Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 15:05   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
VDB heeft nog altijd niet door dat Zwitserland een meertalige federale staat is, net wat hij veracht.
Zwitserland is in de eerste plaats een staat die niet alleen een rechtstreekse democratie kent, maar ook heel ruime bevoegdheden voor de kantons: eigen grondwet, eigen rechtspraak, eigen politiemacht, eigen REGERING, eigen PARLEMENT.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:05   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha!!! Die is echt schitterend. Bang dat ik de vergelijking zou maken met onze Koning of ander lid van onze monarchie, en de door hem zo in de hemel geprezen Vlaams Belanger, die volgens zijn voorkeur, de onafhankelijke republiek Vlaanderen mag leiden.

Wat een laffaards toch, die Vlaams Belangers! Te beschaamd om de persoonlijke voorkeur te uiten!!!! Zegt veel over de geloofwaardigheid van de VB-leden in de partijleiding!
JA, bub heeft zijn geloofwaardigheid al bewezen met hun actie Azié.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:06   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een fatsoenlijk mens is enkel verplicht te antwoorden als hij dat beloofde. Maar inplaats van eerlijke antwoorden te geven loog je eerst bladzijdenlang om daarna de benen te nemen.

PS.
De betreffende thread loopt niet weg.
Integendeel! Met een aantal "forummers" zorgen we er wel voor dat hij bovenaan blijft staan!
Oud 27 februari 2005, 15:07   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Persoonlijke voorkeur heb ik al in andere berichten laten blijken (zoals eerder al gezegd geef ik mijn stem aan Annemans, Colen, Veys alsook nog een paar andere minder bekende VB'ers).

Hier gaat het evenwel om het presidentsschap. Daar er verschillende vormen van presidentiële systemen bestaan, is het belangrijk te weten waarover we spreken. Slechts op basis van de invulling van het presidentsschap kunnen we vervolgens de juiste persoon kiezen.

En de vergelijking tussen de "Koning" (sic) en een president? Wel, een van de grootste positieve elementen is juist de democratische legitimiteit die een president zal hebben.

Na een referendum over de monarchie ben je dus weer een argument armer...

Oud 27 februari 2005, 15:08   #85
WhiteLaw
Banneling

WhiteLaw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het debat gisteren met Schiltz en De Croo:

- "Ik wil een referendum over België, want een meerderheid van de Vlamingen is voor het behoud van België" BRAVO DE CROO!

- "De monarchie is wel van belang: ze opent deuren in de ganse wereld". BRAVO DECROO!

- "Ik wil een referendum over de monarchie, dan is die prietpraat over monarchie rijmt niet op democratie ook inneens van de baan". BRAVO DE CROO!

- "De meerderheid van de Vlamingen is voor de monarchie." BRAVO DE CROO!

- "U mr. Schiltz, bent een egoïst." BRAVO DE CROO!

- "We hebben een contract met de monarchie. Wij steunen ze, zij voeren hun job uit." BRAVO DE CROO!

- "U mr. Schiltz, bent voor een republiek Vlaanderen. Maar dat zegt u niet expleciet. En dat is vals. Zeg nu eens dat u voor een onafhankelijk Vlaanderen bent." Marginaal Hugo begon rond de pot te draaien... BRAVO DE CROO!

- ...

Bravo Herman! Een zeer respectabel politicus die zegt wat de mensen denken!!!

Ik schrik er echt niet van dat een clubje van hautaine Vlamingenhaters als de BUB sympathiseert met een ultra-liberale luizenbaard met vettig haar. Uw Belziekske zullen wij met plezier verraden.
WhiteLaw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:09   #86
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw
Ik schrik er echt niet van dat een clubje van hautaine Vlamingenhaters als de BUB sympathiseert met een ultra-liberale luizenbaard met vettig haar. Uw Belziekske zullen wij met plezier verraden.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:12   #87
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Je had u beter langs De Croo kunnen zetten gisteren en mee de vuist ballen en met naamkaartjes gooien!
Zo zie je maar hoe ons systeem in elkaar zit,de waarheid mag niet gezegd worden of ze dreigen.
De waarheid is nog steeds de waarheid, zelfs als die niet in uw kraampje past. De meerderheid van de Belgen wil België behouden, face it!

En bovendien begrijp ik de felicitaties van de flaminganten voor Schiltz echt niet. De Vlaams-nationalistische moraal moet op een laag pitje zijn, als men al luid applaudisseert voor een politiek op non-actief geplaatste grijsaard, die zijn afgezaagde 'argumenten' al briesend en tafelslagend geloofwaardig probeert te maken. De Croo kon echter zijn kalmte meer dan bewaren, en zat er met de glimlach, in tegenstelling tot grijsaard Schiltz, die als een oorlogsschip de camera instaarde. Blik op oneindig.
Oud 27 februari 2005, 15:12   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WIE WENST U ALS PRESIDENT VOOR DE ONAFHANKELIJKE REPUBLIEK VLAANDEREN?
Maak je niet zo dik Yann. Ook in het onafhankelijke Vlaanderen zullen we nog zeker een halve eeuw geplaagd worden met heelder horden Belzieke vlooien. Een oppergaai zie ik ons dus niet zo gauw zelf mogen aanwijzen.
Als het mocht zou ik voor Matthias Storme kiezen of voor ja, waarom niet, voor Gerolf Annemans. Dat was toch de man die furore maakte in de Commissie Dutroux?

Maar ik heb een veel beter idee. We gaan 'en block' voor Herman de Croo stemmen en hem alzo beletten om naar zijn geliefde Wallonië te vertrekken. We moeten deze ex.eerste Belg toch de oneer besparen dat hij in Wallonië plaats moet ruimen voor Dieu Di Rupo of Notre Dame Lauretje Onckelinkx?
Oud 27 februari 2005, 15:13   #89
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u het nu over Coveliers? Het gaat hier wel om De Croo!
Oud 27 februari 2005, 15:14   #90
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Maak je niet zo dik Yann. Ook in het onafhankelijke Vlaanderen zullen we nog zeker een halve eeuw geplaagd worden met heelder horden Belzieke vlooien. Een oppergaai zie ik ons dus niet zo gauw zelf mogen aanwijzen.
Als het mocht zou ik voor Matthias Storme kiezen of voor ja, waarom niet, voor Gerolf Annemans. Dat was toch de man die furore maakte in de Commissie Dutroux?

Maar ik heb een veel beter idee. We gaan 'en block' voor Herman de Croo stemmen en hem alzo beletten om naar zijn geliefde Wallonië te vertrekken. We moeten deze ex.eerste Belg toch de oneer besparen dat hij in Wallonië plaats moet ruimen voor Dieu Di Rupo of Notre Dame Lauretje Onckelinkx?
Weer eens te meer het bewijs wat voor een verzuurde madam die Knuppel wel moet zijn. Ik kan bijna niet geloven dat u een vrouw bent.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 15:14.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:14   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland is in de eerste plaats een staat die niet alleen een rechtstreekse democratie kent, maar ook heel ruime bevoegdheden voor de kantons: eigen grondwet, eigen rechtspraak, eigen politiemacht, eigen REGERING, eigen PARLEMENT.
Eigen regering en eigen parlement? In België hebben we er 6 van elk en we zien hoe goed dat werkt.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 februari 2005 om 15:15.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:16   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben er veel u voorgedaan, doch zo'n mooie toekomst hebben ze niet meer gehad. Wie wil verraden, betaalt een prijs. En die is zelfs in 2005, nog zeer duur!!
Oud 27 februari 2005, 15:17   #93
WhiteLaw
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft u het nu over Coveliers? Het gaat hier wel om De Croo!
Het gaat inderdaad hier wel degelijk om de blauwbloedige monarchist DeCroo die altijd graag de functie van hofnar heeft aangenomen om de monarchistische en anti-Vlaamse krachten te steunen. Hoe jullie je ook verweren als een duivel in een wijwatervatje, het unitaire belgië komt nooit méér terug en is definitief verleden tijd en het zal heus niet lang méér duren of we worden wakker in een onafhankelijke replubliek Vlaanderen met Brussel als hoofdstad.
Oud 27 februari 2005, 15:18   #94
WhiteLaw
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hebben er veel u voorgedaan, doch zo'n mooie toekomst hebben ze niet meer gehad. Wie wil verraden, betaalt een prijs. En die is zelfs in 2005, nog zeer duur!!
Ik wacht ongeduldig op uw Belzieke stoottroepen.... Met een gekostumeerd mietje als Hans I Legrand zal de strijd snel beslist zijn. Maar kom ons gerust een lesje leren...we zullen jullie in ieder geval "warm" ontvangen. 8)

Laatst gewijzigd door WhiteLaw : 27 februari 2005 om 15:21.
Oud 27 februari 2005, 15:20   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Eigen regering en eigen parlement?
Dus u weet niet dat ieder Zwitsers kanton een eigen regering en parlement heeft? En trouwens ook nog een eigen hoogste gerechtshof alsook eigen politiemacht.

Weet u dat echt niet?
Oud 27 februari 2005, 15:21   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat inderdaad hier wel degelijk om de blauwbloedige monarchist DeCroo die altijd graag de functie van hofnar heeft aangenomen om de monarchistische en anti-Vlaamse krachten te steunen. Hoe jullie je ook verweren als een duivel in een wijwatervatje, het unitaire belgië komt nooit méér terug en is definitief verleden tijd en het zal heus niet lang méér duren of we worden wakker in een onafhankelijke replubliek Vlaanderen met Brussel als hoofdstad.
Ook een lezer van het Vlaemsch-nationaal sprookjesboek?
Oud 27 februari 2005, 15:21   #97
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht ongeduldig op de Belzieke stoottroepen.... Ik zou zeggen kom maar af,we zullen jullie warm ontvangen
Hoe kan u het land verraden als u uw kop niet eens uit uw hol durft steken? En dan verwacht je dat wij naar u komen? Wat een luie ingesteldheid...
Oud 27 februari 2005, 15:22   #98
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u weet niet dat ieder Zwitsers kanton een eigen regering en parlement heeft? En trouwens ook nog een eigen hoogste gerechtshof alsook eigen politiemacht.

Weet u dat echt niet?
Heb ik dat beweerd niet te weten?

Ik zei alleen dat we er al 6 hebben in België.

Begrijpt u dat echt niet?
Oud 27 februari 2005, 15:23   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid is nog steeds de waarheid, zelfs als die niet in uw kraampje past. De meerderheid van de Belgen wil België behouden, face it!

En bovendien begrijp ik de felicitaties van de flaminganten voor Schiltz echt niet. De Vlaams-nationalistische moraal moet op een laag pitje zijn, als men al luid applaudisseert voor een politiek op non-actief geplaatste grijsaard, die zijn afgezaagde 'argumenten' al briesend en tafelslagend geloofwaardig probeert te maken. De Croo kon echter zijn kalmte meer dan bewaren, en zat er met de glimlach, in tegenstelling tot grijsaard Schiltz, die als een oorlogsschip de camera instaarde. Blik op oneindig.
Heb ik dat referendum gemist waarmee Di Rupo jouw gelijk ging bewijzen?

Zowel De Croo als Schiltz zijn even oude krokodillen met een even grijze baard maar het is wel leuk om hen zo openlijk de 'de waarheid' over de toestand in Belgique te horen kond te doen. En dat op de rooie BRT!

Was het nog maar gisteren dat zelfs een discussie over het einde der Belzieke tijden onmogelijk werd geacht?
Oud 27 februari 2005, 15:23   #100
WhiteLaw
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan u het land verraden als u uw kop niet eens uit uw hol durft steken? En dan verwacht je dat wij naar u komen? Wat een luie ingesteldheid...
We kiezen inderdaad voor het concept van "faceless enemy". We zijn er wel maar je ziet ons niet maar wees niet bang wij hebben genoeg mensen die bereid zijn deze historische vergissing met de grond gelijk te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be