![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Komaan, nu geen semantische spelletjes beginnen spelen... Da's al te kinderachtig hoor, Erw.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toon mij gewoon aan hoe mijn originele repliek geschreven is om kritiek op het VB te spuien.
Al wat je tot nogtoe gedaan hebt is goochelen met zeer slappe insinuaties en veronderstellingen. Nogmaals, als ik iets over het VB te zeggen heb... dan doe ik dat gewoon. Met naam en toenaam. Ik zie niet in waarom ik dat "in bedekte termen" zou moeten doen. Jij wel soms?
![]() |
#84 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
... zijn zwak en gefrustreerd ... offeren heel gemakkelijk zichzelf op. ... hebben geen kritiek en voelen zich superieur. ... hebben geen ruggegraat noch zijn intelligent. ... falen persoonlijk en willen hun ego opkrikken. Zoals ik zei: uw tekst is volledig op maat gemaakt van de zwartmakerij die een politieke partij en haar volgelingen viseert en gaat totaal naast de realiteit inzake hoe haat zich manifesteert op het veld. Wat perfect overeenstemt met de toestand met het Vlaams Blok/Belang: geen slachtoffers in het veld. If it looks like a duck, talks like a duck and walks like a duck then it IS a duck. Anders gezegd: op basis van gegevens een conclusie maken. Citaat:
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
je haat toch ook wel iets he beweer je van niet dan beweer je daar eigenlijk mee dat je volmaakt bent wie niets haat is volmaakt - verlicht - in vrede je betoog aan het begin van het toppic hier onderschrijf ik volledig maar tenzij jij dus volmaakt bent ..... was het de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet kijk niet neer op onvolmaakte mensen de vexille het zal je een stukje dichter bij de volmaaktheid brengen groetjes
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementslid
|
![]() Is het VB hetzelfde als niets of niemand? Ik voel ook ook geen enkele haat tov gelijk welke partij. Een kortstondig moment van ergernis is nog niet hetzelfde als haten, er is geen enkele partij waar ik me nog nooit aan geërgerd heb, maar dat komt zelfs niet in de buurt van 'haat' (het enige gevoel dat bij mij qua intensiteit in de buurt van haat zou komen bij het aanschouwen vd belgische politiek is oeverloze verveling).
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Erw
Onwaarschijnlijk wat je er allemaal bijsleurt om krampachtig iets te bewijzen dat niet te bewijzen valt. Omdat er ook niks te bewijzen is. Als ik je nou goed begrepen heb, zou ik het in "bedekte termen" (waarom is me nog een raadsel) hebben over het VB omdat die naar jouw zeggen (jaja, ik heb dat nooit gezegd) zou beantwoorden aan het profiel van een haatpartij. En om dat te doen baseer je je op de "klassieke" en "stereotype" manier waarop Blokhaters hun argumentatie opstellen. Je gaat er dus van uit dat ik een Blokhater ben... Waarom? Volgens de filosofie "if you're not with us, then you're against us?" Zoiets, Erw? Zit de wereld volgens jou dan zo simpel in elkaar? En meteen in dezelfde post geef je een voorbeeld van de Palestijnse zelfmoordlafaards dat perfect past binnen het verhaal dat ik heb willen meegeven. En ontken je dus dat mijn repliek "op maat van het VB" zou gesneden zijn. Je moet weten wat je wil he... In het politieke forum gooi je met dat soort van gestuntel geen hoge ogen.
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf "haat" ik inderdaad niks of niemand op dit ogenblik. Maar dat heeft ook niks met perfectie of verlichting te maken. Het is enkel een teken dat niets mij in die mate negatief beroert dat ik er m'n rust voor wil laten. Sommigen zullen dat onverschilligheid noemen, maar dat is het geenszins. Als ik onverschillig zou zijn, dan was ik nu deze repliek niet aan het schrijven. Ik kijk op niemand neer... stel alleen vast dat mensen het zichzelf vaak veel moeilijker maken dan nodig. Het is vaak goed om wat afstand te nemen in het besef dat we hier godbeterd maar 70 �* 80 jaar rondlopen. Ik heb zelf (maar da's een niet terzake doende persoonlijke noot) afgelopen zomer drie heel dierbare familieleden verloren en dat heeft me een heel pak kalmer en bedachtzamer gemaakt. Zal ook wel iets te maken hebben gehad met de omstandigheden waaronder dat is gebeurd.
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 27 februari 2005 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
en het is moeilijk ook voor mij om mensen erop te wijzen dat ze zich niet in zelfbeklag en haat hoeven te wentelen en tegelijkertijd niet uit de hoogte te doen. Mensen worden immers nooit graag op hun fouten gewezen maar soms is het wenselijk oefenen dus om onze medemens op zijn haar fouten te wijzzen zonder dat dit uit de hoogte overkomt een huzarenstukje dansen op de slappe koord en de perceptie is belangrijk ook al is het slechts perceptie want anders komt de boodschap niet over - ze dringt niet door en dat is toch de bedoeling he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe dat via te quoten in plaats van mijn woorden te vervangen door uw versie (bvb 'klassieke' en 'stereotype'). Idem inzake 'Palestijnse zelfmoordlafaards'. Anders gezegd: leg me geen woorden in de mond. Dat is oneerlijk en dat zou u zelf mogen inzien. U leest selectief en herhaalt vragen die reeds beantwoord werden. Eén voorbeeld: Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 februari 2005 om 17:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Erw
Niet belerend beginnen doen wanneer je argumenten nog vluchtiger zijn dan het drijfzand waarop je je nu hebt begeven... Maar goed, u vraagt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn repliek was heel algemeen een reactie op wat de topicstarter in het forum gooide. En als je daar met alle geweld iets anders in wil lezen, dan ben je inderdaad schoentjes aan het passen die niet voor jou waren neergezet. En de aanblik daarvan begint stilaan zielige proporties aan te nemen. Geef dus maar eens antwoord op mijn opmerkingen / vragen, als je meent je stelling te kunnen onderbouwen tenminste.
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Status Anxiety" van Alain de Botton draait helemaal rond deze problematiek. Zijn thesen zijn wellicht iets té absoluut gesteld, maar de inzichten zijn uitermate interessant. Ik ben zeker dat je ervan zal genieten... Doen dus.
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() ok thanks de Vexille
zal ik doen zodra k de tijd vind
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de nutteloze woorden in uw laatste post eens samen gezet:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Erw
... en dan nu in een samenhangend nederlands graag. Uw gewauwel houdt absoluut geen steek. Ik vroeg u duidelijk te zijn en al wat u doet is uit diverse posts wat citaten tezamen knutselen waaruit volgens u iets zou moeten blijken. Ik zou begot nog moeten geloven dat u niet in staat bent om één samenhangende paragraaf te produceren. Is het zo moeilijk om uw punt duidelijk te maken, Erw? Is het concept "argumentatie" u zo compleet vreemd? Citaat:
Nogmaals, geef mij ondubbelzinnig aan waar ik een sluikse kritiek-tirade opzet op een politieke partij. Zo lang is mijn repliek toch niet geweest? Bespreek het desnoods zinnetje-voor-zinnetje als het moet. Maar zorg dat je argumenten hout snijden wat je kronkelt nu al heel de tijd als een paling in een emmer snot.
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Erw
Ik zal het je nog een stukje gemakkelijker maken... In mijn analyse wordt het merendeel van het electoraat van het VB niet gedreven door haat, maar door ongenoegen over het gevoerde beleid. Er is een belangrijke distinctie tussen die twee. Ik hoop dat je de gave van het genuanceerd denken hebt. Maar daar gaat dit topic zelfs hoegenaamd niet over... Ergo, als jij mijn repliek met alle macht zo wil lezen dat die specifiek betrekking heeft op het VB, dan herken je jouw partij in een beeld dat je in de eerste plaats zelf hebt geconstrueerd. Niet ik. En dat maakt die hele gedachtengang redelijk zielig toch...