Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2021, 09:47   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er is behoorlijk wat incompetentie ja. Dat klopt.
Welja, het is uit pure incompetentie dat deze situatie zal aanhouden. Niet omdat dat gepland is. Het is uit pure incompetentie dat het nu nog aanhoudt. Incompetentie, hysterie, irrationaliteit, en nadien natuurlijk het schuldig verzuim omdat men begint te beseffen dat men verantwoordelijk was voor al die brokken en dus de vlucht vooruit.

Nog eens: had jij door in maart vorig jaar dat we vandaag in deze situatie zouden zitten ? Ik wel, tenzij het grandioos mislukte wat ze "planden". De werkelijkheid die zich nu afspeelt werden toen afgeschilderd als idiote doomsday scenario's. Nu zitten we er in en worden eraan gewoon.

Ik stel nu dat vaccinatie niet zal werken om corona epidemieen tegen te houden. Maar dat het feit dat vaccinatie kan, aanleiding zal geven, net zoals vorige keer, tot "gemaatregel". Vaccinatie zal de wortel zijn, zoals vorige keer, om het gemaatregel te verschonen. Het Deus Ex Machina dat maakt dat iedereen telkens weer de illusie heeft dat het "binnen afzienbare tijd voorbij is". En dus toelaat om "nog even" onaanvaardbare dingen te aanvaarden. Want het is zogezegd tijdelijk. En dat tijdelijk wordt cyclisch permanent. En na enkele cycli is men eraan gewoon. Dan is het het Nieuwe Normaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 09:47   #42
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom dus dat wij waarschijnlijk naar een realiteit gaan waarin je eens in de zoveel tijd moet vaccineren.
In die realiteit leefden we al.
De huidige toestand is van een andere orde..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 09:48   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom dus dat wij waarschijnlijk naar een realiteit gaan waarin je eens in de zoveel tijd moet vaccineren.
En in afwachting "tijdelijke" maatregelen moet nemen.

Omdat de tijd tussen het ontdekken van een variant, en het vaccineren van iedereen, gemakkelijk 6-8 maanden in beslag neemt, en de variant een epidemie veroorzaakt op 3 maanden tijd. Waarna het spel herbegint.

We moeten die "spontane" epidemie dus uitrekken over 6-8 maand met "maatregelen", dan iedereen vaccineren.... en dan een nieuwe variant ontdekken. Waarop we weer van voren af aan mogen herbeginnen.

We hebben dus telkens 2-3 maanden "vrijheid" waarbij we nieuwe varianten maken die aan de vorige immuniteit ontsnappen, en dan 6-8 maanden gemaatregel, in afwachting van het vaccin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 09:50.
Oud 7 februari 2021, 09:48   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, het is uit pure incompetentie dat deze situatie zal aanhouden. Niet omdat dat gepland is. Het is uit pure incompetentie dat het nu nog aanhoudt. Incompetentie, hysterie, irrationaliteit, en nadien natuurlijk het schuldig verzuim omdat men begint te beseffen dat men verantwoordelijk was voor al die brokken en dus de vlucht vooruit.

Nog eens: had jij door in maart vorig jaar dat we vandaag in deze situatie zouden zitten ? Ik wel, tenzij het grandioos mislukte wat ze "planden". De werkelijkheid die zich nu afspeelt werden toen afgeschilderd als idiote doomsday scenario's. Nu zitten we er in en worden eraan gewoon.

Ik stel nu dat vaccinatie niet zal werken om corona epidemieen tegen te houden. Maar dat het feit dat vaccinatie kan, aanleiding zal geven, net zoals vorige keer, tot "gemaatregel". Vaccinatie zal de wortel zijn, zoals vorige keer, om het gemaatregel te verschonen. Het Deus Ex Machina dat maakt dat iedereen telkens weer de illusie heeft dat het "binnen afzienbare tijd voorbij is". En dus toelaat om "nog even" onaanvaardbare dingen te aanvaarden. Want het is zogezegd tijdelijk. En dat tijdelijk wordt cyclisch permanent. En na enkele cycli is men eraan gewoon. Dan is het het Nieuwe Normaal.
Maar wees nou gewoon eens concreet. Hoe gaat de toekomst er volgens jou dan uitzien?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 09:50   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wees nou gewoon eens concreet. Hoe gaat de toekomst er volgens jou dan uitzien?
Kijk rond je heen. Zo.
Oud 7 februari 2021, 09:51   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En in afwachting "tijdelijke" maatregelen moet nemen.

Omdat de tijd tussen het ontdekken van een variant, en het vaccineren van iedereen, gemakkelijk 6-8 maanden in beslag neemt, en de variant een epidemie veroorzaakt op 3 maanden tijd. Waarna het spel herbegint.
Mwau, je hebt geen 100% immuniteit nodig he. Antilichamen reageren ook op de mutaties. Daar waar je bij een vaccin voor de 'normale' corona voor 95% immuun bent, ben je dat bij een mutatie voor 70%. Dat is nog steeds behoorlijk.

Vaccins hoeven er niet voor te zorgen dat niemand meer ziek wordt, maar dat je de zorg ontlast. Dat er geen mensen meer vanwege corona op de IC's belanden.

Dus allereerst: aanpassingen op mutaties zijn vrij gemakkelijk, maar mocht dat toch teveel tijd in beslag nemen is het niet eens perse nodig.
Oud 7 februari 2021, 09:51   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk rond je heen. Zo.
O oke. Nou, laat ik met je meegaan. Zo erg is dat toch niet?

We kunnen alles nog.
Oud 7 februari 2021, 09:55   #48
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is overigens een bron:

https://twitter.com/ErikVanDerHorst/...33501857607680
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 09:58   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We kunnen alles nog.
Hoezo ? Je mag geen mensen meer bij jou thuis uitnodigen. Je mag niet meer bij iemand op bezoek gaan. Nooit geen restaurant meer open. Je moet telewerken. Je mag niet meer naar een hoorcollege.

Het zal natuurlijk in de toekomst allemaal veel beter gecontroleerd worden. Sociale contacten zullen het statuut krijgen dat racisme nu heeft: verfoeid.

Jouw "zo erg is dat toch niet" is exact wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 10:03.
Oud 7 februari 2021, 09:59   #50
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen alles nog.
Onlangs nog een cafeetje bezocht? Restaurantje? Filmpje bekeken in een cinema? Stiekem naar de kapper geweest? Nagels gevijld met een bandschuurmachine in je garage? Uw bezoek een kakske laten leggen bij u thuis binnen? Met je collega's samen gegeten? Zonder mondmasker gaan winkelen? In groep gaan sporten? Met meerdere mensen geknuffeld? Handjes gegeven?

Jaja, we kunnen alles nog...

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 09:59   #51
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaccins hoeven er niet voor te zorgen dat niemand meer ziek wordt, maar dat je de zorg ontlast. Dat er geen mensen meer vanwege corona op de IC's belanden.
Waarom aanvaarden we dan al eeuwen dat mensen sterven aan griep?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 10:00   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Inderdaad.
Oud 7 februari 2021, 10:00   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Je mag geen mensen meer bij jou thuis uitnodigen. Je mag niet meer bij iemand op bezoek gaan. Nooit geen restaurant meer open. Je moet telewerken. Je mag niet meer naar een hoorcollege.

Het zal natuurlijk in de toekomst allemaal veel beter gecontroleerd worden. Sociale contacten zullen het statuut krijgen dat racisme nu heeft: verfoeid.

Jouw "zo erg is dat toch niet" is exact wat ik bedoel.
Maar dan analyseer je niet wat er nu gebeurd.

Er is namelijk helemaal geen sprake van 'nooit meer een restaurant open'. Wij gaan van lockdown in, naar lockdown uit.
Oud 7 februari 2021, 10:04   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Onlangs nog een cafeetje bezocht? Restaurantje? Filmpje bekeken in een cinema? Stiekem naar de kapper geweest? Nagels gevijld met een bandschuurmachine in je garage? Uw bezoek een kakske laten leggen bij u thuis binnen? Met je collega's samen gegeten? Zonder mondmasker gaan winkelen? In groep gaan sporten? Met meerdere mensen geknuffeld? Handjes gegeven?

Jaja, we kunnen alles nog...

1: Nee, want dicht.
2: Nope, maar ik houd sowieso meer dan zelf koken. Ga zelden uit eten.
3: Nah man. Netflix.
4:Mijn vriendin is mijn kapper.
5: Niet mijn hobby, maar ga het binnenkort eens proberen.
6: Kaske? praat fatsoenlijk, Vlaming.
7: Nee joh.
8: Och groep. Recent geleden wel met paar lui buiten wezen sporten. Kan prima.
9:Ik knuffel alleen met mijn vriendin en directe dierbare. Geen probleem.
10: Ja, hoor. Het is alleen niet dat ik constant handjes aan het geven ben. Ook niet buiten corona om.
Oud 7 februari 2021, 10:04   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is namelijk helemaal geen sprake van 'nooit meer een restaurant open'. Wij gaan van lockdown in, naar lockdown uit.
Natuurlijk is daar nog geen sprake van, want nu zitten we nog in de fase "tot iedereen gevaccineerd is". Eerst zaten we in de fase "tot de vaccins er zijn".
Oud 7 februari 2021, 10:05   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Waarom aanvaarden we dan al eeuwen dat mensen sterven aan griep?
Kun je niet lezen?
Oud 7 februari 2021, 10:06   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is daar nog geen sprake van, want nu zitten we nog in de fase "tot iedereen gevaccineerd is". Eerst zaten we in de fase "tot de vaccins er zijn".
Dus jij denkt dat wij daarna in een permanente lockdown gaan?
Oud 7 februari 2021, 10:07   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Nee, want dicht.
2: Nope, maar ik houd sowieso meer dan zelf koken. Ga zelden uit eten.
3: Nah man. Netflix.
4:Mijn vriendin is mijn kapper.
5: Niet mijn hobby, maar ga het binnenkort eens proberen.
6: Kaske? praat fatsoenlijk, Vlaming.
7: Nee joh.
8: Och groep. Recent geleden wel met paar lui buiten wezen sporten. Kan prima.
9:Ik knuffel alleen met mijn vriendin en directe dierbare. Geen probleem.
10: Ja, hoor. Het is alleen niet dat ik constant handjes aan het geven ben. Ook niet buiten corona om.
Met andere woorden, aangezien IK een totaal asociale mafkees ben moet iedereen dat maar zijn.

Maar je hebt nog geen avondklok van 18 uur aan je been he. Ik wel. Ik mag al sinds eind oktober niet meer buiten 's avonds. Dat mocht ik niet tijdens de lockdown die tot 16 december duurde, en dan mocht ik een tijdje buiten tot 8 uur. Dat is in januari 6 uur geworden. Daar is geen einde van in 't zicht, misschien in mei of zo.
Oud 7 februari 2021, 10:08   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat wij daarna in een permanente lockdown gaan?
Nee. Afwisselend strenger en een klein beetje ontspannen. Maar het ontspannen zal hoe langer hoe minder gebeuren. Denk aan vorige zomer. Als er weinig gevallen zijn, is dat "het moment om de propagatie helemaal te onderdrukken". Als er veel gevallen zijn, moet men natuurlijk maatregelen nemen. Maar de maatregelen zelf gaan nooit stoppen. Soms zal je 2 mensen mogen zien, soms 4. Soms zal je om 6 uur thuis opgesloten zitten, soms om 8 uur. Soms zal je 1 dag per week naar hoorcolleges mogen gaan, soms maar om de 2 weken.

Restaurants en zo gaan waarschijnlijk nooit meer open. Of misschien 2 maanden, onder draconische toestanden, met iedere restaurantganger in een aparte plexi cabine of zo. En eventueel een zoom sessie met andere restaurant gebruikers.

Het aantal mensen dat je bij jou thuis mag ontvangen zal vanaf nu altijd beperkt zijn, waardoor uw privacy totaal naar de knoppen is. Het zal niet meer mogelijk zijn om spontaan bij een vriend binnen te vallen, dat is verleden tijd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 10:10.
Oud 7 februari 2021, 10:09   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, aangezien IK een totaal asociale mafkees ben moet iedereen dat maar zijn.

Maar je hebt nog geen avondklok van 18 uur aan je been he. Ik wel. Ik mag al sinds eind oktober niet meer buiten 's avonds. Dat mocht ik niet tijdens de lockdown die tot 16 december duurde, en dan mocht ik een tijdje buiten tot 8 uur. Dat is in januari 6 uur geworden. Daar is geen einde van in 't zicht, misschien in mei of zo.
1: Patrickje toch. Jij bent een man van 40+ die niets anders doet dan op dit forum zitten. Doen alsof jij zo'n spectaculair leven hebt, is niets meer dan een cope.

2: Wij hebben ook een avondklok.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be