Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2021, 19:53   #9661
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
20 000 afgemaakt, 10 000 gered, ja het zou mij niet verwonderen dat dat min of meer het bilan is van een kapotte maatschappij. Dat moeten de duurste geredden zijn van gans de geschiedenis: een westers vrij land van 11 miljoen omzeep geholpen voor 10 000 mensen te redden.

1100 miserabelen per geredde.

Merk op dat 'em nie meer zit te zeveren over "100 000 gered" of zo he
die geredden zijn de volgende die eraan gaan

gewoon wat uitstel
Oud 14 februari 2021, 19:55   #9662
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
die geredden zijn de volgende die eraan gaan

gewoon wat uitstel
Ah, hij bedoelde, van dit golfje ? Ik dacht dat hij het eindbilan opmaakte van een jaar maatschappij vernietigen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:27   #9663
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Gelukkig zijn er ook nog journalisten die kritisch durven zijn tegen de maatregelen.

https://www.dailymail.co.uk/debate/a...e-instead.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:38   #9664
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik dacht eerst dat het een grap was, maar na wat Googlen lijkt het toch waar te zijn. 10 jaar gevangenis straf als je zou liegen over waarom dat je aan het reizen bent.

Covid-19: 10-year jail term for travel lies defended

https://www.bbc.com/news/uk-56007798

https://www.dailymail.co.uk/news/art...kes-gaffe.html
Oud 15 februari 2021, 06:13   #9665
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je ziet dat het tegenwoordig even erg is als in de DDR en in andere communistische dictaturen die we gekend hebben ; het gaat zelfs veel verder.

Wij hebben altijd naief gedacht dat zoiets bij ons niet mogelijk was, en het ging in een handomdraai.
Oud 15 februari 2021, 07:24   #9666
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet dat het tegenwoordig even erg is als in de DDR en in andere communistische dictaturen die we gekend hebben ; het gaat zelfs veel verder.

Wij hebben altijd naief gedacht dat zoiets bij ons niet mogelijk was, en het ging in een handomdraai.
en wie gaat ons deze keer 'bevrijden'?

de russen?

nog es?

lol
Oud 15 februari 2021, 09:04   #9667
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat het een grap was, maar na wat Googlen lijkt het toch waar te zijn. 10 jaar gevangenis straf als je zou liegen over waarom dat je aan het reizen bent.

Covid-19: 10-year jail term for travel lies defended

https://www.bbc.com/news/uk-56007798

https://www.dailymail.co.uk/news/art...kes-gaffe.html
Ik krijg geen hoogte vh karakter of politieke bekwaamheden van iemand zoals Boris Johnson.
Hij lijkt mij iemand te zijn wiens grote voorbeeld Churchill is.
Maar in de praktijk gedraagt ie zich mss wel meer als diens WO2 smalgesnorde tegenstander.

Laatst gewijzigd door stab : 15 februari 2021 om 09:05.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 10:38   #9668
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Daar in de UK is het wel echt plezant met hun hotel Quarantaine.

Vooral eerst 5 uur in de rij aanschuiven zodat je zeker corona hebt opgedaan voor je naar het hotel kan.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ivals-land.htm

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 15 februari 2021 om 10:39.
Oud 15 februari 2021, 10:55   #9669
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Over de befaamde mondkapjes in Nederland. Zin & onzin:

Voor we met het experiment startten, moest dat onderbouwd worden met logica. Het helpt daarbij om enig inzicht in het effect van communicatie te hebben. Vóór de mondkapjes was de communicatie deze:

- Houd anderhalve meter afstand.?

Na de mondkapjes was de communicatie deze:

- Houd anderhalve meter afstand, maar als dat niet lukt, draag een mondkapje. Houd met dat mondkapje ook anderhalve meter afstand want mondkapjes zijn geen vervanging van de anderhalvemeterregel maar ze zijn nodig omdat afstand houden niet altijd lukt maar houd dus met mondkapje op afstand en als dat niet lukt houd het mondkapje op ook al helpt dat dan dus niet want u moet anderhalve meter afstand houden ook met uw mondkapje alleen kan dat niet altijd enz. enz.?

Ik raad het natuurlijk iedereen aan om taalkunde te gaan studeren, maar ik denk dat het in dit geval niet nodig is, ook zonder die achtergrond zou toch wel duidelijk moeten zijn dat dit een communicatieve ramp is. Het gedrag laat zich vervolgens voorspellen: mensen interpreteren het mondkapje tóch als een vervanging van de anderhalvemeterregel en gaan minder afstand houden. Van Dissel sprak in dezen ook over "schijnveiligheid", googel er anders maar eens op, die term is echt veel gebruikt in 2020. Mensen wanen zich beschermd met een lapje stof dat hun hoegenaamd n?*et beschermt en omdát ze zich beschermd wanen, nemen ze meer risico's. De pleidooien voor mondkapjes gingen ook vaak samen met de illusie dat we dan meer vrijheid zouden hebben, dat we zó een lockdown zouden vermijden - dat impliceerde al dat ook de voorstanders dachten dat mondkapjes wel in de plaats van andere maatregelen konden komen. Een extra argument ertégen eigenlijk.

Omdat de logische redenering van Van Dissel c.s., die gepaard ging met onderzoeken die aantoonden dat de effectiviteit van mondkapjes zelfs in positieve setting verwaarloosbaar was, de medisch deskundigen in de Tweede Kamer toch niet overtuigde, dramden met name Dijkhoff en Asscher door en werden de mondkapjes realiteit. Daarmee kwamen we dus in een interessant experiment terecht. In België en Tsjechië hadden we in de periode eraan voorafgaand al kunnen zien dat mondkapjes geen positieve bijdrage leverden, maar in Nederland zou het misschien anders zijn en zo niet, ach, dan had je toch maar even het tv-momentje gepakt nietwaar?
Anekdotisch, maar toch wel sprekend was het moment dat ik buiten stond te wachten om de Simon Lévelt binnen te gaan en er iemand pal voor mijn neus langs kwam slenteren. "Kunt u afstand houden?" vroeg ik. "Nee, waarom zou ik, ik draag een mondkapje en jij niet!" Tja. Ze zal de enige niet zijn geweest en dat was ze dus ook niet, want in winkels werd het personeel horendol van de klanten die ineens weer op heel korte afstand kwamen en als daar wat van gezegd werd op hun mondkapje wezen. En uiteraard zagen we het daarna ook in de besmettingen terug: geen daling, maar een stijging, net als in België, net als in Tsjechië.

Niet heel veel later werden de winkels gesloten omdat ze te onveilig zouden zijn geworden. Iets wat in de eerste lockdown, toen nog zonder mondkapjes, nooit nodig is gevonden.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 14:01   #9670
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik vertrouw onze Bill voor geen kloten.
Hij is nu in Amerika blijkbaar ook grootste grondbezitter van landbouwgrond. Ik denk dat we straks alleen nog haver krijgen.

Bill Gates: Solving Covid easy compared with climate

https://www.bbc.com/news/science-environment-56042029
Oud 15 februari 2021, 15:07   #9671
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Nog effe verder op hotel quarantaine in UK. Blijkbaar is er dus geen scheiding tussen de mensen die in quarantaine moeten en die niet moeten. Dus eerst is er nog een mixing op de airport, waardoor die mensen die in quarantaine moeten, eerst nog het virus kunnen doorgeven aan de anderen net voor dat deze 10 dagen in quarantaine moeten en de anderen gewoon mogen doorlopen.

Comedycapers is er niets tegen.

Passengers blast 'ridiculous' hotel quarantine rules as they arrive for 10 days' isolation at Radisson Blu after landing at Heathrow - despite mixing with dozens of travellers not from 'red list' nations who can simply walk straight into UK

https://www.dailymail.co.uk/news/art...vals-land.html
Oud 15 februari 2021, 15:11   #9672
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog effe verder op hotel quarantaine in UK. Blijkbaar is er dus geen scheiding tussen de mensen die in quarantaine moeten en die niet moeten. Dus eerst is er nog een mixing op de airport, waardoor die mensen die in quarantaine moeten, eerst nog het virus kunnen doorgeven aan de anderen net voor dat deze 10 dagen in quarantaine moeten en de anderen gewoon mogen doorlopen.

Comedycapers is er niets tegen.
Het is om een "schok" te creeren, zodat mensen beseffen dat het ernstig is. Dat het niet werkt is bijzaak

En zeggen dat ze in Nieuw Zeeland waar ze dat strikt doen, al besmettingen gehad hebben tussen quarantaine gangers
Oud 15 februari 2021, 15:16   #9673
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is om een "schok" te creeren, zodat mensen beseffen dat het ernstig is. Dat het niet werkt is bijzaak

En zeggen dat ze in Nieuw Zeeland waar ze dat strikt doen, al besmettingen gehad hebben tussen quarantaine gangers

Het is nog erger Patrick, geen besmettingen onderling, maar tussen de mensen in quarantaine en hun bewakers, door seksuele contacten.

Ze hebben daar de werkloze hoeren ingeschakeld als bewakers.

Er zijn ook verhalen over seksschandalen, waarbij in sommige gevallen ook het personeel betrokken is. Zo wordt een grote uitbraak in Australië gelinkt aan een quarantainehotel in Melbourne, waar bewakers seks hadden met gasten. En in Nieuw-Zeeland werden militairen gesanctioneerd nadat ze seksuele avances hadden gemaakt naar verschillende gasten.

https://www.hln.be/buitenland/sekssc...eden~af1e4312/
Oud 15 februari 2021, 15:20   #9674
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nog erger Patrick, geen besmettingen onderling, maar tussen de mensen in quarantaine en hun bewakers, door seksuele contacten.

Ze hebben daar de werkloze hoeren ingeschakeld als bewakers.
Bon, ik ga dan toch eens een trip naar de UK maken, en zeggen dat ik in quarantaine moet

(misschien ga ik wel iets anders opdoen dan corona dan.... )
Oud 15 februari 2021, 21:08   #9675
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was me ontgaan op een of andere manier maar er is een cijfer bekend voor Belgie:

Pas als het aantal ziekenhuisopnames gedurende 3 weken onder de 75 stuks per dag blijft kan er sprake zijn van versoepelingen.....

Op een bevolking van 11000000 is dat.......niks.

De lat ligt tegen de grond......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 06:24   #9676
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het was me ontgaan op een of andere manier maar er is een cijfer bekend voor Belgie:

Pas als het aantal ziekenhuisopnames gedurende 3 weken onder de 75 stuks per dag blijft kan er sprake zijn van versoepelingen.....

Op een bevolking van 11000000 is dat.......niks.

De lat ligt tegen de grond......
Dat kan wel het geval zijn gedurende 2 maanden in de zomer he. Juni-juli bijvoorbeeld.

Maar de vraag is of het dan wel wijs is om te versoepelen, men zou de verkeerde signalen geven voor de volgende epidemie he

Eens je met die dwazigheden begint, kan je daar niet meer uit he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2021 om 06:24.
Oud 16 februari 2021, 08:48   #9677
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Als je vooral de lezersreacties leest, dan zie je dat als je de mensen bang maakt opeens alles moet kunnen. Mensenrechten zijn opeens van geen tel meer als het op corona aankomt.

https://www.hln.be/antwerpen/ze-hebb...omments-anchor
Oud 16 februari 2021, 15:30   #9678
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je vooral de lezersreacties leest, dan zie je dat als je de mensen bang maakt opeens alles moet kunnen.
Ik denk dat het sadisme van de zwakkeling daar ook mee te maken heeft. Het is altijd plezant om te zien hoe ene die "durfde" terwijl gij niet durfde, nadien zwaar ambras heeft, en niet alleen omdat ge schrik hebt.

Dat was met heksenverbranden ook zo. Een ganse hoop dwaas volk vond het gewoon plezant dat een vrouw die niet zo idioot was als zij miserie had. En niet alleen omdat ze daar schrik van hadden. Gewoon omdat het plezant is, als miserabele aardworm, om te zien dat iemand die geen miserabele aardworm is, ambras heeft.
Oud 16 februari 2021, 15:32   #9679
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het sadisme van de zwakkeling daar ook mee te maken heeft. Het is altijd plezant om te zien hoe ene die "durfde" terwijl gij niet durfde, nadien zwaar ambras heeft, en niet alleen omdat ge schrik hebt.

Dat was met heksenverbranden ook zo. Een ganse hoop dwaas volk vond het gewoon plezant dat een vrouw die niet zo idioot was als zij miserie had. En niet alleen omdat ze daar schrik van hadden. Gewoon omdat het plezant is, als miserabele aardworm, om te zien dat iemand die geen miserabele aardworm is, ambras heeft.
Stel jij nu de solidariteitsgevoelens in vraag? Maar inderdaad, zelfs vanuit een ethisch standpunt is het opvallend hoe net het 'deserteren' in de mode is.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 februari 2021 om 15:32.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 16:04   #9680
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Een maatschappij waar burgerrechten zogezegd tijdelijk op zij worden geschoven voor een zogezegd hoger doel of noodzakelijkheid riskeert een sociaal hardere maatschappij te worden waarin bestraffing of was het maar ordehandhaving an sich , slechts een masker is voor gewoon .... sadisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be