Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2021, 13:36   #901
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat zou genoeg reden moeten zijn om haar stante pede met haar designer-klikken en -klakken uit haar "Urban Center" (de vroegere stadsfeestzaal op het Kiel) en uit het Jordaenshuis te flikkeren.
December 2019, we zijn nu februari 2021, u vindt het normaal dat ze uit die stadsfeestzaal geflikkerd wordt, maar u stelt zich geen vragen bij de VLD die haar al die tijd welwillend tewerkstelde?
Nog eens, ik verdedig de N-VA hier niet, op Vlaams en federaal vlak heb ik Vlaams Belang gestemd bij de vorige verkiezingen, ik stel mij wel vragen bij het zeer selectief verontwaardigd zijn.
Een man als Somers, die altijd de mond vol heeft van de verdraagzame islam, die niets doet aan salafisme...
Oud 12 februari 2021, 13:41   #902
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is heus niet omdat een vanuit N-VA georchestreerde aanval richting een o-vld politica aan het plaatsvinden is, enkel en alleen om de aandacht van het Kucam-Francken débacle af te wenden. En van het fiasco van de mislukte chantage tgo de liberalen tijdens de formatie, of het débacle rond de Demir-meter die 101.500 burgers jost en de rest met de factuur opzadelt dat dit een zwaar probleem is voor blauw hoor.

Een import-export bedrijf inzake mensenhandel in arabieren vanuit een kabinetsfunctie, of een oplichting van 101.500 burgers en een belastingdrainage van een half miljard euro weegt net een ietsiepietsie zwaarder dan een intern akkefietje van 50.000 euro uit partijsteun waar vragen zijn over de juiste bonnetjes en facturen.

O-VLD heeft HAAR EIGEN geld (mogelijk) intern onvoldoende transparant uitgegeven. Big deal ?

Zuhal Demir zit te smossen met ONS geld.

Zie je het verschil ?

Maar ofwel komt zij snel met duidelijke en afdoende antwoorden, ofwel denk ik dat ze de buitenwacht gaat krijgen. Lachaert heeft duidelijk géén zin om negatieve gevolgen te dragen voor zaken die tijdens Rutten haar watch hebben plaatsgevonden.
Dit geloof je toch zelf niet.
Oud 12 februari 2021, 13:42   #903
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
grappig hoe die linkse vld'ers krampachtig hun "jamaar iedereen doet dit" verhaal proberen te verkopen

Nope, geen enkele partij, zelfs de vld niet, doet wat ze met S(i)hame gedaan hebben, nl een blanco cheque overschrijven op hun rekening. Vandaar dat er binnen de VLD nu zoveel ambras is.

Als de VLD slim is, laten ze haar vallen als een baksteen
2
Oud 12 februari 2021, 13:44   #904
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Altijd het laatste doorzichtige truukje van wie hopeloos in de penarie zit.
Oud 12 februari 2021, 13:45   #905
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De subsidies die gegeven werden staat, in deze draad, niet ter discussie.
Die staan natuurlijk wel ter discussie. Het gaat namelijk om een pervers hoog bedrag. Dadeemelee drukte zich nog veel te voorzichtig uit met zijn 3 miljoen:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...d-in-opspraak/

Citaat:
En dat had Sihame El Kaouakibi mee te danken aan de stad Antwerpen en jeugdschepen Nabilla Ait Daoud. Vanuit haar kabinet - ondertussen overgenomen door Jinnih Beels (SP.A) - kwam er de voorbije legislatuur een stevige subsidiestroom op gang: elk jaar tussen de 150.000 en 250.000 euro, met als toetje in 2018 3 miljoen voor het Urban Center, het nieuwe gebouw van Let’s Go Urban op het Kiel.
Heb jij een link naar rapporten over de sociale impact van El Kawoewadinges haar eerste "initiatieven"? Was die impact zodanig hoog dat dit daarna de vele miljoenen aan subsidie rechtvaardigde? Dat zijn miljoenen waar andere VZW's hebben naastgegrepen. En die vaak ook allerlei kansarmen als doelgroep hebben. En die werken vanuit een kaduuk zaaltje. Zonder designer-meubelen.

Maar daar mag allemaal niet over gediscussieerd worden als het aan jou lag.

Citaat:
Wel het gebruik ervan.
Voel je vrij om jouw eigen bijdrage in deze discussie tot dat onderwerp te beperken.

Hier een vraag over het gebruik: Wat vind jij van de radiostilte bij het Antwerps stadsbestuur nadat Sihame een salafisten-congres toeliet in één van "haar" twee paleizen die haar werden geschonken door de belastingbetaler?

Citaat:
Dat jullie niet willen inzien waarover de discussie hier gaat, dat komt waarschijnlijk door ..... (ik schrijf het niet wegens schrik voor een ban).
???
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 13:46   #906
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Altijd het laatste doorzichtige truukje van wie hopeloos in de penarie zit.
Inderdaad, Van Rossem, toen zijn oplichting hem meer en meer in de problemen bracht: "jamaar, ik ben zelf opgelicht".
L&H probeerden ook de schuld in de schoenen van anderen te steken, "de Amerikanen waren jaloers op ons succes".
Het is de laatste verdediging van oplichters en bedriegers.

Ik lees dat ze ook beweert dat er computers gehackt zijn.
Vraag is: heeft ze dit toen aangegeven, of komt dit plots naar voren nadat het gerecht haar boekhouding onderzoekt?
Als de politie bij mij binnenvalt, en daar drugs vindt, moet ik niet afkomen dat ik nu vermoedens heb dat er 1 jaar geleden ingebroken geweest is, en toen die drugs daar gelegd werden.
Als ik toen geen inbraak heb aangegeven zal dat niet geloofd worden.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 12 februari 2021 om 13:48.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 13:47   #907
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nieuws:

https://www.demorgen.be/nieuws/siham...aude~b6576e9d/

Uit een persmededeling van Vlaams parlementslid Sihame El Kaoukibi (Open VLD) blijkt dat ze klacht indient bij de onderzoeksrechter. Ze verdenkt een van de voormalige bestuursleden van haar vzw Let’s Go Urban van valsheid in geschrifte en een medewerker van LGU verdenkt ze van hacking.
Jaja en aliens bestaan.
Oud 12 februari 2021, 13:49   #908
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je doet het uitschijnen alsof El Kaouakibi een N-VA'er was, het was wel een VLD'er...
Ik doe niets uitschijnen. Ik stel gewoon een pertinente vraag.

Wanneer er met meer dan 3 miljoen euro gesmeten wordt, mag daar ook een goede rechtvaardiging voor komen.
Oud 12 februari 2021, 13:54   #909
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik doe niets uitschijnen. Ik stel gewoon een pertinente vraag.

Wanneer er met meer dan 3 miljoen euro gesmeten wordt, mag daar ook een goede rechtvaardiging voor komen.
"Gesmeten worden" is wel je eigen bewoording.
Ik stel vast dat ook privé bedrijven dit project gesponsord hebben, dan veronderstel ik dat er naar die personen op zijn minst een verdedigbare zaak zal getoond geworden zijn.
Oud 12 februari 2021, 14:12   #910
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
December 2019, we zijn nu februari 2021, u vindt het normaal dat ze uit die stadsfeestzaal geflikkerd wordt, maar u stelt zich geen vragen bij de VLD die haar al die tijd welwillend tewerkstelde?
Nee dat vind ik ook niet normaal. Maar ik lees in de twee Kaouakibi draden alleen maar kritiek en hoongelag op de VLD. Een standpunt waar ik mij volledig bij aansluit.

Citaat:
Nog eens, ik verdedig de N-VA hier niet, op Vlaams en federaal vlak heb ik Vlaams Belang gestemd bij de vorige verkiezingen, ik stel mij wel vragen bij het zeer selectief verontwaardigd zijn.
Ik probeer nu net de selectieve verontwaardiging aan de kaak te stellen.

In deze draad zitten er veel N-VA'ers terecht de OpenVLD de grond in te boren, maar tegelijkertijd proberen ze elke discussie de kop in te drukken over het veel grotere bedrag (Het 40-voud? Het 80-voud???) dat het Antwerps stadsbestuur aan El Kaouakibi heeft gegeven. Zonder dat daar een sociale meerwaarde tegenover stond. Tenzij designer-meubelen, hippe marketing-boodschappen en salafisme-congressen onder de noemer "sociale meerwaarde" vallen.

Citaat:
Een man als Somers, die altijd de mond vol heeft van de verdraagzame islam, die niets doet aan salafisme...
Akkoord.

Salafisten noemde hij zijn bondgenoten:

Mechelse bondgenoten tegen radicalisering

Citaat:
Ook de Mechelse burgemeester Bart Somers ziet de voordelen van een salafistische vereniging als Mahad Arrahma. ‘Deze jonge mensen zetten zich actief af tegen het geweld in het Midden-Oosten, verzetten zich actief tegen extremisering’, reageert hij via mail, vanop dienstreis in Oekraïne. ‘Dit wordt ook bevestigd door onze politie en als dusdanig worden ze niet als extremisten beschouwd. Deze mensen willen trouwens duidelijk salafistische moslims zijn binnen en in Mechelen. We merken dus dat salafistische groepen zich, net zoals bijvoorbeeld ultraorthodoxe joden, wel kunnen inpassen in een sociaal-cultureel diverse samenleving.’
Oud 12 februari 2021, 14:39   #911
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/izegem/31-000-eur...omen~a856c1f2/

Nog een "sjoemelaar met overheidsgeld" nu "weer" bij het "OCMW" waar het makkelijker is met een politiek mandaat en zwakkere slachtoffers.
Wie durft te protesteren krijgt minder of niets zo hou je de zwakkeren wel in toom.
En bovenstaande "meneer" wordt niet eens gestraft omdat hij ze toch niet zou moeten uitzitten ..... Waarom hebben we eigenlijk nog dure rechtbanken nodig?
Of zijn die er enkel om advocaten en de magistratuur en Co aan de gang te houden?
We kunnen dan meteen het strafrecht en de gevangenissen ook maar in vraag stellen zeker .....?
Oud 12 februari 2021, 14:45   #912
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Gesmeten worden" is wel je eigen bewoording.
Ik stel vast dat ook privé bedrijven dit project gesponsord hebben, dan veronderstel ik dat er naar die personen op zijn minst een verdedigbare zaak zal getoond geworden zijn.
Wanneer het om dergelijke bedragen gaat moet je je niet tevreden stellen met een veronderstelling.

Er bestaat zoiets als Woke Capital. Zoals multinationals die beginnen mee te kwaken met BLM:

https://www.irishtimes.com/opinion/n...hing-1.3619149

Bedrijven spreken de taal van het geld. En geld is sowieso niet racistisch. Indien het waar zou zijn dat allochtonen omwille van racisme moeilijk aan werk geraken, dan is dat een uitgelezen kans voor een niet-racistisch bedrijf om een competitief voordeel te halen tegenover haar concurrentie. Dat bedrijf werft dan even goede maar veel goedkopere werknemers aan. Racisme wordt op die manier uit de markt geprijsd. Zie ook: delokalisatie naar lage-loon-landen.

De linkse omvolkingsindustrie creëert wel voortdurend de perceptie dat die bedrijven racistisch zijn. Vanuit linkse hoek komen ook de meest fanatieke boycott acties. En wanneer winkels door allochtonen geplunderd worden kijken ze gemakshalve weg.

Om die perceptie weg te nemen gaan privé-bedrijven zinloze "integratie"-initiatieven van de omvolkingsindustrie sponseren. En die afkoopsommen zijn in de loop van de decennia steeds groter geworden.

Ik wil wel eens zo'n rapport zien waaruit moet blijken dat het overstelpen van El Kaouakibi met miljoenen euro's een "verdedigbare zaak" is.
Oud 12 februari 2021, 14:52   #913
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/open-v...jken~a49a3dc6/

Veel uitleg om ons te vertellen dat tegen dat het uitgeklaard is er niemand meer over spreekt.
En niemand draagt de verantwoordelijkheid, de "nieuwe" voorzitter wast zijn handen in onschuld.
De "oude" voorzitter deed schijnbaar enkel wat gebruikelijk is maar is er voor de rest vanaf.
En wij? Wij zijn ons geld kwijt.
Oud 12 februari 2021, 14:55   #914
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Dat van die keuken is ook wel bizar.

Ze heeft een mobile tweedehands industriële keuken gekocht (die nu ergens opgeborgen staat) voor een nog te bouwen center.

Dat lijkt er meer op dat het 'geld' dat ze kreeg op moest zijn.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 15:02   #915
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De subsidies die gegeven werden staat, in deze draad, niet ter discussie.
Wel het gebruik ervan.
Ik ga niet akkoord met jouw criteria, maar laten we voor de vorm eens binnen jouw krijtlijnen blijven.

Reservespeler, wat vind jij hiervan:

Citaat:
Zo is er bijvoorbeeld VZW Poezewoef, een dierenvoedselbank voor kansarme eigenaren van een huisdier. Die VZW kreeg 8000 euro per jaar van de stad Antwerpen.

Kreeg, niet krijgt, want zodra een initiatiefneemster op facebook meldde hoe ze op straat in elkaar geslagen was door Marokkanen, was het meteen gedaan met de subsidie.
Ben je het met mij eens dat het Antwerps stadsbestuur twee maten en twee gewichten hanteert in haar subsidiebeleid? Voldoet mijn vraag aan jouw discussie-criteria?
Oud 12 februari 2021, 15:08   #916
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht

Veel uitleg om ons te vertellen dat tegen dat het uitgeklaard is er niemand meer over spreekt.
En niemand draagt de verantwoordelijkheid, de "nieuwe" voorzitter wast zijn handen in onschuld.
De "oude" voorzitter deed schijnbaar enkel wat gebruikelijk is maar is er voor de rest vanaf.
Puur wettelijk was die betaling misschien legaal. Maar dat geld is tot nader order niet voor niets uitgegeven. Als die affaire kan meehelpen om de OpenVLD onder de kiesdrempel te krijgen dan is dat een goede investering geweest!

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 12 februari 2021 om 15:08.
Oud 12 februari 2021, 15:08   #917
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht

Ik ben toch eens benieuwd naar de volgende drie maandelijkse peiling. Dat moet begin maart zijn.

Wat dit, en de het zonnepanelen debacle, gaat geven.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 15:25   #918
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik ben toch eens benieuwd naar de volgende drie maandelijkse peiling. Dat moet begin maart zijn.

Wat dit, en de het zonnepanelen debacle, gaat geven.
Gaan ze die durven openbaar maken?
Oud 12 februari 2021, 15:58   #919
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

100k voor 10k stemmen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 16:10   #920
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
100k voor 10k stemmen...
Waarom zo negatief?

100k om de OpenVLD de volgende keer onder de kiesdrempel te duwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be