Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2021, 16:38   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mogen Fransen door het huis om naar de WC te gaan? Mogen Nederlanders dat? Spanjaarden?
Alleen inwoners van Moresnet mogen dat.
Dat was een landje van +/- 350 ha. met 3000 inwoners.
Het ontstond in 1816 (Verdeling v.h. Rijk van Napoleon).
In de jaren 1800 bestonden daar geen accijnzen ! Gevolg: enorme smokkel van alcohol. Er kwamen zelfs 3 Amerikanen wonen.
Er was een zinkmijn van Vieille Montagne. Dat is daar nu van Nyrstar.
Napoleon liet daar zelfs een bad in zink maken !
Small is beautiful !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 16:48   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je moet echt zo'n groot licht zijn als juriste minister tjseef Verlinden.
Het was zij die de wet "max 4 personen ontvangen buitenshuis" interpreteerde als "helaas speculaas, alleen je knuffelcontact mag dan gaan kakken".

Zo'n groot licht verdient toch de bijnaam "minister-tuinkakker". Maar ja, dat begrip mag veel ineens zeggen wat de schrijver over haar denkt, maar dat mag niet van de forum-pastor.

vdbroecke heeft dat nu rechtgezet. Goed van die sos. Alleen wat belachelijk: hij kon dat maar uitgelegd krijgen in zeven minuten schoolmeesterpraat. Maar geen nood: dat papier waarop zijn uitleg genoteerd is, mag gerust verbrand worden na lezing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 17:57   #23
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet echt zo'n groot licht zijn als juriste minister tjseef Verlinden.
Het was zij die de wet "max 4 personen ontvangen buitenshuis" interpreteerde als "helaas speculaas, alleen je knuffelcontact mag dan gaan kakken".

Zo'n groot licht verdient toch de bijnaam "minister-tuinkakker". Maar ja, dat begrip mag veel ineens zeggen wat de schrijver over haar denkt, maar dat mag niet van de forum-pastor.

vdbroecke heeft dat nu rechtgezet. Goed van die sos. Alleen wat belachelijk: hij kon dat maar uitgelegd krijgen in zeven minuten schoolmeesterpraat. Maar geen nood: dat papier waarop zijn uitleg genoteerd is, mag gerust verbrand worden na lezing.
Nochtans is het sanitair gezien één van de meer zinnige maatregelen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 18:49   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eigenlijk niet.
Het toont aan over welke absurde onderwerpen op minister niveau wordt gesproken: het gebruik van WC's.
Kakafonie in de vaderlandse geschiedenis.
Nee, het toont heel goed aan in welke mate men aan het binnendringen is in uw huis, in dingen die heel persoonlijk zijn. Het wil maar niet doordringen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 18:54   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het toont heel goed aan in welke mate men aan het binnendringen is in uw huis, in dingen die heel persoonlijk zijn. Het wil maar niet doordringen he.
O jawel hoor,ik heb inderdaad daarnet op de radio een minister in functie horen zeggen dat mensen die zich in mijn woning bevinden mijn toilet mogen gebruiken.

Moet ik daarvoor zo oud worden om een Minister te moeten horen, bezig met "micro-management" van iets dat al duizenden jaren een vanzelfsprekendheid is....

Zelfs toen de Moffen hier rondbanjerden werden dergelijke dingen zelfs niet in vraag gesteld......Benieuwd wat de "Ortskommandant" zou gedaan hebben met iemand die hem komt lastigvallen met dergelijke vraag....(er was altijd wel wat werkvolk nodig voor "Reichsklussen" vermeod ik )

Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2021 om 18:55.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 19:01   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
O jawel hoor,ik heb inderdaad daarnet op de radio een minister in functie horen zeggen dat mensen die zich in mijn woning bevinden mijn toilet mogen gebruiken.

Moet ik daarvoor zo oud worden om een Minister te moeten horen, bezig met "micro-management" van iets dat al duizenden jaren een vanzelfsprekendheid is....

Zelfs toen de Moffen hier rondbanjerden werden dergelijke dingen zelfs niet in vraag gesteld......Benieuwd wat de "Ortskommandant" zou gedaan hebben met iemand die hem komt lastigvallen met dergelijke vraag....(er was altijd wel wat werkvolk nodig voor "Reichsklussen" vermeod ik )
Voila.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 19:07   #27
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
1 Gast per toilet, de rest moet maar in de tuin zijn/haar/het gevoeg doen.
1 toilet per gast, zo kan je het ook lezen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 19:19   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vraag me soms af als ik zulke dingen lees met wat die mensen eigenlijk nog bezig zijn ? Ik vind dat allemaal niet erg normaal meer.

Ofwel nodige je mensen uit en dan mogen die volgens mij toch naar de WC gaan ofwel nodig je gewoon niemand (meer) uit en daarmee basta. Het tweede lijkt me eigenlijk stilaan het simpelste te worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210306_94495989
Je kan ook bij de buren aanbellen en vragen of je daar mag kakken. Met wat geluk is het “de buurvrouw” en kan je ze binnendoen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 19:23   #29
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je kan ook bij de buren aanbellen en vragen of je daar mag kakken. Met wat geluk is het “de buurvrouw” en kan je ze binnendoen.
Je moet ze dan wel eerst knuffelen want anders ben je geen knuffelcontact.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 19:39   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Je moet ze dan wel eerst knuffelen want anders ben je geen knuffelcontact.
Je hebt een punt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 20:56   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Stel u voor dat het een Hollander is en die vraagt aan de vrouw die opendoet, mag ik eens poepen mevrouw?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 00:05   #32
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vraag me soms af als ik zulke dingen lees met wat die mensen eigenlijk nog bezig zijn ? Ik vind dat allemaal niet erg normaal meer.

Ofwel nodige je mensen uit en dan mogen die volgens mij toch naar de WC gaan ofwel nodig je gewoon niemand (meer) uit en daarmee basta. Het tweede lijkt me eigenlijk stilaan het simpelste te worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210306_94495989
Maar ik heb drie toiletten in huis en buiten op de boerderij staat ook nog een wc-huisje... graag verduidelijking van de regering
HOUZEE ! is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 00:13   #33
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het moet toch iets met de volksaard zijn dat mensen zich dat bij ons afvragen. Elders bestaan er ook van die regels en wordt dat soort absurdistische vragen niet gesteld.
Wat mij betreft zijn het vooral de regels die absurd zijn. Het is m.i. niet meer dan normaal dat mensen zich daar dan vragen bij stellen.
Wat dit volgens mij mooi aantoont, is de incompetentie van iedereen die aan tafel zit.
Regeltjes maken om regeltjes te maken om vervolgens vast te stellen dat deze regeltjes geen steek houden; en dan maar voetnoten voorzien aan die regels om de opzet alsnog te doen kloppen. Het zegt in feite, dat er een regel werd opgemaakt; maar nadien werd vastgesteld dat met één en ander geen rekening werd gehouden.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 08:11   #34
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

zijn er geen extra pampers uit de wzc te vinden voor een zacht prijsje?
Oud 7 maart 2021, 08:52   #35
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zijn er geen extra pampers uit de wzc te vinden voor een zacht prijsje?
Dat bedacht ik ook al.. allemaal een pamper aan.. kunnen we gewoon aan tafel blijven zitten.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 12:41   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat bedacht ik ook al.. allemaal een pamper aan.. kunnen we gewoon aan tafel blijven zitten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2021 om 12:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 13:52   #37
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad.
Daarom ben ik reuze benieuwd naar wat de politieke spindokters voor de volgende ramadan uit hun hoge hoed gaan toveren?
Gaan ze de avondklok aanhouden en moslims verhinderen om hun geloof te belijden? Of valt dat onder 'essentiële' verplaatsingen? En wat dan met de samenscholingen buiten de bubbels?
Denken ze dat moslims, vaak met grote families, elk in hun eigen bubbeltje de ramadan gaan vieren tussen zonsondergang en 24u en dan honger gaan lijden of wat?
Of gaan ze smoesjes verzinnen om weer met 2 maten en 2 gewichten niet-moslims te discrimineren door uitzonderingen te maken op de coronamaatregelen voor de ramadan en moslims?
Oud 7 maart 2021, 14:37   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...
Da's raar. Dat heb ik net niet gehoord.
Ik hoorde iets van in de tuin, niet van in huis.

Ben je wel mee met de geschiedenis van de minister-tuinkakker?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 15:06   #39
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad.
Daarom ben ik reuze benieuwd naar wat de politieke spindokters voor de volgende ramadan uit hun hoge hoed gaan toveren?
Gaan ze de avondklok aanhouden en moslims verhinderen om hun geloof te belijden? Of valt dat onder 'essentiële' verplaatsingen? En wat dan met de samenscholingen buiten de bubbels?
Denken ze dat moslims, vaak met grote families, elk in hun eigen bubbeltje de ramadan gaan vieren tussen zonsondergang en 24u en dan honger gaan lijden of wat?
Of gaan ze smoesjes verzinnen om weer met 2 maten en 2 gewichten niet-moslims te discrimineren door uitzonderingen te maken op de coronamaatregelen voor de ramadan en moslims?
onze Kerstmis was toch ook niet essentieel. Maar zo als ik al eerder heb gezegd, tegen dat het ramadan en suikerfeest is zullen de regels wel aangepast zijn of ze gaan een oogje dichtknijpen, want anders is het ambras.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 7 maart 2021 om 15:07.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 15:48   #40
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
onze Kerstmis was toch ook niet essentieel. Maar zo als ik al eerder heb gezegd, tegen dat het ramadan en suikerfeest is zullen de regels wel aangepast zijn of ze gaan een oogje dichtknijpen, want anders is het ambras.
Ze kunnen geen oogje dichtknijpen als verklikkers de controlerende politie elke nacht meerdere keren op pad stuurt voor inbreuken op de corona maatregelen tegen meer dan 8 per bubbel en de avondklok.
Mogelijk gaan ze dan weer afkomen met discriminerende voorwaarden als uitzondering op de corona regels die voor iedereen moeten gelden.
De enige oplossing is de avondklok helemaal opheffen, net als de bubbels anders bezondigt de politiek zich aan discriminatie voor elke niet-moslim burger en is de politiek verantwoordelijk voor de stijging van besmettingscijfers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be