![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoonweg voorspelbaar en ingecalculeerd. Het is het een of het ander. Toerisme naar de kust verbieden is geen optie meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als "de cijfers" gaan stijgen in Belgie en in de buurlanden, is dat gewoon enkel en alleen om dat de "nieuwe epidemie" er is, en niet omdat men hier of daa wat zondaars gevonden heeft. En als die nieuwe epidemie er komt binnen een maand of zo, dan kunt ge gans het gevaccineer en het Grote Plan in de vuilbak kieperen, want dan wil dat zeggen dat het door de immuniteit is gebroken. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 februari 2021 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "-
Alle kleuters en personeelsleden van de gemeentelijke basisschool WIGO in Essen zijn vrijdag getest op COVID-19 na enkele positieve gevallen. De resultaten zijn nu bekend: 17 van de 140 kleuters, één leerkracht en één verzorgster zijn besmet met de Britse variant van het virus. kinderen die een negatief resultaat hadden, kunnen wel terug naar school. " ![]() https://www.gva.be/cnt/dmf20210220_94368190 De cijfers zullen weer stijgen na de heropening der scholen,wees maar gerust. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 februari 2021 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 |
Minister
|
![]() Vandaag: een massa mensen opeengepakt aan de kust en in de treinwagons.. we gaan weer massa's doden kunnen rapen straks.
Maar 'open scholen' zijn de schuldigen als de cijfers stijgen... ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 februari 2021 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze vergeten dan maar voor het "gemak" dat kinderen in de prilste stadia van de infectie vals negatief testen maar wel de besmetting al door geven en die mogen dus ook terug naar school, om iedereen daar te besmetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de scholen zitten dagelijks duizend maal meer mensen op elkaar gepakt ,dan nu in die enkele treinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's de bedoeling, kinderen hebben extra weerstand hiervoor. Het is ook de bedoeling dat ze kinderziektes makkelijk kunnen doorgeven, dat is altijd zo geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan onmogelijk negatief testen en besmettelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, mijn verbazing kwam gewoon van het feit dat er wat logica in zat, in negatief geteste kinderen naar school sturen. Dat leek mij een goed idee. En in de corona zaken zou het verbazend zijn dat men iets doet dat zin heeft. En dit leek mij zinvol. Vandaar mijn verbazing. Normaal gezien zijn dingen die men doet betreffende corona totaal idioot. Ik was dus helemaal uit mijn lood geslagen van deze uitzonderlijke beslissing. Dat was ik niet gewoon in het corona gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen mogen de kinderen terug naar school. Als volgende week de cijfers terug stijgen, en die kans is reëel, dan mogen we ons verwachten aan drie soorten argumenten: - de scholen zijn terug open; - het binnenlands toerisme tijdens de vakantie; - de vaccins werken niet wegens varianten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn verbazing dat men nu eens iets zou doen dat zin heeft. Dat is in totale tegenspraak met de cultuur van het virus beleid tot nu toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft er al een boete gehad omdat hij ziek was en rondliep ? We hebben wel gehad dat reizigers die gezond waren, boetes krijgen omdat ze niet opgesloten zaten. Maar van ongezonden hebben we dat nooit geweten, dacht ik. Dat past tenminste in de algemene logica van dit beleid. Enkel de 99% het leven moeilijk maken, maar vooral niks doen aan die paar zieken. Enkel maar de mensen voor wie corona geen probleem is, het leven zuur maken, maar niks speciaals doen voor zij die de ziekenhuizen vullen. En scholen sluiten waar de grote meerderheid onbesmet is, omdat men besmetten gevonden heeft die men had kunnen afzonderen. Kortom, de rode draad door gans dit beleid is om zoveel mogelijk gezonden het leven nutteloos zuur te maken, en zo weinig mogelijk te doen aan mensen die ziek zijn of zwaar ziek kunnen worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |