 23:17   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dewever is niet maar lijkt veranderd.

Heb jij nog nooit gehoord van een wolf in een schapenvacht???

Ik denk dat er hier een heleboel zijn die na de verkiezing van een kwade droom gaan wakker worden.
In 2024 ga ik hier feest bouwen.

Jullie gaan alweer, triestig zijn. Ah, gij misschien niet, als VB'er, gij gaat lachen. Maar uw NVA vrienden
Oud 12 januari 2021, 03:04   #119
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In 2024 ga ik hier feest bouwen.

Jullie gaan alweer, triestig zijn. Ah, gij misschien niet, als VB'er, gij gaat lachen. Maar uw NVA vrienden
En de grote overwinnaars zullen de Franstaligen zijn, tezamen met hun (overwegend Franstalig) allochtoon kiesvee.
Vlamingen, verenigt u of ga ten onder.

Laatst gewijzigd door Daphne : 12 januari 2021 om 03:28.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 08:05   #120
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En het kan niet blijven duren. Van in den beginne heeft Dewever laten horen
dat het VB niet meetelde. Hij zag liever de mensen die meer geld bezaten.
Dat is zijn vrijheid. Heel Vlaanderen denkt trouwens in die richting.
Ik heb mij deze zienswijze niet aangetrokken. Ik geef toe ten onrechte.
Er is nooit in de geschiedenis van de NVA enig signaal geweest dat die partij iets inzat met de werkende mens.
Integendeel, als historische politieke poot van het VEV, was het zeer tekenend en zeer veelzeggend dat Wever Voka uitriep tot zijn baas.
https://www.standaard.be/cnt/0f2u0qmn
Citaat:
Voka is mijn echte baas, als Voka niet tevreden is, ben ik niet tevreden', stelde hij donderdag doodleuk
Ook de historiie van NVA in de Vlaemsche regering kon echt geen enkele voorbeeldje naar voor brengen waar NVA enig sociale werkmanspartij zou zijn. Integendeel.

Ik moet toegeven dat de (achteraf loos gebleken) beloften van Wever heel aantrekkelijk klonken begin 2014. Hij ging werken terug belonen. En dat heeft hij gedaan met twee jaar langer te mogen werken. En vele andere anti-werkmens maatregelen.
Men kan zich natuurlijk een keer laten vangen aan een politieke mooiprater. Maar intelligente mensen laten zich geen twee keer vangen.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 januari 2021 om 08:08.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be