Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 18:30   #141
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Vraag eens aan Seba (en Cie.) wat de bedoeling is om het woord mensenrechten tussen aanhalingstekens te plaatsen om het vervolgens te beschrijven als een subjectief gegeven...
Ik denk dat u dat beter kunt vragen aan prinses Mathilde die dezer dagen een tocht maakt aan door de binnenlanden van Mali. Vrouwenrechten kennen ze daar niet, en de belangrijkste figuur van het dorp is een medicijnman die men absoluut niet mag aanraken. Toch worden die stammen, hun gebruiken en hun dorpen beschermd door de UNESCO. Me dunkt dat mensenrechten voor die mensen, en ook voor de UN, dus wel degelijk een subjectief gegeven zijn.

Los daarvan wil ik hiermee natuurlijk niet zeggen dat het Blok-Belang zich zou beroepen op soortgelijke argumenten om de ondertekening van het EVRM te weigeren.
Oud 27 februari 2005, 23:06   #142
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Dit is de kern van de voorstellen die in de Senaat werden ingediend door Francis Delpéréé, Philippe Moureaux, Nathalie T'serclaes en Isabelle Durant.
In artikel 3 schrjift het genie Delpérée: "Deze bepaling voegt twee gronden van niet-verkiesbaarheid toe voor de parlementsverkiezingen.(documet 3-1020/1 -Senaat
De hoogleraar Grondwettelijk recht heeft dus blijkbaar art.64 van de Grondwet niet gelezen:"Om verkiesbaar te zijn (voor de Kamer)moet men
1°Belg zijn;
2° Het genot hebbenvan de burgerlijke en politieke rechten;
3°de volle leeftijd van 21 jaar hebben bereikt;
4°zijn woonplaats hebben in België
Geen andere voorwaarde tot verkiesbaarheid kan worden vereist.
In de huidige legislatuur kan alleen de derde bepaling over de leeftijd worden gewijzigd ingevolge de verklaring tot herziening (staatsblad 10.4.2003)

De voorstellen zijn dus ongrondwettelijk.
Er kan maar een conclusie volgen: Delpérée moet wegens duidelijke onbekwaamheid ontslagen worden als hoogleraar.
De andere indieners kennen de Grondwet niet en waren dus onbekwaam om een eed van trouw aan de Grondwet af te leggen.
ben eens benieuwd of men daarvoor wél bereid is om de Grondwet aan te passen, maar niet voor het invoeren van referenda...dit alles voor de bescherming van de democratie uiteraard
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:44   #143
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Dit is de kern van de voorstellen die in de Senaat werden ingediend door Francis Delpéréé, Philippe Moureaux, Nathalie T'serclaes en Isabelle Durant.
In artikel 3 schrjift het genie Delpérée: "Deze bepaling voegt twee gronden van niet-verkiesbaarheid toe voor de parlementsverkiezingen.(documet 3-1020/1 -Senaat
De hoogleraar Grondwettelijk recht heeft dus blijkbaar art.64 van de Grondwet niet gelezen:"Om verkiesbaar te zijn (voor de Kamer)moet men
1°Belg zijn;
2° Het genot hebbenvan de burgerlijke en politieke rechten;
3°de volle leeftijd van 21 jaar hebben bereikt;
4°zijn woonplaats hebben in België
Geen andere voorwaarde tot verkiesbaarheid kan worden vereist.
In de huidige legislatuur kan alleen de derde bepaling over de leeftijd worden gewijzigd ingevolge de verklaring tot herziening (staatsblad 10.4.2003)

De voorstellen zijn dus ongrondwettelijk.
Er kan maar een conclusie volgen: Delpérée moet wegens duidelijke onbekwaamheid ontslagen worden als hoogleraar.
De andere indieners kennen de Grondwet niet en waren dus onbekwaam om een eed van trouw aan de Grondwet af te leggen.
Karel Hendrik zet de indieners even in hun hemdje... of nog minder...

Karel Hendrik... even mijn petje afnemen voor zoveel kennis...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:46   #144
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ben eens benieuwd of men daarvoor wél bereid is om de Grondwet aan te passen, maar niet voor het invoeren van referenda...dit alles voor de bescherming van de democratie uiteraard
Seba,

maak een zin met volgende woorden :

middelen doel het heiligt de....

he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be