Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2021, 16:09   #12841
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dus die kritische artikels tav Het Westen, zijn er enkel voor de schijn.

Enfin man...

Misschien moet ge wat meer Bellingcatartikels lezen ipv alleen die wat kritisch zijn voor de Russen. Een absolute verademing! Te veel pers is in slaap gesukkeld
Kun je eens enkele voorbeelden geven?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:10   #12842
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kunnen we bij gelegenheid er eens eentje factchecken? Ben wel curieus
Bvb.
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=12812
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=12809

Etc. Bijna elke post.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 januari 2021 om 16:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:21   #12843
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als blijkt dat hij samenwerkt met of geld krijgt van vijandige buitenlandse veiligheidsdiensten is hij effectief een verrader en verdient gevangenisstraf.

Assange heeft nooit samengewerkt met vijandige diensten en zit toch al jaren vast.
Assange heeft samengewerkt met Guccifer 2.0 en dat was een hacker in dienst van de Russische GRu en dat wist hij.

https://www.buzzfeednews.com/article...ileaks-hannity

Citaat:
Twitter DMs obtained by BuzzFeed News show that in the summer of 2016, WikiLeaks was working to obtain files from Guccifer 2.0, an online hacktivist persona linked to by Russian military intelligence, the clearest evidence to date of WikiLeaks admitting its pursuit of Guccifer 2.0.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:41   #12844
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Assange heeft samengewerkt met Guccifer 2.0 en dat was een hacker in dienst van de Russische GRu en dat wist hij.

https://www.buzzfeednews.com/article...ileaks-hannity
Dat is niet waar Assange van beschuldigd wordt in de VS. En met een hacker in contact staan om informatie uit te wisselen die het publiek belang aanbelangt, is niet hetzelfde als samenwerken met een vijandige geheime dienst om bewust onrust of revolutie uit te lokken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 19:16   #12845
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kun je eens enkele voorbeelden geven?
een random sample:

https://www.bellingcat.com/news/uk-a...hammad-gulzar/
https://www.bellingcat.com/resources...belgium-syria/
https://www.bellingcat.com/resources...vacy-concerns/
https://www.bellingcat.com/news/2021...ashli-babbitt/
https://www.bellingcat.com/news/2020...-relief-funds/

Zeker die 1e. Knap werk
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 19:24   #12846
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb nu die 2e even gecheckt

Je zegt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel Russen willen net wel terug naar de Sovjet-Unie.
en geeft daarvoor bron:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb dat even "gecheckt"... "only 28% of respondents said they would want to “return to the path that the Soviet Union was following.”"

Staat daar.
Letterlijk.

...

Ja ok, gewoon fout interpreteren of quoten, dat is zelfs zinloos om te factchecken...



Ik weet niet zo goed wat je wilt aantonen in je 1e voorbeeld. Dat het onder Jeltsin slechter ging met Rusland dan nu? Mja, dat lijkt me evident.

Soit, ik zal gewoon m'n ogen open houden; als er een interessante straffe claim wordt gemaakt, dan gaan we die samen eens factchecken. deal?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 09:03   #12847
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is niet waar Assange van beschuldigd wordt in de VS. En met een hacker in contact staan om informatie uit te wisselen die het publiek belang aanbelangt, is niet hetzelfde als samenwerken met een vijandige geheime dienst om bewust onrust of revolutie uit te lokken.
Moving the goalposts. Again.

De informatie die Navalny publiceert over de gigantische corruptie van Medvedev en Poetin en hun inner circle van miljardairs, dat is dan natuurlijk ook informatie die het publiek belang aanbelangt?

Niet dat dat geheim was natuurlijk (cf. dit artikel uit 2011 : http://archive.indianexpress.com/new...n-them/744665/ )

Citaat:
Russian President Dmitry Medvedev and Prime Minister Vladimir Putin allegedly share between them at least two dozen palaces, villas and mansions, according to a respected Russian magazine.
Maar Navalny weet het altijd leuk te presenteren en te populariseren.

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 januari 2021 om 09:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:04   #12848
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Er zit eveneens een politieke agenda achter. Soros is voor massa-migratie en open grenzen bvb.. Ik vind hun methodes ook altijd verdacht. Ze vinden wat ze willen zoeken. Beeldmateriaal staat bekend om het feit dat het gemakkelijk te manipuleren valt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:15   #12849
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

[quote=Voltian;9587509]Ik heb nu die 2e even gecheckt

Citaat:
Je zegt:



en geeft daarvoor bron:
28 % wil de Sovjet-Unie exact terug zoals het toen was. Dat zijn "veel Russen". De meerderheid wil niet dat het exact terug als vroeger wordt (is ook onmogelijk) maar vindt de Sovjet-periode wel de beste periode uit hun geschiedenis en een bron van inspiratie. (wat nog een verschil is met zeggen dat het exact terug als vroeger moet worden)

“The Soviet era may be seen as a time of justice. Today's state capitalism is viewed as unfair: the injustice is in distribution, access to goods and infrastructure. And this feeling is growing stronger,” Vedomosti quoted Kolesnikov as saying.



...

Citaat:
Ja ok, gewoon fout interpreteren of quoten, dat is zelfs zinloos om te factchecken...
Veel Russen willen dat het exact terug zoals vroeger wordt, de grote meerderheid vond de Sovjet-periode een goede periode en bron van inspiratie. Dat is dus wat ik ook al zei. En helemaal anders dan wat je constant in de westerse media hoort of leest, namelijk dat de Sovjet-periode een hel en catastrofe was.


Citaat:
Ik weet niet zo goed wat je wilt aantonen in je 1e voorbeeld. Dat het onder Jeltsin slechter ging met Rusland dan nu? Mja, dat lijkt me evident.
Dat Poetin veel goede beslissingen heeft genomen, en in het algemeen een goede president was.

Citaat:
Soit, ik zal gewoon m'n ogen open houden; als er een interessante straffe claim wordt gemaakt, dan gaan we die samen eens factchecken. deal?
DEAL

Ik zei dat veel Russen de Sovjet-periode terug willen. 28% wil dat het exact terug wordt zoals het was, de grote meerderheid ziet de Sovjet-periode als inspiratiebron en de beste periode in de Russische geschiedenis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:25   #12850
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Moving the goalposts. Again.

De informatie die Navalny publiceert over de gigantische corruptie van Medvedev en Poetin en hun inner circle van miljardairs, dat is dan natuurlijk ook informatie die het publiek belang aanbelangt?

Niet dat dat geheim was natuurlijk (cf. dit artikel uit 2011 : http://archive.indianexpress.com/new...n-them/744665/ )



Maar Navalny weet het altijd leuk te presenteren en te populariseren.
In de meeste landen is de elite rijker dan de gemiddelde mens. Biden is geen armoezaaier, maar een miljonair. Rusland is kapitalistisch, kapitalisme : ongelijkheid. De Russen hebben het anders gekend, en daar speelt Navalny op in. Dat het schandalig is dat de rijken paleizen hebben terwijl de gewone mens al blij mag zijn met een appartementje.

Waarom eens geen reportage over de bezittingen van de Amerikaanse elite?

Het nederige stulpje van de Clinton's.



Van Biden



Bush familie


Van uw held Poroshenko



Obama



Soros

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:31   #12851
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zit eveneens een politieke agenda achter. Soros is voor massa-migratie en open grenzen bvb.. Ik vind hun methodes ook altijd verdacht. Ze vinden wat ze willen zoeken. Beeldmateriaal staat bekend om het feit dat het gemakkelijk te manipuleren valt.
Wat precies begrijp je niet aan OPEN SOURCE INVESTIGATIONS?

Je verwijzing naar Soros is trouwens zwak is gewoon onderdeel van een extreemrechtse complottheorie die (would-be) dictators als Poetin en Orban gretig gebruiken om Soros zwart te maken.

Niet zo heel verschillend van theorien die de Nazi's gebruikten tegen de Joden overigens voor WOII.

https://www.tijd.be/ondernemen/farma.../10265517.html

Citaat:
Het wereldbeeld van Soros is grotendeels gevormd in zijn jeugdjaren. Als tiener overleefde hij de massamoord op de Hongaarse joden door de nazi’s. Na de oorlog ontvluchtte hij het communistische regime, eerst in het VK en later in de VS, en combineerde hij zijn interesse in filosofische studies met zijn aanleg als belegger. Na de val van de Berlijnse Muur investeerde hij in tal van onderwijs- en mensenrechtenprojecten in Oost-Europa.

Het leverde Soros in zijn geboorteland weinig liefde op. De regering van de Hongaarse premier Viktor Orbán investeerde al miljoenen in propagandacampagnes tegen Soros, die ze beticht van een geheim complot om Hongarije te overspoelen met buitenlandse immigranten.

De beschuldiging dat Soros open grenzen en massa-immigratie aanmoedigt, wordt gretig mee verspreid door andere populistische leiders zoals Nigel Farage, Matteo Salvini, Donald Trump en de Vlaams Belanger Gerolf Annemans. De ‘brandstof’ voor dat gestook vinden ze in de honderden donaties en investeringen van Soros’ stichting in projecten om minderheden en vluchtelingen te ondersteunen. Soros heeft altijd ontkend dat hij een voorstander is van ongelimiteerde migratie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:36   #12852
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

[quote=tomm;9588696]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik heb nu die 2e even gecheckt



28 % wil de Sovjet-Unie exact terug zoals het toen was. Dat zijn "veel Russen". De meerderheid wil niet dat het exact terug als vroeger wordt (is ook onmogelijk) maar vindt de Sovjet-periode wel de beste periode uit hun geschiedenis en een bron van inspiratie. (wat nog een verschil is met zeggen dat het exact terug als vroeger moet worden)

“The Soviet era may be seen as a time of justice. Today's state capitalism is viewed as unfair: the injustice is in distribution, access to goods and infrastructure. And this feeling is growing stronger,” Vedomosti quoted Kolesnikov as saying.



...



Veel Russen willen dat het exact terug zoals vroeger wordt, de grote meerderheid vond de Sovjet-periode een goede periode en bron van inspiratie. Dat is dus wat ik ook al zei. En helemaal anders dan wat je constant in de westerse media hoort of leest, namelijk dat de Sovjet-periode een hel en catastrofe was.




Dat Poetin veel goede beslissingen heeft genomen, en in het algemeen een goede president was.



DEAL

Ik zei dat veel Russen de Sovjet-periode terug willen. 28% wil dat het exact terug wordt zoals het was, de grote meerderheid ziet de Sovjet-periode als inspiratiebron en de beste periode in de Russische geschiedenis.
ok!

Ik zou deze als "misleading" labellen, maar goed, ge kunt 28% "veel" noemen. Ik onthou toch dat een ruime minderheid de SU terug wil.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:41   #12853
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zit eveneens een politieke agenda achter.
So?

Dat moet je idd wat achterdochtig maken, maar feiten zijn in de eerste plaats a-politiek. Ik vind dat je DAT moet beoordelen. Als Breitbart deze analyse had gemaakt, het zou niks uitmaken. De feiten zijn wat ze zijn.

Allé, neem nu dat eerste artikel, hebt ge daar nu 1 fout in gevonden die zou wijzen op "fabrikage"? Er wordt zoveel bewijs aangeleverd dat de ruimte voor interpretatie minimaal is. En zo hoort het.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:44   #12854
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat precies begrijp je niet aan OPEN SOURCE INVESTIGATIONS?

Je verwijzing naar Soros is trouwens zwak is gewoon onderdeel van een extreemrechtse complottheorie die (would-be) dictators als Poetin en Orban gretig gebruiken om Soros zwart te maken.

Niet zo heel verschillend van theorien die de Nazi's gebruikten tegen de Joden overigens voor WOII.

https://www.tijd.be/ondernemen/farma.../10265517.html
Soros is een van de belangrijkste financiers van Bellingcat dat geven ze zelf toe. De man heeft duidelijk een ideologische, liberale agenda. Hij werd miljardair door te speculeren tegen de Britse pound.

Het is geen complottheorie dat Soros allerlei initiatieven financiert en zo probeert de politiek en maatschappij te beïnvloeden in tal van landen, hij geeft het zelf toe. En in zijn geboorteland Hongarije kennen ze hem het best, en zijn ze geen fan.

Soros, Clinton's, Bernard Henri Levy, Biden, etc. allemaal dezelfde clan. Ik zeg niet dat Trump beter is, maar de ideologie van Soros en co. draait ook allemaal om geld en suprematie van het westerse grootkapitaal, maar hun verhaal is wat mooier verpakt dan dat van Trump.

Ik ben het niet altijd eens met Orban maar hij is geen dictator, democratisch verkozen. En ook geen fan van Vlaams Belang maar een derde van de Vlamingen zou voor hen stemmen volgens de laatste opiniepeiling, en ja, hun stem telt niet want niet politiek correct.
Ik was trouwens in augustus in Hongarije en de meeste Hongaren die ik sprak waren positief over Orban. Ik was ook in Slovakije, een land dat meer de oekazes van de "weldenkende elite" in de EU volgt, en zag veel meer armoede.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:48   #12855
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

[quote=Voltian;9588726]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

ok!

Ik zou deze als "misleading" labellen, maar goed, ge kunt 28% "veel" noemen. Ik onthou toch dat een ruime minderheid de SU terug wil.
"Terug willen" is ambigu he. De grote meerderheid ziet de SU als de beste periode in de Russische geschiedenis en bron van inspiratie. Maar de tijden zijn veranderd, een exacte kopie kan het nooit meer worden. Toch hoopt 28% dat tegen beter weten in.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 11:52   #12856
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
So?

Dat moet je idd wat achterdochtig maken, maar feiten zijn in de eerste plaats a-politiek. Ik vind dat je DAT moet beoordelen. Als Breitbart deze analyse had gemaakt, het zou niks uitmaken. De feiten zijn wat ze zijn.

Allé, neem nu dat eerste artikel, hebt ge daar nu 1 fout in gevonden die zou wijzen op "fabrikage"? Er wordt zoveel bewijs aangeleverd dat de ruimte voor interpretatie minimaal is. En zo hoort het.
De SELECTIE van feiten is nooit apolitiek. Wat Breitbart presenteert zijn ook feiten, alleen andere feiten.

Ik weet het niet, ik was er niet bij. Toch wel vreemd dat als de Griekse grenswachters migranten zouden vermoord hebben, er daar verder geen gevolg aan gegeven werd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 12:06   #12857
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De SELECTIE van feiten is nooit apolitiek. Wat Breitbart presenteert zijn ook feiten, alleen andere feiten.
Akkoord, je kan kiezen welke feiten je aanbrengt.

Edoch, als de geselecteerde aangebrachte feiten op zichzelf tot een onomstotelijke conclusie leiden, dan maakt het toch niet uit als je nog wat feiten toevoegt? Enkel als de analyse niet compleet is, is dat belangrijk, maar dat is hier niet het geval. Er is maar één conclusie mogelijk


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik was er niet bij.
Ik heb er een probleem met deze "intellectuele overgave". Nogmaals, het is niet omdat je er niet bij was dat je geen feiten-gebaseerde conclusie kan trekken. Dat is toch wel behoorlijk fundamenteel.

Met deze houding levert ge u eigenlijk over aan de desinformatie-oorlog en geef je op de waarheid te zoeken, geef je vrij spel aan desinformatie; het is nu net uw plicht als kritische burger om hier niet zomaar aan toe te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toch wel vreemd dat als de Griekse grenswachters migranten zouden vermoord hebben, er daar verder geen gevolg aan gegeven werd.
Inderdaad! Het verhaal is mooi begraven. Best genant voor de EU, vind je niet? En dat komt dan van Bellingcat!

...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:16   #12858
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
2 dikke leugens.

Proficiat.
Geen leugens. Die vrouw ging samen met haar begeleider weg uit de zone, gaf geen aanleiding en werd direct geviseerd (het was geen 'collateral damage'). Ze hield er een schedelbreuk aan over en ze heeft nog geluk gehad. Ik zie dat als fascisme, net als discours die zulks verdedigen: het opleggen van een "orde" met bruut geweld, los van legaliteit (of met de wet als dekmantel) en proportionaliteit. Het valt overigens dat fascisme ook elders vaak geduld wordt - denk aan de Maidan-staatsgreep met snipers en nazi's - als het binnen het ideologische kraam past dat zich ironisch genoeg op 'vrijheid' beroept. Alleen vindt een dergelijke staatsgreep door internationale oligarchisch gestuurde beleidslijnen nu openlijk in onze eigen landen plaats terwijl het NAVO-fascisme voor zover het zich vroeger in eigen gebied afspeelde zich nog verborgen hield (bv. Gladio).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 januari 2021 om 13:19.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:22   #12859
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Soros is een van de belangrijkste financiers van Bellingcat dat geven ze zelf toe. De man heeft duidelijk een ideologische, liberale agenda. Hij werd miljardair door te speculeren tegen de Britse pound.
De OSF WAS een van de organistaties die Bellingcat steunde, volgens hun website op dit moment dus niet meer.

Wat Bellingcat doet is natuurlijk essentieel in een Open maatschappij, het is dus perfect logisch dat OSF hen steunde.
Verdachtmakingen daarrond zijn zeer gratuit.

Citaat:
Bellingcat currently receives grants from the following organisations:

Adessium
The National Endowment for Democracy
The Dutch Postcode Lottery
Zandstorm CV
Sigrid Rausing Trust
Stichting Saxum Volutum
Citaat:
Het is geen complottheorie dat Soros allerlei initiatieven financiert en zo probeert de politiek en maatschappij te beïnvloeden in tal van landen, hij geeft het zelf toe. En in zijn geboorteland Hongarije kennen ze hem het best, en zijn ze geen fan.

Soros, Clinton's, Bernard Henri Levy, Biden, etc. allemaal dezelfde clan. Ik zeg niet dat Trump beter is, maar de ideologie van Soros en co. draait ook allemaal om geld en suprematie van het westerse grootkapitaal, maar hun verhaal is wat mooier verpakt dan dat van Trump.
Soros heeft 32 miljard dollar van zijn geld in OSF gestopt, en dat gaat naar Open en transparante Journalistieke initiatieven, studiebeurzen etc.
Hij verdient niks aan OSF, het is pure filantropie.

Hij ijvert -volkomen transparant- naar een meer open maatschappij, dat heeft niks te maken met geld en de supprematie van het kapitaal, maar om een maatschapplijk ideaal van iemand die heeft gezien wat de Nazis' en Communisten in Oost-europa gedaan hebben.

In Hongarije botst dat uiteraard met Orban, die uiteraard wel een mini-dictator is die journalistiek en justitie effectief controleert en oppositie afdreigt en die zeer corrupt is. Een kleine Putin-kloon eigenlijk, Putin is qua corruptie uiteraard ongeevenaard in de menselijke geschiedenis.

De transparantie en open maatschappij die de OSF nastreeft is de ergeste nachtmerrie voor dictators als Orban, vandaar extremistische reacties als deze :

https://www.bbc.com/news/education-46427810

Citaat:
University 'forced out' from Budapest

university in Hungary now formally accepts that it "has been forced out" from its Budapest base - after a weekend deadline to reach a deal with the government passed without any last-minute agreement.

"We can no longer operate as a free institution in the city and country we call home," said the president of the Central European University (CEU), Michael Ignatieff.

He described it as a "tragic and serious violation of academic freedom in the heart of Europe".
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 13:23   #12860
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Geen leugens. Die vrouw ging samen met haar begeleider weg uit de zone, gaf geen aanleiding en werd direct geviseerd (het was geen 'collateral damage'). Ze hield er een schedelbreuk aan over en ze heeft nog geluk gehad. Ik zie dat als fascisme, net als discours die zulks verdedigen: het opleggen van een "orde" met bruut geweld, los van legaliteit (of met de wet als dekmantel) en proportionaliteit. Het valt overigens dat fascisme ook elders vaak geduld wordt - denk aan de Maidan-staatsgreep met snipers en nazi's - als het binnen het ideologische kraam past dat zich ironisch genoeg op 'vrijheid' beroept. Alleen vindt een dergelijke staatsgreep door internationale oligarchisch gestuurde beleidslijnen nu openlijk in onze eigen landen plaats terwijl het NAVO-fascisme voor zover het zich vroeger in eigen gebied afspeelde zich nog verborgen hield (bv. Gladio).
De Maidan staatsgreep...

I'm intrigued.

Ik dacht dat het de ordetroepen van Yanukovych waren die met snipers op de betogers schoten?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be