Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2021, 19:41   #21
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel eigenaardig.

Zoals ik al stelde, wat men eigenlijk zou willen, is dat je immuun zou zijn. Dat kan door vaccinatie of ziekte, en dat is niet eens gezegd dat dat werkt. Het zou idioot zijn om een vaccinatie bewijs te vragen, als het vaccin niet gewerkt heeft.

Men moet op antilichamen testen. Niet vaccinatie nagaan. Het vaccin kan ineffectief geweest zijn, en dan is het niks waard. Je kan ziek geweest zijn zonder antilichamen of met antilichamen te hebben opgewekt, en met het vaccin is dat ook zo.

Iemand die vaccins gehad heeft, maar geen antilichamen heeft, is totaal analoog aan iemand die geen vaccin gehad heeft.

Normaal gezien zou men een bloedafname moeten doen om op antilichamen te testen (en eventueel, maar dat is complexer, op T-cel reactiviteit). En dat, en enkel dat, bepaalt uw immuniteitstatus. Niet of je een vaccin gehad hebt, dan wel ziek geweest.
Klopt, maar daar gaat het niet over.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 19:41   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Minderjarigen mogen NOG niet gevaccineerd worden.
De procedures om te checken of het voor hen effectief is, en veilig, lopen nog.
Voor hen is het veel veiliger om gewoon corona op te doen. Het aantal zware allergische reacties bij het Pfizer vaccin is groter dan dodelijkheid van corona onder de 18 jaar (1 op 100 000).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 19:43   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er hoeft toch niet een speciaal vaccinatie-pasje daarvoor gemaakt te worden? We hebben toch allemaal een identiteitskaart met een chip. Daar kan de vaccinatie-info rustig op geplaatst worden.
Men zou daar uw immuniteitsstatus moeten op zetten. We willen geen mensen bij wie het vaccin niet zou gewerkt hebben he. Stel U voor dat die besmet zouden zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 21:02   #24
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou daar uw immuniteitsstatus moeten op zetten. We willen geen mensen bij wie het vaccin niet zou gewerkt hebben he. Stel U voor dat die besmet zouden zijn.
ik zou eigenlijk niet weten waarom iemand zakes heeft met mijn “immuniteitstatus”
privacy is al een inhoudsloos begrip geworden
Oud 18 januari 2021, 21:24   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie of wat gaat bepalen wat mij immuniteitsstatus is, als die op z'n minst bestaat ?
Ik wil ook niet dat die zou worden geregistreerd. Om nog niet te spreken over een vervaldatum. Immuniteit kan toch variëren in tijd.
Privacy. Inleveren ja, mits overtuigd door belangrijkheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 22:17   #26
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En vanaf wanneer gaat dat mogelijk zijn ?
Dat is al mogelijk.

Camera's werden al overal geïnstalleerd (we lopen er verdorie mee rond ), de hele planeet is omgeven door een schild van satellieten.. en zoals reeds aangehaald, werd/wordt er een 5G-netwerk uitgerold om giga-data te verzenden en te verzamelen. Dat is niet bedoeld opdat gij dit forum een beetje sneller kunt gebruiken hé.. Slimme technologieën werden al lang uitgetest en maken het een pak eenvoudiger om de burger te controleren op 'alle' vlak.. En 't best van al: de slaafse burger is nog steeds van mening dat die niets te verbergen heeft en vindt 't prima dat de technologieën bestaan, want 't is om de stoute mensen mee op te pakken hé.. rara wie nu de stoute mensen zijn..

En wete wat 't grappigst is? Het werd allemaal onder onze ogen geïnstalleerd, de meesten hebben ervoor staan klappen in de handjes en nu ziet 't er naar uit dat er geen weg meer terug is.. met grote dank aan de naïeviteit van in-slaap-gewiegde burgers, die zichzelf wijsmaken dat ze goed geïnformeerd en kritisch zijn omdat ze dagelijks naar hun verlicht canvas kijken.. goed 'in vorm gebracht' door de media..

Maar al bij al maakt het niet uit in wat voor een wereld we terecht komen, voor- en nadelen gaan hand in hand. Perceptie bepaalt.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 4 februari 2021 om 22:17.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 22:47   #27
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nederland heeft daar alvast groen licht voor gegeven. Dat is waarschijnlijk om de vaccinatiegraad te maximaliseren, niet meer of minder. Op mijn vorige baan werkte een anti-vaxxer (die was ook tegen poliovaccins, wat ik dwaas vind, maar goed) en een Feyenoordfan. Die moet zwaar onder de stress zitten, die arme man. Geen stadion voor hem dit jaar, mogelijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 februari 2021 om 22:49.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 22:55   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Who cares?
Oud 4 februari 2021, 22:57   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nederland heeft daar alvast groen licht voor gegeven. Dat is waarschijnlijk om de vaccinatiegraad te maximaliseren, niet meer of minder. Op mijn vorige baan werkte een anti-vaxxer (die was ook tegen poliovaccins, wat ik dwaas vind, maar goed) en een Feyenoordfan. Die moet zwaar onder de stress zitten, die arme man. Geen stadion voor hem dit jaar, mogelijk.
Er is wel een hemelsbreed verschil tussen een anti vaxer en een anti genetisch gemodificeerde.

Akkoord?
Oud 4 februari 2021, 23:01   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is wel een hemelsbreed verschil tussen een anti vaxer en een anti genetisch gemodificeerde.

Akkoord?
Ja, maar een anti-vaxxer (tegen een veilig poliovaccin) zal helemaal problemen hebben met die mRNA-injectie (een risico). Duh.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 februari 2021 om 23:07.
Oud 4 februari 2021, 23:02   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Who cares?
Dat was tegen mij neem ik aan. Pffff. Lees het dan niet he?

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 februari 2021 om 23:04.
Oud 4 februari 2021, 23:13   #32
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Nederland heeft daar alvast groen licht voor gegeven. (...)
Ook in Zweden stelt men voor een digitaal vaccin-paspoort te ontwikkelen.. liefst op Europees niveau.. verder wat voorstellen om enkel naar 't buitenland te mogen reizen met zo een paspoort en ook om andere bewegingsvrijheden te beperken voor mensen zonder.

Grappig wel dat ze spreken over 'ontwikkelen' als het prototype jaren geleden al werd getest..
Oud 4 februari 2021, 23:20   #33
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ook in Zweden stelt men voor een digitaal vaccin-paspoort te ontwikkelen.. liefst op Europees niveau.. verder wat voorstellen om enkel naar 't buitenland te mogen reizen met zo een paspoort en ook om andere bewegingsvrijheden te beperken voor mensen zonder.

Grappig wel dat ze spreken over 'ontwikkelen' als het prototype jaren geleden al werd getest..
Benieuwd hoe dat in Europa zal uitdraaien. Meer controle geven aan overheden word ik sowieso niet vrolijk van, maar ja, wie wel.
Oud 4 februari 2021, 23:28   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar een anti-vaxxer (tegen een veilig poliovaccin) zal helemaal problemen hebben met die mRNA-injectie (een risico). Duh.
Je gooit 2 verschillende zaken op 1 hoop.

Why?

Weet je wat mrna feitelijk is!

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2021 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 23:44   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je gooit 2 verschillende zaken op 1 hoop.

Why?

Weet je wat mrna feitelijk is!
Ik vertrouw in de intelligentie van de forummer hier. Waarom zo gespannen? Jij reageert alsof ik 'gevaarlijke desinformatie' verspreid die jij het zwijgen wil opleggen. Je lijkt wel kwaad te worden en dat op de typisch Belgische manier (gebelgd/verbolgen). Een negatief stereotype dat Nederlanders hebben over Belgen, trouwens.

En uiteraard weet ik ongeveer wat mRNA is. Ook ik ben naar school geweest. Een kenner van die Pfizer- en Moderna-vaccins, echter, ben ik niet.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 februari 2021 om 23:53.
Oud 5 februari 2021, 00:11   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw in de intelligentie van de forummer hier. Waarom zo gespannen? Jij reageert alsof ik 'gevaarlijke desinformatie' verspreid die jij het zwijgen wil opleggen. Je lijkt wel kwaad te worden en dat op de typisch Belgische manier (gebelgd/verbolgen). Een negatief stereotype dat Nederlanders hebben over Belgen, trouwens.

En uiteraard weet ik ongeveer wat mRNA is. Ook ik ben naar school geweest. Een kenner van die Pfizer- en Moderna-vaccins, echter, ben ik niet.
Neen dat ben je niet.

Daarom noem je anti vaxers ook anti genetische gemodificeerde vaxers.
Je kent het verschil niet.

Zo jammer.
Oud 5 februari 2021, 00:11   #37
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen dat ben je niet.

Daarom noem je anti vaxers ook anti genetische gemodificeerde vaxers.
Je kent het verschil niet.

Zo jammer.
Jij legt uitspraken in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Je valt een stropop aan.

Ik zeg enkel dat een klassieke antivaxxer die ik als collega heb gehad tot de late zomer het nu psychologisch moeilijk moet hebben aangezien Nederland mee gaat doen met een onderhandse psychologische maatregel. Die persoon gaat natuurlijk ook geen ongeverifieerd/experimenteel mRNA-vaccin aanvaarden he?

En ik zei dat mensen die sceptisch staan tegenover die inmiddels allang bevestigd veilige poliovaccins waar ze een geïnactiveerd virus of een verzwakt virus injecteren nogal gekken zijn, maar ik zei ook dat die nieuwe mRNA-vaccins een veel groter (nog relatief onbekend) risico inhouden. Ik noem de sceptici daartegen geen gekken he? Zeker jonge gezonde mensen hebben daar reden toe.

Het is ook vrij duidelijk dat ik dat bedoel en niets anders. Jij maakt gewoon een vijandbeeld van mij en reageert zoals je nu doet, waarschijnlijk omdat je hier emotioneel mee begaan bent ofzo.

Zelf ben ik tegen vaccinatiepaspoorten, overigens. In Nederland zit het er dus dik in dat we juist die te zien gaan krijgen, net als in Zweden klaarblijkelijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 februari 2021 om 00:27.
Oud 5 februari 2021, 00:39   #38
jad°relen°ir
Minister

Standaard

https://www.ecdc.europa.eu/sites/por...n-system_0.pdf

Een lijvig document uitgebracht in 2018 met richtlijnen voor overheden om een Immunisatie Informatie Systeem op punt te stellen. Het bestaat als prototype al enkele jaren in diverse landen.

Dat paspoort en het hele IIS-idee staat al lang in de steigers.. lang voor er sprake was van covid19.. Nu willen ze een "vaccinatie-paspoort ontwikkelen" uitrollen ja..

Citaat:
IIS are considered valuable tools for vaccination programmes. At the community level, IIS allows for rapid information on vaccination coverage and let public health authorities react quickly to events such as safety alerts or disinformation campaigns. At individual level, IIS provide people with access to their vaccination records, which helps make informed decisions about vaccinations.

IIS technology has been available for several years and supportive legislation in the EU for these systems has been in place since 2011. IIS are also considered a priority in the WHO European Vaccine Action Plan 2015–2020. There are a number of functioning IIS in EU/EEA countries, but there is still some way to go before all countries operate such a system.

Sept. 2019: EU's stappenplan.. tegen 2030 vaccinaties voor iedereen en elke kritische stem de mond gesnoerd..
Oud 5 februari 2021, 02:22   #39
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Alsof ge dat nog moeten tonen...

Ik zou toch maar eens kijken moest ik u zijn, gwn om mee te zijn.

https://lbry.tv/@vcr_timemachine:2/W...-OP-HET-SPEL:a

Zonet bekeken en die video vat het mooi samen. Herder, alles-omvattend & goed onderbouwd. Jammer dat de mensen die het beter wel zouden bekijken, dit niet zullen doen.
Oud 6 februari 2021, 13:05   #40
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het rapport ‘Covid-19 vaccines: ethical, legal and practical considerations’ (Resolutie 2361)

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

De Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa heeft op 27 januari een amendement aangenomen waarin expliciet wordt gesteld dat vaccins NIET mogen worden verplicht in de EU, weigeraars niet mogen worden gediscrimineerd, en een vaccinatiecertificaat niet mag worden gebruikt als paspoort.
Natuurlijk heeft de Raad van Europa helemaal geen wetgevende macht en stippelt enkel de koers uit voor het eu-beleid dus is dit weer een bedrieglijke dode mus om het eu-imago op te krikken en mensen proberen te sussen en voor te liegen voor ze verplicht gevaccineerd worden, de weigeraars gediscrimineerd, gecriminaliseerd en uitgesloten worden en tot een vaccinatiepas verplicht worden.
Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn, dat illegale, geldverslindend eu-gedrocht.
De linkerhand zonder macht smeert stroop om protest te vermijden terwijl de rechterhand met de macht intussen de zweep erop legt.

En mensen: de VOORSTELLEN die nu worden gedaan in enkele landen voor een vaccinatiepas is weer enkel een PEILING om te zien of er veel protest komt of niet en afhankelijk daarvan zal verder gegaan worden met ons een vaccinatiepas door de strot te kunnen rammen.
Als er een overweldigend protest en tegenstand komt vanuit de bevolking, dan belandt de vaccinatiepas in de diepvries!

Deze houding:
Citaat:
In Nederland zit het er dus dik in dat we juist die te zien gaan krijgen, net als in Zweden klaarblijkelijk.
Is je al op voorhand gewonnen geven zonder enig gevecht, je aanvaardt al wat er nog niet is waardoor ze hun gang kunnen gaan en je een vaccinatiepas kunnen opdringen.

Laatst gewijzigd door Oma : 6 februari 2021 om 13:17.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be