![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig ben ik het échte Limburgs,het Brees, van huis uit meegekregen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
4° Inderdaad, Molenbeek is Neder-Over-Heembeek niet, om maar iets te noemen......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 februari 2021 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 februari 2021 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen, een ‘stichtend lid’ van de EU? Die is nieuw...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Jullie vergeten een belangrijk ding. Brussel heeft een enorm aandeel vreemdelingen die (extreem) links stemmen. De cultuur in Brussel is helemaal anders dan wat Vlaanderen zou moeten zijn.
Vergeet nooit dat Vlaanderen meer is dan louter de Nederlandse taal. Wij zijn een volk met een eigen cultuur en eigen waarden en die zijn een stuk rechtser en conservatiever dan Brussel, Wallonië en zelfs de meeste van onze buurlanden. Vlaanderen sluit meer aan bij Oostenrijk of Beieren bijvoorbeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, werd onlangs niet het kantelpunt bereikt te Antwerpen, waarbij de autochtone bevolking net niet meer in de meerderheid is ? In uw kortzichtige rechtse redenering zouden we dan ook binnenkort Antwerpen moeten afstoten. ![]() 2° Aan dat links-rechts gedoe heb ik geen boodschap omdat ik mij bovenal identificeer met mijn moedertaal. Hebt ge gelezen wat ik hier schrijf over vreemdelingen ? : https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=95 Liever een Nederlandstalige vreemdeling, dan een Franstalige vreemdeling. En "vreemd" is relatief. Een franstalige blanke is mij vreemder dan een Nederlandstalige bruine of zwarte. Citaat:
Ik sluit mij aan bij het kredo van Prusens van Duyse. In zekere zin ben ik een beetje geestelijke nazaat van de de 19e eeuwe taalminnaars en de 20 e eeuwse kultuurflaminganten. Aen Belgie: Wat roemt gij, Vaderland, op 't breken eener kluister, Op onafhanklijkheid, op uwer toekomst glans? Uw gloriezon vergaat in 't schandelijkste duister: Uw taal, uw aard wordt Fransch. De Leeuw der Belgen, zoo ontzaglijk eens, zoo edel, Als hij in schaduw lag der Nederlandsche vaan, Vergeet zijn vrijheidskreet, met neergedrukten schedel; Hem overschreeuwt de Fransche Haan. Zal ooit de Batavier zoo schandlijk zich verlagen, Dat hij in 't taalgareel van vreemdelingen draav'? Die Ruiters vaan verjoeg, moet vreemde zeên verjagen, Of blijft zijn eigen slaaf. Bescherm, oprechte Belg, de spraak dier roemrijke oorden, Wat helsche duisternis uw reddingkust omwolk'. De stijl is gansch de mensch, Buffon het zijn uw woorden: De taal is gansch het Volk! Bron:https://www.dbnl.org/tekst/_ons00319...01_01_0044.php Zeer interessant, dat stuk uit "Ons Erfdeel" ! Lees vooral eens na wat men eigenlijk bedoelde met "België"...!!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 februari 2021 om 23:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de culturele verwantschap met hen is manifest. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah voila, zeg tegen Wallonie dat ze Tirol krijgen, van Oostenrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de IJzerwake is die link gewoonlijk het meeste zichtbaar, maar geen Lederhosn
https://youtu.be/TXSd45iRi7s Beieren vind ik persoonlijk zelf toch interessanter hoor. Ik zou graag rookbier in Bamberg drinken bijvoorbeeld of een Oktoberfestviering meemaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze Italiaanstalige kan vrij goed Duits. https://www.youtube.com/watch?v=79eMBmIjkyc Goed kanaal om Italiaans te leren voor mij. Laatst gewijzigd door Weyland : 13 februari 2021 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was wel de compensatie die Italië in 1919 kreeg (Verdrag van Versailles) omdat het stevig had gevochten in de Dolomieten tegen Oostenrijk. Het werd dus niet door Oostenrijk zomaar “weggegeven”.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het zal na de Vlaamse onafhankelijkheid uit financiële noodzaak als een rijpe appel terug in onze Vlaamse schoot vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb nog een iets makkelijker oplossing. Want tenslotte, iets weggeven om het terug te krijgen, laat ons het anders gewoon houden, zonder al die weggeef-truut erbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook in Vlaanderen zijn zaken zoals homorechten, inclusief adoptie voor homo's bv en euthanasie zeer normaal, ook van vrouw aan de haard is hier geen sprake en het feit dat een transgender persoon minister niets van ophef veroorzaakt, zegt toch ook veel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra Brussel wegvalt ,zal Vlaanderen vlug onafhankelijk zijn. Nadien komen die zelf bedelen om bij ons aan te sluiten. Dat zal dan mogen ,maar enkel op onze voorwaarden; Brussel wordt Nederlandstalig met uitdovende faciliteiten enkel voor de reeds aanwezige Franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Het Limburgs van Bree verschilt niet zo veel van het Maaslands. In Bree vindt men op beide plaatzetten ze en teijer op tafel en in de Maaskant ene tleur. Maar de typische Limburgse kenmerken zoals toontaal vindt men op beide plaatsen terug. |
|
![]() |
![]() |