![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welja, het is uit pure incompetentie dat deze situatie zal aanhouden. Niet omdat dat gepland is. Het is uit pure incompetentie dat het nu nog aanhoudt. Incompetentie, hysterie, irrationaliteit, en nadien natuurlijk het schuldig verzuim omdat men begint te beseffen dat men verantwoordelijk was voor al die brokken en dus de vlucht vooruit.
Nog eens: had jij door in maart vorig jaar dat we vandaag in deze situatie zouden zitten ? Ik wel, tenzij het grandioos mislukte wat ze "planden". De werkelijkheid die zich nu afspeelt werden toen afgeschilderd als idiote doomsday scenario's. Nu zitten we er in en worden eraan gewoon. Ik stel nu dat vaccinatie niet zal werken om corona epidemieen tegen te houden. Maar dat het feit dat vaccinatie kan, aanleiding zal geven, net zoals vorige keer, tot "gemaatregel". Vaccinatie zal de wortel zijn, zoals vorige keer, om het gemaatregel te verschonen. Het Deus Ex Machina dat maakt dat iedereen telkens weer de illusie heeft dat het "binnen afzienbare tijd voorbij is". En dus toelaat om "nog even" onaanvaardbare dingen te aanvaarden. Want het is zogezegd tijdelijk. En dat tijdelijk wordt cyclisch permanent. En na enkele cycli is men eraan gewoon. Dan is het het Nieuwe Normaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat de tijd tussen het ontdekken van een variant, en het vaccineren van iedereen, gemakkelijk 6-8 maanden in beslag neemt, en de variant een epidemie veroorzaakt op 3 maanden tijd. Waarna het spel herbegint. We moeten die "spontane" epidemie dus uitrekken over 6-8 maand met "maatregelen", dan iedereen vaccineren.... en dan een nieuwe variant ontdekken. Waarop we weer van voren af aan mogen herbeginnen. We hebben dus telkens 2-3 maanden "vrijheid" waarbij we nieuwe varianten maken die aan de vorige immuniteit ontsnappen, en dan 6-8 maanden gemaatregel, in afwachting van het vaccin. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccins hoeven er niet voor te zorgen dat niemand meer ziek wordt, maar dat je de zorg ontlast. Dat er geen mensen meer vanwege corona op de IC's belanden. Dus allereerst: aanpassingen op mutaties zijn vrij gemakkelijk, maar mocht dat toch teveel tijd in beslag nemen is het niet eens perse nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://twitter.com/ErikVanDerHorst/...33501857607680 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal natuurlijk in de toekomst allemaal veel beter gecontroleerd worden. Sociale contacten zullen het statuut krijgen dat racisme nu heeft: verfoeid. Jouw "zo erg is dat toch niet" is exact wat ik bedoel. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jaja, we kunnen alles nog... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is namelijk helemaal geen sprake van 'nooit meer een restaurant open'. Wij gaan van lockdown in, naar lockdown uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nope, maar ik houd sowieso meer dan zelf koken. Ga zelden uit eten. 3: Nah man. Netflix. 4:Mijn vriendin is mijn kapper. 5: Niet mijn hobby, maar ga het binnenkort eens proberen. 6: Kaske? praat fatsoenlijk, Vlaming. 7: Nee joh. 8: Och groep. Recent geleden wel met paar lui buiten wezen sporten. Kan prima. 9:Ik knuffel alleen met mijn vriendin en directe dierbare. Geen probleem. 10: Ja, hoor. Het is alleen niet dat ik constant handjes aan het geven ben. Ook niet buiten corona om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is daar nog geen sprake van, want nu zitten we nog in de fase "tot iedereen gevaccineerd is". Eerst zaten we in de fase "tot de vaccins er zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt nog geen avondklok van 18 uur aan je been he. Ik wel. Ik mag al sinds eind oktober niet meer buiten 's avonds. Dat mocht ik niet tijdens de lockdown die tot 16 december duurde, en dan mocht ik een tijdje buiten tot 8 uur. Dat is in januari 6 uur geworden. Daar is geen einde van in 't zicht, misschien in mei of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Restaurants en zo gaan waarschijnlijk nooit meer open. Of misschien 2 maanden, onder draconische toestanden, met iedere restaurantganger in een aparte plexi cabine of zo. En eventueel een zoom sessie met andere restaurant gebruikers. Het aantal mensen dat je bij jou thuis mag ontvangen zal vanaf nu altijd beperkt zijn, waardoor uw privacy totaal naar de knoppen is. Het zal niet meer mogelijk zijn om spontaan bij een vriend binnen te vallen, dat is verleden tijd. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2021 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Wij hebben ook een avondklok. |
|
![]() |
![]() |