Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2021, 10:30   #41
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In de Vs hebben ze toch al 1,637 doden geteld kort na vaccinatie, een goeie week geleden was dit nog maar 1000. De eerste dode twintigers zitten er ook al tussen al is het voorlopig vooral 65 plussers natuurlijk.

Hoe dan ook zijn het andere doden dan bij besmettingen, je moet zelf kunnen kiezen of je de gok neemt bij de ziekte of het vaccin.

Als jong en gezond persoon is een vaccin hoe dan ook gevaarlijker dan geen en je kunt het nog steeds verspreiden dus ik snap het nut niet. idem voor mensen die de covid al hebben gehad.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...se-events.html

Als ik verplicht wordt tot het nemen van het vaccin en ik val kort daarna dood, dan wees maar zeker dat dit door het vaccin komt.
En als dat zou gebeuren zijn ze nog niet jarig met mij. Ik dagvaard die politiekers de broek van hun gat.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 10:32   #42
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als ik verplicht wordt tot het nemen van het vaccin en ik val kort daarna dood, dan wees maar zeker dat dit door het vaccin komt.
En als dat zou gebeuren zijn ze nog niet jarig met mij. Ik dagvaard die politiekers de broek van hun gat.
Ben jij het, Jezus?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 10:34   #43
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben jij het, Jezus?
Ik zet dat in mijn testament dat ik ze dagvaard. Zet daar wel een potje voor opzij.
Oud 12 maart 2021, 10:39   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Vs hebben ze toch al 1,637 doden geteld kort na vaccinatie, een goeie week geleden was dit nog maar 1000. De eerste dode twintigers zitten er ook al tussen al is het voorlopig vooral 65 plussers natuurlijk.

Hoe dan ook zijn het andere doden dan bij besmettingen, je moet zelf kunnen kiezen of je de gok neemt bij de ziekte of het vaccin.

Als jong en gezond persoon is een vaccin hoe dan ook gevaarlijker dan geen en je kunt het nog steeds verspreiden dus ik snap het nut niet. idem voor mensen die de covid al hebben gehad.

U vergist zich deerlijk.
Het vaccin beschermt tegen covid. Niet tegen overlijden.

Bovendien lijkt de link die je zelf geeft, in tegenstrijd met jouw doemdenkend bericht.

Nu, laat het vaccineren voor jou gerust passeren. Anderen zullen vlugger aan de beurt komen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 10:42   #45
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Mensen sterven en als je de ganse bevolking gaat vaccineren zullen er zijn die net in de periode na die vaccinatie het loodje leggen.

Je kon er donder op zeggen dat er oorzakelijke verbanden zouden gelegd worden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 10:43   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij gaat nog niet sterven man. We hebben je nog lang niet genoeg kunnen kloten op dit forum.

Ernstig nu: zie je wel hoe dramatisch je bezig bent "ik ga misschien sterven ..."
Zijt ge misschien een 90-jarige die de laatste maanden een derde van zijn gewicht verloor, en van wie de artsen zeggen "hij is opgeleefd, versleten .., maar het kan zijn dat hij er door komt, geef hem maar een extra potteke yoghourt."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 maart 2021, 10:59   #47
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... "ik ga misschien sterven ..." ...
Ja, dat is heel normaal.
En misschien gaat ge sterven als ge covid krijgt.. misschien ook niet..

Uw opmerking hierboven illustreert perfect hoe dramatisch de samenleving bezig is.

Een 90-jarige die versleten is en opgeleefd.. maar de dokters zeggen: heel de samenleving op slot, want misschien komt die ouwe knar er nog door..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 12 maart 2021 om 11:00.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:04   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jong en gezond persoon is een vaccin hoe dan ook gevaarlijker dan geen en je kunt het nog steeds verspreiden dus ik snap het nut niet.
Die jong gasten hebben voorlopig uitstel van executie. Eind dit jaar, ten vroegste.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:06   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mensen sterven en als je de ganse bevolking gaat vaccineren zullen er zijn die net in de periode na die vaccinatie het loodje leggen.

Je kon er donder op zeggen dat er oorzakelijke verbanden zouden gelegd worden.
Als je sterft met corona kom je op de lijst van corona doden terecht, het lijkt me eerlijk dat dit met vaccins ook zo geteld wordt. Zeker op een moment dat er al een hoge immuniteit is en de zwakste inwonders al uitgedund zijn, niet vergeten dat we momenteel ondersterfte hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:08   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, dat is heel normaal.

Uw opmerking hierboven illustreert perfect hoe dramatisch de samenleving bezig is.

Een 90-jarige die versleten is en opgeleefd.. maar de dokters zeggen: heel de samenleving op slot, want misschien komt die ouwe knar er nog door..
En jonge mensen die sterven door het vaccin doen dat voor de goeie zaak, 80 plussers redden, niet eens want ze blijven besmettelijk dus er is geen enkel voordeel.
Oud 12 maart 2021, 11:12   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nu zullen nog meer mensen twijfelen.
En met reden.
Dat is nogal voorspelbaar.
Voorlopig zie ik geen enkele reden om te twijfelen, en wie NU wordt uitgenodigd zou helemaal niet mogen twijfelen, in het belang van iedereen.

"We hebben geen globaal zicht op het feit of er veel mensen annuleren", zegt Joris Moonens, woordvoerder van het Agentschap Zorg en Gezondheid. "Maar uit een aantal contacten met vaccinatiecentra hebben we wel begrepen dat mensen gisteren twijfelden of soms annuleerden."

VRT NWS
Oud 12 maart 2021, 11:13   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 11:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:39   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De overheden hebben heel veel geld uitgegeven aan die vaccins.
Ze hebben verkondigd dat de maatregelen zouden kunnen stoppen als +75% van de bevolking gevaccineerd is.
En de politici kunnen nu niet anders meer dan het vaccin beschikbaar zetten voor iedereen en er blijven op hameren dat het vaccin nut heeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 11:39   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is nogal voorspelbaar.
Voorlopig zie ik geen enkele reden om te twijfelen, en wie NU wordt uitgenodigd zou helemaal niet mogen twijfelen, in het belang van iedereen.

"We hebben geen globaal zicht op het feit of er veel mensen annuleren", zegt Joris Moonens, woordvoerder van het Agentschap Zorg en Gezondheid. "Maar uit een aantal contacten met vaccinatiecentra hebben we wel begrepen dat mensen gisteren twijfelden of soms annuleerden."

VRT NWS
Waarom jonge mensen inenten tegen hun zin, ze blijven toch besmettelijk? Welk belang?
Oud 12 maart 2021, 12:24   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom jonge mensen inenten tegen hun zin, ze blijven toch besmettelijk? Welk belang?
Zeggen dat ze toch besmettelijk blijven zou betekenen dat een vaccin niets doet tegen de besmettelijkheid. Dat is niet juist. Er is geen garantie voor het individu, juist. Ik lees wel dat gemiddeld de besmettelijkheid wel mindert.
En ja, het staat iedereen vrij om het vaccin te weigeren. Respect voor enige bezorgdheid mag wel.
Oud 12 maart 2021, 12:58   #56
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch ene die het snapt
Oud 12 maart 2021, 13:02   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zeg ik niet maar dat die landen het voorlopig stil leggen wil toch iets zeggen.
Die doen dat niet zomaar.
Inderdaad: Denemarken is een vooruitstrevend land.
IJsland was lange tijd een deel van Denemarken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 14:34   #58
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich deerlijk.
Het vaccin beschermt tegen covid. Niet tegen overlijden.
(...)
Oud 12 maart 2021, 14:55   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, dat is heel normaal.

Dramaqueen dramaqueen; heel de samenleving op slot? Hotels zijn open, resto en cafés dicht. Al de rest werkt, liefst thuis, anders toch op het werk.
Alle winkels zijn open. De treinen bollen, zelfs naar de kust. Okee, niet naar het buitenland.

Maar luisteren naar artsen en verpleegsters: o neen, wij weten het beter.

Oud 12 maart 2021, 15:02   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar luisteren naar artsen en verpleegsters: o neen, wij weten het beter.
Uiteraard weten wij beter wat plezant voor ons is dan dokters en verpleegsters. Dokters en verpleegsters dat dient niet om naar te luisteren, maar om diensten van te kopen he. Zoals loodgieters en bakkers.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 15:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be